Lane 24.10.2007 11:04:00 | |
---|
Rummut ovat olleet säilytyksessä vanhempien luona talon sisätiloissa, eli lämmintä on ja kosteus ei vaivaa. Nyt kuitenkin pitäisi kuulemma saada rummut pois jaloista ja itselle ei mahdu, kun asustelen pienessä kämpässä. Nyt olisi mahdollista viedä rummut säilytykseen kylmillään pidettävään mökkiin. Kosteus ei vaivaa normaalia enempää, mutta kylmyys varmasti talven pakkasilla. Eli kannattaako vai ei? Itse en veisi, mutta mitä kylmä tekee Tama Rockstarseille?! Entä rumpujen peittäminen esim. muovilla tms.? Vinkkejä, kiitos! |
Velli 24.10.2007 11:21:41 | |
---|
Mielenkiintoinen aihe, itsekin olen kiinnostunut vastauksista. Rockstarit eivät tosin mitenkään arvokkaat tai harvinaiset ole, että eikö olisi kätevintä myydä pöntöt pois ja ostaa vaikka samanlaiset tilalle myöhemmin kun täytyy taas olla kannut alla? |
ddrum54 24.10.2007 11:22:11 | |
---|
Nyt olisi mahdollista viedä rummut säilytykseen kylmillään pidettävään mökkiin. Kosteus ei vaivaa normaalia enempää, mutta kylmyys varmasti talven pakkasilla. Eli kannattaako vai ei? Itse en veisi, mutta mitä kylmä tekee Tama Rockstarseille?! Entä rumpujen peittäminen esim. muovilla tms.? Vinkkejä, kiitos! Kylmyys sinänsä ei haittaa, mutta lämpötilojen huojuminen aiheuttaa kostumista ( kosteutumista ? Hyvä Suomi). Tärkeää on hyvä ilmankierto, eli ei muoviin pakkaamista. Itse ottaisin kalvot irti ja voitelisin lugit huolellisesti. Tapit ja vanteet lämpimään varastoon ( sen verran kai on tilaa ? ). Rungot varastoon siten, että ilma kiertää esteettömästi. |
Lane 24.10.2007 11:27:05 | |
---|
Kylmyys sinänsä ei haittaa, mutta lämpötilojen huojuminen aiheuttaa kostumista ( kosteutumista ? Hyvä Suomi). Tärkeää on hyvä ilmankierto, eli ei muoviin pakkaamista. Itse ottaisin kalvot irti ja voitelisin lugit huolellisesti. Tapit ja vanteet lämpimään varastoon ( sen verran kai on tilaa ? ). Rungot varastoon siten, että ilma kiertää esteettömästi. Eli rungot mielummin vanhaan käyttämättömään saunaan, jossa on reikä lattiassa, kuin kylmään mökkiin jonka ilmankierrosta ei ole hajuakaan? |
ddrum54 24.10.2007 11:50:03 | |
---|
Eli rungot mielummin vanhaan käyttämättömään saunaan, jossa on reikä lattiassa, kuin kylmään mökkiin jonka ilmankierrosta ei ole hajuakaan? No mieluummin, joo. Lauteissa on vielä raot, eli säilytyshyllykin on valmiina. |
MJP 24.10.2007 12:12:29 | |
---|
Kylmyys sinänsä ei haittaa, mutta lämpötilojen huojuminen aiheuttaa kostumista ( kosteutumista ? Hyvä Suomi). Tärkeää on hyvä ilmankierto, eli ei muoviin pakkaamista. Itse ottaisin kalvot irti ja voitelisin lugit huolellisesti. Tapit ja vanteet lämpimään varastoon ( sen verran kai on tilaa ? ). Rungot varastoon siten, että ilma kiertää esteettömästi. Ei kannatta säilyttää ilman kalvoja, missään tapauksesa. Ei pysy välttämättä pyöreenä. Huumorimielellä lisää paskaa housuun! |
ddrum54 24.10.2007 12:31:19 | |
---|
Ei kannatta säilyttää ilman kalvoja, missään tapauksesa. Ei pysy välttämättä pyöreenä. Pitäiskö niihin kalvoihin tehdä reiät, että tuuletus toimii? Muutenhan tommonen umpipurkki ei päästä tiivistynyttä kosteutta pois. Tai siis onhan rummussa se n. 10mm hole, mutta se on tuuletusreiäksi pieni. |
hollmi-5 24.10.2007 14:25:27 | |
---|
Ei kannata säilyttää kylmässä. Kromiosat kärsivät, vaikka runko säilyisikin. Tuuletuksen järjestäminen on hankalaa. Soundit, piuhat ja kajarit. |
ddrum54 24.10.2007 16:32:28 | |
---|
Ei kannata säilyttää kylmässä. Kromiosat kärsivät, vaikka runko säilyisikin. Tuuletuksen järjestäminen on hankalaa. No eipä kannata, ei. Tässä nyt vaan ei ollut muuta vaihtoehtoa. Tosin voihan ne myydä pois. |
Mites jonkun kaverin kämppä? Tai jos asuu kerrostalossa niin niissähän on yleensä ne pienet kanahäkkivarastot joissa on joskus joku lämmityskin. |
Tindrum 24.10.2007 16:45:33 | |
---|
Itse en säilyttäisi millään tavalla "kylmässä". Liiman ja puun erilaiset elintavat lämpötilan ja kosteuden muuttuessa ovat niin erilaiset. Sisäkkäin laitettuna, pahimmassa tapauksessa lugit irroitettuna (että mahtuvat sisäkkäin) vievät n. 60 x 60 cm lattiapinta-alaa. Kai tuollainen tila jostain löytyy? m©
Milestonet myynnissä, tsekkaa tori! |
Analuuk 24.10.2007 19:39:48 (muokattu 24.10.2007 19:40:10) | |
---|
Mä säilytin pari vuotta sitten vanhaa Yamahan basaria autossa yhden pakkasyön ja pinnoite repesi. Eli muovipinnotteista rumpua ei kannata säilyttää kylmässä, koska muovipinta kutistuu puuta enemmän. Keep it simple and hit it hard! |
drum-monkey 24.10.2007 21:50:37 | |
---|
Mites jonkun kaverin kämppä? Tai jos asuu kerrostalossa niin niissähän on yleensä ne pienet kanahäkkivarastot joissa on joskus joku lämmityskin. Ja mulla on toinen setti pinossa keittiön nurkassa. Vie tasan basarin halkaisijan verran lattiatilaa. Ja toimii viherkasvitelineenä:) |