Aihe: Fist in Fetus
1 2 3 4 59 10 11 12 13 14 15
Deino
18.10.2007 23:23:22

Missasin ne tilut, eisss...

Sama, näin vaan ihan loppua.
jazzmies
19.10.2007 12:21:59
...joku jannu kopioi Justin Kingiä koko rahan edestä.

Onneksi Steve Vailla, Robben Fordilla tai Petrucianilla ei ole yhtään jäljittelijää. Oikeasti Petteri Sariolalla on monia eri puolia. Iirottelussa näimme vain yhden ja ripauksen toista. Kaikkea hyvää hänelle!
Maukasta makkaraa - Raikasta vettä - Kirkasta kalakeittoa
John Titor
19.10.2007 12:57:34 (muokattu 19.10.2007 12:57:45)

Communion on muuten viikon biisivalintana Mikseri.netissä. Kiitos ja kumarrus siitä päätöksentekijöille.
Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro.
LexaR
19.10.2007 16:55:44
Communion on muuten viikon biisivalintana Mikseri.netissä. Kiitos ja kumarrus siitä päätöksentekijöille.

Nyt vaan se soppari! Tai edes uusi omakustanne-EP.
Mynd you, møøse bites Kan be pretty nasti...
John Titor
19.10.2007 22:16:52

Nyt vaan se soppari! Tai edes uusi omakustanne-EP.

Ää, vituu, bissee ja siiderii! Joutuis oikeesti töihin ku joku levy-yhtiön kravattiesa kertoisi milloin levyt menee painoon.

Kattellaan. Eiköhän tässä jotain kaikkien iloksi taas keksitä;)
LexaR
19.10.2007 22:51:05
Kattellaan. Eiköhän tässä jotain kaikkien iloksi taas keksitä;)

Luulisi että siitä nyt jotain tulisi kun Matias ravaa kaikenmoisissa telkkariohjelmissa ja kitarasankarointilevyllä ja tuota EPtä hehkutetaan maasta taivaisiin alan medioissa. Hienon paketin kyhäsitte tuolle levylle vielä, lyriikat oli mielenkiintosta luettavaa. Ei muuta kun suoraan Nykliär Blästille.
Mynd you, møøse bites Kan be pretty nasti...
Ambitus
22.10.2007 02:27:07

Tässä olis maistiasia tulevista saiteista. On tuo vielä vähän tuollanen "itse tein - säästin"-tyyppinen ratkaisu:D ja osoitekin tullee vaihtumaan tulevaisuudessa.

http://www.minormusic.fi/ambitus/fistinfetus/main.html
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti?
John Titor
24.10.2007 12:27:40

Brother Tohveli
24.10.2007 13:45:43
Toi oli jo ihan paras haastattelu :D Lopussa on laadukasta läppää.
Aegis
24.10.2007 21:40:45 (muokattu 24.10.2007 21:41:11)
Pakko sanoa: vielä on aiiika paljon kehittämistä konseptissa. Jätkillä näpeissä ihan tolkutottomat taidot, joten uskallan vaatia aika paljon enemmän ennen kuin rupean tätä erityisemmin suitsuttamaan. Kuten yleensäkin, peräänkuulutan lähinnä parempia sävellyksiä. Ei riipaise sielua, ei nosta nyrkkiä, eikä oikein pääkään heilu kun riffit on niin solmussa. En oikein koskaan ole suosinut ensisijaisesti ajattelun tuomaa nautintoa musiikista ja tämä jotenkin tuntuu vaativan juuri sitä.

Seassa on jo nyt mainioita kohtia, mutta vähän liian usein tuntuu että on vain pöllitty yksi riffi Necrophagistilta ja toinen Joe Satrianilta ja heitetty sekaan se yksi Orchestral Hit. TIEDÄN, näin se ei oikeasti ole, mutta päällimmäinen mielikuva puoltaa sitä vielä turhan vahvasti.

Toivon että tästä sisuunnutte ja teette oikeasti sellaisen teoksen jonka vuoksi voin perua sanani ja kusta housuun ihmetyksestä. Sellaista kun turhan harvoin enää nykyään kokee.

EDIT:
Judas Priest - Not a big fan of them but a gay metal band frontman wrapped in leather sounds like something from Monty Python, so I have to say 8.

Rosvosektori!
Tame wolves are nothing but dogs.
Ambitus
24.10.2007 22:17:03 (muokattu 24.10.2007 22:17:36)

Mahtavaa!!! Kritiikkiä!!! hyvähyvä! Tosiaan tuosta sävellyspuolesta voi vain motkottaa hra Titorille kun kaikki kappaleet ovat hänen käsialaansa. Uskoisin, että uusi materiaali puhuttellee myös sinua. Aiomme tehdä nyt loppuvuodesta pitkäsoiton valmiiksi ja saattaa sen jonkilaiseen julkaistavaan formaattiin. Meanwhile stay heavy...
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti?
John Titor
24.10.2007 23:49:11 (muokattu 25.10.2007 00:02:31)

Pakko sanoa: vielä on aiiika paljon kehittämistä konseptissa. Jätkillä näpeissä ihan tolkutottomat taidot, joten uskallan vaatia aika paljon enemmän ennen kuin rupean tätä erityisemmin suitsuttamaan. Kuten yleensäkin, peräänkuulutan lähinnä parempia sävellyksiä. Ei riipaise sielua, ei nosta nyrkkiä, eikä oikein pääkään heilu kun riffit on niin solmussa. En oikein koskaan ole suosinut ensisijaisesti ajattelun tuomaa nautintoa musiikista ja tämä jotenkin tuntuu vaativan juuri sitä.

Seassa on jo nyt mainioita kohtia, mutta vähän liian usein tuntuu että on vain pöllitty yksi riffi Necrophagistilta ja toinen Joe Satrianilta ja heitetty sekaan se yksi Orchestral Hit. TIEDÄN, näin se ei oikeasti ole, mutta päällimmäinen mielikuva puoltaa sitä vielä turhan vahvasti.

Toivon että tästä sisuunnutte ja teette oikeasti sellaisen teoksen jonka vuoksi voin perua sanani ja kusta housuun ihmetyksestä. Sellaista kun turhan harvoin enää nykyään kokee.

No perkele, täytyy sitten kehittää konseptia! Tai vaihtoehtoisesti tappaa ja sulattaa hapolla pesuammeessa kaikki jotka valittavat. Jommin kummin...
Joo-o, mä näen erilaisia tasoja ja tapoja kuunnella musiikkia, joten pyrin siihen että myös musiikissa, jonka syntyyn olen osallisena, on niitä. Sillä tavalla että musiikkia voi pelkästään kokea, mutta että myös analyyttisemmälle kuulijalle on tarjolla asioita. Kyllä se tietynlaista kompromissia on väkisinkin ja voi olla että jos on juuri väliinputoajan asemassa niin musasta ei saa irti oikein mitään. Onhan sitä niiiin paljon muutakin kamaa, mistä jotkut ovat aivan banaaneina ja toiset pitävät tekotaiteellisena paskana, ehkä tää kuuluu niihin. Tai sitten oon vaan ihan susi!!!

Noooo, parempia veisuja ootellessa. Kiitos palautteesta.

EDIT:

Ai niin, tuleeks sulle mieleen jotain levyjä joissa tän suuntasta kamaa ois toteutettu paremmin? Otetaan oppia osaajilta.
Aegis
25.10.2007 11:36:30
Ai niin, tuleeks sulle mieleen jotain levyjä joissa tän suuntasta kamaa ois toteutettu paremmin? Otetaan oppia osaajilta.

Nile on ensimmäinen joka tulee mieleen, vaikka tuo etnoklassinen elementti alkaakin levy levyltä surkastua pienempään rooliin. Kappaleethan ovat teknisesti ihan järkyttävän vaikeita, mutta niistä nauttiakseen niitä ei tarvitse pysähtyä analysoimaan. Kuitenkin se ajatuksellinen elementti on siellä läsnä koko ajan sen kiemuraisuuden takana, sekä myös henkeä nostattavissa sanoituksissa. Kaiken ytimenä on kuitenkin se totaalinen luova hulluus, joka on mahdollistanut sen että jätkät jaksavat ylipäätään säveltää tuollaisia yltiöpäisiä teoksia. Hommassa pitää olla röyhkeyttä, munaa ja järkeä hyvin vähän. Tai ehkä vielä tärkeämpää, sellainen kuva pitäisi välittyä kuulijalle.

Äh, pitäisi ja pitäisi, kuulostaa todella pahalta sanalta taiteen yhteydessä, mutta menköön.
Räkkipeli
25.10.2007 17:22:48
Joo täytyy tunnustaa että Nile on todellinen suuri tekijä tässä genressä. Yhdyn edelliseen rölöttäjään.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
voima
25.10.2007 20:01:09
Fist in Fetus > Nile
BANANA DOGS!!!!!!1
Lärvätsalo
26.10.2007 09:17:22 (muokattu 26.10.2007 09:19:00)
Ensinnäkin, tykkään tästä EP:stä todella paljon, mutta parannettavaakin löytyy. Sävellypuolella tulee väkisinkin mieleen että tekijä on lainannut muutamia juttuja suoraan ja naureskelee partaansa kun tämä uppoaa "kansaan" eikä kukaan huomaa mitään. No, toisaalta ainahan sitä lainataan ja jostain otetaan musiikilliset ideat, joten en sitten tiedä voiko puhua plagioinnista. Enkä voi oikein osoittaa niitä tarkasti kun sovitukset ovat niin jekkuja, joten "syytökselleni" ei ole perusteita. Pelkkä tällainen fiilis.

Olivat lainaukset sitten tahattomia tai ei, kuulee kyllä että säveltäjän musiikkimaku on laaja, metallipuolen vaikutteet ovat uskottavia ja riffit hyviä. Mitään imelää ei ole päässyt mukaan, ja onneksi laulajaksi ei ole värvätty mitään taitavaa mutta tylsää konservatiivisesti laulavaa kikkelikurkkua. Siis nuo vokaalit ovat paikoin todella ärsyttävän kuuloisia mutta hyvä niin.

Saundeista sen verran että rumpusaundit ovat suhteellisen kammottavat, ja komppikitaran saundista puuttuu ilkeyttä ja ne on soitettu liian akateemisella otteella. Tarkoitan tällä sitä että ens kerralla niihin enemmän slayermäistä otetta ja vähemman dream theateria.(huom. tykkään kovasti sekä dream theaterista että slayerista). Soolosaundista ei ole valittamista,se on helvetin hyvä, sellainen "fluid", ja ilkeämmät komppikitarat toisivat vain lisää kontrastia siihen. Tietty olis mielenkiintoista kuulla vähän eri tyylistä soolottelua, esim. herra Titorilta. Onkos ens tuotoksella mahdollisuus kuulla sitä?
Youtube your shred or it didn't happen!
Lärvätsalo
26.10.2007 13:21:32
On ihan uskomattoman vaikeaa soittaa 90% ajasta helvetin räkäisesti ja 10% ajasta helvetin tiukasti. En ole kuullut yhdenkään soittajan pystyvän siihen, ikinä. Eli jos niiden komppien haluaisi olevan suttuisempia, se tarkoittaa että ne täytyisi roiskia sisään erikseen (ja varata siihen todennäköisesti enemmän aikaa kuin niiden soittamiseen siten kuin ne muuten soittaisi) ja sitten äänittää soolot aivan toisissa sessioissa. Livenähän tällainen muuttuu sitten aivan täysin mahdottomaksi.

Mulla ei ole mitään tarvetta itsetarkoitukselliseen "mäkin haluun näyttää" -meininkiin, tää ei oo mun mielestä mitään pelimannimusaa. Ambitus on ihan järjettömän kova soittaja ja pystyy tekemään sen, mitä mä todennäköisesti tekisin, helvetin paljon paremmin. Jos joskus tulee tilanne eteen, että mies ei tajua yhtään mistä on kyse, niin kyllä mä sitten varmaan lurautan jonkun soolon, mutta siihen asti se soittaa joka parhaiten taitaa.

Harmi, olis kyllä kiva kuulla tulevalla tuotoksellanne ainakin komppikitaroissa kahden kitaristin luomaa kitaravallia, joka mielestäni on melkein poikkeuksetta orgaanisemman ja isomman kuuloinen, nimenomaan pienten tarkkuuserojen vuoksi. :(

Onkos siellä sitten oikea rumpali puikoissa?
Youtube your shred or it didn't happen!
John Titor
26.10.2007 16:11:05

Harmi, olis kyllä kiva kuulla tulevalla tuotoksellanne ainakin komppikitaroissa kahden kitaristin luomaa kitaravallia, joka mielestäni on melkein poikkeuksetta orgaanisemman ja isomman kuuloinen, nimenomaan pienten tarkkuuserojen vuoksi. :(

Onkos siellä sitten oikea rumpali puikoissa?

Kompit on asia erikseen. On niitä tarkkuuseroja sitä paitsi yhdenkin kitaristin soittamana, kahteen kertaanhan ne raidat on soitettu. Jos musa saundaa paremmalta niin tokihan mä soitan, vaikka sitten niitä soolojakin. Tolla viime EP:llä oli lisäksi aikapula, viimeinen kappale valmistui 2 päivää ennen masterointia, joten mulla oli aika lailla kädet täynnä ilman kitarointiakin.

Aika näyttää onko oikeaa rumpalia, toivottavasti. Jengi on innokasta ainakin kokeilemaan biisejä, katotaan päästäänkö studioon saakka.
Aegis
29.10.2007 00:15:30
John Titor röyhkeydestä: Tää on mun mielestä siinä suhteessa mielenkiintoista ja melkoisen omahyväistäkin, että musiikissa pitäisi olla röyhkeyttä ja munaa, mutta sen pitäisi aina kohdistua musiikin hyväksyvän ryhmän ulkopuolelle - eikö tästä ole kyse?

Tulen huomenna tekemään tästä aiheesta tiukan esseen, nyt pitää mennä koisimaan. Puitteet kunnon tieteilylle ovat ainakin kohdallaan, sitä odotellesaa --> ZZZ
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)