ravensoul 27.10.2007 19:49:25 | |
---|
Tää on mun mielestä hyvinkin suoraviivainen ja helppo asia. Se ostetaan, mikä kiinnostaa. Jos haluaa soittaa rokkia niin ei silloin jumaliste kannata hommata naikkaria vaikka jotku "asiantuntijat" saattavat suositellakin. Ja paskapuhetta munsta sekin et naikkari ois kirkkaasti helpompi soitettava kuin sähkäri tai teräskielinen. Joo, onhan siinä kevyempää painella kieliä ja sormenpäät ei oo alussa verillä mutta leveä ja paksu kaula tasoittaa tilanteen hankaluuden suhteen. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 |
Ziggy Bubba 27.10.2007 19:56:35 | |
---|
Ja paskapuhetta munsta sekin et naikkari ois kirkkaasti helpompi soitettava kuin sähkäri tai teräskielinen. Joo, onhan siinä kevyempää painella kieliä ja sormenpäät ei oo alussa verillä mutta leveä ja paksu kaula tasoittaa tilanteen hankaluuden suhteen. Näin. Hyvin säädetty ja ohuilla kielillä varustettu sähkis on kyllä myös todella kevyt soittaa. Pienemmän kaulan takia se voi skidien käsiin sopia myös paremmin. "I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins!" -Bart Simpson |
rattledad 27.10.2007 21:21:21 | |
---|
Akkarilla jää tuo vahvistimen kanssa pelaaminen pois kokonaan, se voi olla sekä hyvä että huono juttu. Voi silti olla hyväkin keskittyä soiton alkeiden oppimiseen kun ei vielä kuitenkaan voi millään laitteila kuulostaa samalta kuin jäljiteltävät kitarasankarit. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=154801&o=0 |
kondensaattori 27.10.2007 22:31:58 | |
---|
En ymmärrä tätä "akustinen ensiksi" -juttua. Voisin lyödä vetoa, että kiinnostus kohdistuu kuitenkin sähkökitaraan. Sanotaan, että paskat kamat vie soittoinnon, ehkä näin, mutta vielä moninkertaisesti varmemmin soittointo lähtee väärän tyyppisellä soittimella. Joskus se sähkis ja vahvari on kuitenkin ostettava, jos heti alkuun hommaa ne, niin sitten ei tarvi miettiä. |
pekurides 27.10.2007 22:40:03 | |
---|
En ymmärrä tätä "akustinen ensiksi" -juttua. Voisin lyödä vetoa, että kiinnostus kohdistuu kuitenkin sähkökitaraan. Sanotaan, että paskat kamat vie soittoinnon, ehkä näin, mutta vielä moninkertaisesti varmemmin soittointo lähtee väärän tyyppisellä soittimella. Joskus se sähkis ja vahvari on kuitenkin ostettava, jos heti alkuun hommaa ne, niin sitten ei tarvi miettiä. samaa mieltä. Mulla yksi tuttu joka soitteli pitkän aikaan akustisella ennekuin rupesi panostamaan sähkikseen mutta siinä vaiheessa tatsi akustisen soittoon oli jo niin pitkällä että hänen on pirun vaikea soittaa enää sähkiksellä ilman ylimääräisiä soraääniä mitä taas akustisellä ei esiinny. Eli pointti se että ovat niin erilaisia soittaa että kummatkin vaativat ihan oman treeninsä ja sitä myöhemmin hankala opetella uudestaan. Asiaan. jos haluat vetää bodomia niin silloin ei akustisella te mitään. vice versa. Tunteella päin vittua. |
2randpo 27.10.2007 23:01:47 | |
---|
Asiaan. jos haluat vetää bodomia niin silloin ei akustisella te mitään. vice versa. Näinhän se varmaan on. Mutta jos on tarkoitus soittaa perinteisempää rockia, niin useimmiten pätee, että se mikä toimii akkarilla, toimii sähköisestikin. Siis tämä on se Keefin mielestäni osuva lausahdus. |
pekurides 27.10.2007 23:15:11 | |
---|
Näinhän se varmaan on. Mutta jos on tarkoitus soittaa perinteisempää rockia, niin useimmiten pätee, että se mikä toimii akkarilla, toimii sähköisestikin. Siis tämä on se Keefin mielestäni osuva lausahdus. juu, kyllähän sitä akkarillakin hyviä fiilareita saa aikaseksi mutta lähinnä tarkoitin että soittotekniikat niin erilaisia että vaikea hypätä toisesta toisen samantien. 'niin ja aika helvetisti löytyy joka toiselta jätkältä akkareita nurkista mutta ei ne ole sitä sitten sen enempää jaksanet alkaan reenaa kuin ei siitä lähtenykkää' kunnon metallicooita mutta ne jätkät jotka hommannu sähkiskamat samantien niiin aika moni sitten ruvennu ihan oikeesti tosissaa reenaan niin kuin levyllä kuulostaa. ..ja joka ehkä. viides näistä tällä hetkellä kirjoittelee tällä palstalla:) Tunteella päin vittua. |
FensonGibder 28.10.2007 09:19:11 | |
---|
Kyllä akustisella on vaikea kuullostaa hyvältä jos on ihan aloittelija, eli sähkistä tarjoon alkuun. Lisäksi sähkis tarjoaa aivan erilaiset kaistaleveydet mitä tulee monipuolisuuteen. Ite juutuin vahingossa soitteleen akustista muutamaksi vuodeksi ja jälkikäteen ajatellen se oli huono juttu (hidasti kokonaiskehittymistä ja oli selvästi tylsempää kuin sähkiksen soittaminen). Ja sormien vahvistumisella ei ole mitään tekemistä aku/sähkis -asettelussa. Se on ihan kitaran muista ominaisuuksista kiinni. Akun paikka on siellä leirinuotiolla, muuten valitsisin aina sähkökitaran. Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan! |
baba o riley 28.10.2007 10:41:30 | |
---|
Kyllä akustisella on vaikea kuullostaa hyvältä jos on ihan aloittelija, eli sähkistä tarjoon alkuun. Lisäksi sähkis tarjoaa aivan erilaiset kaistaleveydet mitä tulee monipuolisuuteen. Ite juutuin vahingossa soitteleen akustista muutamaksi vuodeksi ja jälkikäteen ajatellen se oli huono juttu (hidasti kokonaiskehittymistä ja oli selvästi tylsempää kuin sähkiksen soittaminen). Ja sormien vahvistumisella ei ole mitään tekemistä aku/sähkis -asettelussa. Se on ihan kitaran muista ominaisuuksista kiinni. Akun paikka on siellä leirinuotiolla, muuten valitsisin aina sähkökitaran. Muistetaan keskustelun aloittaneen budjetti. Ja kyllä oon vankasti sitä mieltä että akustinen ja sähkis kulkee pitkälti käsikädessä, vaikka ovatkin eri soittimet. Itse soitan nykyään jatkuvasti kotona akkarilla kehittääkseni ja monipuolistamaan tekniikkaa ja musiikillista näkemystäni. Olen myös huomannut että kirjoittaessani musiikkia akkarilla ja siirtämällä sen sitten sähkikselle lopputulos on usein jopa parempi. Ajatelkaa nyt esim. Zeppeliniä, The Whota tai vaikka ketä, niin musiikki pohjautuu akustiselle folkille ja rootsille joka mun mielestä on helkkarin tärkeetä ymmärtää tajutakseen miksi nämä esikuvat kuulostaa miltä ne kuulostaa ja mitä ne todellisuudessa tekee. Elämme tylsien muusikoiden aikaa ja harva uusi bändi on "musiikillisesti" mielenkiintoinen. m.m koska nuoret saa halpiskamat alleen hopeatarjottimella eikä joudu todella syventymään hommaansa. Musiikki homogenisoituu ja mikä sen tylsempää. :) |
Ziggy Bubba 28.10.2007 11:15:43 | |
---|
Elämme tylsien muusikoiden aikaa ja harva uusi bändi on "musiikillisesti" mielenkiintoinen. m.m koska nuoret saa halpiskamat alleen hopeatarjottimella eikä joudu todella syventymään hommaansa. Musiikki homogenisoituu ja mikä sen tylsempää. :) Ei pidä paikkaansa. Kyllä niitä luovia tekijöitä löytyy ihan samaan malliin kuin silloin "vanhaan hyvään aikaan", heitä ei vaan välttämättä näy levylistoilla. Ite muuten veikkaan, että montaa raskasta rockia/metallia rakastavan teinin intresseissä ei ole tuohon folk/vanhankoulun-blues-osastoon tutustua. Luulen että Black Sabbath ja Zepukka ovat vielä hahmotettavissa oman musatyylinsä esikuviksi... Vaan sieltähän ne bluesitkin voivat löytyä :) "I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins!" -Bart Simpson |
FensonGibder 28.10.2007 11:24:00 | |
---|
Muistetaan keskustelun aloittaneen budjetti. Ei ihan kakkaa kannata ostaa siltikään jos ei budjetti kestä. Ottaa sitten lainaa tai ostaa käytettynä, mutta hakkuun pitää panostaa kyllä enemmän kuin 90e. Ja kyllä oon vankasti sitä mieltä että akustinen ja sähkis kulkee pitkälti käsikädessä, vaikka ovatkin eri soittimet. Itse soitan nykyään jatkuvasti kotona akkarilla kehittääkseni ja monipuolistamaan tekniikkaa ja musiikillista näkemystäni. Olen myös huomannut että kirjoittaessani musiikkia akkarilla ja siirtämällä sen sitten sähkikselle lopputulos on usein jopa parempi. Eli et ole aloittelija, niinkuin threadin aloittaja. Tällä ei ole pariin vuoteen merkitystä. Sen sijaan sähkökitaroille on aivan loistavia acu-speduja ja muita multihärpäkkeitä, joilla voi soittaa halvat akustiset kitarat suohon (ja taas on monipuolisuuttakin enemmän säädöissä). Ajatelkaa nyt esim. Zeppeliniä, The Whota tai vaikka ketä, niin musiikki pohjautuu akustiselle folkille ja rootsille joka mun mielestä on helkkarin tärkeetä ymmärtää tajutakseen miksi nämä esikuvat kuulostaa miltä ne kuulostaa ja mitä ne todellisuudessa tekee. Samalla linjalla tässä. Elämme tylsien muusikoiden aikaa ja harva uusi bändi on "musiikillisesti" mielenkiintoinen. m.m koska nuoret saa halpiskamat alleen hopeatarjottimella eikä joudu todella syventymään hommaansa. Musiikki homogenisoituu ja mikä sen tylsempää. :) Tää ei oikeen avaudu. Tarkoitatko että suurten yhtiöiden tuottamat yhtyeet ovat samaa paskahuttua? ja niitä kopioivat ympäri maailman pojanklopit, jotka ei ymmärrä hyvemmän päälle? Periaatteessahan koskaan ei ole ollut näin paljon - ja näin erilaista - musiikkia tarjolla (myös soittajien lukumääränä mitattuna). Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan! |
|
Legatus 28.10.2007 15:35:45 | |
---|
11. Liikkuessasi julkisella paikalla, älä häiritse ketään. Jos joku häiritsee sinua, pyydä häntä lopettamaan. Ellei hän lopeta, tuhoa hänet. |
Ziggy Bubba 28.10.2007 15:45:32 (muokattu 28.10.2007 15:46:44) | |
---|
"I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins!" -Bart Simpson |
2randpo 28.10.2007 16:22:08 | |
---|
Onko kokemuksii tuollaisest puoli akustisest kitatarasta aloittelijalle? http://www.thomann.de/fi/ibanez_aeg8ebk.htm Oikeastaan tuo ei ole puoliakustinenkaan vaan elektroakustinen. Mulla on yksi samantyyppinen, sellainen kulhokoppainen ovation-mallinen, jossa on ns. piezo-mikki. Ainakaan minä en saa siitä ulos sen paremmin akustisesti kuin sähköisestikään kelvollisia soundeja. Tuossa Ibanezissa on kylläkin luultavasti akustinen soundi parempi, mutta jos akkari on tähtäimessä, ehkä kannattaa ostaa mikitön. Jos välttämättä haluaa myöhemmin liittää mikin akkariin, ostaa sitten saman tien paremman kuin tuossa Ibassa tulee mukana. |
baba o riley 28.10.2007 17:10:41 | |
---|
Onko kokemuksii tuollaisest puoli akustisest kitatarasta aloittelijalle? http://www.thomann.de/fi/ibanez_aeg8ebk.htm Käyppä http://www.landola.fi/ ja valitse Guitars ja sieltä D-series, näistä löydät kotimaisiin olosuhteisiin sun budjettiin sopiva ja takulla hinta/laatusuhde kohdallaan olevan kitaran. Käy kokeilemassa kaupassa niitä ja katso miltä tuntuu. Mitä esikuvia sulla muuten on musiikillisesti, mikä on sun suhtautumesi kitaransoittoon ja musiikkiin? auttaa paljon kun tietää tämmöset. :) |
anjika 28.10.2007 17:33:57 (muokattu 28.10.2007 17:34:33) | |
---|
Kävin parisen vuotta piano tunneil ja sit oon muuten vaan soitellu pianoa.. Mul on nyt hirvee into saada soittaa kitaraa ja saada oma sellanen, et sellast. |
baba o riley 28.10.2007 17:58:30 | |
---|
mainitse jotain lemppariartisteja... |
anjika 28.10.2007 18:07:27 | |
---|
Ette välttämättä tunne kaikkii mut tässä: Underoath,Demon hunter, Frail, Apulanta, Skillet.. |
FensonGibder 28.10.2007 18:25:56 | |
---|
Ette välttämättä tunne kaikkii mut tässä: Underoath,Demon hunter, Frail, Apulanta, Skillet.. Eli perus-landola-kamaa. Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan! |