Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sormien naksauttelu?
1 2 3 4
pipo
29.10.2007 23:14:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli onko tästä mitään haittaa? Lukemani tutkimukset sanoo juuta ja jaata enkä nyt tiedä mitä uskoisi. Itsellä meinaan tulee naksuteltua sormia lähes tauotta. Kellään mitään tietoja tästä/joku muu joka naksuttelee sormia jatkuvasti ja onko siitä toistaiseksi ollut mitään haittaa/hyötyä.
 
Torniojaws
29.10.2007 23:19:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei siitä taida olla mitään virallista faktaa kellään. Joka toinen lääkäri sanoo, että siitä tulee vanhemmiten reumaa ja joka toinen sanoo, että se notkeuttaa sormia koska rustojen välissä oleva turha ilma poistuu.
 
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
Ambitus
29.10.2007 23:57:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myönnän, että mulla on kyseinen "ongelma". Ei siitä haittaa ainakaan vielä ole ollu mulle. Tulee vaan sellanen "nyt lähtee"-fiilif...
 
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti?
kimurantti1
30.10.2007 00:43:45 (muokattu 30.10.2007 00:48:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä naksuttelin joskus sormia monet kerrat päivässä. Oikeastaan melkein aina, kun sain ne vain naksahtamaan. Tutkimukset ja lekurit tuntuvat olevan asiasta milloin mitäkin mieltä, mutta toistaiseksi en ole kuullut kenenkään väittävän että siitä olisi jotain hyötyä. Niinpä opettelin joitain vuosia sitten tavasta eroon. Se oli kyllä kieltämättä vaikeaa (uskaltaisin ehkä verrata tupakoinnin lopettamiseen) ja puolisen vuotta siihen meni, kunnes minun ei jouden ollessani tarvinut keskittyä siihen, etten naksauta sormiani.
 
Nykyään niveleni ovat niin löysät, etteivät sormeni enää naksu paljoa. En ole huomannut siitä olevan haittaa. Jos olisikin, niin tuskin sitä voisin huomata, koska haitta olisi syntynyt pikkuhiljaa monien vuosien aikana. Oma mielipiteeni asiasta on, että niin kauan kuin naksuttelusta ja sen mahdollisista haitoista ei ole minkäänlaista konsensusta, minä ainakin vältän tekemästä sitä. Kannattaa opetella pois moinen tapa. Vaikkei siitä olisikaan mitään fyysistä haittaa, se on täysin tarpeeton maneeri, ja minusta verrattavissa lähinnä kynsien pureskeluun tai nenän kaivamiseen.
Strutsi
30.10.2007 07:30:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kannata, paskaksi menee nivelet. End of story.
 
Snowblind
30.10.2007 10:22:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni naksuu sormet ilman naksutteluakin, pelkkä sormien suoristaminen riittää.
 
toi kötsöm ötsöm mötsöm -kohta menee oikeesti "nytsynlää, nytsynlää..."
Parasite
30.10.2007 11:48:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni naksuu sormet ilman naksutteluakin, pelkkä sormien suoristaminen riittää.
 
Sama juttu ja pätee myös muihin niveliin.
 
"Blessed are the cheesemakers"
op76
30.10.2007 16:56:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole havainnut haitalliseksi, vaikka naksuttelua olen harrastanut varmaan yli 15 vuotta. Ei ole nivelet turvonnet tai löystyneet.
 
bATE bASARI
30.10.2007 17:35:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jossain määrin siitä voi olla hyötyäkin kun sormen liikkuvuus paranee
 
Sharr
30.10.2007 17:54:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sormet naksuu kun puristaa käden nyrkkiin. kyl niihin sit vanhana sattuu..
 
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentiaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus kaikille m.nettiläisille.
Peku911
30.10.2007 18:20:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on kanssa tullut tuo tapa ja kyllä naksautan aina ennen soittamista.. Jotenkin tuntuu sormet paljon rennommilta:/... En sitten tiedä, ei ole minulla haitannut..
 
thaav
31.10.2007 00:14:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisikin mielenkiintoista tietää, onko tästä jotain haittoja. Olen ainakin 10 vuotta naksautellut sormiani, vaikkei siihen olekaan mitään pakottavaa tarvetta. Ei kai tämä nyt estä sen maagisen 18 nuottia/sekunti -virstapylvään saavuttamista?
 
Raaagh hevi metal raagh
Umas
31.10.2007 00:27:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sormien ja jäsenten naksahtelu johtuu kaasusta jota kertyy niveliin palloina, naksahdus kuuluu kun tällainen kaasupallo poksahtaa. Tämä yleensä kertoo löysistä nivelistä. Näin kertoi eräs fysiatri kun kyselin jatkuvasta niskan ja hartia seudun naksahtelusta.
 
Stoner to the boner
samsonov
31.10.2007 09:57:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otelautakäden sormet oon pystyny jättämään rauhaan. Oikeen käden sormia naksuttelen vieläki. Emmä mitää radikaalia sinänsä oo huomannu, mut joillai kavereilla tullu tommoset pallot nivelten kohalle ja kangistunu. Ei oo tervettä hommaa
 
saha
31.10.2007 11:47:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotain tuskaista riffisumaa soitellessa huomaan että on jonkun tauon aikana pakko rusauttaa sormet, tulee semmonen kevyt paineen tunne otelautakäden niveliin. Bassoa soittaessa huomaan vielä useammin paukuttelevani sormia biisien välillä. Ainut tunne mitä tästä saan on vieno mielihyvä.
 
AUSCHWITZ
Helix-
09.11.2007 16:32:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotain tuskaista riffisumaa soitellessa huomaan että on jonkun tauon aikana pakko rusauttaa sormet, tulee semmonen kevyt paineen tunne otelautakäden niveliin. Bassoa soittaessa huomaan vielä useammin paukuttelevani sormia biisien välillä. Ainut tunne mitä tästä saan on vieno mielihyvä.
 

 
Sama täällä
 
Ade the Great
10.11.2007 10:42:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin siis se äänihän kuulemma johtuu pienestä kaasupallosta joka puhkeaa.. Onkohan totta, sitä en tiedä mutta itse oon ainakin vuosikaudet sormia naksutellut eikä mitään ihmeempiä ole käynyt. Joitanhan se ärsyttää, mutta sille taas en voi mitään.
 
Laddy Master
10.11.2007 15:27:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieroja sanoi että hänellä ammattinsa alkuaikoina oli törkeen jäykät sormet kun ei koskaan ollu naksutellu, sitten kollega kehotti niitä vääntelemään ja paukuttelemaan ja kuulema helpompaa tehä kaikki sormilla.
 
Kyllä uskosin että se notkistaa ja tosiaan lisää liikerataa jonkun verran. Haitallisinta naksuttelua ei kuitenkaan omasta kokemuksesta ole rystys-nivelten paukuttelu vaan itse sormien...! Nuorempana vääntelin sormien niveliä kunnes naksati ja kyllä sen huomaa, pikkurillit on kierot kuin vaivauskoivut ja kyllähän se kyrpii kun peilistä katsoo omaa soittoa. Onneksi pystyin jättämään taakse koko rutistelun. Eniten nyt tuntuu oikean käden etusormessa, mikä ei oikeakätiselle kitaristille ole ollenkaan hyvä juttu...
 
I love you baby but not like I Love my Guitar
Maraaa
10.11.2007 18:24:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanhin harrastuksistani, enkä ole huomannut vaikuttavan mihinkään.
 
Hauiksethan on vaan tiellä
Geffen
10.11.2007 23:42:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon ollu jo muutaman kuukauden naksauttelematta, ku kaveri sano ettei hyväks. Mutta nyt on huomannu sormien olevan tosi kankeet.. taas toisaalta (en oo ihan varma) mutta naksauttelun lopettaminen on tuonu jotenkin ihmeellisesti parannusa otelautakäden tekniikkaan.
 
Nice boys don't play rock n' roll
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «