Eli voisiko joku kertoa minulle mitkä sävelet soitan kappaleessa flattina, jos tahtilajin vieressä on merkattuna kolme b:tä ja biisi lähtee vissiin C mollista. Jos ei ole liikaa vaivaa, niin selittäkää tämä juttu juurta jaksain tai linkittäkää jollekkin sivulle. Kiitos. Olen Noob. Edit: Korjaus. |
ekikoo 27.10.2007 00:49:11 (muokattu 27.10.2007 00:50:42) | |
---|
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH! |
HermanniHiiri 27.10.2007 01:13:17 | |
---|
Hitsi kun nuo nuotit ois vaikka giffinä, niin uploadaisin ne jonnekkin, mutta ne perhana on pfd:nä. Kuitenkin alennus merkit on F-avaimessa A- ,B - ja E viivoilla ja diskantissa samalla :-). Ei siinä muuten mitään, mutta menee aika tuurilla tai erehdyksen kautta nyt aina, että millon heitän fissiä, alennusta tai en kumpaakaan... Pitäs varmaan sitten ottaa itteään niskasta ja opetella koko teoria noitten takana juuresta alkaen. |
baron 27.10.2007 01:28:56 (muokattu 27.10.2007 01:31:12) | |
---|
Eli voisiko joku kertoa minulle mitkä sävelet soitan kappaleessa flattina, jos tahtilajin vieressä on merkattuna kolme b:tä ja biisi lähtee vissiin C mollista. Jos ei ole liikaa vaivaa, niin selittäkää tämä juttu juurta jaksain tai linkittäkää jollekkin sivulle. Kiitos. Olen Noob. Edit: Korjaus. C-mollissa alennettuja on B, E ja A eli siis Bb, Eb ja Ab. Teoriapalstan FAQ:eissa on selitetty alkeet, joista voi sen "juurta jaksain" lukea. Niillä merkeillä on aina vakiopaikka eli kappalemäärästä heti tietää missä ne on. Se on kyllä ihan sama, mitä musiikkia soittaa, kunhan sen tekee hyvin (Jean Sibelius) |
HermanniHiiri 27.10.2007 02:09:07 | |
---|
C-mollissa alennettuja on B, E ja A eli siis Bb, Eb ja Ab. Teoriapalstan FAQ:eissa on selitetty alkeet, joista voi sen "juurta jaksain" lukea. Niillä merkeillä on aina vakiopaikka eli kappalemäärästä heti tietää missä ne on. Vai että semmonenkin palsta. No niinpäs näkyy. Kiitän + |
IJarro 27.10.2007 14:11:48 (muokattu 27.10.2007 14:12:02) | |
---|
C-mollissa alennettuja on B, E ja A eli siis Bb, Eb ja Ab. Ei tossa mitään väärää oo, mut jos haluu tulla _aina_ ymmärretyks oikeen, kannattaa käyttää H:ta ja Bb:tä ni välttyy monelta väärin ymmärrykseltä... Let's do some living after we die... |
baron 27.10.2007 15:17:23 | |
---|
Ei tossa mitään väärää oo, mut jos haluu tulla _aina_ ymmärretyks oikeen, kannattaa käyttää H:ta ja Bb:tä ni välttyy monelta väärin ymmärrykseltä... Tästä on käyty lukuisia keskusteluja teoriapalstalla, mutta mä ajattelin tehdä "aloittelijalle" yksinkertaiseksi. Itse käytän normaalisti kyllä ilmaisuja H ja Bb. Se on kyllä ihan sama, mitä musiikkia soittaa, kunhan sen tekee hyvin (Jean Sibelius) |
IJarro 27.10.2007 20:56:01 | |
---|
Tästä on käyty lukuisia keskusteluja teoriapalstalla, mutta mä ajattelin tehdä "aloittelijalle" yksinkertaiseksi. Itse käytän normaalisti kyllä ilmaisuja H ja Bb. Aina pätemisen päätteeksi tajuaa päteneensä turhaan =) ehkä opin joskus... :P Let's do some living after we die... |