Sam Hotman 25.10.2007 16:42:08 (muokattu 25.10.2007 16:42:46) | |
---|
Olen ollut ihan hukassa minkä kitaran ostan, mutta nyt olen päättäny että se on jompikumpi näistä. Molempia olen kokeillut ja hyvältähän ne tuntui. Ltd:ssä houkuttaa tuo neck-thru rakenne ja hienompi ulkonäkö. Molemmissa on mikkivaihdokset jossain vaiheessa varmaankin edessä. Ibanezin vakiot ovat nyt mitä ovat ja Ltd:n Emg:t ovat vähän niin ja näin, kun en oikein noista aktiiveista tiedä että ostaisinko toiset aktiivit vai passiivit tai sitten jättäisin nuo Emg:t siihen. Joten kumpaa suosittelisitte? http://www.thomann.de/fi/ibanez_rg1570mrb.htm http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_m1000fmstbk_egitarre.htmTuon Ltd:n ostaisin kyllä varmaan käyettynä kun saa 800e torilta. |
oiva tumpeloinen 25.10.2007 16:46:17 (muokattu 25.10.2007 16:47:25) | |
---|
Ltd:ssä houkuttaa tuo neck-thru rakenne Mikä tuossa nimenomaan houkuttaa? Se, että se on siinä, kun isot pojat sitä kehuu, vai siksi että siitä saatava soundi on juuri, mitä haet? Tuon Ltd:n ostaisin kyllä varmaan käyettynä kun saa 800e torilta. RG:tä pyörii torilla jatkuvasti vaihdetuilla mikeillä huomattavasti halvemmalla kuin tuo. Tuohon rahaan saa RG:seen uudet mikit, vanhat mikit kylkiäisiksi ja vielä jää karkkirahaakin, jos käytettynä ostaa. Jos ne molemmat tuntuu lapasissa samanlaisilta, niin osta se kumpi soi sun mielestä paremmin. Yleensä siihen sointiin vaikuttaa kaiken maailman psykoakustiset Mojo-welhot sun mutt asiat. Mut ihan fiilispohjalta kannattaa mennä. Mihinkään tuommoiseen läpirungonkaula-juttuihin en paljon panostaisi, jos se ei soundissa tunnu (varmasti se tuntuu, mutta onko se automaattisesti hyvä on toinen juttu). |
tommiot 25.10.2007 16:47:28 | |
---|
Olen ollut ihan hukassa minkä kitaran ostan, mutta nyt olen päättäny että se on jompikumpi näistä. Molempia olen kokeillut ja hyvältähän ne tuntui. Ltd:ssä houkuttaa tuo neck-thru rakenne ja hienompi ulkonäkö. Molemmissa on mikkivaihdokset jossain vaiheessa varmaankin edessä. Ibanezin vakiot ovat nyt mitä ovat ja Ltd:n Emg:t ovat vähän niin ja näin, kun en oikein noista aktiiveista tiedä että ostaisinko toiset aktiivit vai passiivit tai sitten jättäisin nuo Emg:t siihen. Joten kumpaa suosittelisitte? http://www.thomann.de/fi/ibanez_rg1570mrb.htm http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_m1000fmstbk_egitarre.htm Tuon Ltd:n ostaisin kyllä varmaan käyettynä kun saa 800e torilta. EMG:t jos vaihdat passiiveihin, joudut poraamaan reiän maadoitusjohdolle. Levytukusta saa sopivaan hintaan tingittyä Evolutionit RG:n mukaan samantien, itse ainakin joskus kaverille sain todella järkevään hintaan... :) Mutta osta LTD jos tykkäät siitä enemmän. |
oiva tumpeloinen 25.10.2007 16:49:39 | |
---|
EMG:t jos vaihdat passiiveihin, joudut poraamaan reiän maadoitusjohdolle. Paitsi, jos siellä on jo semmoinen valmiina. Huomasinpa muuten LTD:n EC400:ssa semmoisen kivan yllärin, että siellä ei ollut pelkästään reikä porattu maadoitukselle, vaan myös tallapalikasta tuleva piuha maadoituksen tekoa varten valmiina. Selvisi mulle, kun rupesin ihmettelemään, että mikäköhän eristetty irtonainen piuha poterossa mahtaa olla.... |
Jazkaa 25.10.2007 16:53:45 | |
---|
Jos mallia on saatavana passiivi mikeillä, on niissä todennäköisesti kaikissa samanlaiset "routtaukset", joten kyllä uskoisin asiaan sen kummemmin perehtymättä tuosta LTDstä löytyvän maadotus mahdollisuus. |
tommiot 25.10.2007 17:02:10 | |
---|
Jos mallia on saatavana passiivi mikeillä, on niissä todennäköisesti kaikissa samanlaiset "routtaukset", joten kyllä uskoisin asiaan sen kummemmin perehtymättä tuosta LTDstä löytyvän maadotus mahdollisuus. Tuota deluxe-sarjan M:ää ei ole kuin aktiiveilla ainakaan. M200 taitaa olla passiivimikeillä, voi kyllä olla että tulee samasta koneesta nuo, eri puut vaan. |
Sam Hotman 25.10.2007 19:48:50 | |
---|
Mitkäs olisi hyvät mikit tuohon Rg:seen jos sellasen ostaisin? Sellanen Megadeth tyylinen soundi olisi hakusessa. Olisko Evolution, Tone Zone tai Super Distortion hyvä tallaan? Kaulaan varmaan PAF Pro. |
tommiot 25.10.2007 20:08:35 | |
---|
Mitkäs olisi hyvät mikit tuohon Rg:seen jos sellasen ostaisin? Sellanen Megadeth tyylinen soundi olisi hakusessa. Olisko Evolution, Tone Zone tai Super Distortion hyvä tallaan? Kaulaan varmaan PAF Pro. Tone Zone ja Air Norton vaikkapa. Tone Zonella irtoo riffit tiukasti. Se on vähän rankempi saundilta kuin Evo, Evo on hifimpi. |
oiva tumpeloinen 25.10.2007 21:41:08 | |
---|
Tone Zone ja Air Norton vaikkapa. Tone Zonella irtoo riffit tiukasti. Se on vähän rankempi saundilta kuin Evo, Evo on hifimpi. Kuivaan Megadeth soundiin taas henkilökohtaisesti ottaisin ennemmin Evon tallaan. Toimii mun mielestä paremmin. Mut kaikkihan riippuu tietenkin, mitä muuta romua ketjussa on ja mistä sattuu pitämään. |
tommiot 25.10.2007 21:56:45 | |
---|
Kuivaan Megadeth soundiin taas henkilökohtaisesti ottaisin ennemmin Evon tallaan. Toimii mun mielestä paremmin. Mut kaikkihan riippuu tietenkin, mitä muuta romua ketjussa on ja mistä sattuu pitämään. Evo on vaan vähän jotenkin ponneton RG:ssä mun mielestä :C |
lärviapina 26.10.2007 00:45:32 (muokattu 26.10.2007 00:55:12) | |
---|
Paitsi, jos siellä on jo semmoinen valmiina. Huomasinpa muuten LTD:n EC400:ssa semmoisen kivan yllärin, että siellä ei ollut pelkästään reikä porattu maadoitukselle, vaan myös tallapalikasta tuleva piuha maadoituksen tekoa varten valmiina. Selvisi mulle, kun rupesin ihmettelemään, että mikäköhän eristetty irtonainen piuha poterossa mahtaa olla.... OFFTOPIC: huomasin muuten saman(ylläriä myöten) EC1000:ssa...... alkaa vissiin oleen ihan käytäntö et ne porataan valmiiksi...ainaki ESP/LTD puljussa mutta nuiden kahden kitaran välillä hankkisin ehdottomasti tuon M-1000fm mun mielestä tuntuu jo paljon enemmän KITARALTA kuin tuo RG ja mikitkin sopii jo jotenki valmiiksi tuohon megadeath juttuun...vahvarista riippuen EDIT: nii joo en lukenu kaikkia viestejä loppuun:) what becomes when you combine an owl and a benji rope.......................my ass |
Ziggy Bubba 26.10.2007 01:02:07 (muokattu 26.10.2007 01:09:28) | |
---|
mun mielestä tuntuu jo paljon enemmän KITARALTA kuin tuo RG.. Miltäs se RG sitten tuntuu? ;) Ite sijoittaisin käytettyyn RG:seen, noita kun saa todella halvalla vähän väliä, mikitkin on usein valmiiksi päivitetty. Ei se korealainen LTD sen kummempi kapula rakenteeltaan ole kuin tuo japanilainen RG:kään - vaikka makuja onkin moneen lähtöön. "I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins!" -Bart Simpson |
lärviapina 26.10.2007 01:40:16 | |
---|
Miltäs se RG sitten tuntuu? ;) Ite sijoittaisin käytettyyn RG:seen, noita kun saa todella halvalla vähän väliä, mikitkin on usein valmiiksi päivitetty. Ei se korealainen LTD sen kummempi kapula rakenteeltaan ole kuin tuo japanilainen RG:kään - vaikka makuja onkin moneen lähtöön. en vaan tiedä mikä siinä on....tykkään vaan et kitara tuntuu jämäkältä, jota en RG:stä löytäny....mutta M-1000:sta kylläkin.....ehkä se olen varmaanki vain minä, mutta kumminki:) what becomes when you combine an owl and a benji rope.......................my ass |
Painajaismainen 26.10.2007 09:24:20 | |
---|
Mitkäs olisi hyvät mikit tuohon Rg:seen jos sellasen ostaisin? Sellanen Megadeth tyylinen soundi olisi hakusessa. Olisko Evolution, Tone Zone tai Super Distortion hyvä tallaan? Kaulaan varmaan PAF Pro. Megadethin Glennillä oli JIMiltä tulleessä livepätkässä LTD M-1000 Seymour Duncanin mikeillä. "Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä |
Jazkaa 26.10.2007 15:21:59 | |
---|
Ja Mustainehan soitteli ennen JB/Jazz setillä, nyt siirtynyt omiin Duncan Livewire Mustaine aktiiveihin. |
Sam Hotman 26.10.2007 16:09:29 | |
---|
Näinhän se on että Davella on omat signaturensa ja Glenillä on distortion tallassa ja 59' kaulassa. En kuitenkaa halua että kuulostan täysin samalta kuin he, enkä kyllä ikinä pystyisikkään vaan haluaisin jotain sinne päin. |
Painajaismainen 26.10.2007 21:24:56 (muokattu 26.10.2007 21:25:54) | |
---|
Näinhän se on että Davella on omat signaturensa ja Glenillä on distortion tallassa ja 59' kaulassa. En kuitenkaa halua että kuulostan täysin samalta kuin he, enkä kyllä ikinä pystyisikkään vaan haluaisin jotain sinne päin. No eikös olisi parasta aloittaa sillä että duunaat samantyylisen kitaran samanlaisilla mikeillä kun heillä jos kerran kitaran hankinta on muutenkin edessä? :) "Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä |
Askorbiinihappo 26.10.2007 21:32:29 | |
---|
Megadethin Glennillä oli JIMiltä tulleessä livepätkässä LTD M-1000 Seymour Duncanin mikeillä. Ymmärtääkseni kitara on ESP, LTDeissähän ei ole lavan takapuolella ESPin logoa, eikö? NusNus Sää ja mää
Mää ja sää
On yhdessä lutuista lällättää |
Omassa Deluxessani ainakin lukee ESP vähän voluten yläpuolella. Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. | Grave - Home of the brave? |
Jazkaa 26.10.2007 21:55:43 | |
---|
Samoin omassa 400 sarjalaisessa. |