Aihe: Harley bentton ga5 modaaminen
1
Väsykäsi
24.10.2007 21:14:37 (muokattu 24.10.2007 21:15:06)
Joo ajattelin tossa myydä kaverille rolandin microcuben hintaan 80€ ja sitten tilaan tuon styrkan. Tuli tässä mieleen kuinka tuon vahvistimen modaaminen käy. Ajattelin että pistän jossain vaiheessa vox ac30 päätemuuntajan pari lisä putkea kauin ja tremolon. kuinkas tuo on mahdillista vai onko ollenkaan ja sitten elementin vaihtaisin pienen tuunauksen jälkeen 10 tummaiseksi no mitä mieltä kannattaako. (modaaminen ja kauppa). Soittelen rautalankaa
Rokilla ei rikastu kuin roudarit!
Tim
25.10.2007 09:03:21

Joo ajattelin tossa myydä kaverille rolandin microcuben hintaan 80€ ja sitten tilaan tuon styrkan. Tuli tässä mieleen kuinka tuon vahvistimen modaaminen käy. Ajattelin että pistän jossain vaiheessa vox ac30 päätemuuntajan pari lisä putkea kauin ja tremolon. kuinkas tuo on mahdillista vai onko ollenkaan ja sitten elementin vaihtaisin pienen tuunauksen jälkeen 10 tummaiseksi no mitä mieltä kannattaako. (modaaminen ja kauppa). Soittelen rautalankaa

En ole mikään elektroniikkamies, mutta luulen, ettei kannata tuota ruveta modaamaan. Modaaminen ei kauhean helppoa ole. Pitäisi tietää elektroniikasta paljon, ja olla ehkä tuon kytkentäkaaviokin. Itse en osaisi tehdä mitään, vaikka olenkin Uraltonen kasannut.
Modauksien hinta pomppaa luultavasti niin korkealle, että olisi parempi ostaa heti se mitä haluaa.
10 tuuman elementti ei luultavasti tuohon lootaan mahdu, joten sekin menisi uusiksi.
Putkipelien (varsinkin) kanssa on noi sähköturvallisuusnäkökohdatkin huomioitava. 12 vuotiaana en hommaan ryhtyisi. Ehkä jos isäsi osaa hommat, niin hänen kanssaan.
Tami
25.10.2007 10:29:38 (muokattu 25.10.2007 10:29:49)

Niimpä, mutta ihan noin yksinkertaista se ei kuitenkaan taida olla (verkkomuuntaja, jännitteiden muunnokset, fyysinen tila chassiksessa...). Itse suosittelen uraltone JR:n tai sitten vaikka noiden madamppien kasaamista jos kerran modaussormea kutittaa. Mä olen soitellu rautsikka uraltonen kautta ja hyvin on toiminut aina kotoa keikoille asti. Tietysti ottaen huomioon että tuo menee murolle melko aikaisin..

Niin tai sitten hyppäät torille ja ostat minulta tuon a15mk nupin ja alat sitä modaamaan.. Heh!!
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Tubeman
25.10.2007 11:18:01

Vuosien mittaan on johtotähdeksi kirkastunut erään viisaan lause koskien erilaisia laitteita: Jos se toimii hyvin,älä koske siihen. ;D
"Fieldistorilla ei tule olemaan tulevaisuutta koska ne kohisevat ja taajuusalue on olematon" (ote artikkelista fetistä 50-luvulla)
humppahanuristi
25.10.2007 11:26:13

Osta se nuppimalli ja teet siihen itse kaiutinkotelon. Vaikka 12" tai sitten se 10". Jatkossa voit sitten rakentaa minkä tahansa nuppimallin sen tehdyn kaapin kaveriksi.

Kaupanteon kannattavuuteen en ota kantaa.

Muuten noilla modauksilla kai käytännössä lähes kaikki menee sieltä vahvarista uusiksi.
Humpasta rautalankaan...
mWaltari
25.10.2007 13:14:29
Tuli tässä mieleen kuinka tuon vahvistimen modaaminen käy. Ajattelin että pistän jossain vaiheessa vox ac30 päätemuuntajan pari lisä putkea kauin ja tremolon. kuinkas tuo on mahdillista vai onko ollenkaan ja sitten elementin vaihtaisin pienen tuunauksen jälkeen 10 tummaiseksi no mitä mieltä kannattaako. (modaaminen ja kauppa). Soittelen rautalankaa

Yep, ite miettinyt samaa, mutten noin mittavaa modausta. Paljon nähnyt simppeleitä modauksia. Joilla saa saundia muutettua ja hurinoita poistettua.

Joku täällä kehui laittaneensa yhen Gainiasteen tms tuohon, jos nyt en väärin muista. Niin ja kytkitkset jne löytyy kyllä, katotaas...

sorbus, sotkin tuon Epiphonen vastaavaan, mutta lienee samantyyppinen...

Tuolta infoa:
http://duhvoodooman.com/VJr/VJr_mods.htm
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)