Aihe: Äänityslaitteiston uusiminen.
1
15
24.10.2007 23:58:43
Elikkä olen siirtymässä vanhasta digitallentimesta uuteen Mac-pohjaiseen äänitysmaailmaan ja kyselisinkin kokeneimmilta tietokonepohjaisten "koti-studio" äänittäjien mielipiteitä/suosituksia uusien laitteiden hankintaan.
Suurin ongelma on luultavasti se etten tiedä tarkkaan mitä pitää ottaa huomioon, että kaikki palikat "keskustelisivat" toimivasti keskenään.

Itse olen ajatellut joitain tämän suuntaisia laitteistoja: Mini-mac, mikseri esim. Yamaha n12 ja äänityssoftana Cubase 4, Pro tools, Logic 7-8 tai joku muu vastaava. Vastaavia miksereitä kun Yamaha N12 olen katsellut M-audiolta, Tascamilta, Phonicilta.
Mutta en ole sulkenut pois ollenkaan vaihtoehtoa erillisestä etuasteesta yms. muista vaihtoehdoista mitkä vaan toimivat.

Ideana olisi että laitteisto olisi suhteellisen yksinkertainen ja helposti liikuteltavissa.
Vaatimuksina olisi mm: 24-bit 96khz mahdollisuus, firewire USB, 6-8 analog input, jokainen raita tallentuu Macciin omalle raidalleen, mutta ehkä se tärkein minkä sisällä pitäisi pysyä on budjetti ja se mulla on max. 2000€

Eli Tällaista pakettia olisin kasailemassa ja kyselemässä neuvoja viisaammilta!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)