Punteri 28.10.2007 16:35:51 (muokattu 28.10.2007 16:52:25) | |
---|
Vähän tässä meinaillu josko sellaiset vihdoinkin hankkisi. Ihan jotkut todella halvat. Eli oisko mitään nettikauppoja mistä saisi?Ja mitä kaikkea muuta tuohon tarvii, että saa ääntä noista? edit: Ja voisi vielä lisätä, että kotimaisia nettikauppoja :) |
Sorgan 28.10.2007 16:46:07 | |
---|
Vähän tässä meinaillu josko sellaiset vihdoinkin hankkisi. Ihan jotkut todella halvat. Eli oisko mitään nettikauppoja mistä saisi? www.thomann.de Life without music isn't a life. |
aaro 28.10.2007 20:46:33 | |
---|
KVG ....... |
Sorgan 29.10.2007 16:35:14 | |
---|
KVG ....... Kirjoittaja ei välttämättä halunnut tietää niitä kauppoja jotka onkin pelkkää kusetusta. Life without music isn't a life. |
aaro 29.10.2007 20:40:48 | |
---|
No, ehkä hieman rakentavampana kommenttina viimeiseen verrattuna voin sanoa että taitaa niitä halppis koskettimistoja saada esim. musiikkiliikkeistä. Siellä henkilökunta osaa varmasti neuvoa miten saa äänen pihalle jne. Ei tarvitte itse alkaa sillä vaivaamaan päätä eikä varmastikaan tule montaa euroa kalliimmaksi. Mutta voihan niillä nettikaupoilla kokeilla tuuriansakin minun puolesta jos haluaa. En usko että eri kotimaisilla nettikaupoilla paljoa eroa ole toisiinsa nähden.. Tosin viimeisen lauseen takana ei ole kauheasti omakohtaista kokemusta... |
Murgo 30.10.2007 07:19:37 (muokattu 30.10.2007 07:24:10) | |
---|
Niin joo, ja alkuperäiseen kysymykseen: Koskettimiston lisäksi tarvitset joko tietokoneen ja siihen softasyntikan (windowsissakin on kai jonkinlainen, niitä löytyy myös netistä jopa ilmaisia,lisäksi koskettimistojen mukana tulee usein jotain softaa) tai vaihtoehtoisesti erillisen syntikkamoduulin (useimmissa USB-koskettimistoissa on myös MIDI-liitäntä) Eli varmuuden vuoksi vielä kerran: pelkästä USB/MIDI-koskettimistosta ei lähde pihaustakaan ilman äänilaitetta jota sillä ohjataan. Noita löytyy muuten musiikkiliikkeiden lisäksi myös tietokonekaupoista, esim. verkkokauppa.com myy jotain koskettimistoja. Kannattanee myös tarkistaa Thomannin tarjonta vaikka kotimaisia kyselitkin,voi olla paljonkin halvempaa jos tarvitsee muutakin kamaa tai saa aikaan kimppatilauksen kavereiden kanssa, 20 euron rahtikulut kylläkin tasoittavat hinnan pelkän yhden koskettimiston osalta aika tehokkaasti. Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
Olen suunnitellut hankkivani midi-koskettimet.Tarkoituksena on tehdä rumpu ja basso-taustat.Tähän saakka olen tehnyt midi-raidat anvilstudio-ohjelmalla näppäimistöllä ja hiirellä.Nuo raidat tuodaan moniraituriohjelmaan jossa ne soitetaan VST-softasyntikan läpi,kitarat soittelen siihen päälle. Mitä tarvitaan että koskettimien soiton saa tallennettua midi raidaksi? Minulla on integroitu äänikortti. |
Punteri 05.11.2007 18:18:20 | |
---|
Saimpahan ostettua nyt M-Audio Keystation 49e Usbkoskettimet. sanokaas joitain ilmaisia ohjelmia joilla saisi meteliä aikaiseksi. Olen siis aika newbie näissä kosketin asioissa. Kitara pääsoitin |
mobbi 06.11.2007 08:09:03 | |
---|
En muista ite mitään ulkoa kun jos jotain tarvin, googletan niitä ,mutta tuolla toisella alueella missä on enemmänkin just softista yms, on koko ketju täys linkkejä. Laita hakuun. Etsit varmaan ilmaisia enkä tiedä mihin musaan mutta lataa silti B4:n demo. Mahtavaa saundia! |
mobbi 06.11.2007 08:15:39 | |
---|
Ai niin kun tarvit varmaan vielä jonkun millä ylläpitää niitä plugareita. No siis... Niitähän on parissa eri formaatissa. Vst on niistä yleisin. Niitä käyttääksesi on helpoin hankkia Vst host, jonka latenssikin pitäisi olla pieni juuri sen takia, että siinä ei ole mitään ylimääräistä. Sen voi ilmaiseksi ladata ja on siis ihan nimellä vst host. Melkein kaikki plugarit löytyy tuossa formaatissa eli suosittelen. Itse käytän Cubase sx3:a mutta voi olla vähän kallis investointi pelkkien softasynien pimputteluun. :D ja tuo äsken mainitsemani B4 on myös "stand alone" muodossa, eli ei tarvitse toista ylläpitävää ohjelmaa. Analogi vst:stä täytyy mainita synth 1. |