Pallisti 21.10.2007 17:52:54 | |
---|
Moi! Tarvitseme rumpalimme kanssa hyvät korvamontut. Mikä on kova? Riittääkö meille vain yksi lähetin ja luonnollisesti kaksi vastaanotinta? Mitkä kuulokkeet olisivat hyvät, eli toistaisi edes jotenkin basaria ja bassoa? -Kiitti |
absqua 21.10.2007 22:34:56 | |
---|
Moi! Tarvitseme rumpalimme kanssa hyvät korvamontut. Mikä on kova? Riittääkö meille vain yksi lähetin ja luonnollisesti kaksi vastaanotinta? Mitkä kuulokkeet olisivat hyvät, eli toistaisi edes jotenkin basaria ja bassoa? -Kiitti Veijo Sennheiserin tuotteet ovat palvelleet meitä kiitettävästi jo muutaman vuoden. Varmaan about toi setti: http://www.thomann.de/fi/sennheiser_ew300_iem_g2_bundledband.htm Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Ylläri 22.10.2007 15:39:05 | |
---|
Moi! Tarvitseme rumpalimme kanssa hyvät korvamontut. Mikä on kova? Riittääkö meille vain yksi lähetin ja luonnollisesti kaksi vastaanotinta? Noi Absquan mainitsemat on varmasti jees. Yksi lähetin riittää, mikäli pääsette rumpalin kanssa sopuun siitä mitä sinne monitoriin laitetaan ja miten kovaa. Yleensä sopu löytyykin, lähinnä eripuraa voi tulla jos toinen tai molemmat laulavat myös taustoja. Silloin omat ryhmät voivat olla tarpeen - olettaen toki että mikserissä edes riittää lähtöjä. Mitkä kuulokkeet olisivat hyvät, eli toistaisi edes jotenkin basaria ja bassoa? Itse olen ollut suht tyytyväinen omiin "semi-halpis" Shureihini: http://www.thomann.de/fi/shure_e2_inearkopfhoerer.htm Mutta isot pojat ovat sanoneet, että paras vaihtoehto on kuitenkin kaksitienappi, ts. sellainen kuuloke jossa bassoille ja yläpäille on omat elementit. Esmes tämä: http://www.thomann.de/fi/shure_scl5cl.htm Omaa kokemusta ei ole, mutta kaiken järjen mukaan alapään pitäisi noissa olla kunnossa. Toki hintaakin on, mutta toisaalta ainakin rumpalille riitäisi langallinen systeemi. Säästyneet rahat voi sitten laittaa nappehin. Toki myös basisti voi tyytyä langalliseen systeemiin, jos ei käytä langatonta lähetintä basson kanssa. Itse käytän tee-se-itse-viritystä: kuulokkeiden jatkojohto on nippusiteillä kiinni basson piuhassa ja kuulokevahvisin kuminauhalla varmistettuna Little Markin päällä. Ei kovin seksikäs systeemi, mutta toimii. Eikä tarvitste huolehtia pattereista ;-) "if there is a God, I think most reasonable people might agree that he's at least incompetent, and maybe, just maybe, doesn't give a shit"
- George Carlin |
Pallisti 22.10.2007 17:16:48 | |
---|
|
Pallisti 22.10.2007 17:26:23 | |
---|
Noi Absquan mainitsemat on varmasti jees. Yksi lähetin riittää, mikäli pääsette rumpalin kanssa sopuun siitä mitä sinne monitoriin laitetaan ja miten kovaa. Yleensä sopu löytyykin, lähinnä eripuraa voi tulla jos toinen tai molemmat laulavat myös taustoja. Silloin omat ryhmät voivat olla tarpeen - olettaen toki että mikserissä edes riittää lähtöjä.
Hei ei kai se nyt niin voi olla, että pitää molemmille tulla samat säädöt? Entä jos tuuppa monona molemmille, niin eikös sitä sitten saa ihan kokonaan omat säädöt? Eikös noi ole jotain stereolähettimiä? |
absqua 22.10.2007 17:42:45 | |
---|
Hei ei kai se nyt niin voi olla, että pitää molemmille tulla samat säädöt? Entä jos tuuppa monona molemmille, niin eikös sitä sitten saa ihan kokonaan omat säädöt? Eikös noi ole jotain stereolähettimiä? Jees, monona vaan. Mulla on nappeina vanha Shuren E1:t, jotka toimivat oikein hyvin. Yllämainitut E2:t ovat myös hyvää kamaa. Senkkujen mukana tulevat tehdasnapit eivät mulla toimineet yhtään - nyttemmin olenkin käyttänyt niitä iPodin kuulokkeina ja siinä hommassa ovat oikein mainiot. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Pallisti 23.10.2007 19:37:56 | |
---|
Jees, monona vaan. Mulla on nappeina vanha Shuren E1:t, jotka toimivat oikein hyvin. Yllämainitut E2:t ovat myös hyvää kamaa. Senkkujen mukana tulevat tehdasnapit eivät mulla toimineet yhtään - nyttemmin olenkin käyttänyt niitä iPodin kuulokkeina ja siinä hommassa ovat oikein mainiot. Olen kuullut, että eri maissa pelataan eri taajuuksilla ja tästä johtuen pitäisi ostaa laite Suomessa käytettäville taajuuksille. Onko tässä mitään perää ja voiko joku selittää tarkemmin mistä on kyse? |
absqua 23.10.2007 22:44:04 | |
---|
Olen kuullut, että eri maissa pelataan eri taajuuksilla ja tästä johtuen pitäisi ostaa laite Suomessa käytettäville taajuuksille. Onko tässä mitään perää ja voiko joku selittää tarkemmin mistä on kyse? Käsittääkseni tuon tyyppisille vehkeille on varattu alue X taajuusavaruudesta Suomessa ja jossain muualla se on jotain muuta ehkä. Me ollaan omien vehkeittemme kanssa käyty muutamissa muissakin Euroalueen ja lähiseudun maissa ilman mitään ongelmia. Taajuutta voi kuitenkin sen X-avaruuden sisällä vaihdella portaattomasti. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
basstone 24.10.2007 00:10:22 | |
---|
Minä oon käyttäny Kosseja. Tanakka alapää ja hinta luureilla joku 30 egeä. Oon kokeillu Shuren e-1, e-2, e-3 ja e-5 malleja. E-5 oli tosi hyvät, mutta hinta on 500. Muut luurit Kossit pesee mennen tullen. Sennheisereitä oon koittanu yksiä nappeja, en muista mallia. Just alapään puute noissa muissa häiritsee. Kiipparistit on taas tykänny enemmän noista muista. Basso - rumpu -akselille toimivat luurit. Oon laittanu eareista kuusipäät kuulokkeisiin ja ne on miellyttävät, kestävät ja hyvin demppaavat. Suosittelen. Äläpä kerro enempää! |
Pallisti 24.10.2007 17:49:06 | |
---|
|
"Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks".
-Irwin Goodman- |
Pallisti 25.10.2007 14:57:57 | |
---|
Miks? koska olen koskenut ko laitteeseen ja uskoisin sen olevan hyvä. Lisäksi olen keskustellut muutaman eri soittajan kanssa, joilla on vastaava monttu, ja he ovat olleet tyytyväisiä. Jos sulla on parempi ehdotus noin 1000€ hintaan, niin kerro toki. |
Johannes_t 26.10.2007 09:51:36 | |
---|
Miks? Jos kysymys koskee ylipäätään korvamonitorien hankkimista, eikä kyseistä mallia, niin kyllähän tuo on Collarbonelle(kin) ihan perusteltu hankinta. Pienemmillä keikkamestoilla lavavola pysyy tarpeeks alhaalla ja isommilla kuulee itsensä aina. |
Pallisti 26.10.2007 21:50:04 | |
---|
Jos kysymys koskee ylipäätään korvamonitorien hankkimista, eikä kyseistä mallia, niin kyllähän tuo on Collarbonelle(kin) ihan perusteltu hankinta. Pienemmillä keikkamestoilla lavavola pysyy tarpeeks alhaalla ja isommilla kuulee itsensä aina. Joo toi lavamöykkä on aikamoinen ongelma.. Monissa keikkapaikoissa PA on ihan ok, mutta monitorointi on aivan anaalista. Niin ja rumpalille klikin käyttö tulee helpommaksi. |
sirdickyj 27.10.2007 02:56:54 | |
---|
koska olen koskenut ko laitteeseen ja uskoisin sen olevan hyvä. Lisäksi olen keskustellut muutaman eri soittajan kanssa, joilla on vastaava monttu, ja he ovat olleet tyytyväisiä. Jos sulla on parempi ehdotus noin 1000€ hintaan, niin kerro toki. no mä kelasin lähinnä, et miks tarttette korvamonitorit. ku ite en pitäis semmosia tod. mikä ei tarkoita, etteivätkö muut sais pitää. meilläkin rumpali pitää, koska tulee koneelta matskua. "Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks".
-Irwin Goodman- |
IJarro 27.10.2007 11:23:29 | |
---|
...Niin ja rumpalille klikin käyttö tulee helpommaksi. Eikös se ollu Richards ku aikanaan totes "This is a band, not a fackin' metronome!" =) Let's do some living after we die... |
slapvete 27.10.2007 11:56:38 | |
---|
Eikös se ollu Richards ku aikanaan totes "This is a band, not a fackin' metronome!" =) Joo! Lisää sleepaa maailmaan! Burn the metronomes! "You're not Jesus or Popeye the Sailor
You are Sigurd, an eminently capable purveyor of flava." |
sirdickyj 27.10.2007 12:03:33 | |
---|
Eikös se ollu Richards ku aikanaan totes "This is a band, not a fackin' metronome!" =) No siinähän totes, klikin kanssa pitää osata soittaa. "Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks".
-Irwin Goodman- |
Pallisti 27.10.2007 15:43:53 | |
---|
Eikös se ollu Richards ku aikanaan totes "This is a band, not a fackin' metronome!" =) Hahaa.. No jos biitti on verissä, niin mikäs siinä... Tosin taustanauhoihin voi olla melko hankala tykittää ilman klikkiä.. Meillä ei tosin niitä taustanauhoja edes ole, mutta kuitenkin =) |
slapvete 27.10.2007 17:39:04 | |
---|
No siinähän totes, klikin kanssa pitää osata soittaa. Äläs ny... se on kato paljon kivempaa, kun bändit sleepaa ja vetää huonosti. Voi yleisössä sitten kaljalasin ääressä mouruta, että "paska bändi, ei kruuvaa ja tempo kuminauhaa, Bonham vaan veti 60-luvulla paremmin ja kyllä mäkin yhtä hyvin sviddu vedän kun ois vaan keikkaa... ja jos Albert ois vaan hengissä ja Pekka Streng mun äiti niin kyllä vaan sitten kyllä joo...".
Vakavasti puhuen, kuka voi edes nykypäivänä selventää jotain moista? Metronomi naputtamaan, ja taimi treenillä kohdilleen. Ganz einfach, sanoo lapinpolttaja. Eikä se klikki keikalla rumpalin korvassa mikään fiiliksenkarkoitin ole. Monesti jopa päin vastoin. Nojuu, rant mode off... "You're not Jesus or Popeye the Sailor
You are Sigurd, an eminently capable purveyor of flava." |