Aihe: Millainen syntikka aloittelijalle?
1
soul1
25.10.2007 12:58:25
Millaista syntikkaa suosittelisitte aloittelijalle?
Mulla ei ole aikaisempaa kokemusta syntikoista, tällä hetkellä soittelen Yamahan PSR-E403 keyboardilla. Bändimme soittaa pop/rock tyylistä musaa, ja haluaisin samantyyppisiä synasoundeja kuin esim. The Killersillä. Harkinnassa on ollut mm. Yamaha MM6, Roland Juno D ja SH 201.
Titares
25.10.2007 20:06:29
Mitäköhän synia se bändi käyttää? ...
Sorgan
25.10.2007 20:23:58

Youtubessa olleessa videossa näkyi Korgin Karma, ja joku muu syntikka jota en tunnistanut (sininen).
Life without music isn't a life.
Janus
25.10.2007 21:05:59

Nord Lead 2(X?) ja Korg microKorg, ajettuna sekalaisten efektipedaalien (lähinnä pari säröä) läpi.
piiska2
26.10.2007 10:22:53
Itse omistan MicroKorgin ja pienestä koskettimistosta huolimatta se on halpa ja hyväsoundinen peli, jota suosittelen. Roland tietty hyvä vaihtoehto, joka sekin on suht edullinen.
Writing about music is like singing architecture - Elvin Jones
ownar
26.10.2007 23:35:34
jos ne käyttää karmaa niin hanki Korg X50, omistan ja on hyvä jos jaksaa säätää (mutta mistä saa valmiiksi parhaat soundit anyway?) keyboardeista et mitään tappo metal presettejä valmiiksi löydä. Kannattaa ainakin lisätä reverbbiä.
soul1
27.10.2007 11:53:57
Kiitoksia vastauksista :)
Taidan päätyä kuitenkin 201:seen, se kun on hinnaltaan aika sopiva, ja kun pitää ostaa vielä teline kahdelle keyboardille ja nekin oli yllättävän hinnakkaita. Varmaan sitten jos keikkoja alkaa pukata oikein toden teolla ja bändihomma muuttuu vakavemmalle pohjalle niin sitten ostan Nordin syntikan mistä oon haaveillu jo pitkään. Ne kun on niin ihana värisiäkin :D Mutta tietysti soudit ratkaisee.

Vielä kysyisin haahuskolta, ja tietysti muiltakin jotka omistaa 201:sen, että kuinka paljon ääniä siinä todellisuudessa on? 10 polyfonia, mut mitä se polyfonia sitte tarkottaa?
kondensaattori
27.10.2007 12:05:42
Kiitoksia vastauksista :)
Taidan päätyä kuitenkin 201:seen, se kun on hinnaltaan aika sopiva, ja kun pitää ostaa vielä teline kahdelle keyboardille ja nekin oli yllättävän hinnakkaita. Varmaan sitten jos keikkoja alkaa pukata oikein toden teolla ja bändihomma muuttuu vakavemmalle pohjalle niin sitten ostan Nordin syntikan mistä oon haaveillu jo pitkään. Ne kun on niin ihana värisiäkin :D Mutta tietysti soudit ratkaisee.

Vielä kysyisin haahuskolta, ja tietysti muiltakin jotka omistaa 201:sen, että kuinka paljon ääniä siinä todellisuudessa on? 10 polyfonia, mut mitä se polyfonia sitte tarkottaa?

Polyfonia tarkoittaa sitä että kuinka monta nuottia voi soida yhtäaikaa.
Clef
27.10.2007 12:06:43
Yks vaihtoehto vois olla uusi Korg R3 myös.
JPQ
27.10.2007 21:13:09

Yks vaihtoehto vois olla uusi Korg R3 myös.

pitäisin soundin takia parempana vaihtoehtona muuten en tiedä ja se että taisi olla kaksi midiparttia vastaan yksi.
Titares
28.10.2007 09:41:51 (muokattu 28.10.2007 09:45:22)
Tuossa vieressä keskustellaan juuri Roland D-50:stä, joka on erinomainen varsinkin taustoihin ja lisäksi halpa, koska se on ollut niin suosittu ja paljon myyty.

Laita se hakuun osoitteessa www.synthmania.com . Siellä on paljon demoja! Jos tuntuu kiinnostavalta, niin seuraa Muusikoiden netin Toria tai kiireellisemmässä tapauksessa katso mitä löytyy osoitteista www.ebay.de ja www.ebay.nl . EU:n ulkopuolelta ei kannata yleensä tilata, koska dollarihinnat muuttuvat tullien ja arvonlisäveron yms. ansiosta euroiksi ennenkuin laite on Suomessa. Myös saksalaisista ja ruotsalaisista musiikkiliikkeistä ja foorumeista kannattaa katsoa. Liikkeeseen voi ainakin parhaiten luottaa. Olen tosin itse ostanut usein yksityisiltäkin, mutta silloin olen aina tarkistanut heidän puhelinnumeronsa ja taustansa internetistä mahdollisimman tarkoin eikä onglemia ole varsinaisesti ollut. Tosin muutaman myyjän olen joutunut hylkäämään, koska myyjä ei ole suostunut antamaan itsestään yksityiskohtaisia osoite-, työpaikka ja internet-tietoja. Jos epäillyttää, eikä saa asiaan selvyyttä, niin sillon on paras jättää käytetty laite ostamatta. Uusi on aina tietenkin uusi, ja varma valinta, kun se tulee takuun kera. Käy katsomassa mitä lähikaupoista löytyy ja vertaa hintoja T-kauppaan ( www.thomann.de ).
jp8000
28.10.2007 10:03:22

tiny OT;

Mutta eikös sähköverkko ole erillainen meillä kuin esim Saksassa taikka Hollannissa?
Although Kraftwerk has taken its part from my playlist, I will always love the music of JMJ.
Titares
28.10.2007 12:21:15 (muokattu 28.10.2007 13:43:35)
Se taitaa olla jo hyvin pitkälle yhtenäistetty EU:ssa. Olen ostanut tavaraa ainakin Saksasta, Itavallasta, Sveitsistä (joka ei ole EU:ssa!), Italiasta, Ruotsista ja Englannista. Viimeisessä tapauksessa joutuu verkkojohtoon vain asennuttamaan 'töpselin'. Italiassa on mielestäni myös hieman erilainen pistorasia, muttei ole ollut silti mitään ongelmaa. Myös adaptereita saa halvalla sähköliikkeestä. Jokatapauksessa kannattaa varmistaa, että laitteesta löytyy 240V, eikä vain 110V-valinta ja että se on oikeassa asennossa ennen seinään kytkentää.
Miizei
21.11.2007 07:51:04
Itse pistin juuri MM6:sen tilaukseen Saksasta, täyttää tarpeeni soittamisessa aloittelevassa bändissä. Jospa ostaisin Nordin sitten jos (kun) tulee keikkoja :D
Onko jollain jo MM6? Kertoisitko käytöstä ja soundeista?
Titares
21.11.2007 10:39:11
Olen kuullut että siinä on sisällä sama kone kuin Motifissa, joten soundeissa ainakaan ei pitäisi olla valittamista! YouTube:sta löytyy MM6-videoita.
Miizei
21.11.2007 20:11:09
Juu, olen katsonutkin kaikki videot, mutta niissä näytetään vain pieni osa eikä tietenkään mitään mitä koneesta puuttuisi.. Eli ihan oikealta ihmiselta haluaisin tietoja tästä vehkeestä :D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)