Aihe: Rolandin Cube 30 vai Hughes & Kettnerin Blue Edition 30?
1
Trendkeel
27.10.2007 15:17:01
Eli uutta vahvaria olen hankkimassa. Kotikäyttöön. Käytettynähän noita saa jo melko halvalla, torilta kun nopeasti vilkasin, niin tuota Cubea saa alle 150 euroon. Kitara on Gibson Les Paul Studio ja heviä ja jonkin sorttista rockia soittelen. Eli kumpi soveltuu enemmän em. musiikkityylien soittoon? Kummatkin loppujen lopuksi testaan, koska vahvistimenhan loppujen lopuksi ostan minä itse. Mutta siis. Kokemuksia. Risut ja ruusut. Ehdottakaa toki muita!

Kiitos!
Backlet
27.10.2007 15:36:11

Täältä löytyy Cube 30 ja ei voi kuin suositella. Säröpuoli on ainakin ihan omiaan hevimeinikeihin ja löytyy myös monenlaista pikkurosoa vähän rokimpaan kamaan. Itse olen käyttänyt lähes pelkästään rectifier- mallinnusta ja se kyllä kuulostaa oikein maukkalta. Cleanista en oikein osaa sanoa onko tuo hyvä vai huono, mutta ajaa asiansa hyvin ainakin mulla.

Efektejä ei ole paljoa tullut käytettyä muita kuin delayta aina välillä. Ei niillä jaksa leikkiä parin ekan päivän jälkeen, mutta onhan ne mukava lisä. Ääntä tuosta lähtee sen verran, että bändireeneissäkin pystyy vetämään ihan hyvin. Sullehan tää oli kuitenkin tulossa kotikäyttöön, niin möykän määrällä ei niinkään väliä ole.

Suosittelen siis ehdottomasti. Päivääkään en ole katunut hankintaa. Efektilooppi olisi kyllä vielä hyvä lisä, mutta kylläpä tämä ilmankin loistavasti menee.
Nuclear Waste.
WinterMad
27.10.2007 16:09:24
Onhan tuo Cube 30 monipuolisuudessaan lyömätön mutta kyllä tuosta H&K:stakin irtoaa oikein mukavat ääntelyt moneen musaan.
Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. | Grave - Home of the brave?
Trendkeel
28.10.2007 19:15:34
No kyllä toi Roland on alkanut herättää kiinnostusta etenkin hintansa ja efektiensä puolesta. Voi pistää mun puolesta lukkoon/poistaa, Rolandin ostan.
Eemil
29.10.2007 10:24:55
Perussaundeilta H&K on mielestäni melko paljon parempi, niin puhtaan kuin särönkin osalta. Siitähän on myös nykyään saatavilla malli, jossa on sisäänrakennettuja efektejä.
Vapaa kieli ja seuraavan kielen 8 ääni pitää päristä samaan, eli tuuttiin tää tehtiin... Samoin vapaa ja toisekielen 20ääni tuuttiin tää tehtiin. -k.sln K100#2
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)