Aihe: Riittääkö tehot, mielipiteitä.
1
15
28.10.2007 17:38:18
Olen ajatellut uusia äänityskalustoni mac-pohjaiseksi ja saanut tarjouksen 12" macbookista. Mitä luulette riittäkö koneessa tehot yms. pyörittämään musasoftia kunnolla, kun koneessa olisi seuraavat tehot: prossu 1.33khz, ram 1.25gt, kovo 120G ja ohjelmistona panther 10.3 tai tiger? Kone olisi ainoastaan äänityshommia varten.
Kaikki kommentit ovat tervetulleita!
shovi
28.10.2007 17:47:12
Olen ajatellut uusia äänityskalustoni mac-pohjaiseksi ja saanut tarjouksen 12" macbookista. Mitä luulette riittäkö koneessa tehot yms. pyörittämään musasoftia kunnolla, kun koneessa olisi seuraavat tehot: prossu 1.33khz, ram 1.25gt, kovo 120G ja ohjelmistona panther 10.3 tai tiger? Kone olisi ainoastaan äänityshommia varten.
Kaikki kommentit ovat tervetulleita!

Nyt kannattais kertoo vähän raitojen määrästä, käytettävästä äänityssoftasta ja plugareiden tarpeeta.
Jos on naispuolisia kavereita, niin niiden tamppooneihin kannattaa laitaa tabascoa. Ai että, saa hyvät naurut. -Zarmo
15
28.10.2007 18:02:19
Nyt kannattais kertoo vähän raitojen määrästä, käytettävästä äänityssoftasta ja plugareiden tarpeeta.

Joo elikkä pyöritettävien raitojen määrä on max 24 luokkaa ja äänityssoftana tulee olemaan esim. Pro tools, Logic 7-8, Cubase LE SX, joitain melko uusia softia. Plugareiden käytöstä en osaa vielä tarkemmin sanoa kuin että erinäisiä kaiku/ tila efektejä tulen käyttämään eniten.
shovi
28.10.2007 18:04:01
Joo elikkä pyöritettävien raitojen määrä on max 24 luokkaa ja äänityssoftana tulee olemaan esim. Pro tools, Logic 7-8, Cubase LE SX, joitain melko uusia softia. Plugareiden käytöstä en osaa vielä tarkemmin sanoa kuin että erinäisiä kaiku/ tila efektejä tulen käyttämään eniten.

Sitten mä kyllä ostaisin uudemman koneen, jossei nyt ihan umpihalvalla lähde. Muistia sais ainakin olla lisää. Ehkä kannattaa kuitenkin kuunnella vielä jonkun muunkin mielipide.
Jos on naispuolisia kavereita, niin niiden tamppooneihin kannattaa laitaa tabascoa. Ai että, saa hyvät naurut. -Zarmo
moscowian
28.10.2007 21:27:12 (muokattu 28.10.2007 21:28:28)

Tsekkaappas tuo: http://www.hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=97704
Kovon nopeus lähinnä ratkaisee. 7200RPM -kovolla saa jo paljon aikaan verrattuna 5400:iin levyihin joita noissa kannettavissa yleensä on. Muisti kannattaisi myös päivittää 2Gtavuun, joka taitaa olla maksimi noille iBookeille.

Niin, kait tuo on nimenomaan iBook (1.33GHz PPC -prossulla?) eikä MacBook CD/C2D -prossulla.. tuo prossunopeus nimittäin viittaisi PPC -koneeseen..
Aluksi Jumala loi Maan ja lepäsi, seuraavaksi Jumala loi Miehen ja lepäsi, sitten hän loi Naisen... Ja tämän jälkeen ei ole levännyt Jumala, eikä Mies.
Twinkle
29.10.2007 17:06:24
viittaako tuo 12" näytön kokoon? jos viittaa, niin itse en lähtisi audiohommia tekemään moisesta postiluukusta. Se on jo 15 tuumaisessakin melkoista tuskaa ja tihrustamista, ainakin omalla kohdallani oli kertakaikkisen hienoa vaihtaa 15.4 tuumainen oikein kunnon 22 tuumaiseen mököön, siihen mahtuu kaikki ja vähän lisääkin.

Vähän meni siis teho-aiheen ohi, mutta kaiketi kuitenkin osuu tarpeeksi lähelle tuota kyseisen koneen käytettyvyyttä.
15
30.10.2007 00:23:31
viittaako tuo 12" näytön kokoon? jos viittaa, niin itse en lähtisi audiohommia tekemään moisesta postiluukusta. Se on jo 15 tuumaisessakin melkoista tuskaa ja tihrustamista, ainakin omalla kohdallani oli kertakaikkisen hienoa vaihtaa 15.4 tuumainen oikein kunnon 22 tuumaiseen mököön, siihen mahtuu kaikki ja vähän lisääkin.

Vähän meni siis teho-aiheen ohi, mutta kaiketi kuitenkin osuu tarpeeksi lähelle tuota kyseisen koneen käytettyvyyttä.

Kyllä tarkoitan 12" nimenomaan näytön kokoa. Joo ei ole tarkoitus työskennellä tuolta näytöltä vaan aikeissa on hommata isompi tft-näyttö. Olen kyllä päätymässä uudempaan versioon kuin tämä mistä laitoin kyselyn. Luultavasti katson uutta intel core duo 2.0 Ghz ja ram 1G...
shovi
30.10.2007 07:14:32
Kyllä tarkoitan 12" nimenomaan näytön kokoa. Joo ei ole tarkoitus työskennellä tuolta näytöltä vaan aikeissa on hommata isompi tft-näyttö. Olen kyllä päätymässä uudempaan versioon kuin tämä mistä laitoin kyselyn. Luultavasti katson uutta intel core duo 2.0 Ghz ja ram 1G...

2G on välttämättömyys.
15
30.10.2007 14:22:07
Olen päätymässä seuraavanlaiseen settiin: Macbook intel core duo 2.0ghz, ram 2G, kovo 80G, Presonus firepod interface ja softaksi joko cubase studio tai logic express.
Kertokaa kokemuksia/mielipiteitä kyseisestä setistä!
Mitä softakauppaa olette itse käyttäneet?
moscowian
30.10.2007 14:28:19

Olen päätymässä seuraavanlaiseen settiin: Macbook intel core duo 2.0ghz, ram 2G, kovo 80G, Presonus firepod interface ja softaksi joko cubase studio tai logic express.

Minulla oli tuossa tovin käytössä seuraavanlainen kokoonpano:
MacBook 13,1"
Intel C2D 2,0GHz
1Gt RAM
80Gt kovo
Logic Express 7.2

Teen kaiken enimmäkseen softainstrumentein, joita kertyy projekteihin aina helpostikin se 10-16 raitaa (raskaampia, kolmannen osapuolen tuotteita).
Ei ollut sopiva kokoonpano minulle ja vaihtui pöytämacciin aika äkkiä.
Mutta äänityskäyttöön tuon settisi pitäisi mielestäni kelvata oikein hyvin.
Aluksi Jumala loi Maan ja lepäsi, seuraavaksi Jumala loi Miehen ja lepäsi, sitten hän loi Naisen... Ja tämän jälkeen ei ole levännyt Jumala, eikä Mies.
shovi
30.10.2007 16:28:14

Nyt kun otetaan huomioon, että Cubase Studio maksaa 400e, Logic Express 200e ja Logic Studio 480e, ottaisin ehdottomasti Logic Studion. Ulkoisen kovon tarvitset varmaan Macbookin kaveriksi muutaman projektin jälkeen, ja kaksikin että varmuuskopiot on varmasti kunnossa? Onhan ne, kun ulkoset kovot ei tuon setin kanssa suhteessa paljoa paina? Muuten mun mielestä ainakin atk-puoleltaan asiallinen setti.
sami_sumea
30.10.2007 22:22:05

Nyt kun otetaan huomioon, että Cubase Studio maksaa 400e, Logic Express 200e ja Logic Studio 480e, ottaisin ehdottomasti Logic Studion.

Juu, tuo 480 euron full-versio on vaan ihan hel*etin kova paketti. Tollasta value for moneyta ei oo missään..

...
http://www.adamantiumstudios.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)