Aihe: Stratokuume iski
1 2
ReBeat
20.10.2007 21:06:29

Mitäs mieltä olette osista kasatun, nimettömän soittimen jälleenmyyntiarvosta?

Viisas etsii kitaraa joka soi hyvin, toisille brändi on tärkeä. Viisaitakin aina jonkin verran on, joten ei palakitaraa ilmaiseksi tarvitse antaa. Osista kohtuullinen hinta ja niinkuin brändien likuhihnakamassakin... mojosta myös.
LaMotta
20.10.2007 21:12:42

Sen arvo on niiden osien arvo.

Onko?

Jos "sijoitat" vaikka Fenderiin 1000e ja osista kasattun, nimettömän kitaran osiin 1000e, niin saatko jälkimmäisellä sanotaan nyt vaikka 700e, jonka voi Fenderillä saada? Kuinka liikkeet suhtautuu nimettömään vaihtokitaraan?
"Levyä on soitettava pirun lujaa, pitäähän naapurinkin kuulla, ei ne seinät siitä hajoo."
ReBeat
20.10.2007 21:18:09

Kuinka liikkeet suhtautuu nimettömään vaihtokitaraan?

No siitähän lähdetään että liikkeeseen ei missään tapauksessa tarjota vaihdossa varsinkaan tuollaista palakitaraa. Jos luulee saaneensa liikkeestä yleensäkään hyvän hyvityksen jostain tavarasta, on tullut automaattisesti kusetetuksi.
oiva tumpeloinen
20.10.2007 21:19:11 (muokattu 20.10.2007 21:22:16)
Viisas etsii kitaraa joka soi hyvin, toisille brändi on tärkeä. Viisaitakin aina jonkin verran on, joten ei palakitaraa ilmaiseksi tarvitse antaa. Osista kohtuullinen hinta ja niinkuin brändien likuhihnakamassakin... mojosta myös.

Mä vain luulen, että tuosta mojosta pyytäminen palacasterissa on vähän vaikeaa.

Onko?

Jos "sijoitat" vaikka Fenderiin 1000e ja osista kasattun, nimettömän kitaran osiin 1000e, niin saatko jälkimmäisellä sanotaan nyt vaikka 700e, jonka voi Fenderillä saada? Kuinka liikkeet suhtautuu nimettömään vaihtokitaraan?

Siis mä näkisin, että arvon voi ihan laskea käytettyjen osien hinnalla. On niillä osillakin jokin merkki ja sitä kautta hintansa. Mutta siitä mojosta (mihin noiden isojen merkkien viehätys kovin usein perustuu) saattaa olla vähän vaikea pyytää mitään. Tai mikäänhän ei estä pyytämästä, mutta kovin monelle tulee siinä vaiheessa mieleen kaivaa se ruuvari omasta pakista esiin ja ostaa osat erikseen. Rebeatin kanssa samaa mieltä noista liikkeistä.
Tomtom
21.10.2007 11:32:55 (muokattu 21.10.2007 11:34:51)
Mitäs mieltä olette osista kasatun, nimettömän soittimen jälleenmyyntiarvosta?

Mullahan on siis palacaster joka oli kuitenkin aika tyyris. Strato kun on kuitenkin tuollainen peruskitara, joka on hyvä olla olemassa ja eri mikkivalinnoilla siitä saa ulos melkein mitä vaan, niin mä ainakin ajattelin pitää omani niin kauan kun sormet taipuu otelaudalle. Kun satsaa kaulaan ja tosiaan body on kerralla just se oikean värinen, niin eipä tartte sitten vaihdella ja miettiä.

E: mulla ei ole kokemusta esim. allpartsin osista muuta kuin parin pleksin verran, mutta tuollaisessa palaversiossa noiden osien yhteensopivuuden luulisi olevan A und O. Mulla on omani Am DLX:ää, mikä nostaa tietty hintaa, mutta siinä ikäänkuin tietää mitä saa.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
ballfish
21.10.2007 12:18:06
Elikkä tommonen Tokai AST-50G/OWR löyty: http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/14111234 . Jos tulkitsen koodin oikein, on väri olympic white ja rosewood otelauta.

No pertskale! Onkos toi laatupeli?

Testasin muutes juurikin tuommoista. Erittäin laatupeli akustisesti. Paksu kaula, mutta itse tykkäsin.
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
Veli Hopea
28.10.2007 23:20:29
Itsellä ois tasan samat vaatimukset kuin threadin aloittajalla nyt straton hankintaan. Alkaa vain hiukkasen turhauttamaan tämä kaula-asia. Thomannilta tilasin kesällä mexicon standardistraton vaahteraotelaudalla ja se tuntui älyttömän paksulta ja hankalalta soittaa, vaikka sen olisi pitänyt olla se "modern-C". Tämän kitaran palautin. Kaupassa kokeilin samanmoista ruusunpuuotelaulla, ja se taas tuntui ohuemmalta. Olisiko kyseiseen thomannin stratoon vain sattunut suurempi pala ? :D

nyt on pyörinyt mielessä tämä http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/21_22/products_id/37

ja

http://www.thomann.de/fi/fender_70_classic_strat.htm

u-profiilia noissa kai tarjotaan mutta ota selvää kuinka paksuja ne ovat.
F-musiikissa kokeilin tuota classic 70's vaahteralla ja se tuntui oikeastaan samalta kuin 60's- mallien kaulat, eli ihan jees ohut. Mutta täältä lueskelin että noista 70's stratoista voi olla kaksi erää, toiset paksumpia ja toiset ohuempia. Ota nyt selvää kumpaa erää tuo t-kaupan kitara on. Huhhuh... kiitokset sille joka voisi asiaa selventää :) ja kokeilumahdollisuudet hiukan huonot sillä helsingissä noita varmaan lähinnä tarjotaan.
Chuck Norris has two speeds: Walk and Kill.
Kuha
29.10.2007 11:17:07

http://www.thomann.de/fi/fender_70_classic_strat.htm

u-profiilia noissa kai tarjotaan mutta ota selvää kuinka paksuja ne ovat.
F-musiikissa kokeilin tuota classic 70's vaahteralla ja se tuntui oikeastaan samalta kuin 60's- mallien kaulat, eli ihan jees ohut. Mutta täältä lueskelin että noista 70's stratoista voi olla kaksi erää, toiset paksumpia ja toiset ohuempia. Ota nyt selvää kumpaa erää tuo t-kaupan kitara on. Huhhuh... kiitokset sille joka voisi asiaa selventää :) ja kokeilumahdollisuudet hiukan huonot sillä helsingissä noita varmaan lähinnä tarjotaan.

Nuo uudemmat Classic 70's Stratot, mitä olen kokeillut ovat järjestään olleet ohuemmalla profiililla, joka on mielestäni C. Mulla oli tuollainen Classic 70's myös ja siinä selvästi tuhdimpi U-profiili, joka siinä speksien mukaan pitäisikin olla. Kepistä juttua ja kuvia ohessa:

http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=715
pths
29.10.2007 11:46:11
kuumeilua olisi vähän itelläkin. missä fenderin mallissa on kaulaprofiili lähimpänä ibanezin wizardia? ei varmaankaan vastaavaa löydy, mutta jos vähän sinnepäin edes, niin niin...:) eli siis mahd. lähellä hammastikkua muistuttavaa kaulaprofiilia haetaan.
"Kaikki todellisesti suuri tapahtuu hiljaa." -Seneca
rock-kukko
29.10.2007 13:45:19
kuumeilua olisi vähän itelläkin. missä fenderin mallissa on kaulaprofiili lähimpänä ibanezin wizardia? ei varmaankaan vastaavaa löydy, mutta jos vähän sinnepäin edes, niin niin...:) eli siis mahd. lähellä hammastikkua muistuttavaa kaulaprofiilia haetaan.

No ainakin ohuimmasta päästä fenderillä on tuo moderni c-profiili. Se on sellane lättänä, melko ohut.
Varjo1
29.10.2007 15:07:54
Uusimmassa riffissä oli kai testissä noi kaks viimosta ja 50G:ssä on mm. ohuempi kaula. Mutta mikä on 50WG?

Tuo 50WG on se "SRV"-malli, toinen niistä Riffin testikepakoista. On muuten aikuisten oikeesti mainio kitara.
En ole hullu, mutta pidän lentävistä eläimistä.
Varjo1
29.10.2007 15:09:08
Kato, meni lainaukset ja kommentit vähän niiku väärin, en ossoo,,,
En ole hullu, mutta pidän lentävistä eläimistä.
darrell
29.10.2007 15:23:18
Kato, meni lainaukset ja kommentit vähän niiku väärin, en ossoo,,,

Siitä pyyhekumin näköisestä napista omassa postauksessa voi kirjoitusta editoida (tietyn ajan sisällä, vanhoja ei voi muuttaa).

Tuossa kirjoituksessa joskus ihmeteltiin Straton ostamisen problematiikkaa.
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=130673#p5848745

Hintahaarukka oli pari hunttia pienempi, mutta esim AST-50WG oli keskustelussa myös esillä. Koska juttu on jo vanha, niin linkkejä ei ole voinut päivittää enää aikoihin.

Kaiken hehkun jälkeen itse ostin muuten Telen ...
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
jomppu
29.10.2007 15:59:25
Kaiken hehkun jälkeen itse ostin muuten Telen ...

Minä taas vaihdoin Telen stratoon, jos Telessäni olisi ollut ruusupuu otelauta niin en varmaankaan olisi vaihtanut sitä mihinkään. Henkilökohtaisia mieltymyksiä tietysti vain mutta kuitenkin...nyt olen tyytyväinen Stratocasterin omistaja, väriinkin alkaa jo pikkuhiljaa tottua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)