Ostin vasta otsikon mikrofonin. Eilen tein ensimmäisiä koeäänityksiä ja täytyy sanoa että melkoisen hyvä mikki. Varsinkin akustisen kitaran soundista olin kyllä positiivisesti yllättynyt. Mutta mites nuo mikin kytkimet, en oikein ole konkkamikkien sielunelämään tarpeeksi perehtynyt kun en oikein niiden tarkoitusta tiedä. Napit tietenkin saa olla siinä asennossa että lopputulos parhaalta soundaa, mutta onko noihin jotain oletusarvoisia suosituksia miten niitä missäkin tilanteessa käyttäisi? "One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (B.Marley) |
Itse olen myös tyytyväinen tuohon mikkiin. Jos äänittelet vaikka kitaravahvistinta (vaikkei tuo siihen se kaikkein paras olekkaan) tai jotain muuta kovaa lähdettä kannattaa pad laittaa -10db tai -20db. Ja low-cut sen mukaan miten haluaa taistella alatajuuksista myöhemmin eroon. Mutta ei kai noihin mitään sääntöjä niin ole, sillei että kuulostaa hyvältä. Maalaisjärjellä vaan. Mikään ei ole mahdotonta, jotain ei vain pysty tekemään. |