Jerkku 23.10.2007 22:16:55 | |
---|
Floykkari on kitarassa ja millään ei saa hienovirettä kohilleen!! Mikä avuksi, sillä kaikkea on lähes tulkoon kokeiltu.. Mutta en vaan osaa!! Onko syyllinen jouset vai kenties jokin muu?? Kiitos jo etukäteen!! Jerbalizer |
oiva tumpeloinen 23.10.2007 22:22:15 | |
---|
Floykkari on kitarassa ja millään ei saa hienovirettä kohilleen!! Mikä avuksi, sillä kaikkea on lähes tulkoon kokeiltu.. Mutta en vaan osaa!! Onko syyllinen jouset vai kenties jokin muu?? Kiitos jo etukäteen!! Säädöt on muuten täysin kohillaan? Actionkin on kohtuullinen ilmeisesti ja kielet uudet? Jos loppuu säätövara paloista, niin olethan huomannut, että tallapalan kiristävää ruuvia voi siirtää toiseen reikään? |
Jerkku 23.10.2007 22:25:36 | |
---|
Joo sekin on huomioitu!! Ei vaikuta vaikka niitä säätelee suuntaan tai toiseen... Mystistä!! =) Jerbalizer |
oiva tumpeloinen 23.10.2007 22:27:57 | |
---|
Joo sekin on huomioitu!! Ei vaikuta vaikka niitä säätelee suuntaan tai toiseen... Mystistä!! =) Ei vaikuta intonaatioon, vaikka siirtelee tallapaloja? Pieni kysymys: miten yrität säätää/selvittää sen säätötarpeen? Otat kielestä vapaan äänen ja harmonisen 12. nauhalta kenties? Sillä tavalla sitä ei ainakaan säädetä....jos se nyt on ongelma. |
Jerkku 23.10.2007 22:30:44 | |
---|
Heh!! No just noinhan sitä tulee aina kokeiltua! Ite ku on tämmönen vanhan liiton mies ja sitte tuli hommattua tuommonen floikkari kitara!! Helvetin koneita!! =) Ei vaineskaa, pitää vaan opetella säätäämään!! =) Jerbalizer |
oiva tumpeloinen 23.10.2007 22:36:02 | |
---|
Ota vapaa TAI 12. nauhalta kelloääni ja vertaa sitä 12. nauhalta painettuun ääneen, niin alkaa tapahtua. Toimii muuten tallatyypistä riippumatta. =) |
Les Fender 23.10.2007 22:42:40 | |
---|
12. nauhalta kelloääni Varsin Oiva ilmaisutapa =) "Living is easy with eyes closed!" |
oiva tumpeloinen 23.10.2007 22:45:12 | |
---|
Varsin Oiva ilmaisutapa =) :D Ei aina näköjään kerkeä ajattelemaan kaikkia kirjoituksiaan loppuun asti, mutta toivottavasti ajatus välittyi tarpeeksi selvästi. =) |
joukov 23.10.2007 22:51:43 | |
---|
Jotkut käyttävät "kelloäänistä" nimitystä huiluääni. :) "I don't think, therefore I am." |
tommijk 23.10.2007 23:10:11 | |
---|
Onko mikit liian lähellä kieliä ja aiheuttaa ylimääräistä äänen huojuntaa? |
Itse asiassa vanhan liiton miehenä kielet on suht. korkealla!! Hienovirittäminenkin on niin tuttua puuhaa, että kyllä vika on jossain tekniinkassa.... Veikkaisin, mutta olisiko kenties tekniikassa? Jerbalizer |
marko.m 24.10.2007 23:29:21 | |
---|
Kielissäkin voi olla eroja. Esim. itse laitoin stratoon Dean Markleyn Blue steelit eikä intonaatiota sen jälkeen saanut kohdilleen. Kielissä kai jotain vikaa. Elixiireillä taas sai jotenkuten kohdilleen. |
kunnasja 25.10.2007 00:59:40 | |
---|
Kannattaa tässä vaiheessa lukea tuo kitaran säätäminen -topic. Jos ei sen jälkeenkään onnistu, palataan asiaan tässä ketjussa. |
Bald Anus 25.10.2007 02:24:24 | |
---|
Kielissäkin voi olla eroja. Esim. itse laitoin stratoon Dean Markleyn Blue steelit eikä intonaatiota sen jälkeen saanut kohdilleen. Kielissä kai jotain vikaa. Elixiireillä taas sai jotenkuten kohdilleen. Miksi semmoisia kieliä myytäisiin, joiden takia ei intonaatiota saada kohdileen, hassu ajatus? Jos se kielistä on kiinni, niin kielet ovat liian vanhat. Pidin Stratossa Super Slinkyjä puoli vuotta ja mietin, että mikä perkele on ku ei saa intonaatiota kohdilleen. Vaihdoin kielet ja ongelma ratkesi. Paskalla on tekijänsä |
Joees 25.10.2007 02:29:55 | |
---|
Miksi semmoisia kieliä myytäisiin, joiden takia ei intonaatiota saada kohdileen, hassu ajatus? Jos se kielistä on kiinni, niin kielet ovat liian vanhat. Pidin Stratossa Super Slinkyjä puoli vuotta ja mietin, että mikä perkele on ku ei saa intonaatiota kohdilleen. Vaihdoin kielet ja ongelma ratkesi. Mulle kanssa ei tuo käynyt oikein järkeen. Tähän asti olen saanut jokaisen kielisetin toimimaan moitteetta, ei oo ees tullu mieleeni moinen ajatus jotta jollain setillä ei saisi intonaatiota kohdalleen. Toki sillon ymmärrän kyllä jos tallassa itsessään ei säätövara riitä - mut sekään ei oo kielien vika. Kulahtaneet kielet, kuten totesit, on saatanasta. Jos joku tappaa vireisyyden niin ne. Nimim. Kahdessa kitarassa kielet olleet yli vuoden... ;-D Eikä siihen ees vuotta tarvita... Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
marko.m 25.10.2007 15:37:13 | |
---|
Miksi semmoisia kieliä myytäisiin, joiden takia ei intonaatiota saada kohdileen, hassu ajatus? Jos se kielistä on kiinni, niin kielet ovat liian vanhat. Pidin Stratossa Super Slinkyjä puoli vuotta ja mietin, että mikä perkele on ku ei saa intonaatiota kohdilleen. Vaihdoin kielet ja ongelma ratkesi. Meinasin että jos oli susi kielisatsi kyseessä mutta en sitten tiedä voiko yhdessä satsissa olla montaa maanantaikappaletta. Vai voiko kieli ylipäätään olla susi ilman että siitä päällisin puolin huomaa mitään. |
Joees 25.10.2007 15:57:25 | |
---|
Meinasin että jos oli susi kielisatsi kyseessä mutta en sitten tiedä voiko yhdessä satsissa olla montaa maanantaikappaletta. Vai voiko kieli ylipäätään olla susi ilman että siitä päällisin puolin huomaa mitään. Jälkikäteen hiffasin jotta tätä varmaan haettiin. Mä oon törmännyt vaan pariin kielisettiin joissa kaikki ei oo ollu ihan kohdillaan. Toki niissakin oli vain yksi kieli per setti skeidaa. Ja niitä ei kyllä ulkoisesti huomannut, olivat vaan vähän heikompia tapauksia ilmeisesti. Eivät menneet vireeseen ja sitte lopuks sano *naps*. Eli veny kunnes ei venyny enää. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
Jesus_Plastica 25.10.2007 18:56:09 | |
---|
Miköhän siinä on kun oma stratocaster tuntuu olevan kuin suoraan helvetistä. Hienovirettä on turha edes yrittää saada kohdalleen koska painetussa äänessä tapahtuu niin paljon huojuntaa että mittarin neulaa on mahdotonta saada pysymään paikallaan. Ja toinen järjettömyys on että 5. nauhan huiluääni on huomattavasti korkeampi kuin 12. vaikka eikös niitten pitäisi olla sama... |
heville 25.10.2007 19:00:41 | |
---|
Ja toinen järjettömyys on että 5. nauhan huiluääni on huomattavasti korkeampi kuin 12. vaikka eikös niitten pitäisi olla sama... Eikös sen pitäisi olla oktaavia korkeampi? 12. nauhan huiluäänessä kielessä on yksi solmupiste, 5. nauhalla kolme. Ei osaa soittaa, ei. Harmi. |
Jesus_Plastica 25.10.2007 19:02:00 | |
---|
Eikös sen pitäisi olla oktaavia korkeampi? 12. nauhan huiluäänessä kielessä on yksi solmupiste, 5. nauhalla kolme. Juu totta mutta sävelkorkeus muuttuu myös... |