blaekie 27.10.2007 00:04:00 | |
---|
blaekie Hyvää svengaavaa ja aina hyvältä kuulostavaa perusroiskintaa Bläkkikseltä. Hyvä saundi kitarassa ja soittokin on kunnon paahtoa. Lopun värisytys on mainio ja kuuluuhan sieltä lopussa kunnon styrkkarihurinaakin..! Tällanen soitto on mun makuuni.. ei sitä tartte aina olla niin täydellinen, kunhan on fiilistä ja svengaa ! kiitos, pyrin peittämään tekniset puutteeni, svengillä, joka sekin sleepaa ja kiilaa välillä blaekie: Sähkökitaran soittoa. Hyvää. Piti ihan miettiä mikä häiritsi, päädyin siihen ettei soiton välissä ole tilaa vetää henkeä. Jotenkin kuvittelisin että soolo on luonteva kun sen voisi periaatteessa laulaakin. joo , kiitos kommentista 8) sulle ei varmaan ollu tuttu tuo soolo ?, se on lähestulkoon (heikko), suorahko kopio, eräästä SRV:n biisistä, sen piti olla vitsi. siinä ei lauleta tässä kohtaa olleskaan, mutta oikeessa oot, ei tätä voi laulaa, tai se ainakin vois kuulostaa hassulta, ai niin mut velsanhan vois koittaa , hä 8) ? Nii onkii ... |
rattledad 27.10.2007 00:14:30 | |
---|
sulle ei varmaan ollu tuttu tuo soolo ?, se on lähestulkoon (heikko), suorahko kopio, eräästä SRV:n biisistä, sen piti olla vitsi Joo meni ohi tuo vitsi, pitäisi varmaan taas alkaa kuunnella noita levyjä. Hyviähän ne oli mutta kun kaikki yritti yhteen aikaan kuulostaa siltä niin alkoi saada jo straton soundista näppylöitä. http://www.gregorhilden.de/pics/redaktion/guitars/08_mexico_strat.jpg |
BigPapa 27.10.2007 00:16:18 (muokattu 27.10.2007 00:16:49) | |
---|
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. |
blaekie 27.10.2007 00:23:17 | |
---|
Nii onkii ... |
rattledad 27.10.2007 00:25:41 | |
---|
No toihan on ihanku tää. Sehän se. Ajattelin vain vähän kuvittaa, vaikkei juttu suoraan Buddy Guyhyn liittynytkään. Hieno homma kyllä tuo SVR:n aikaansaama bluesboomi silloin ... onko siitä tosiaan jo reilut 20 vuotta. |
BigPapa 27.10.2007 00:29:45 (muokattu 27.10.2007 00:30:01) | |
---|
Sehän se. Ajattelin vain vähän kuvittaa, vaikkei juttu suoraan Buddy Guyhyn liittynytkään. Hieno homma kyllä tuo SVR:n aikaansaama bluesboomi silloin ... onko siitä tosiaan jo reilut 20 vuotta. Taitaapi olla ja Herra Guyn kanssa olin juttusillakin Puistoblueseissa aikoinaan Rivolin takahuoneessa. Näytin Clapton signaturea ja Buddy vaan nyökyttelli, että yes yes...samana iltana törmäsin vielä Junior Wellsiinkin Rivolin hississä ja juttu meni Sonny Boy Williamsoniin...8D The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. |
Magic Bullet 27.10.2007 00:31:04 | |
---|
Taitaapi olla ja Herra Guyn kanssa olin juttusillakin Puistoblueseissa aikoinaan Rivolin takahuoneessa. Näytin Clapton signaturea ja Buddy vaan nyökyttelli, että yes yes...samana iltana törmäsin vielä Junior Wellsiinkin Rivolin hississä ja juttu meni Sonny Boy Williamsoniin...8D Mä oon nähny Frööbelin palikat livenä |
BigPapa 27.10.2007 00:34:10 | |
---|
Mä oon nähny Frööbelin palikat livenä Noni....8DD The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. |
Mä oon nähny Frööbelin palikat livenä ja mä oon nähny, Pedro Hietasen ja M.A.Nummisen , kun ne veti jänöasut päällä settiä 8) Nii onkii ... |
blaekie 27.10.2007 00:38:28 | |
---|
Sehän se. Ajattelin vain vähän kuvittaa, vaikkei juttu suoraan Buddy Guyhyn liittynytkään. Hieno homma kyllä tuo SVR:n aikaansaama bluesboomi silloin ... onko siitä tosiaan jo reilut 20 vuotta. SRV:nhän elää edelleen, vähän samaan tapaan kuten Elvis :-) , ainakin levyhyllyssä, ja mielissä ja edelleen monen monen kitaristin soitossa, vaikka ne ei sitä tunnusta tietenkään suoraan, bluesboomi ei ole kadonnut mihinkään. Nii onkii ... |
rattledad 27.10.2007 00:40:29 (muokattu 27.10.2007 01:05:58) | |
---|
Mä oon nähny Frööbelin palikat livenä Olen tainnut missata Hookerin ja tuon. Ja Gatemouthin, Kaikki Kingit, Big Joe Williamsin, ja vaikka mitä. Jotain, mm. Neville Brothersit, Albert Collinsin, Taj Mahalin, Robert Crayn, Johnny Copelandin, Holmes Brothersit, Mighty Fyersin, Fabulous Thunderbirdsin ja Omar & Howlersin ... sekä Keb Mo'n, Eric Bibbin, Duke Robillardin, Guy Davisin ja Doug McLeodin sentään olen päässyt näkemäänkin. |
velsa 27.10.2007 00:46:11 (muokattu 27.10.2007 00:50:04) | |
---|
ei tätä voi laulaa, tai se ainakin vois kuulostaa hassulta, ai niin mut velsanhan vois koittaa , hä 8) ? helppo rasti.......pannaan vaan seuraavaks se huumori roots skaba pystyyn ni mä laulan ihan mitä pyydetään.....mä oon muuten ihan konna matkiin Celin Dionii.....8) velsa - 1p: Loistosoittoa, mutta minulle gainia on jo vähän liikaa. i am a gainiac....8) Kauas on pitkä matka........ |
Magic Bullet 27.10.2007 00:47:14 | |
---|
Olen tainnut missata Hookerin ja tuon. Ja Gatemouthin, Kaikki Kingit, Big Joe Williamsin, ja vaikka mitä. Jotain, mm. Neville Brothersit, Albert Collinsin, Taj Mahalin, Robert Crayn, Johnny Copelandin, Holmes Brothersit, Mighty Fyersin, Fabulous Thunderbirdsin ja Omar & Howlersin sentään olen päässyt näkemäänkin. Kaikki paitsi Hookkerin ja Kingin olen missannut. Hookkerissa olin kyllä sen verran nuori ettei ole muistikuvaa. Haluisin nähä Derek Trucks bandi mut ne ei oikee löydä tänne suomee :( |
blaekie 27.10.2007 00:50:12 | |
---|
helppo rasti.......pannaan vaan seuraavaks se huumori roots skaba pystyyn ni mä laulan ihan mitä pyydetään.....mä oon muuten ihan konna matkiin Celin Dionii.....8) mihin väliin pitää pallit jättää, et saa sen ylärekisterin kuuluviin ;-) Nii onkii ... |
Manetti 27.10.2007 14:54:23 (muokattu 27.10.2007 15:17:39) | |
---|
Nostitko raudan kieleltä noissa staccatoissa? Ööö...emmää tiiä, enkä muista, kyllä kai... mull on ollu toi lap steel ja rauta vasta pari kolme viikkoa, jonkun verran oon soittanu slideä lasiputkella ja kidaralla. Ei ihan Little Walter tai Junior Wells puhallusta.., No ei ihan, mutta kivaa oli........!!! Ei taas löytyny oikeaa sävelajia tosta kolmen munnarin rivistöstä, joten jouduinpa transponoimaan taustan G:stä D:ksi, että pystyin soittamaan G harpulla,....siks harppu tuli "pikkusen" korkeelta.....mikkihiiri meiningillä. Tosin,... eipä tuo yhtään huontanu mun munnarinsoittotaitamattomuutta... Lap steel, munnari ja bluegrass banjo....siinä 3 jaloa soitinta, joita olen aina halunnut oppia soittamaan...no nyt sitte lähes 50:senä patuna olen vihdoinkin toteuttamassa tätä nuoruuden haavetta ja oisko sen parempaa motivoijaa kuin nää roots-skabat......8) ...Hämmentävää että puhut Albert Järvisestä noin kauniisti. Yleensähän suomalaiset kitaristit lähinnä kyräilevät toisiaan... |
BigPapa 27.10.2007 17:39:59 (muokattu 27.10.2007 17:45:37) | |
---|
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. |
stratomaster 27.10.2007 18:01:57 (muokattu 27.10.2007 18:03:12) | |
---|
stratomaster: Tyylikäs veto, tollee matalalta sen pitää tulla, oliko Hohner vai Lee Oskar? Kiitoksia! Toi harppu on 3 euron halpis: merkki näyttää olevan Arrow Blues King, ostettu vuosi sitten pienestä musaliikkeestä Genovan vanhasta kaupungista. Äijä ite eli Sonny Boy Magnusson alias Sakari Helle veteli joskus tälläisillä Tomboilla: Muistelen, että Blues Bastardsin Rudikin vetelee noilla Tomboilla. |
Manetti 27.10.2007 18:19:58 (muokattu 27.10.2007 22:57:48) | |
---|
...Hämmentävää että puhut Albert Järvisestä noin kauniisti. Yleensähän suomalaiset kitaristit lähinnä kyräilevät toisiaan... |
MadMatt 27.10.2007 18:38:43 | |
---|
Nothin' but the blues |
Forest 27.10.2007 18:44:49 | |
---|
"Viiden markan lelupiano" No kun naru ei yltänyt oikeaan sähköpianoon, piti soittaa kiipparilla:( "vaikkakin kokonaisuutena melko linjaton veto. Sopii kyllä hyvin Roots-skaban henkeen, kun ei täällä olla otsat rypyssä..:)" Just noin itekin aattelin kun kiiressä yritin jotain saada aikaseksi:) Olihan taas huippukommentit. Noita on ilo lukea!! "Taas yksi pianonkin handlaava multi-instrumentalisti. Olen kade." No joo, kaikki on vähän niinkuin kakkossoittimia. Olishan se kiva hallita edes joku soitin silleen oikeesti kunnolla. Ps. leikkaa&liimaa menetelmäkin pitäis opetella vissiin.. "If you always have to read from musical scores, you're not a musician, you're a robot" - Tommy Emmanuel |