Aihe: Paf Les Paul Studioon?
1
Freewheeler
30.10.2007 11:49:58
http://www.tdpri.com/telephoto/data/529/DSCF0537.jpg

Hommasin Gibson Les Paul Studion. Yllätyin kuinka hyväsoundinen ja helpposoittoinen skeba se on hintaisekseen! Mikit ovat ok, ainoastaan talllamikki 498T on hieman liian "nenäkäs" makuuni. Mulla on laatikossa 90-luvun alun Gibson PAF Reissue -tallamikki, kannattaako se vaihtaa Studion tallamikin tilalle? PAF on aika kirkas, joten se voisi toimia mun soundikorvaan paremmin. Onko 498T:n ja PAF reissuen välillä paljonkin soundieroa?
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
Freewheeler
30.10.2007 16:43:38
Mikä estää koettamasta? Max. puolen tunnin homma.

Mutta kyllä noi Studiossa olevat mikit jollain tavalla paf-klooneja on, mutta kyllä niissä paf-klooneissa melkein aina eroa on, niin kun oli alkuperäisissäkin paffeissa.

En viitsi kolvailla ennen kuin olen lukenut kommentteja niiltä, jotka ovat kyseisen modauksen mahdollisesti tehneet. Kyllähän skitta tuollaisenaankin kelpaa hienosti, mutta jos saisi vielä takamikkiin vähän lisää kirkkautta ja "avoimuutta"...
Ziggy Bubba
30.10.2007 16:58:02 (muokattu 30.10.2007 16:58:32)

Tuo 498T on tosiaan, ainakin Gibsonin mukaan, moderni PAF. Tehoa siinä on siis aikas reilusti noihin ns. vintagemikkeihin nähden. Veikkaisin että tuolla perinteisemmällä ja pienitehoisemmalla mikillä voisit saada juuri kirkkautta ja avoimuutta soundiin, tämä on kyllä siis vain minun uskomus. Mikkien keskinäisen balanssin kannalta tuo saattaa aiheuttaa pieniä ongelmia, sillä myös tuo 490R (josta kovasti myös ite pidän) on suht tehokas vehje, saattaa uusi mikki jäädä kevyesti jalkoihin. Studio-käytössä tuosta ei kyllä välttämättä ole paljoakaan haittaa.

Omassa Studiossa on tällä hetkellä tallassa Duncanin JB, joka ei kyllä ole aivan balanssissa tuon varsin botnekkaan 490R:n kanssa. Toisaalta soundipaletti on todella monipuolinen, mutta vahvarista tekee mieli laittaa näille kahdelle aina hiukan erilaiset EQ-säädöt.

Jos jotakuta kiinnostaa JB, niin mulle voi tarjota vaihdossa jotain hiukan botnekkaampaa laatumikkiä tyyliin Duncanin Custom (sori mainos).
"I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins!" -Bart Simpson
Imper
30.10.2007 17:22:26

Ja tosiaan mikkien korkeudet kantsii myös tarkistaa, siillä ne vaikuttavat juurikin tunkkaisuuteen ja nuhaisuuteen. Itselläni oli joskus samainen Studio samaisilla mikeillä ja kyllä mikkejä sai tiputtaa tosi paljon alaspäin että tunkkaisuus katos pois.
Everyone is a per-son
Freewheeler
30.10.2007 17:58:05
Ja tosiaan mikkien korkeudet kantsii myös tarkistaa, siillä ne vaikuttavat juurikin tunkkaisuuteen ja nuhaisuuteen. Itselläni oli joskus samainen Studio samaisilla mikeillä ja kyllä mikkejä sai tiputtaa tosi paljon alaspäin että tunkkaisuus katos pois.

Kiitos vinkistä! Laskin vain vähän molempia mikkejä ja erottelevuutta tuli heti lisää. Nyt on ok-soundi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)