Siderocks 24.10.2007 02:45:19 | |
---|
Elikkä nyt pitäisi saada nauhaton jotta senkin joskus oppisi. Budjetti on melko alhainen, en viitsi riskeerata suuria summia jos innostus nauhattomaan loppuu. Ei tietty saa paskakaan olla. Ehdot: - 5 kieltä - Hinta alle 400 € (mieluusti jopa lähempänä 300) - Perus-ok-vehje Hinnan kannalta Thomanni ehdottelee lähinnä HB:tä ja Rockbassia, joista ensin mainittuun en välttämättä viitsisi riskeerata. Mites nuo Rockbassit, haukkuja ainakin tullut kuultua. Onko muita kandidaatteja? Ja linkkejä eri nauhattomien ääninäytteisiin olisi myös kiva tähän saada. |
Jorbagha 24.10.2007 12:03:25 (muokattu 24.10.2007 12:05:10) | |
---|
Vaatimuksesi ovat aika utopistiset. Hyvinrakennettuja 5-kielisiä on vaikea löytää noihin hintoihin muutenkin, saati sitten nauhattomana. Jos haet sitä 5-kielisen alapäämuhinaa nauhattomasta, tulet todenäköisesti pettymään - ainakin tuossa ehdottamassasi hintaluokassa. Mikset aloittaisi vaikkapa nelikielisellä nauhattomalla? Niitä on liikkeellä enemmän ja jos kiinnostuksesi nauhattomaan loppuu, saat sen myytyä helpommin. Tai yksi vaihtoehto on ostaa joku 5-kielinen ritsa ja poistattaa siitä nauhat jollakin osaavalla korjausmiehellä. Mutta näissäkin tapauksissa luulen että aletaan hipoa budjettisi ylärajaa. 5-kielinen nauhaton on monille suht pelottava vehje ja siksi niitä onkin markkinoilla ylipäänsä aika vähän. Itse moisen vehkeen kanssa elävänä (katso omakuva) olen jo tiedostanut että todennäköisesti en tule vehjettä kovin helpolla myymään vähäisen kysynnän vuoksi - siis jos joskus siihen kyllästyn. Oonpa aika körny. |
ötzi 24.10.2007 12:46:21 | |
---|
Nmittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin |
nro5 24.10.2007 14:57:15 | |
---|
Tarvitsetko kaikkia viittä kieltä vai pärjäisitkö nelkielisellä BEAD-virityksellä? Tuolloin voisit hankkia Squierin vintage mod fretless jazz basson ja täräyttää sen em.vireeseen. Tällöin täytyy varmastikin kyllä viilata satulaa ja kannattaa antaa soitinkorjaajan hoitaa tämä ja muut säädöt kohdilleen. |
Ilmeisesti se on sitten tehtävä kompromissejä kielimäärän suhteen. Onko kellään kokemusta tollaisesta Cort Curbowista? Näyttäis olevan suurimmaksi osaksi synteettisistä materiaaleista tehty. Liekkö mistään kotoisin. Edit: Haulla löytyikin Cortista kokemuksia, imbesilli kun ei tajua heti käyttää. Komee vehje kyllä jollain perverssillä tavalla. |