Aihe: Kasettisoitin keikalle
1 2
stampede
25.10.2007 10:45:53

Moro!

Mietin tässä, että miten kannattaa menetellä jos laittaa osan bändin soittimista tulemaan playbackinä kasetilta keikalla. Esimerkkiä niin tajuaa paremmin:

- Tekee tietokoneella konerummut
- Äänittää ne esim. kasetille, cd:lle
- Nyt tämä media jossa on äänitykset täytyisi saada soimaan keikalla sellaisella voimalla, että pystyy soittamaan kitaralla, bassolla jne. päälle.

Onko yleensäkkään mitään mahdollisuuksia saada tuollaista meininkiä toimimaan, jos liittää soittimen PA-laitteisiin. Tarvii ehkä jonkun vahvistimen vielä väliin? Vai onko sellaisia kasetti/cd-soittimia joista tulisi ulos jo niin hyvä voimakkuus ettei tarvitse mitään voimistusta väliin?

Sainkohan nyt selitettyä järkevästi : D
humppahanuristi
25.10.2007 10:52:50

Moro!

Mietin tässä, että miten kannattaa menetellä jos laittaa osan bändin soittimista tulemaan playbackinä kasetilta keikalla. Esimerkkiä niin tajuaa paremmin:

- Tekee tietokoneella konerummut
- Äänittää ne esim. kasetille, cd:lle
- Nyt tämä media jossa on äänitykset täytyisi saada soimaan keikalla sellaisella voimalla, että pystyy soittamaan kitaralla, bassolla jne. päälle.

Onko yleensäkkään mitään mahdollisuuksia saada tuollaista meininkiä toimimaan, jos liittää soittimen PA-laitteisiin. Tarvii ehkä jonkun vahvistimen vielä väliin? Vai onko sellaisia kasetti/cd-soittimia joista tulisi ulos jo niin hyvä voimakkuus ettei tarvitse mitään voimistusta väliin?

Sainkohan nyt selitettyä järkevästi : D

Eikös kasettisoitin ole antiikinaikuista tavaraa. Digitaalisekvensserit vaan mukaan. Eikä tuo ole edes mitään niin ihmeellistä nykypäivänä.
Humpasta rautalankaan...
stampede
25.10.2007 11:07:32 (muokattu 25.10.2007 14:30:04)

Se ois varmasti oikein vaihtoehto hankkia "oikeat" laitteet tähän hommaan, mutta yks asia on tietenkin tyhjä kukkaro ja joku niissä kaseteissa kai mua kiihottaa :(

EDIT: Tulikin mieleen, että jos on vaikka synameininkiä ja rummut samalla kasetilla/levyllä, niin tuleeko keikan miksauksen kanssa ongelmia? Tai kun ne samasta lähteestä tulee. Jos vaan miksaa ne äänitysvaiheessa järkevästi niin meneekö sillä?
isojussi
25.10.2007 19:57:16 (muokattu 25.10.2007 19:58:12)
Haaa - kerrankin asia, josta mulla on paljon kokemusta!

- Unohda c-kasetti. Mankasta riippuen nauhanopeus = vire vaihtelee.
- Kaikki backing track - esa yhtenä stereomiksauksena, mutta varo järjetöntä bassoa.
- Kannettava cd- tai dvd-soitin kehiin - tai sit perus läppäri.
- Tärkeetä on, että laite on nopea- ja helppokäyttöinen ja kestää jonniin verran tärinää.

Budjettikalustoksi hommaisin hölkkä-cd:n. Polttava asema sulla on jo kumminkin?
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
miffe
25.10.2007 22:02:43
Budjettikalustoksi hommaisin hölkkä-cd:n. Polttava asema sulla on jo kumminkin?

Äh, joku flash-muistiin perustuva soitin. Ipod Nano on ihan hyvä. Ja tää on sit ihan käytännös toimivaks todettu ratkaisu.
turkulainen
stampede
26.10.2007 11:44:37

Whii!

Miksi IHMEESSÄ en tullu ajatelleeks heti jotain ämpärisoitinta? Sois aika teknoo : D Mutta levysoitin kyllä ois ihan halpa ja hieno ratkasu varmaan.

Mutta minkälainen äänitaso jostain mp3-soittimesta (esim. Ipod) lähtee? Onko siitä jyräyttelemään keikkapaikkaa?
pecho
26.10.2007 18:33:07
Kyllä iPod ois munki valinta. Riittävän hyvänkuuloista kamaa simppelillä käyttöliittymällä... Ja vieläpä aikas budjetti ratkaisu.
When you're a bad-ass motherfucker, you can dress like you're braindamaged.
isojussi
26.10.2007 21:28:41
Joku isonäyttönen mp3-esa olis kyllä aika jees.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Torniojaws
30.10.2007 08:38:13

Itselläkin vastaavia tarpeita tulossa joskus tässä, niin miten tuo kaapelipolitiikka sitten? Jos äänipöytä on toisella puolen huonetta, niin milläs sen soittimen saa paikalliseen PA:han kiinni järkevimmin niin, että biisinvalinta onnistuu lavalla? Matkaa voi olla melkoisesti, joten jotain erikoisempia ratkaisuita pitää lie olla ettei soundi valjuunnu matkalla.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
jorma666
30.10.2007 09:54:01
Itselläkin vastaavia tarpeita tulossa joskus tässä, niin miten tuo kaapelipolitiikka sitten? Jos äänipöytä on toisella puolen huonetta, niin milläs sen soittimen saa paikalliseen PA:han kiinni järkevimmin niin, että biisinvalinta onnistuu lavalla? Matkaa voi olla melkoisesti, joten jotain erikoisempia ratkaisuita pitää lie olla ettei soundi valjuunnu matkalla.

Ipodin kuulokeliitännästä ulos ministereoplugilla ja sisään mennään kahteen DI-boxiin isolla 6,3 mm monoplugilla. Ehkä se nyt ei ihan hirveän montaa metriä kannata se Ipodin ja DI-boxien välinen piuha olla. Boxeista eteenpäin matka jatkuukin balansoituna, ja tämä matkahan voi olla vaikka kilometrin ilman että soundiin merkittäviä muutoksia tulis.
we call it music - they call the cops
stampede
30.10.2007 18:27:22

Mites, DI-boksit varmaa kannattaa hankkia itelle? Eiks je?
Torniojaws
30.10.2007 20:01:38

Mites, DI-boksit varmaa kannattaa hankkia itelle? Eiks je?

Eipä ne paljoa kustanna. Tuommoset järkevän tuntoiset maksavat siihen 200 euron pintaan. Thomannilta löytyy juuri tuohon käyttöön olevia, esim: http://www.thomann.de/fi/alice_promatch_i.htm
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
rintapek
30.10.2007 22:37:03

Eipä ne paljoa kustanna. Tuommoset järkevän tuntoiset maksavat siihen 200 euron pintaan.

No joo, noita löytyy joka lähtöön. Itse olen vallan tyytyväinen ainakin live- keikoilla noihin millenumin DI-E- boxeihin. Audiodivarissa 15E/kpl. toimii vallan hyvin impedanssinmuuntimena ja liittimenvaihtimena ja myös groundlifti toimii. Tukeva peltikuori, jossa ei ole liikkuvia osia sisällä - mitään ei voi mennä rikki ja kestää vaikka norsu päälle astuisi. Jos lähtösignaali on joku ipodi tai mp3-soitin, niin en usko, että kenenkään korvaa kiusaa se, että välissä on halpisboxi, joka ei tee saundille mitään. studiovehkeitähän nuo eivät ole, mutta täällä tuo studiopalsta on erikseen. Livehommiin käy nuokin.
One kind of music only - the good kind
Hanok
30.10.2007 23:09:09
No joo, noita löytyy joka lähtöön. Itse olen vallan tyytyväinen ainakin live- keikoilla noihin millenumin DI-E- boxeihin.

Minulla on kyllä tullut tuollaisia rikkinäisenä vastaan monet kerrat. Eikä niitä vikoja oikein kukaan viitsi tutkia kun ovat niin halpoja. Joka tapauksessa ainakin liittimet noissa ovat tosi huonoja.

Passiivibokseista Procon tuotteet ovat ainakin minulla olleet todella toimintavarmoja. Sellainen varmaan riittäisikin tässä tapauksessa noin muutoin.
rintapek
30.10.2007 23:18:38

Minulla on kyllä tullut tuollaisia rikkinäisenä vastaan monet kerrat. .

Minulla on noita neljä. Ei mitään vikaa ollut koskaan missään. Olen sitten kai tuurihaukka?

Mahtaako tämä enää milläänlailla liittyä tuohon kasettisoittimeen?
stampede
30.10.2007 23:53:46

Mun puolesta ei haittaa yhtään ettei liity kasettisoittimiin enää, kun tässä kuitenkin eteenpäin päästään (mun osalta).

Miten tuossa kun sanottiin, että tarvitaan KAKSI DI-boksia? Mikä sen idea oli siis? Onko kaksi välttämättömyys jonkun olennaisen syyn takia?
rintapek
31.10.2007 00:23:01

Miten tuossa kun sanottiin, että tarvitaan KAKSI DI-boksia? Mikä sen idea oli siis? Onko kaksi välttämättömyys jonkun olennaisen syyn takia?

Stereo, jos haluat?

Ministereoplugi- to kaksi monoplugia ( lyhyt piuha) yhteen stereoboxiin, tai kahteen monoboxiin. Siitä balansoituna sata metriä minne haluat.
Käytä hakua, tai kysy lisää.
stampede
31.10.2007 14:29:41 (muokattu 31.10.2007 14:37:48)

Jea! Kiitos avuista. Vielä semmonen kysymys, että kumpi kannattaa tollaselle Ipod settinkille hankkia, aktiivi vai passiivi DI-boksi? En ihan vielä tajua niiden eroa? :S

Onko 1 metrinen Y-kaapeli tohon Ipodin ja DI-boksin väliin jo liian pitkä?
aimotuska
01.11.2007 07:35:48
Jea! Kiitos avuista. Vielä semmonen kysymys, että kumpi kannattaa tollaselle Ipod settinkille hankkia, aktiivi vai passiivi DI-boksi? En ihan vielä tajua niiden eroa?

http://en.wikipedia.org/wiki/DI_unit
Mie laittaisin aktiivin.

Onko 1 metrinen Y-kaapeli tohon Ipodin ja DI-boksin väliin jo liian pitkä?

Ihan se ja sama onko siinä metri vai kaksi.
Tyhymä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)