Aihe: Ihminen kitaroinnin tiellä.
1 2 3 4 5
-J.-
25.10.2007 16:47:12
Olen 14-kesänen ja riippuvainen vielä kulkemisesta vanhempien kyydissä. Asun 20 km lähimmältä kylältä. Lopetin tässä lähi aikoina urheilun harrastamisen ja ukko käpähti. ''Pitää olla joku järkevä harrastus!'' Hän ei siis tunnusta kitaran soittoani järkeväksi harrastukseksi. Kiristää ny jatkamaa, jättämällä viikkorahat yms. ylimääräiset saamatta. En halua urheilla..

Onko teillä ollu vastaavia ongelmia ja miten olette niistä yli päässeet, vai luovutitteko?
If you're going to hell... Keep going. -Winston Churchill
Retard1
25.10.2007 16:48:27
Ihme tyyppi isäs jos pakottaa sut vasten omaa tahtoas urheilemaan ja lopettamaan musiikin. Toi menee jo melkein henkisen väkivallan puolelle.
Se on menoks sano Annie Lennox
-J.-
25.10.2007 16:54:04
Ihme tyyppi isäs jos pakottaa sut vasten omaa tahtoas urheilemaan ja lopettamaan musiikin. Toi menee jo melkein henkisen väkivallan puolelle.

Sen siitä saa kun syntyy perheeseen jossa äiti on musikaalinen ja isä urheilullinen. Miellytäppä siinä kumpaakin...
If you're going to hell... Keep going. -Winston Churchill
eewo
25.10.2007 17:01:53
Sen siitä saa kun syntyy perheeseen jossa äiti on musikaalinen ja isä urheilullinen. Miellytäppä siinä kumpaakin...

Jos puhuisit äidilles, joka voisi sitten suostutella isää? Tai sitten lupaat käydä vähän lenkillä tms. Eli et siis ihan kokonaan hylkää urheilua, sillä eihän se nyt aivan nin hirveää ole (vai?).
"The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse."
Thet
25.10.2007 17:36:41
Onneks en itse ole ollut tossa tilanteessa koskaan, sillä vanhemmat on aina ollu myötämielisiä kaikkien harrastuksien suhteen. Kitara ja skeittaus tällä hetkellä ne ainoat harrastukset ja oon saanu ihan rauhassa niitä harrastaa aina, tai vaikken olisikaan niin tuskinpa olisi silti ollut esteeksi, sen verran kapinallinen nuori täytyy aina olla.

Mutta ihan asiaan niin tunnen muutamia tapauksia joiden perheessä menetellään samoin. Ihan naapurustosta löytyy. En tiedä voiko verrata sun ongelmaan, mutta heillä päin oli niin että lapsella ei juuri ole sanavaltaa harrastuksien suhteen ja vapaa-aikakin rajoittui siihen että jollei kahdeksalta olla kotona niin ei hyvä heilu, ja muutakin liikkumista rajoitettiin erittäin paljon. Tästä voisi jatkaa tuhansin esimerkein mutta tyydyn tähän ja sanon vaan, että kun olet kuitenkin jo 14-vuotias niin kyllä sun pitäis jo saada itse päättää mitä teet. Mutta voihan sitä vanhempien iloksi jotain pientä aina tehdä, käyt vaikka sitten lenkillä.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Ronsto
25.10.2007 17:42:43

Isäs ajattelee kyllä ihan teikäläisen parasta vaan. Sano isälles, että lupaat vaikka käydä kerran viikossa lenkillä, tai jotain muuta vastaavaa.
Mystisesti hintahtavat romantikot #2
migreeni
25.10.2007 17:43:03 (muokattu 25.10.2007 17:43:24)

Jos oot äitis kaa hyvää pataa niin kehaseppa sille avuntarpeestasi.
Faija ei anna sulle rahaa, mutsi ei anna sille jotain... u know

Kyllä se siitä :)

E: älköön kukaan loukkaantuko näistä puheista.
Lancelot
25.10.2007 18:36:25
Jos isä luulee et pojasta tulee saatananpalvoja ku poika vaan tiluttaa bodomii kynnet mustina..Vitsi vitsi..
ushimir
25.10.2007 18:47:47

Prkl... Ei tommosta saa vaan tehdä... Soita kitaraa... Mä en ees saa viikkorahaa... Sano mitä haluut ja päätä lause "Tajuu se" sanoilla niin mul ainki toimii... Toimisi jos vastaavaa olisi... Tiedät itse mitä haluut siihe ei mui oo sanomist,piste.
Räkkipeli
25.10.2007 19:08:19 (muokattu 25.10.2007 19:08:36)
Ei se maailmaa kaada jos joutuu vähän urheilemahan. Ja tekee nuorelle miehelle kuules hyvätä se! Tee vaikka vähän punttireeniä silloin tällöin, jos se riittää faijjallesi. Et ainakaan ole sitten mikään kukkakeppi siinä vaiheessa kun oot hyvä kitaristikin! =)
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
InYourFace90
25.10.2007 19:10:52
Ei se maailmaa kaada jos joutuu vähän urheilemahan. Ja tekee nuorelle miehelle kuules hyvätä se! Tee vaikka vähän punttireeniä silloin tällöin, jos se riittää faijjallesi. Et ainakaan ole sitten mikään kukkakeppi siinä vaiheessa kun oot hyvä kitaristikin! =)

Juu aloita puntti. Kitaristit eivät saa olla kukkakeppejä. Menee respecti. ;)
Muusikoiden.Net - Haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka.
Räkkipeli
25.10.2007 19:11:49
Juu aloita puntti. Kitaristit eivät saa olla kukkakeppejä. Menee respecti. ;)

Yep! Kunnon tissit pitää näkyä kun shreddaa!
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
bATE bASARI
25.10.2007 19:13:32 (muokattu 25.10.2007 19:13:49)
Kyllä urheilla pitää mutta sen täytyy olla mukavaa :>
Räkkipeli
25.10.2007 19:15:43
Kyllä urheilla pitää mutta sen täytyy olla mukavaa :>

Joo siis oikeesti ei se kannata tehdä mitään mikä ei nappaa sitten yhtään. Mutta se vaan on se fakta ja totuus että urheilusta on hyötyä yleisesti ottaen elämässä. Pysyy terveenä ja pärjää.
Iron Horse
25.10.2007 21:43:51
Tässä tuskin on kyse siitä, että aloittaja olisi jättämässä liikunnan taaksensa kokonaan, vaan lopettaa tietyn urheilulajin harrastamisen, koska ei ole innostunut käymään viisi kertaa viikossa harjoituksissa. Ja isi ei pitänyt siitä.
Sanot sille isälles, ettei kakki halua olla huippu-urheilijoita, ja haluaisit lopettaa urheiluharrastuksesi, mutta kävisit kuitenkin juoksu/pyöräily/hiihto/tms. lenkeillä tai salilla säännöllisesti. Ja jos se ei suostu, niin sanot äiteelle, jotta hän pistää isäsi aisoihin.
More is more. Blackmore. http://www.youtube.com/watch?v=HOVK4Q4jMhg&mode=related&search=
migreeni
25.10.2007 23:21:23

Sanot sille isälles, ettei kakki ...

Hahahahaa... :)
hapan
26.10.2007 09:33:35
ja pärjää.

Jaa niin miten? Ilman urheilua väännetty menemään peruskoulusta päästyä ja hyvin on pärjätty. Ilman urheilua ei pärjää urheilussa. Sitä vissiin tarkoitit.
Ronsto
26.10.2007 10:59:15

Jaa niin miten? Ilman urheilua väännetty menemään peruskoulusta päästyä ja hyvin on pärjätty. Ilman urheilua ei pärjää urheilussa. Sitä vissiin tarkoitit.

Urheilu vaikuttaa yleiskuntoon, yleiskunto vaikuttaa mielenterveyteen. Varmaan tätä haettiin.

Kyllä sitä urheilua kannattaa harrastaa.
Ronsto
26.10.2007 11:29:33

Hahhah. Siinä tapauksessa mä oon ihan sekopää ja täysin masentunut luopio, oikea visvainen mätäpaise yhteiskunnan perseposkessa. Kiva tietää.

Kärjistit pointtini.

Pointti oli se, että kyllähän yleiskunto vaikuttaa mielenterveyteen. Jos makaat koko ajan sängynpohjalla jonkun sairauden takia, niin väitätkö että ei ala pää sekoamaan?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)