Aihe: Eka basso
1 2
Tjero
24.08.2007 16:19:08
Eli ekaa bassoa olisin ostamassa. Kysyisinkin, kuinka paljon rahaa ekaan bassoon, vahvistimeen ja muihin tarvikkeihin olisi hyvä sijoittaa. Ja voi antaa ehdotuksia mikä basso tai vahvistin kannattaa ostaa bändi käyttöön.
Haitaristi
24.08.2007 16:53:51 (muokattu 24.08.2007 17:03:30)
Eli ekaa bassoa olisin ostamassa. Kysyisinkin, kuinka paljon rahaa ekaan bassoon, vahvistimeen ja muihin tarvikkeihin olisi hyvä sijoittaa. Ja voi antaa ehdotuksia mikä basso tai vahvistin kannattaa ostaa bändi käyttöön.

Terve!

No mä alotin squierin j-bassilla joka makso vähän yli 200 ja soittelin sitä pienen kitaracombon kautta ku ei ollu vahvistimeen varaa. Mutta onhan niitä paljon muitakin merkkejä. Eli kannattaa mennä musakauppaan ja kysyä ja koittaa kaikkia vaihtoehtoja ja ottaa se mikä itteä eniten miellyttää. Ja käytettyjä kannattaa katsella.

ja se tietysti vaikuttaa että minkäslaista musiikkia aiot soittaa?

Niin ja siitä vahvistimesta. Esim. Tuo:
http://www.thomann.de/fi/fender_rumble_100210.htm

On hyväsaundinen ja riittää bändisoitossa vallan mainiosti. En itse omista mutta testailin musakaupassa ja vaikutti hyvältä.

Muita mielestäni hyviä merkkejä joista itellä kokemuksia: Laney ja Gallien kruger.

http://www.thomann.de/fi/laney_rb5_richter_bass.htm
http://www.thomann.de/fi/gallien_krueger_backline_bl112_basscombo.htm
Kodou
24.08.2007 20:20:13
http://www.thomann.de/fi/ibanez_gsr200bk.htm

Tuosta on niin moni aloittanut, allekirjoittanut mukaanlukien. Perusjämpti ykkösbasso. Suosittelen lämpimästä. Ekaksi vahvistimeksi joku laadukas käytetty kombo mnet torilta. Toki kannattaa käydä musaliikeet läpi, mutta jos tiedä yhtään mitä hakee, myyjän myyntitulitukseen ei välttämättä ole helppo mennä.
Satis
24.08.2007 22:46:25
http://www.thomann.de/fi/ibanez_gsr200bk.htm

Aikanaan itse myös Ibanezilla aloittaneena suosittelisin lämpimästi kyseisiä bassoja. Oma Ibanez palveli mua useamman vuoden oikein mallikkaasti ennen kuin tuli tarvetta vaihtaa toiseen. Sopii myös hyvin erilaisiin musiikkityyleihin.
Tätä on mun rock & roll
Snowblind
24.08.2007 23:47:24

Itse ostin käytettynä Yamahan RBX270:n ensimmäiseksi (ja tähänmennessä ainoaksi) bassoksi että voisin nauhoitella oikeita bassoja biiseihin ja hyvin on toiminut, tuota vehjettä suosittelisin erittäin lämpimästi.
Hinta on uutenakin vain vähän päälle 200e ja soundi on ainakin omasta mielestä kohtuu hyvä, soitettavuudestakaan en moitittavaa löydä.
toi kötsöm ötsöm mötsöm -kohta menee oikeesti "nytsynlää, nytsynlää..."
pekezu
25.08.2007 10:09:59

Itse melkein ekaksi vahvariksi suosittelisin Behringerin BX1200 Ultrabassia. Vehje maksaa 166e thomannilla, joka on naurettavan halpa. Itselläni oli tuollainen lainassa ja välillä on ikävä vieläkin. 120W on myös riittävä teho vaikkapa bänditreeneihin, kun jaksaa nostaa ylös lattialta.

Itse en myöskään havainnut mitään turhia surinoita tai pörinöitä tai vikoja. Kaksi kanavaa lisäksi mahdollistavat erilaisten saundien muokkaamisen, tai vaikka pistää toisen volat nolliin niin on valmis mutekytkin mukana tulevassa jalkapedaalissa. Ensimmäiseksi vahvariksi tuo on mielestäni erittäin passeli.
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
Tjero
25.08.2007 10:49:32 (muokattu 25.08.2007 10:52:07)
Oon käyny bassoi kattoos vähä. Ibaneziin ta ESP:hen puolelle taitaa kallistua. Molemmat tuntuvat hyvältä soittaa. Vahvistimista sen verran että BehringerBX1200 UltraBass:ia oon vähän kattellu mut olis hyvä saada lisä tietoa ton laadusta. Säätö varaa soudissa näyttää olevan aika paljon. Eli jos jollain on kyseinen/saman merkkinen vahvistin niin laittakaa mielipiteitä.
pekezu
25.08.2007 11:39:01

Parhaiten kuvan saa varmaan kokeilemalla tuota ultrabassia. Muistaakseni soundata myy behringeriä. Sinne vaan seuraavalla helsinginreissulla suoltamaan ;).
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
Paha Pectus
25.08.2007 19:01:54
Jos on varaa, niin ei kannata pihistellä. Mitä paremmat kamat pystyt ostamaan, niin sitä enemmän on soittomukavuutta. Kun ostaa heti hyvät välineet, niin ei tarvitse olla "päivittämässä" niitä parin vuoden välein. Tosin voi käydä niin, että nälkä ksvaa syödessä...;)
Quu
27.08.2007 22:05:48

Ekoihin kamoihin laitoin aikanaan 4000mk: Ibanez GSR200 & Hartke B60, molemmat edelleen aktiivikäytössä.
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
ganes-rocker
27.08.2007 22:09:07
squierin p-bass oli ihan hyvä ekaks bassoksi, siitä se sitte pikku hiljaa lähti...
"Rock-hulluna on hyvä olla!" - Cisse Häkkinen
Karhuherra
28.08.2007 14:10:46 (muokattu 28.08.2007 14:12:56)
Mulla on tossa torilla myynnissä 5-kielinen Ibanez GSR205BK. Hyvin tuli sillä itse vauhtiin päästyä. Osta se pois! Saat vähän tinkiäkin. ;)

Tuosta mun jäsenkuvauksen kautta pääset torille suoraan tuohon ilmoitukseen.
Sen jänis se.
IJarro
28.08.2007 17:39:34
Mun suositus ois Squierin standardsarjan basso ja jo edellä mainittu behkun bx1200. 166€ kun ei mitään muuta edes käyttökelpoista peliä saa ja tolla nyt jo ihan soittelee. Etenkin siis alottelija. Isompien kamojen joskus tullessa tolla soittelee kotona mainiosti vielä...

Koko paketille tulee saksasa tilattuna hintaa alle 500€. Jos nappaat mukaan vielä hinhan bagin ja muuta rompetta, aletaan olla jo aika lähelläkin sitä viittäsataa.
Let's do some living after we die...
Tjero
28.10.2007 11:15:35
Tää on nyt vähän jääny kesken tää keskustelu mut ei voi mitää.. Yritetään nyt silti :) En välttämättä tota 5-kielistä viitsis ostaa.. ittelläni on niin lyhyet sormet et se kaula voi olla vähän liian paksu.. tällä hetkellä ajattelin ostaa ESP-LTD B-50 basson ja Behringer BX1200 ULTRA BASS vahvistimen.. Vielä voi laittaa ehdotuksia!! Marraskuun puolivälissä on ehkä jo myöhäistä :/
Seba
28.10.2007 17:59:32

Jos lyhyista sormista kärsii ja haluaa erittäin helpposoittoisen pelin kapealla kaulalla niin iban gsr 200 on oiva ja soiva peli. Kuten jo aikaisemminkin on mainittu.

ltd:stä ei omia kokemuksia ole niin en voi sitäkään jyrätä.

Oma gsr tuli hankittua -99 ja toimii vieläkin kotibassona ja välillä jopa treeneihinkin sen raahaan, on se vieläkin aika kiva laite ja nykyiseen ykkössoittimeen verrattuna täydellinen vastakohta. Vaihtelu virkistää.

Fenderin rumblea suosittelisin jos lompsaa saa pikkaisen enempi tyhjentää.
Itselläni oli behkun nuppi/kaappi yhdistelmä, josta kaappi lähti takuukorjaukseen eli vaihtoon ja uusi kaappikaan ei oikein vakuuttanut tehonkestollaan.

T-kaupasta tilattuna niihin kyllä saa sen 3 vuoden takuun eli alle parille satkulle ihan hyvä sijoitus kun saat sillä tod.näk. toisen uuden laitteen jossain vaiheessa :)
1lp0
28.10.2007 22:34:57
ittelläni on niin lyhyet sormet et se kaula voi olla vähän liian paksu.. :/

Jos on lyhyet sormet, niin suosittelen ainakin testaamaan lyhytskaalaista. Itse ostin ihan testailumielessä huuto.netistä lyhytskaalaisen Slammer by Hamerin ja ihastuin heti. Tuntuu sopivan meikäläisen nakkisormille paremmin kuin normaaliskaalainen (tai sitten se on vain uutuudenviehätystä, saa nyt nähdä).

Näyttääpä tuollainen olevan tuolla torillakin myytävänä:

http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … in=&price_max=&x=16&y=6
LarrySnow
29.10.2007 08:47:13 (muokattu 29.10.2007 08:49:33)
Kyllä toi Behringeri on ihan hyvä vaihtoehto. Skolessa on semmonen bändiluokassa, ja ihan hyvältä se on vaikuttanut puolentoista vuoden soittelun jälkeen. Mökää siitä lähtee enemmän kuin riitävästi. Itse aloitin basson soiton tällä http://www.thomann.de/fi/epiphone_lp_special_bass.htm. Epiphonen LP:ssä on mielestäni ainakin tosi hyvä soundi, enkä siinä mitään vikoja ole huomannut.
Tjero
29.10.2007 17:08:16
O_o Ihmettelen että tähän vielä vastattiin.. :D Vaikka itelläni on aika lyhyet sormet nii mitä nyt olen kaupassa kerran testannu tota LTD B-50 ni kyllä se on mun sormille ihan hyvä.. Vahvistimesta sen verran et lähinnä koti käyttöön ja treeneihi.. (Bändin kitaristilla suurin piirtein sama watti määrä) Eikä me nyt ihan heti mitään keikkaa aateltu heittää... Ehkä koulussa vois sit pari biisiä vetästä, et riittääks toi behringeri jos liikunta sali pistetään "puoliks" (Siihen väliin tulee "seinä" tai verho mikä se nyt on) vai tartteeks ostaa isompi wattinen vahvari.. (Kyl vähän voi tohon vahvariinki hintaa lisää laittaa mut mitä ny serkku kertonu kaverinsa vahvarista on kuulemma ihan kelpo peli) MIELI PITEITÄ!!
LarrySnow
29.10.2007 18:33:46
No siis kyllähän toi perjaatteessa riittä just johonkin koulun liikkasaliin. Ollaan bändin kanssa parissa juhlassa soitettu, ja juuri tuo Behringeri on ollut käytössä. Se on sitten paha sanoa, että voisiko sillä soittaa kunnolla kovaa, koska skolen kitara vahvistin on aivan naurettavan tehoton, ja bassokin piti siis pitä melko hiljaisella.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)