kissakissala 03.08.2007 17:36:47 | |
---|
Moi, Eli himottaisi hommata otsikonmukainen Gibson Custom Shopin tuotos.. Eniten kuitenkin mietityttää Custom Shop-tuotteiden laatu, ovatko ne oikeasti hintansa arvoisia, onko laadunvalvonta tarpeeksi tiukkaa jne..? Olen ymmärtänyt että Custom Shop-tuotteisiin käytetään parempia puita ja homma hoidetaan muutenkin enemmän käsityönä kuin tehtaan liukuhihnalta tulevat Les Paul Standardit ja muut.. Skitan joutuisin todennäköisesti tilaamaan nettikaupasta, siis kokeilematta sitä ensin. Luulisi että Custom Shopin kaikki tuotteet ovat viimeisenpäälle priimaa tavaraa, joten uskaltaisin 2500€ arvoisen kitaran tilata kokeilematta sitä ensin.. Kertokaapas Gibson Custom Shop-kitaroiden omistajat mielipiteitänne verrattuna Gibsonin liukuhihna kamaan ja muutenkin saa ylistää omaa CS:ää.. pari linkkiä: http://www.music123.com/Gibson-Cust … Double-Cut-517367-i1149317.Music123http://www.gibsoncustom.com/flash/p … uls/60Special_DC/1960SpecialDC.html |
pekip 03.08.2007 22:23:20 | |
---|
Joo! Kyllä noi custom shopin tekeleet on ylivoimaisia,pitkää kaulaliitosta,nauhat loisto kondiksessa ,kaulakulmat just,sointi sillä tasolla ettei tarvii mikkejä vaihdella. Ite kyllä kallistuisin lp juniorin puoleen se vaan soundaa jotenkin yhdellä mikillä suoraan sinne........ you don´t have to be the best one,just be a good´un |
Joees 03.08.2007 23:58:17 | |
---|
Perkeleen pähee. Mut mä ostaisin sen fadedin silti. Itselleni siis. Diggaan siitä viimeistelystä kaulassa :-) Mutta, kyllä nuo CS:n tekeleet ovat lähes poikkeuksetta hyviä. Hintansa väärtejä? Se on sitten jokaisesta itsestään kiinni. Kyllä mä tollasesta ritsasta sen pari tonniakin voisin maksaa... Mut siinä vaiheessa tulee myös vaihtoehtoja muitakin paljon messiin, kuten Ruokangas... Laatua? Kylli. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
LaXu 04.08.2007 00:49:11 | |
---|
Mitä olen ämöriikan voorumeja lueskellut, niin kyllä siellä ihmiset tuntuvat noita Historicejakin testaavan kaupoissa useamman tusinan ennen päätöksen tekoa. Siellä tosin niitä onkin paljon helpommin saatavilla. Ne muutamat Historicit, joita olen nähnyt ja kokeillut, ovat kyllä olleet mielestäni oikein hyviä kitaroita. Liukuhihnamallit ovat minun kokemuksieni mukaan taas välillä erinomainen - täyspaska, mitä tulee työn jälkeen. Jenkeissä on kuulemma jokunen kauppa, jotka oikein kunnolla valikoivat kitaransa ja niitä ihmiset tuntuvat suosittelevan, jos Gibsonia halajaa. Wildwood Guitars oli muistaakseni yksi. En tiedä myyvätkö ulkomaille, mutta ainahan sopii kysyä. |
Joees 04.08.2007 00:51:30 | |
---|
Mitä olen ämöriikan voorumeja lueskellut, niin kyllä siellä ihmiset tuntuvat noita Historicejakin testaavan kaupoissa useamman tusinan ennen päätöksen tekoa. Siellä tosin niitä onkin paljon helpommin saatavilla. Ne muutamat Historicit, joita olen nähnyt ja kokeillut, ovat kyllä olleet mielestäni oikein hyviä kitaroita. Liukuhihnamallit ovat minun kokemuksieni mukaan taas välillä erinomainen - täyspaska, mitä tulee työn jälkeen. Jenkeissä on kuulemma jokunen kauppa, jotka oikein kunnolla valikoivat kitaransa ja niitä ihmiset tuntuvat suosittelevan, jos Gibsonia halajaa. Wildwood Guitars oli muistaakseni yksi. En tiedä myyvätkö ulkomaille, mutta ainahan sopii kysyä. Tuolla Wildwoodin sivuilla on näkynyt kyllä jos jonkun makoisaa peliä aina välillä... Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
kissakissala 04.08.2007 00:57:12 | |
---|
Jees koko GAS tohon kaksmikkiseen LP Speciaaliin lähti tosta faded-mallista, kunnes huomasin ton Custom Shopin Gibsonin sivuilla.. Siinä vaan on sitä jotain (kaulaliitos, sarvien paikka ja muoto, tasainen kansi, ohut kaula, cherry väritys jne..) ja pidän todella P-ysikymppisten räyhäkkäästä soundista.. Niistä fadedeista on vaan ollu juttuu et ei viimeistely ole ihan parhaasta päästä ja lakkaus kuluu todella nopeasti ja muutenkin (vain) tonnin keppi.. (kokemuksesta voin sanoa ettei tonnilla vielä saa parasta, tai no sitä mitä itse haluan skitan olevan) no tiedä sitten.. Tarkoitus olisi hommata skitta jonka ostamista en ala katumaan riittämättömän viimeistelyn ja huonon laadunvalvonnan takia.. Soitinrakentajalla kitaran teettäminen menisi hieman hankalaksi koska täällä itä-suomessa päin asustelen ja suurinosa rakentajista varmasti löytyy pääkaupunkiseudun suunnasta.. |
Joees 04.08.2007 01:01:08 | |
---|
Jees koko GAS tohon kaksmikkiseen LP Speciaaliin lähti tosta faded-mallista, kunnes huomasin ton Custom Shopin Gibsonin sivuilla.. Siinä vaan on sitä jotain (kaulaliitos, sarvien paikka ja muoto, tasainen kansi, ohut kaula, cherry väritys jne..) ja pidän todella P-ysikymppisten räyhäkkäästä soundista.. Niistä fadedeista on vaan ollu juttuu et ei viimeistely ole ihan parhaasta päästä ja lakkaus kuluu todella nopeasti ja muutenkin (vain) tonnin keppi.. (kokemuksesta voin sanoa ettei tonnilla vielä saa parasta, tai no sitä mitä itse haluan skitan olevan) no tiedä sitten.. Tarkoitus olisi hommata skitta jonka ostamista en ala katumaan riittämättömän viimeistelyn ja huonon laadunvalvonnan takia.. Soitinrakentajalla kitaran teettäminen menisi hieman hankalaksi koska täällä itä-suomessa päin asustelen ja suurinosa rakentajista varmasti löytyy pääkaupunkiseudun suunnasta.. Se fadedin viimeistely ei ole riittämätön tai huono. Se on vaan tarkoituksella sellanen. Se, totta kyllä, kuluu nopeammin. Se haitannee jotain ja jotain taas ei. Mulle sillä ei oo väliä. Se viimeistely nimittäin on kaulassa aivan mahtava. Kannattaa kokeilla jos tulee jossain vastaan. Mut kyllä mulle tollanen CS kelpaisi myös ;-D Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
pekip 04.08.2007 07:48:09 | |
---|
Ai niin custom shopissa taitaa olla käytetty cs lp special.niin noissa cs malleissa pitäisi olla nitrolakka joka hengitää............ you don´t have to be the best one,just be a good´un |
Numb 04.08.2007 08:04:27 | |
---|
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
J.Hollström 04.08.2007 08:05:41 | |
---|
Jees. Komia kitarahan tuo. Mietiskelen vaan, että mistä toi MSRP: $6,500.00 ton kitaran kohdalla muodostuu. Toihan on aika simppeli kitara Gibsoniks, ihan lankku body, ei reunalistoja muualla kuin kaulassa, jne. Alehintahan on jo inhimillinen, jos sen sais tolla Suomeen... Itellä on ollut tosta se keskeytetty malli, keltanen double cut, eliks tää http://www.gibson.com/products/gibson/LesPaul/SpecialDoubleCut.html . Se oli ihan jees skitta, ilman mitään issueita. Tiedä sitten kuinka paljon paremmaksi tuolla Custom Shopin puolella sen vielä saa. Samoin on kokemusta myös Les Pauleista molemmista verstaista, eikä se CS:n tekemä nyt niin armottaman erilainen soittimena ole, tai sitten se mun normistankku oli muuten vaan hyvä. Tunnuksesi on pistetty jäähylle! |
Dr. Muff 04.08.2007 11:24:47 | |
---|
Hyviä nuo Custom Shopit. Empä ole stankkua kaivannut vaikka sekin oli ns. hyvä yksilö. Niinku kaikkien mielestä omat kitarat ovat. Tone on kyllä riittävän erillainen ja mielestäni parempi, sekä komeampi yleinen ulkoinen olemus. |
kissakissala 04.08.2007 11:38:55 (muokattu 04.08.2007 11:39:25) | |
---|
Jees. Komia kitarahan tuo. Mietiskelen vaan, että mistä toi MSRP: $6,500.00 ton kitaran kohdalla muodostuu. Toihan on aika simppeli kitara Gibsoniks, ihan lankku body, ei reunalistoja muualla kuin kaulassa, jne. Alehintahan on jo inhimillinen, jos sen sais tolla Suomeen... Tuolla näyttäis olevan aika sopivaan hintaan toi CS Special http://maxguitarstore.com/store.php?productID=1391 Ja pariviikkoa takaperin thomann myi saman mallin keltaisena 1500 euroon, ennen 2500 euroo, tais olla viimeinen kappale tai jotain... harmittaa vähän kun en kerennyt sitä tilata, aloin empimään se keltaisen värin takia.. |
atha 04.08.2007 15:09:49 | |
---|
http://1484.bz/c/28807/ Ishibashista tulis Japanista tulisi alle 1800 eurolla rahteineen, alveineen ja tulleineen tuo 1960 special dual cut. Samoissa hinnoissa pyörii ikebessäkin. |
Rämppy 04.08.2007 22:02:06 (muokattu 04.08.2007 22:03:09) | |
---|
Mulla on tuosta double-cut spesiaalista 90-luvun perusversio. Jos sellaisen löydät käytettynä eikä tune-o-matic-talla haittaa, niin suosittelen. On nimittäin soundiltaan ja soitettavuudeltaan aivan unelma rokkikitara. Aivan eri tasoa kuin faded-specialit. Runko yhdestä mahonkipalasta ja nitrolakat, fantastinen kaula ja soundit. Näitä näkyy silloin tällöin käytettynä musakaupoissa alle kiloeuron hintaan. Onpa näkynyt myös mnetin torilla. En sitten malttanut olla sanomatta. |
kissakissala 24.10.2007 13:36:51 | |
---|
Noniin tuli sitten hommattua otsikonmukainen Custom Shop Les Paul.. Onneksi oli muutamaksi kuukaudeksi hommia tutun raksalla. On kyllä hintansa arvoinen kitara, todella matala action ja ei särise mistään, P-ysikympit huutaa hunajaa ja viimeistely huippuluokkaa.. Tilasin kyseisen kepin Maxguitarstoresta hollannista, kaupan onnistuivat erittäin helposti, ainut valittamisen aihe on puuttuvat lisätarvikkeet, eikös kaikkien custom shop mallien mukana pitäisi tulla instrumentti-piuha, puhdistus pyyhe ja pussillinen plekuja? No pitää pistää sähköpostia jos vaikka lähettäisivät jotain.. Pitääpä lisätä pari kuvaa tuonne omalle sivulle tänään.. |
FensonGibder 24.10.2007 21:12:17 | |
---|
DC tulee joskus vielä hommattua. Kunhan ensin törmään ensimmäiseen! G A S Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan! |
Traditional 24.10.2007 22:24:26 | |
---|
Hei, Gibson ketju ilman Foxia? Nyt ei ole kaikki kohdillaan :) Musical violence since '05 |
fox 24.10.2007 22:38:44 | |
---|
Hei, Gibson ketju ilman Foxia? Nyt ei ole kaikki kohdillaan :) Onks teidän ikävä? ;) Hyvinhän tää menee kettuttakin, hih.. Tampereella DLX:ssa on ihan käypänen Special DC Faded, noin vinkkinä.. Ite enemmän pers. kohtasesti tiedän DC Standardeista kyl. |
Faded tuo liikaa mieleen Brion. Ei iske. Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan! |