Aihe: Ulkomaan keikat
1
Sir Härö
30.10.2007 13:14:52 (muokattu 30.10.2007 13:15:41)
Niin. Oletetaanpa että sinulle tarjotaan muutamaa keikkaa vaikkapa keskieuroopasta.
Keikkapaikat tietysti maksavat sellaisen liksan joka kattaa ruuat ja juomat, yöpymiset, keikkabussin vuokran, kuljettajan liksan ja bensakustannukset. Keikkapaikoilla on valmiina rumpusetit ja backline.
Oletetaan vaikka että bändi koostuu 6 henkilöstä. Oletetaanpa vielä että bändille tarjotaan kolmea keikkaa Espanjasta. Tällaisen bändin edestakaiset lentoliput maksaisivat pyöreästi ja alakanttiin noin 2500€. Keikkaliksat olisivat tosiaan tarpeeksi isot että niillä saisi kustannettua kaiken muun, mutta ei lentoja.
Oletettu levy-yhtiö tietenkään niitä ei maksa.

..kuka maksaa lentoliput?
Vaikka mielipiteeni muuttuu usein, se ei muuta sitä tosiasiaa että olen aina oikeassa!
möyssy
30.10.2007 14:01:27
Ei kai ne nyt noin paljon voi maksaa?
''Aina tulee olemaan eskimoita, jotka neuvovat Kongon alkuasukkaille miten menetellä helteen tullen.''
Sir Härö
30.10.2007 14:17:55
Ei kai ne nyt noin paljon voi maksaa?

Kyllä ne vaan kalliita on.
Vaikka mielipiteeni muuttuu usein, se ei muuta sitä tosiasiaa että olen aina oikeassa!
Sir Härö
30.10.2007 14:19:44
Onko tämä kysymys kompa? Jos kukaan muu ei lentoja maksa, niin artisti maksaa. Tai sitten neuvottelee paremman diilin. Ei varmaan mikään täysin ulkopuolinen taho tule niitä lippuja maksamaan.

Jep. Sponsorointi olisi tietysti mahdollista.
Jos on tosiaan kolme keikkaa niin melkonen diili saa olla jotta tulee vajaa kolme tonnia pätäkkää lisää.
Tietysti pari keikkaa lisää samassa maassa niin sitten saattaisi...enpä tiedä..
reos
30.10.2007 15:21:06
Jep. Sponsorointi olisi tietysti mahdollista.
Jos on tosiaan kolme keikkaa niin melkonen diili saa olla jotta tulee vajaa kolme tonnia pätäkkää lisää.
Tietysti pari keikkaa lisää samassa maassa niin sitten saattaisi...enpä tiedä..

Artistit ajakoon ittensä sinne ja soittavat muutaman räkälän lakoon matkalla.
basso / 2 vuotta. Lyömäsoitin se on eikä keräilytavara.
Sir Härö
30.10.2007 15:27:34
Artistit ajakoon ittensä sinne ja soittavat muutaman räkälän lakoon matkalla.

Näinhän se järkevintä olisi. Tai siis esim paluumatkalla vaikkapa luxemburgin ja saksan kautta. Ja artisti ajaisi lentokoneen kyydissä.
reos
30.10.2007 15:33:46
Näinhän se järkevintä olisi. Tai siis esim paluumatkalla vaikkapa luxemburgin ja saksan kautta. Ja artisti ajaisi lentokoneen kyydissä.

Laskeppa paljon oikeesti menis aikaa ja rahaa jos kulkis suomesta asti autolla. Lautalla Saksaan ja niin edespäin, jos pelkkiin lentoihin menee 2500e ja sitten vielä dösän vuokra ja muut paikan päältä niin saattaa olla jopa vähän mielekkäämpää, riippuen nyt kuinka reissuhenkisiä ko. artistit ovat.
Sir Härö
30.10.2007 17:05:36 (muokattu 30.10.2007 17:06:11)
Laskeppa paljon oikeesti menis aikaa ja rahaa jos kulkis suomesta asti autolla. Lautalla Saksaan ja niin edespäin, jos pelkkiin lentoihin menee 2500e ja sitten vielä dösän vuokra ja muut paikan päältä niin saattaa olla jopa vähän mielekkäämpää, riippuen nyt kuinka reissuhenkisiä ko. artistit ovat.

Tä?

Siis koneella paikkaan A josta bussi. Bussilla paikkaan B jossa keikka. Paikasta B paikkaan C jossa seuraava keikka. Paikasta C paikkaan D jossa kolmas keikka.

Sanoinko että oletettu bändi matkustaisi autolla Espanjaan? En.

Lainaan vielä itseäni varmuuden vuoksi: Ja artisti ajaisi lentokoneen kyydissä.
baron
30.10.2007 23:16:21

Kun mä reissaan niin lentolipun maksaa joko työnantaja tai mä itse.

Onko muusikolla muka jotain muita mahdollisuuksia?
Se on kyllä ihan sama, mitä musiikkia soittaa, kunhan sen tekee hyvin (Jean Sibelius)
reos
31.10.2007 10:21:06 (muokattu 31.10.2007 10:24:14)
Sanoinko että oletettu bändi matkustaisi autolla Espanjaan? En.

Niin sanoit, mutta pyysin laskemaan mitä se autolla maksaisi koko hoito. Käsitin aloitusviestistä että ei ole fyrkkaa mennä koneella ja kukaan ei ole ilmaantunut vieläkään maksamaan, miksi sitten sillä lentokoneella on pakko mennä?'

Edit: Siis oletan että lentämällä tulee melco tyyriksi kuskata 6 henkisen bändin soitto roinatki. Että saksaan pari keikkaa ja ajelette koko matkan, miltä se tuntuis?
Sir Härö
31.10.2007 11:49:04 (muokattu 31.10.2007 11:49:56)
Niin sanoit, mutta pyysin laskemaan mitä se autolla maksaisi koko hoito. Käsitin aloitusviestistä että ei ole fyrkkaa mennä koneella ja kukaan ei ole ilmaantunut vieläkään maksamaan, miksi sitten sillä lentokoneella on pakko mennä?'

Edit: Siis oletan että lentämällä tulee melco tyyriksi kuskata 6 henkisen bändin soitto roinatki. Että saksaan pari keikkaa ja ajelette koko matkan, miltä se tuntuis?

Turhan pitkä reissu, siis ajallisesti. Lentolippujen hinta on kasassa jos saa mahdutettua muutaman keikan lisää reissuun.

Edit. Ja soittoroinana on vaan kitarat, bassot, laulumikit ja runpukapulat. Kaikki muu löytyy paikanpäältä.
reos
31.10.2007 12:28:21
Turhan pitkä reissu, siis ajallisesti. Lentolippujen hinta on kasassa jos saa mahdutettua muutaman keikan lisää reissuun.

Edit. Ja soittoroinana on vaan kitarat, bassot, laulumikit ja runpukapulat. Kaikki muu löytyy paikanpäältä.

Jes :) sitte vaan onnea niitten muutaman keikan haalimiseen.
Wash Burn
31.10.2007 20:16:29
Ryanairilla Lontoon kautta Barcelonaan. Kun ostaa liput kuukausia etukäteen niin halvalla lähtee. Oletetaan, että keikat tosiaan ovat useiden kuukausien päästä...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)