Aihe: Plektrasuojus lespaan
1
Eddie_90
27.10.2007 14:57:21
Elikkäs tässä ostin vähän aikaa sitten Tokain ls-75q:n ja nyt olen tässä pari päivää miettinyt tätä plekusuojuksen asentamista. Omasta mielestäni tuo näyttää siinä komealta ja antaa sille sen legendaarisen Les Paul lookin, mutta ei vain raaskisi millään porata reikiä tuollaiseen Quilted Flametopiin jos siihen sitten joskus kyllästyy. Onko siitä sitten mitään todellista hyötyä? Tapanani on pitää sormia siinä tukena niin rupeeko se lakka sitten kulumaan pois siitä jonkin ajan päästä tai jotain? Olis kiva kuulla mielipiteitä tästä asiasta.

Ja toinen kysymykseni kuuluu että missäspäin Tampereelta löytyisi joku osaava soitinhuolto tämän asentamiseen, sillä musakaupan myyjä suositteli jotain alaan erikoistunutta liikettä tähän.
Ziggy Bubba
27.10.2007 15:05:52 (muokattu 27.10.2007 15:06:36)

Eipä siitä plekusuojasta kummempaa hyötyä ole. Toiset tykkää pleksillä, minä taas en. Kyllä se "klassinen" lespa-look (tai sanotaanko loverock-look ;)) kitarasta varmasti löytyy vaikkei siinä pleksiä olisikaan.
"I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins!" -Bart Simpson
Fortune
27.10.2007 15:08:35
Totta kai kitaran pinta käytössä kuluu, mutta niinhän siinä käy joka tapauksessa, jollet säilö sitä jonnekin kaappiin soittamattomaksi.

Kyllä siihen kanteen yksi reikä tulee (ja sivuun yksi myös) siellä soitinrakentajallakin, joten eikun itse vain asentamaan. Pienellä poranterällä vähän alkuun ja sitten ruuvarilla kiinni, niin hyvä tulee. Turhaa on tuon takia soitinrakentajan tuntiveloituksia ryhtyä makselemaan, kaksi ruuvinreikää...

Itse otin suojuksen omasta Les Paulistani pois, vaikka se oli siinä ostovaiheessa ollut jo 24 vuotta paikoillaan. 3 vuoden aikana ei ole vielä lakkakaan kulunut sen kohdalta pois, vaikka plektra kanteen varmasti hakkaakin.
Look behind you, a three-necked guitar!
Katso Holikin uusitut nettisivut!
jusbe
27.10.2007 16:37:19
Mielestäni turha peittää hienoa kantta tuolla muovisella härpäkkeellä. Mutta kukin tavallaan :)

Niinpä. Itsekin olen aina ottanut noi muovit pois. Ainoa malli jossa voisin ehkä harkita sen säilyttämistä olisi alpine white. Siinä musta suojus tuo semmoista mukavaa vaihtelua.
Todellisuus on vain alkoholin puutteen aiheuttama illuusio
ranttis
27.10.2007 16:44:46
mulla ei oo tossa omassa lespassa plexiä mut sais periaattees olla ku siihen mattalakkaan tulee naarmu joka ikisestä hipasusta.
Ei se kyllä mun mielestä sovi kun just tohon alpine whiteen ja johonki sunbursteihin (ei punasiin)
niinpä...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)