meitu 24.10.2007 15:36:53 | |
---|
huvittais tutustua Opethiin. Mikä ois paras levy aloittaa? "There are no good guns. There are no bad guns. Any gun in the hands of a bad man is a bad thing. Any gun in the hands of a decent person is no threat to anybody -- except bad people..." -Charlton Heston |
Hipelius 24.10.2007 15:41:54 | |
---|
huvittais tutustua Opethiin. Mikä ois paras levy aloittaa? Blackwater Park on semmoinen perusvarma, mitä suurin osa varmaan täältäkin suosittelee. Niin minäkin. Ghost Reveries on myös aika kuuntelijaystävällinen levy. http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))> Tervesin foorumi polisi |
thaav 24.10.2007 15:45:20 | |
---|
Ei tarvi kun pari sivua taaksepäin mennä, niin löytyy suosituksia. Heitän nyt kuitenkin muutaman suosituksen, jos et jaksa sinne asti selata. Blackwater Park on hyvä tutustumislevy; se näyttää aika pitkälti Opethin tyylimuutosten koko kirjon, ja on muutenkin ns. "perus-Opeth -levy". Myöskin se ainoa levy, jolla ei ole ainnuttakaan heikompaa (tai keskinkertaisempaa, ei Opethilla varsinaisesti huonoja biisejä ole) raitaa. Sitten tuo Deliverance & Damnation -kaksikko on aika helposti lähestyttävää. Deliverancella rankistellaan ja Damnationilla pehmoillaan. Molemmat hyviä levyjä, ja aika helposti saatavilla. Veikkaisin, että valtakunnan jokaisessa Anttilassa ainakin toinen näistä alle kympillä. Noista voi sitten jatkaa joko Still Lifeen, My Arseen tai kahteen ekaan, jotka ovat jo erilaista tavaraa. Raaagh hevi metal raagh |
gorgonoidi 24.10.2007 15:45:59 | |
---|
Blackwater Park on semmoinen perusvarma, mitä suurin osa varmaan täältäkin suosittelee. Niin minäkin. Ghost Reveries on myös aika kuuntelijaystävällinen levy. Still Life olisi minun ehdotukseni ja kyllähän tuo uusinkin ihan mukavaa kuunneltavaa on. Siitä minäkin aloitin, seuraava levy olikin sitten Orchid :P Mutta jep, Ghots Reveries ei ehkä anna bändistä sitä selvintä kuvaa, mutta suositeltava ostos se on silti ja mikäli bändi jotakuinkin siihen suuntaan jatkaa... Blackwater Park ei vain toimi itselleni nimikko biisiä ja paria muuta lukuunottamatta. Muuten se on kyllä Still Lifen kanssa hyvä aloitus levy. Ne antavat hyvän kuvan bändin tyylistä. Osta molemmat... |
Incarnation 24.10.2007 16:09:40 (muokattu 24.10.2007 16:10:08) | |
---|
Osta kaikki... Korjasin tuon sun puolesta, Larppar. ;) "Wash away a man, take him with the floods" |
gorgonoidi 24.10.2007 16:15:05 (muokattu 24.10.2007 16:15:12) | |
---|
Korjasin tuon sun puolesta, Larppar. ;) Jep kiitos. En itse olisi huomannutkaan tuota "typoa". :) |
Lammikkovalas 24.10.2007 17:56:29 | |
---|
huvittais tutustua Opethiin. Mikä ois paras levy aloittaa? Annan oman ääneni Still Lifelle. Ja tämä siitä syystä, että se on bändin paras levy ja siihen pääsee luultavasti aika helpolla sisään. I broke my G-string while fingering A minor |
Mun suositus on Blackwater Park. Tosin melkein sama minkä levyn ekaks ostaa, kaikki ne tulee sit kuitenkin hankituksi :) "Welcome Back My Friends To The Show That Never Ends" |
slipkorn 24.10.2007 21:17:29 | |
---|
Annan oman ääneni Still Lifelle. Ja tämä siitä syystä, että se on bändin paras levy ja siihen pääsee luultavasti aika helpolla sisään. Olen samaa mieltä levyn parhaudesta, mutta minusta kyseessä on Opethin vaikeimpia levyjä päästä sisään. Ainakin minulla kesti kauan. Itse tutustuin Ghost Reveriesin kautta, ja toimi minulle hyvin tutustumislevynä. Osta jompikumpi tai molemmat ekana. |
gorgonoidi 24.10.2007 21:22:40 | |
---|
Olen samaa mieltä levyn parhaudesta, mutta minusta kyseessä on Opethin vaikeimpia levyjä päästä sisään. Ainakin minulla kesti kauan. Itse tutustuin Ghost Reveriesin kautta, ja toimi minulle hyvin tutustumislevynä. Osta jompikumpi tai molemmat ekana. Täysin sama täällä. Ei ollut Still Life helppo, mutta lopulta on osoittautunut parhaaksi Opetiksi. |
zombywoof 24.10.2007 21:35:05 | |
---|
Täysin sama täällä. Ei ollut Still Life helppo, mutta lopulta on osoittautunut parhaaksi Opetiksi. Täältä vielä kolmaskin samanlainen mielipide. Tosin minulle Still Lifen 2 eka biisiä kolahtivat heti ihan kympillä ja ovat yhä tänä päivänä omalla Opeth Top10-biisit listalla. "Welcome Back My Friends To The Show That Never Ends" |
gorgonoidi 24.10.2007 21:37:50 | |
---|
Täältä vielä kolmaskin samanlainen mielipide. Tosin minulle Still Lifen 2 eka biisiä kolahtivat heti ihan kympillä ja ovat yhä tänä päivänä omalla Opeth Top10-biisit listalla. Näin oikeastaan minullakin, mutta kokonaisuutena levy oli vaikeampi purtava kuin vaikkapa uusin... Ghot Reveries kolahti heti ja se soi tauotta kahden kuukauden ajan. Nykyään se on ihan jees. Still Life vie voiton ehdottomasti. |
Lammikkovalas 24.10.2007 22:02:08 | |
---|
Olen samaa mieltä levyn parhaudesta, mutta minusta kyseessä on Opethin vaikeimpia levyjä päästä sisään. Ainakin minulla kesti kauan. Itse tutustuin Ghost Reveriesin kautta, ja toimi minulle hyvin tutustumislevynä. Osta jompikumpi tai molemmat ekana. Itse ostin ihan heräteostoksena joskus Still Lifen ja heti The Moorin kuunneltuani minun oli pakko jättää levyn kuuntelu kesken, koska olin vain niin totaalisen tyrmistynyt biisin mahtavuudesta. Toisella kuuntelukerralla kuuntelinkin levyn kokonaan ja vakuutuin täysin että Still Life on parhaimpia koskaan tehtyjä levyjä. Biisit aukenivat minulle melkeinpä ensimmäisellä kerralla, toisin kuin kaikkien muiden Opethin levyjen kanssa on minulla käynyt. Toivoisinkin, että joku muukin voisi kokea tällaisen elämyksen saamalla ensimmäisen tuntuman yhtyeeseen tämän levyn kanssa. I broke my G-string while fingering A minor |
MaD PiAnIsT 24.10.2007 23:58:15 | |
---|
Deliverance/Damnation ei taida saada kovin paljon suosituksia täällä?;D Kuitennii, omat suositukseni ekoiksi levyiksi olisivat Blackwater park, Deliverance ja Still Life. Kun on hyllyssä jokin noista levyistä, voikin kokeilla hieman kevyempää Opethia, eli Damnation albumia. Damnationia en kuitenkaan suosittelisi ekaksi levyksi, sillä se antaa Opethista ehkä hieman vääränlaisen kuvan. Itse menisin raskaasta Åpethista kevyempään. Mutta nuo olisivat ainakin omasta mielestäni ne helpoimmat levyt joista lähteä liikkeelle. Ekaksi levyksi sopii melkein mikä tahansa, ehkä kuitenkin paremmin MAYHin jälkeiset levyt. Hieman helpompaa kamaa kuin vaikkapa Orchid. Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio.
(Charles Bukowski) |
gorgonoidi 25.10.2007 00:00:33 | |
---|
Hieman helpompaa kamaa kuin vaikkapa Orchid. Jep, Orchid ja Mornigrise eivät ole mitään ihan helppoja levyjä, ainakaan itselleni. Tykkäilen molemmista tosin todella paljon, ehkä enemmän Orchidista. |
MaD PiAnIsT 25.10.2007 00:02:24 (muokattu 25.10.2007 00:02:58) | |
---|
Jep, Orchid ja Mornigrise eivät ole mitään ihan helppoja levyjä, ainakaan itselleni. Tykkäilen molemmista tosin todella paljon, ehkä enemmän Orchidista. Ehkä hieman tuhnuiset soundit tekevät levyistä hieman vaikeasti lähestyttäviä... Tiedä sitten, eivät ole koskaan oikein avautuneet kunnolla. Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio.
(Charles Bukowski) |
zombywoof 25.10.2007 00:16:15 | |
---|
Ehkä hieman tuhnuiset soundit tekevät levyistä hieman vaikeasti lähestyttäviä... Tiedä sitten, eivät ole koskaan oikein avautuneet kunnolla. Nuo saundit niissä minullakin aluksi tökki, mutta avautuivat loppujen lopuksi. MAYHin kanssa oli vähän sama juttu, mutta avauduttuaan on se todella loistava levy. "Welcome Back My Friends To The Show That Never Ends" |
ANtTIKRISTUS 25.10.2007 14:16:14 | |
---|
My arsessa on munsta koko Opethin tuotannon parhaat soundit, selkeästi ilmeikkäimmät jos näin niitä kuvais. Blackwaterista eteenpäin soundit on helvetin tasalaatuista, hieman kiilinistä ja tuotettua tavaraa, mutta niistä puuttuu se jokin... noh, onneksi musiikki sentään on sitä itseään. Vakuutan antamani tiedot oikeiksi ja ilmoitan, jos tietoni muuttuvat. |
Lasitten 25.10.2007 16:40:27 | |
---|
Ite suosittelin ekaks levyksi Ghost Reveriestä, koska se on samalla myös tällä hetkellä mielestäni paras Opeth levy :p Ehkä helpoiten iskevä ja mielestäni saunditkin on kliinisyydessään loistavat. Liekkö saundi puolessa Wilsonilla osuutensa :) Damnation/Delivarance saa halvalla ja siitä saa ihan hyvän kuvan bändin kummastakin puolesta. Itellä ei kyllä _vielä_ ole omassa hyllyssä Delivarancea joten en osaa siitä enenpää sanoa. Itellä ei ole vielä Blackwater park avautunut ja sitä en oikein menisi suosittelemaan. http://www.lineq.net/index.php
Linux-foorumi. |
Akiman 25.10.2007 16:42:43 | |
---|
Ite suosittelin ekaks levyksi Ghost Reveriestä, koska se on samalla myös tällä hetkellä mielestäni paras Opeth levy :p Ehkä helpoiten iskevä ja mielestäni saunditkin on kliinisyydessään loistavat. Liekkö saundi puolessa Wilsonilla osuutensa :) Ei, koska Steven Wilson ei ollut millään tavalla mukan GR:n tekemisessä. :: KORROOSIO.FI :: Haastatteluissa: ICED EARTH, OPETH ja REVEREND BIZARRE / MINOTAURI :: |