Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Keikkapaikat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ravintola ida nykyään haagan kievari
1 2
kievari
06.07.2007 13:21:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

uudet omistajat ja keikkoja otetaan vastaan!!
 
Timi
15.07.2007 21:16:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otetaanko tanssibändejä vai onko linja edelleen pop,rock linjaa?Kyseleepi Timi.
 
Kylmän viileesti!
kievari
20.07.2007 08:54:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

laidasta laitaan, räpistä humppaan ja klubi-illoista bingoon...
 
Province
25.07.2007 13:58:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ootko itse Kievarin edustaja?
 
Kai "KAJA" Jääskeläinen The Hound Dog Man
Province
25.07.2007 13:59:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olemme olleet keikalle Idassa - miellyttävä paikka
ja mielenkiintoinen stage kokolattiamatolla.
 
Kai "KAJA" Jääskeläinen The Hound Dog Man
kievari
27.07.2007 11:07:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllä olen, ja nämä muutamat bändi-illat on mennyt loistavasti niin artistien kuin omistajan mielestä. lisää toivoisin yhteydenottoja artisteilta!!!
 
faffbey
27.07.2007 11:28:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllä olen, ja nämä muutamat bändi-illat on mennyt loistavasti niin artistien kuin omistajan mielestä. lisää toivoisin yhteydenottoja artisteilta!!!
 
Laitatko vähän yhteistietoja tänne, puh ja email-osoite.
 
kievari
30.07.2007 19:21:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

janne 0509257975
haagankievari@wippies.com
 
SludgeFactory
26.08.2007 12:21:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oltiin tuolla keikalla kolmen bändin voimin viime perjantaina. Yleisöä oli vähänlaisesti koska samalle illalle sattunut taiteiden yö oli vetänyt paikallisen porukan keskustaan.
 
Huonosta ajoituksesta huolimatta itse paikasta jäi kuitenkin hyvä fiilis; asiat meni niinkuin oli ennalta sovittu ja ravintolaan keikkoja järjestävä kaveri (joka siis tässäkin topicissa kirjoittelee) ajattelee asioita myös esiintyjien kannalta. Eli tuollaisia Ravintola Idan aikaan ilmeisesti tyypillisiä artistin vedätyksiä on nykyään turha pelätä.
 
Toki paikka on hieman kaukana keskustasta ja vaikea löytää, eli sen pienempien bändien keikkoja aktiivisesti harrastavan Libertessä tai Semifinalissa käyvän porukan saaminen tuonne ei välttämättä ole realistinen tavoite. Normaalina lauantai- tai perjantai-iltana paikalla on luultavasti kuitenkin ihan mukavasti paikan vakituista asiakaskuntaa. Tähän kun pistetään päälle kourallinen bändien innokkaimpia seuraajia ja soittajien kavereita jotka saa vähän syrjäisempäänkin paikkaan keikkaa katsomaan niin ihan hyvän illan voi saada aikaan.
 
Teknisestä puolesta sen verran että paikassa on äänentoistolaitteisto, mutta omat monitoroinnit tai vaikka oma treenikämppä PA-kannattaa tuoda mukana lavaäänentoistoa silmällä pitäen. Ja rutkasti mikkipiuhaa. Paikka tarjoaa kaksi langatonta laulumikrofonia, mutta mikäli haluaa käyttää myös omia mikkejä täytyy ne vetää kiinni pöytään joka ei ole ihan lavan lähimaastossa.
 
Eli ei mikään idioottivarma paikka yleisön paikalle saamisen suhteen, mutta vähän tuntemattomammalle bändille joka haluaa keikkailla säännöllisesti mesta on ihan varteenotettava lisä pääkaupunkiseudun esiintymispaikkatarjontaan.
 
paavi
31.08.2007 10:53:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieno kirjoitus ja kiva kuulla, että homma toimii! Kumarrus täältä raflan porukalle. Odotan mielenkiinnolla oman bändini keikkaa siellä 19.10. Tosiaan monitoroinnista sen verran, että tilan akustiikasta johtuen lavamonitorointiin tosiaan kannattaa satsata täällä. Äänet katoaa pitkään saliin sekä bändin takana olevaan kokolattiamattokabinettiin. Sinänsä aika hyvä paikka akustisesti, jos vaan satsaa äänentoistoon.
 
Unholy water /Sanguine addiction /Those silver bullets / A last blood benediction
paavi
29.10.2007 14:50:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Odotan mielenkiinnolla oman bändini keikkaa siellä 19.10. Tosiaan monitoroinnista sen verran, että tilan akustiikasta johtuen lavamonitorointiin tosiaan kannattaa satsata täällä. Äänet katoaa pitkään saliin sekä bändin takana olevaan kokolattiamattokabinettiin. Sinänsä aika hyvä paikka akustisesti, jos vaan satsaa äänentoistoon.
 
Itse itseäni lainaten. Keikka meni hyvin. Homma toimi kaikinpuolin. Korjaus: Ei siellä kabinetissä ole kokolattiamattoa ja muutenkin se on avarampi/kaikuisampi kuin ennen. Kuitenkin toimii tavallaan eristettynä tilana salista.
 
Helppo roudata kamat yhdestä sivuovesta. Omat kamat jätin yöksi sinne. Paikan omistaja oli melko aktiivisesti mukana ja yhteisymmärrys löytyi. Sulake paloi juuri ennen keikkaa ja otimme sähköt toisesta pistokkeesta. Valot ja muut pitää hankkia itse paikan päälle, jos sellaisia kaipaa.
 
Saimme ihan kelpo soundit aikaiseksi sekä yleisölle että lavalle.
 
Unholy water /Sanguine addiction /Those silver bullets / A last blood benediction
hvposse
29.10.2007 21:55:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tuonne vielä mahdollista päästä keikalle, olen koittanut soittaa ja lähettää sähköpostia, mutta ei vastausta
 
hv ja tee mitä tee ja oo vitu ylpee
Wilkeson
26.11.2007 23:32:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tuonne vielä mahdollista päästä keikalle
Luultavasti jos "bissepalkka" kiinostaa ja riittää keikkaliksaks. -No Thanks
 
olen koittanut soittaa ja lähettää sähköpostia, mutta ei vastausta
Kappas..!!! Why i'm not surprised?
 
Suurempaa yleisöa on mitä luultavammin turha odotella ellei vahinko käy ja jotkut eksyy paikalle.. tai on älyttömästi frendejä ja tuttuja. Eipä ole aikomusta tässä dumata mestaa sen enempää,mutta alta keskitason keikkamesta.
 
You suck cock by choise
Pieni rumpalipoika
27.11.2007 00:49:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suurempaa yleisöa on mitä luultavammin turha odotella ellei vahinko käy ja jotkut eksyy paikalle.. tai on älyttömästi frendejä ja tuttuja. Eipä ole aikomusta tässä dumata mestaa sen enempää,mutta alta keskitason keikkamesta.
 
Mikä mesta Helsingissä on sellainen, johon eksyy aktiivisesti muitakin kuulijoita kuin bändin kavereita tai faneja?
 
V. Ei mikään. Stadissa ei ole sellaista rock/pop-kulttuuria : (
 
Rummut nurin ja nussimaan!
Simo78
27.11.2007 09:59:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä mesta Helsingissä on sellainen, johon eksyy aktiivisesti muitakin kuulijoita kuin bändin kavereita tai faneja?
 
V. Ei mikään. Stadissa ei ole sellaista rock/pop-kulttuuria : (

 
Ei kai se nyt ihan noin synkkää ole, kaipa nyt johonkin tavastialle eksyy muitakin=) Ja semiin ja kuudennelle linjalle, ehkä?
 
Anri8000
27.11.2007 11:18:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä mesta Helsingissä on sellainen, johon eksyy aktiivisesti muitakin kuulijoita kuin bändin kavereita tai faneja?
 
V. Ei mikään. Stadissa ei ole sellaista rock/pop-kulttuuria : (

 
Jos nyt heti aamusta aletaan synkistelemään,niin eiköhän tilanne ole aika paljon pahempi monissa muissa kaupungeissa?Helsingissä sentään on jokunen paikka jossa hieman äänkkäämpikin bändi on vielä tervetullut.
 
Ja ajan henkihän on,että rokkaritkin notkuu nykyään joko vesilinjalla ihqussa uudessa mongolialaisessa kasvisravintolassa, tai sitten jossain kiiltävässä onnelassa halpojen drinkkien perässä. Ei rock elä tällähetkellä kovin hyvin. Jengi istuu himassa röökillä ja kattelee lempibändiensä dvd-keikkoja, sen sijaan että kävis "mestoilla" hakemassa uusia tuulia...
 
Itse en ole tosin käynyt pitkään aikaan baarissa, kuneisielläsaaenääpolttaakaan, ja olenlopettanutjuomisenjaalkanuturheilemaanjalukemaan......niinpäniin....
 
Heart is heaven, mind is hell.
Pieni rumpalipoika
27.11.2007 13:40:43 (muokattu 27.11.2007 13:41:59)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kai se nyt ihan noin synkkää ole, kaipa nyt johonkin tavastialle eksyy muitakin=) Ja semiin ja kuudennelle linjalle, ehkä?
 
On se ja ei eksy.
 
On the rocks on Stadin mestoista ainoa, johon saattaa eksyä olennaisesti (=10+ henkeä) muitakin paikalle. Oon noita mestoja kierrellyt vuosikaudet sekä asiakkaana, että soittajana joten joku käsitys mulla tästä asiasta kyllä on.
 
Edit. Lahden Torvi on hyvä esimerkki mestasta johon tulee usein ihan random-jengiä paikalle runsaasti ja kaiken lisäksi bändin ollessa edes jollain tasolla hyvä ja mielenkiintoinen, he myös musisointia seuraavat ja osallistuvat ilonpitoon.
 
Rummut nurin ja nussimaan!
M.Paisley
28.11.2007 08:17:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On se ja ei eksy.

On the rocks on Stadin mestoista ainoa, johon saattaa eksyä olennaisesti (=10+ henkeä) muitakin paikalle. Oon noita mestoja kierrellyt vuosikaudet sekä asiakkaana, että soittajana joten joku käsitys mulla tästä asiasta kyllä on.

 
Itse nostaisin myös Semifinaalin messiin puhuttaessa paikoista, jonne myös eksyy yleisöä - ainakin viikonloppuisin. Pääsääntöisesti asia on kyllä niin, että me helsinkiläiset emme mene tuntemattomien yhtyeiden keikoilla. Erittäin harmillinen seikka, en tiedä onko meidät opetettu liian hyvälle vai onko keikkapaikoissa vikaa?

Edit. Lahden Torvi on hyvä esimerkki mestasta johon tulee usein ihan random-jengiä paikalle runsaasti ja kaiken lisäksi bändin ollessa edes jollain tasolla hyvä ja mielenkiintoinen, he myös musisointia seuraavat ja osallistuvat ilonpitoon.
 
Jepulis, Torvi on melkeen ainoita tälläisiä paikkoja. Perinteet kunniaan.
 
Circusfolk Making Faces ulkona 13.11, käy kuuntelemassa www.myspace.com/circusfolkband
Simo78
28.11.2007 10:26:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On se ja ei eksy. Oon noita mestoja kierrellyt vuosikaudet sekä asiakkaana, että soittajana joten joku käsitys mulla tästä asiasta kyllä on.
 
No perkele sentään, asiahan on sitten kohtalaisen perseestä!
 
On the rocks on Stadin mestoista ainoa, johon saattaa eksyä olennaisesti (=10+ henkeä) muitakin paikalle.
 
No eipä ainakaan meidän bändin tiistai keikalle tohon paikkaan eksynyt ylimääräisiä randomeita=)
 
paavi
28.11.2007 11:04:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästähän vois tietenkin tehdä omakin viestiketjunsa. Yks pointti, joka tuli mieleen:
Stadi on täynnä baareja ja vain harvassa niistä on livemusaa (siis suhteellisesti). Etenkin kaikenmoiset klubit vievät yleisöä. Pitäisi saada paikkoja, joissa ihmiset viihtyy ja livemusiikki on vain osa tarjontaa. Tämä tietysti asettaa tietyt rajat, paikan pitää olla melko iso ja jaettu eri tiloihin. Tässä mielessä On the Rocks on ihan hyvä mesta. Viitaten edelliseen kirjoitukseen - Semifinal on liian pieni ja karu. Ei sinne oikeesti paljon kukaan mee vain viettämään iltaa. Kun bändi soittaa, keskustelukin on mahdotonta missään siellä.
 
No, tää oon monisyinen kenttä ja riippuu sekä asiakkaista että ravintoloitsijoista että bändeistä että päättäjistä...Ehkäpä se on vaan tosi harvinainen tilanne, että joku paikka muodostuu sellaiseksi kokoontumispaikaksi kuten Lepakko aikoinaan. Kulttuurin pitää olla otollinen. Voidaan myös verrata Seattleen. Parikymmentä vuotta sitten siellä oli oikea henki karulle livemusalle ja oikeat paikat ja jatkon tiedämmekin. Ei ole kuulemma enää.
 
Mä oon ymmärtänyt että tietyissä pikkukaupungeissa joku vähän isompi ravintola on muodostunut nuorison paikaksi, jossa on livemusaa harva se ilta. Tämän jälkeen paikallisia bändejäkin on alkanut syntyä kuin sieniä sateella.
 
Ai niin, Ida..anteeks, Haagan Kievari. Hyvä meininki, paikkahan vain on hieman hankala. Paikallinenkin nuoriso siirtyy paljon stadiin, paikkaa käyttää enemmänkin keski-ikäiset alkoholistit. Perinteinen kuvio. MUTTA asioihin voi vaikuttaa! Vihjeenä voisi tässä antaa vaikka sen, että muutaman kymmenen metrin säteellä asuu sadoittain opiskelijoita...
Tässä olisi muuten jotain livepätkää meidän kyseiseltä keikalta. Antaa ehkä jotain osviittaa. Kahdella kameralla, äänet toisen kameran mikistä.
 
http://youtube.com/watch?v=P5QWB-afwuQ
 
Unholy water /Sanguine addiction /Those silver bullets / A last blood benediction
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «