Mirk0 27.10.2007 14:16:44 | |
---|
Damn |
WinterMad 27.10.2007 14:33:54 | |
---|
Nuo Behringerin wahit ja Digitechin multihelvetit kannattaa kyllä unohtaa heti kättelyssä. Omasta mielestäni waheista tuo perus -CryBaby on aika hyvä, etenkin jos modaa siihen True Bypassin, joka on helppo tehdä. Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. | Grave - Home of the brave? |
Nazareth 27.10.2007 14:36:07 | |
---|
Nuo Behringerin wahit ja Digitechin multihelvetit kannattaa kyllä unohtaa heti kättelyssä. Omasta mielestäni waheista tuo perus -CryBaby on aika hyvä, etenkin jos modaa siihen True Bypassin, joka on helppo tehdä. Minkä takia Behringerit ja Digitechit pitäis unohtaa? Ihan pätevänkuulosia vehkeitä mun mielestä. Over the lips, and through the gums... look out, tummy, here I come! |
Marklar 27.10.2007 14:45:35 | |
---|
Onko snarling dogsilla hyviä waheja? http://muusikoiden.net/extra/chat/ IT'S ALIVE |
Icy-Sun 27.10.2007 16:33:47 | |
---|
There ain't noway out tonight |
Fortune 27.10.2007 16:56:05 | |
---|
Onko snarling dogsilla hyviä waheja? Ainakin taannoin omistamani Blues Bawls oli loistava wah, ainoa syy myyntiin oli polkimen vähän kolho, Morleymainen tuntuma, josta en pitänyt. Mutta parempi soundi siinä oli kuin nykyisessä Cry babyssa (modattu toki, mutta silti...). Look behind you, a three-necked guitar!
Katso Holikin uusitut nettisivut! |
Mirk0 27.10.2007 17:02:05 (muokattu 27.10.2007 17:03:26) | |
---|
Onko kellään mitään tietoa tuosta RP90:stä. Taitaa olla aikasen uusi peli. Tuo Vox näyttää siltä että taitais kestää hyvin vaikka vuosien käytön. EDIT:Mistäs noita true-by-passin teko kaavioita löytyis, alko vähemmän ja enemmän kiinnostamaan. Damn |
Painajaismainen 27.10.2007 18:16:18 | |
---|
En ymmärrä, säästäkää joitain kymppejä enemmän ja ostakaa vaikka Bosseja jotka ovat hinta/laatusuhteeltaan oivia pelejä. Aina sitä voi säästää vähän enemmän laadukkaaseen tavaraan. "Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä | "Stam1na on tyttöjän mokoma" - ötzi |
Jungleman 27.10.2007 19:18:00 | |
---|
En ymmärrä, säästäkää joitain kymppejä enemmän ja ostakaa vaikka Bosseja jotka ovat hinta/laatusuhteeltaan oivia pelejä. Aina sitä voi säästää vähän enemmän laadukkaaseen tavaraan. Hinta-/laatusuhteeltaan erinomaisia? No joo. Bossit kestävät mainiosti käyttöä, yleensä. Soundit ovat - minun mielestäni - varsin tavanomaista, persoonatonta peruskauraa. Oikeasti hyvänkuuloisiakin efektejä Bossin historiasta löytyy (omistan 4 tai 5 itse), mutta monet niistä ovat out of production... Makuasioita, tiedän. Mutta Boss ei todellakaan ole mikään autuaaksitekevä valinta. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
ravensoul 27.10.2007 19:39:42 | |
---|
Makuasioita, tiedän. Mutta Boss ei todellakaan ole mikään autuaaksitekevä valinta. Ei todella, välttämättä. Hyvänä esimerkkinä Digitechin Bad Monkey, jota voi pitää halpispedaalina vs. Bossin SD-1. Molemmat omistavana voin sanoa et siihen perusbuustauskäyttöön paremman soundin omaa BM. Tuo wahihomma on aika pitkälti kiinni mieltymyksistä. Itse oon kyllä tykänny siitä Morleyn "kolhosta" tuntumasta ja soundikin menettelee, Morley Pro Series siis kyseessä. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 |
Fortune 27.10.2007 19:57:29 | |
---|
Ei todella, välttämättä. Hyvänä esimerkkinä Digitechin Bad Monkey, jota voi pitää halpispedaalina vs. Bossin SD-1. Molemmat omistavana voin sanoa et siihen perusbuustauskäyttöön paremman soundin omaa BM. Tuo wahihomma on aika pitkälti kiinni mieltymyksistä. Itse oon kyllä tykänny siitä Morleyn "kolhosta" tuntumasta ja soundikin menettelee, Morley Pro Series siis kyseessä. Muutaman Morleyn omistaneena niitä voi kyllä rakennemielessä suositella, optisuus tarkoittaa rahinattomuutta ja soundiakaan ne eivät syö ollenkaan perus-Crybabyn tapaan. Tosin Crybabyn modaaminen syöppöyden poistamiseksi on helppoa, siitä todisteena allekirjoittaneen suorittama operaatio - minulla sentään on peukalo keskellä ties mitä. Look behind you, a three-necked guitar!
Katso Holikin uusitut nettisivut! |
Krice 27.10.2007 20:32:09 | |
---|
Onko kellään mitään tietoa tuosta RP90:stä. Näyttää olevan karsittu versio 250:stä. Stomp+amp -yhdistelmämallinnukset näköjään mukana, joka on hyvä juttu. Monipuolinen vekotin, mutta ei välttämättä kovin hyvä vahvistimen edessä, enemmänkin nauhoittelua ja kuulokeharjoittelua varten. |
pulliha 27.10.2007 21:04:35 | |
---|
Minkä takia Behringerit ja Digitechit pitäis unohtaa? Ihan pätevänkuulosia vehkeitä mun mielestä. Paras läppä vähään aikaan... unohda todellakin ainakin behrigerit. Itsellä kokemusta löytyy mm behringerin hell babesta ja säröstä. Ei niihin vaan kannata sijoittaa kun ne ei kestä edes sukalla painamista. Saundia tuskin edes tarvitsee kuvailla tuon hintaisesta laitteesta ... säästä muutama kymppi ja osta laite mikä oikeesti toimii ja kestää. Semmone lämmin sustain ja iha vitusti säröö |
Maiden01 27.10.2007 22:01:32 | |
---|
Ei todella, välttämättä. Hyvänä esimerkkinä Digitechin Bad Monkey, jota voi pitää halpispedaalina vs. Bossin SD-1. Molemmat omistavana voin sanoa et siihen perusbuustauskäyttöön paremman soundin omaa BM. Itse taas voisin kertoa, että tuo BM on mielestäni todella huono saundinen laitos ja kyllä, käytän itse SD-1:stä ;) Tosin lähinnä tuomaan lisärosoa nupin omaan säröön. Tuo BM boosti hommissa oli mun mielestä onneton siinä mielessä, että vaikka se varmasti onnistuu volumetasoa nostamaan, ei se tuo oikein mitään siihen saundiin. Tämähän voi olla monelle tosin juuri se tärkein, että spedu ei yhtään väritä saundia, mutta mä tykkään, että buusti toisi myös vähän omaa ja muutakin eroa siihen komppisäröön, kuin volumen lisäyksen. Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni? |
Maiden01 27.10.2007 22:05:30 (muokattu 27.10.2007 22:06:43) | |
---|
Paras läppä vähään aikaan... unohda todellakin ainakin behrigerit. Itsellä kokemusta löytyy mm behringerin hell babesta ja säröstä. Ei niihin vaan kannata sijoittaa kun ne ei kestä edes sukalla painamista. Saundia tuskin edes tarvitsee kuvailla tuon hintaisesta laitteesta ... säästä muutama kymppi ja osta laite mikä oikeesti toimii ja kestää. Aika ultimaattisen kuuloisia väittämiä, näin voi todellakin hyvin olla, sillä mulla ei noista behkuista paljoakaan kokemusta (ennakkoluuloja suurimmaksi osaksi). Eikös nuo kuitenkin ole sisuskamoiltaan hyvin lähellä ellei identtisiä esim. Bossin vastaavia. Kuori on kyllä heikompi, mutta heikompi on hintakin. Mutta myönnän, että myös itse suosin bossia vertailussa boss vs. behringer. Tuota väittämää Digitechistä taas en voi ollenkaan allekirjoittaa. Ehkäpä multivemputtimet, jos niistä puhut voivat olla monelta osin onnettomia, mutta niinpä on musta suurimmalta osin myös Bossin kalliimmatkin steppilaudat. Digitechin peruspedaalit sen sijaan mun mielestä on varsin oivia, jo hinnaltaan, sitä Boss tasoa yleisesti. Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni? |
Painajaismainen 27.10.2007 22:05:30 (muokattu 27.10.2007 22:07:13) | |
---|
Digitechit ovat jo laatupelejä. Behrinkulat, jotkut Danelectroista ja HB:t kannattaa mielestäni jättää kauppaan. Edit. Ei se Boss tietenkään paras ole, mutta mielestäni OK, perusvarma ja kestävä valinta käyttöefektiksi. Boutique-vermeet ovat asia erikseen. "Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä | "Stam1na on tyttöjän mokoma" - ötzi |
Itse taas voisin kertoa, että tuo BM on mielestäni todella huono saundinen laitos... - ...ei se tuo oikein mitään siihen saundiin. Ei tee mitään soundille, mutta silti kuulostaa huonolle? Taitaa olla vika jossain muualla :) Paras läppä vähään aikaan... unohda todellakin ainakin behrigerit. Itsellä kokemusta löytyy mm behringerin hell babesta ja säröstä. Ei niihin vaan kannata sijoittaa kun ne ei kestä edes sukalla painamista. Saundia tuskin edes tarvitsee kuvailla tuon hintaisesta laitteesta ... säästä muutama kymppi ja osta laite mikä oikeesti toimii ja kestää. Turhan yleistävää tekstiä mielestäni. "Soundia ei tarvitse kuvailla?" Ainakin nuo Tubescreamer-kopiot ovat yleissoundiltaan todella lähellä alkuperäistä (rakenne on kyllä todella heppoinen). Myös Vintage Phaser antaa mukavan pehmeää soundia, vaikka suhiseekin aikas ankarasti. Kyllä monilla Behkun pedaaleilla saa hintaansa nähden erittäin laadukasta soundia, vaikka niihin lähemmin tutustuen tuleekin selväksi missä on säästetty. "I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins!" -Bart Simpson |
Maiden01 27.10.2007 22:09:30 (muokattu 27.10.2007 22:10:25) | |
---|
Ei tee mitään soundille, mutta silti kuulostaa huonolle? Taitaa olla vika jossain muualla :) Eikös se voi olla vika sinäänsä, ettei esim. väritä soundia, mun mielestä se ei ole kokonaan hyvä juttu. Edit. Yhtä kaikki, joko tuo ei teknisiltä puoliltaan (säädöt jne) toimi mulle, tai se on paskan kuulonen, kuitenkaan en ole saanut siitä mieleistäni. Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni? |
duc 27.10.2007 22:11:30 | |
---|
Nuo Danelectron boksit mitä olen itse testannut ovat kyllä kuulostaneet hyvältä, ovat vaan syöneet soundia pois päältä ollessaan. |
Ziggy Bubba 27.10.2007 22:20:34 | |
---|
Eikös se voi olla vika sinäänsä, ettei esim. väritä soundia. Ei, se on ominaisuus. Monet kitaristit juuri haluavat säilyttää sitä kitaran ja vaffarin soundin (jos kyseessä on siis laatukamat). Ja kyllä tuo Apinakin soundia värittää (keskialue korostuu, yläpää leikkaantuu), ei vain niin paljon kuin monet muut spedut. "I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins!" -Bart Simpson |