Aihe: Tiluttaminen ei vain onnistu
1 2 3 4 5 6 7 8 9
ushimir
25.10.2007 18:49:38

Joka oli suoraan sanoen perseestä. Älä ota ittees mutta vähän liian suuret puheet siihen nähden miltä soittonäyte kuulosti

Mitä nyt särö täysillä tone täysillä high täysillä bass täysillä ja midi nollassa:D.

Mut nykyää on särö puoles välis ja oon paljo (NOPEEMPI) parempi... Mutta nopee olin 12 vuotiaaks sen voit todistaa ... Varmaa?
ushimir
25.10.2007 18:51:46 (muokattu 25.10.2007 18:54:15)

Voitko laittaa sen soittonäytteen takaisin youtubeen? Sun soittotekniikastahan voisivat varmasti aloittelevat sweeppååjåtkin katsoa mallia. ;)

En! Otin sen pois koska se ei ollu hyvä eli se oli paska:D... Ja se ei ole enää olemassa... Yritin tehä uuden ja teinki mut ei ollu ohjelmii nii kameraa jäi...

E: Verrattiinko kitaran soittoa bodaamiseen?
Räkkipeli
25.10.2007 19:01:29
Mutta nopee olin 12 vuotiaaks sen voit todistaa ... Varmaa?

Ai kuka voi todistaa?
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
--Tomppa--
25.10.2007 19:53:16
En! Otin sen pois koska se ei ollu hyvä eli se oli paska:D... Ja se ei ole enää olemassa... Yritin tehä uuden ja teinki mut ei ollu ohjelmii nii kameraa jäi...

E: Verrattiinko kitaran soittoa bodaamiseen?

Mikset kysy apua vaikkapa koulusi ATK-opettajalta, tai joltain kaverilta, joka ymmärtää koneiden päälle?
Up to Eleven!!
Kasperi Tervonen
25.10.2007 21:57:45
Itse olen soittanut pari vuotta enkä ole edes harkinnut tiluttamisen opettelua, ei vaan innosta. Tiluttajia tunkee jokapaikasta, suurin osa vielä harvinaisen persoonattomia laiho/hammett-kopioita. Itse opettelen tarkaksi, kekseliääksi ja improvisaation hallitsevaksi komppaajaksi, niistä kun taitaa olla puutetta sooloilojoiden maailmassa.

Anteeksi, kirjoitin vain mielipiteeni.

Haukkukaa vaan Hetfield-WNB:ksi.

Miksi noiden kahden asian pitäisi sulkea toisensa pois? Eikös tuolla sun logiikalla semmosista kitaristeista vasta pulaa olisikin, jotka osaisivat sekä kompata tiukasti että tiluttaa? Ja jos kerta halveksit niitä "laiho/hammet-kopiota", niin mikset sitten itse tiluta omaperäisemmin? Musta jotenkin hölmö asenne, että tieten tahtoen jättää tuon sooloilun kokonaan pois.

"Voisin helvetti video no pitäiskö se video laittaa you tubeen vai jotain..." -Ushimir
Räkkipeli
25.10.2007 23:03:54
Offtopic, mut miks monet pyytelee "anteeksi" kirjoituksiensa takia?!?! Aina ku jotain on rölötetty niin perässä lukee "anteeksi" tai "sori, oli pakko" tai jotain muuta yhtä hölmöä! Anteeksi pyydetään yleensä, jos kadutaan jotain, ja jos aina jotain kirjoitusta katuu jälkikäteen, niin sen voi poistaa tai olla kirjoittamatta kokonaan. Miksi pyytää anteeksi jotain minkä on tarkoituksella kirjoittanut ja jota on ilmeisesti tarkoittanut kuitenkin?! Ja mielipide on mielipide, ei sitä tarvii anteeksi pyydellä prkl!

Häiritsee vaan välillä tommonen. Enkä pyydä anteeksi.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Lennu
25.10.2007 23:22:10

Offtopic, mut miks monet pyytelee "anteeksi" kirjoituksiensa takia?!?! Aina ku jotain on rölötetty niin perässä lukee "anteeksi" tai "sori, oli pakko" tai jotain muuta yhtä hölmöä! Anteeksi pyydetään yleensä, jos kadutaan jotain, ja jos aina jotain kirjoitusta katuu jälkikäteen, niin sen voi poistaa tai olla kirjoittamatta kokonaan. Miksi pyytää anteeksi jotain minkä on tarkoituksella kirjoittanut ja jota on ilmeisesti tarkoittanut kuitenkin?! Ja mielipide on mielipide, ei sitä tarvii anteeksi pyydellä prkl!

Häiritsee vaan välillä tommonen. Enkä pyydä anteeksi.

Se on mnetin uuden, tiukemman moderointilinjan mukanaan tuoma, sarkastissävytteinen disclaimer.

Se voi olla myös toivomus siitä, ettei tällä kertaa omista mielipiteistään saisi jäähyä.

Mutta sarkasmista se kumpuaa. Ei siitä, etteikö oikeasti haluaisi sanoa asiaansa.
Mnetissä provosoitumisen ennaltaehkäisyn edellytys monikossa:
Tunne Lennut.
-JCM
Lärvätsalo
26.10.2007 08:52:37
Paul Gilbert sanoi joskus viisaan lauseen, kirjoitan sen tähän ulkomuistista, menee kutakuinkin näin: "If I have to play something live, I have a rule: I have to be twice as good at it. When guitar is hanging around my knees and people are throwing tomatoes at me, it is hard to play ANYTHING!"

Tuo on jäänyt mieleen koska se on NIIN totta. Kyllä makuuhuoneessa voi soittaa 18 nuottia sekunnissa, mutta se on jo eri asia soittaa bänditreeneissä saati livenä.
Youtube your shred or it didn't happen!
Painajaismainen
26.10.2007 09:19:56
Miksi noiden kahden asian pitäisi sulkea toisensa pois? Eikös tuolla sun logiikalla semmosista kitaristeista vasta pulaa olisikin, jotka osaisivat sekä kompata tiukasti että tiluttaa? Ja jos kerta halveksit niitä "laiho/hammet-kopiota", niin mikset sitten itse tiluta omaperäisemmin? Musta jotenkin hölmö asenne, että tieten tahtoen jättää tuon sooloilun kokonaan pois.

Ehän mie nyt niitä Laiho/Hammetteja halveksi, mutta ite haluan keskittyä komppailuun enemmän kuin tilutteluun. Vois sitä ehkä joskus opetella tiluilemaan, en tiedä. Kompit kuntoon ensiksi.
"Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä
Novice
26.10.2007 10:51:04
Vaikeniko ushimir jälleen??
Laita sitä matskua nettiin äläkä vaan puhu.
reative
26.10.2007 15:22:12
mie oon ainakii sitä mieltä et jos opettelee monta tuntia putkee nii ei se välttämättä johda parhaasee tuloksee..ite oon aina soitellu sellasen puol tuntii ja pitäny jonkuu vartin tai puolen tunnin tauon ja jatkanu, toimii mun kohalla ainakii parhaiten.. ja noit tilujuttui ku opettelen nii aina soitan melkei akustisella tai sitte sähkökitaralla kliinillä, tulee kaikki virheet paremmin esille.
Kasperi Tervonen
26.10.2007 15:45:03
Ehän mie nyt niitä Laiho/Hammetteja halveksi, mutta ite haluan keskittyä komppailuun enemmän kuin tilutteluun. Vois sitä ehkä joskus opetella tiluilemaan, en tiedä. Kompit kuntoon ensiksi.

Jees. Onhan tuo totta, että kannattaa handlata se komppaaminen vähintäänkin kohtalaisesti ennen kuin lähtee treenaamaan mitään tiluttamista. Mun mielestä vaan kuulosti vähän ristiriitaiselta, että et "ole edes harkinnut tiluttamisen opettelimista" jos musatyyli kuitenkin on se metalli.

ja noit tilujuttui ku opettelen nii aina soitan melkei akustisella tai sitte sähkökitaralla kliinillä, tulee kaikki virheet paremmin esille.

Väittäisin, että suurin osa virheäänistä tulee kyllä paremmin esille jos soundissa on edes vähän säröä. Kliinillä se kun ei niin ota korviin, jos joku ylimääräinen kieli jää soimaan tms.
"Voisin helvetti video no pitäiskö se video laittaa you tubeen vai jotain..." -Ushimir
Räkkipeli
26.10.2007 17:41:16
Hei oikeesti...ketä kiinnostaa. Jos haluat nettikikkeliäs kasvattaa niin laita niitä videoita kehiin et jengi näkee oikeesti kuinka nopee shreddaaja sä oot. Mä en ainakaan usko et saat 18 nuottia sekuntiin sweeppååmalla tai edes sinnepäin...Vaikka oletkin nuori kaveri ja olet innoissasi omista taidoistasi (mikä on hyvä), ei se välttämättä tarkoita että sinut otetaan tosissaan. Ainakin mä (ja varmasti muutkin) naureskelee sun kirjoituksille kuinka yrität esittää jotain yyberhahmoa ja tekniikkajumalaa täällä. Menehän takas koppiin ja kuvaa omaa soittoasi ja vertaile niitä oikeisiin ammattisoittajiin joita itse diggailet.

En pyydä anteeksi...

Plussa nerolle.
varo
26.10.2007 17:48:37
täällä jotkut puhu että menisi noin 4-5 vuotta ennenkuin soolojen soittamista voisi jonkin näköiseksi tiluttamiseksi sanoa.Oletteko käyneet opettajalla tms. mikä edistäisi kehitystä? ite oon soittanu päälle ½-1 vuotta ja tietenkin tiluttaminen kiinnostaa!En nyt oleta että vuoden soitolla pitäisi osata tiluttaa(en tietenkään,koska ei yksinkertaisesti ole mahdollista) mutta kuinka nopeasti on mahdollista 1,5h päivässä soittamalla oppia tiluttamaan?käyn siis opettajalla.Olen kirk hammetin suuri fani joten hänen soolojaan haluisin soitella.
Jazkaa
26.10.2007 17:52:43 (muokattu 26.10.2007 17:55:07)
1,5h saatta jäädä vähän lyhyeksi päivässä, mutta maltilla, maltilla ja maltilla reenaan. Aloitat hitaasti, ja veivaat sitten vasta sitä metronomia nopeammalle kun oikeasti menee se lickki puhtaasti. Pyydä vaikka jotakuta muuta kuuntelemaan ja antamaan kommenttia. Ennustaamaan on ihan turha lähteä, se kehittyy niinkuin kehittyy.
brn2sk8
26.10.2007 18:50:40
En nyt sanois että jos joku osaa soittaa hitaasti niin se osais nopeestikkin.

Njoo, tässäon ideaa... oli kai aivot narikassa kun kirjotin ton, mut ajatuksena oli vaan se ettei opettele vaan nopeeks tiluttajaks jolta puuttuu tarkkuus, vaan opettelee eka hitaan soiton jne jne:)
Cry Baby and ask me WHY WHY
ushimir
26.10.2007 21:14:50 (muokattu 26.10.2007 21:16:07)

Ja teitä joitain kiinnostaa? Joo Videoita on ollu netissä ja juuri joku sanoi sellasen nähneensä... No en ala teidän takii vaivautumaan... Nopeus ei ole tärkeintä kitaran soitossa...

Niin guthrie Govan olisi aika hyvä kitaristi että youtubesta videoita ja kuuntelemaan... Saattaa oppia jotain...

Vaikeninko? Joo ei nyt vaan tuu kovin usein m.netissä käytyä... Mistäs niin päättelit? Eikö mun tekniikka FAQt riitä todisteeks??
Tigerstedt
26.10.2007 21:26:58

Eikö mun tekniikka FAQt riitä todisteeks??

Eipä ne taida riittää, ne on kirjaimia ja numeroita eikä kuultua soittoa. Tossa on ilmainen äänitysohjelma koneelles: http://audacity.sourceforge.net
Haeppa se ja nauhoitat pikku pätkän soittoas, ei ole vaikeaa.
Summer nights are colder now, they've taken down the fair, and all the lights have died somehow, or were they ever there?
--Tomppa--
26.10.2007 21:29:45 (muokattu 26.10.2007 21:31:22)
Ja teitä joitain kiinnostaa? Joo Videoita on ollu netissä ja juuri joku sanoi sellasen nähneensä... No en ala teidän takii vaivautumaan... Nopeus ei ole tärkeintä kitaran soitossa...

Niin guthrie Govan olisi aika hyvä kitaristi että youtubesta videoita ja kuuntelemaan... Saattaa oppia jotain...

Vaikeninko? Joo ei nyt vaan tuu kovin usein m.netissä käytyä... Mistäs niin päättelit? Eikö mun tekniikka FAQt riitä todisteeks??

Eihä se tajunnu mitää Ambituksen tilityksestä.

PS. Käytä vähemmän noita ...-jutskia, niiden liika käyttö näyttää hölmöltä.
Up to Eleven!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)