Aihe: Bändissä esillä oleminen
1 2
xHCx
05.10.2007 02:40:02
No sehän on ihan bändistä kiinni. Jos haluaa olla esillä,niin menee esille. Mut showta ei saa varastaa.
MOT
05.10.2007 14:50:08
Vaikuttaako bändissä soittaessa esillä olemiseen se mitä soitinta soittaa, vai mikä siinä on se juttu?

Tämä tarina antaa kuvan mitä yleisö seuraa. Olin yhdellä keikalla kasaamassa ja purkamassa PA:ta duolle (1 akustinen kitara, taustalaulu ja laulaja). Keikka oli soitettu ja kamat kasattu paikan takahuoneeseen, joten päätimme kitaristin kanssa juoda oluset. Muutama naishenkilö aloitti viereisestä pöydästä juttelemaan meidän kanssa. Keskustelu meni suunnillleen seuraavasti:
Tytöt: "Te olette varmaan muusikoita?"
Me: "Kyllä, joo."
T: "Anna kun me arvataan mitä te soitatte. Sä olet varmaan basisti (osoittaa kitaristia) ja sinä olet kitaristi"
M: "Toinen meni oikein, mutta toinen ei. Me ollaan molemmat kitaristeja."
T: "Olisi kiva tulla joskus katsomaan. Koska teillä on keikka?"
Kitaristi: "Tulin alas tuolta lavalta n. 30 min sitten."

Tytöt olivat istuneet keikan ajan siinä samassa pöydässä.

Jäi ikuisiksi ajoiksi mieleen.
harrygeorge
11.10.2007 07:39:52
Valitettavan paljonhan bändi yleensä henkilöityy juuri siihen laulusolistiin, vaikka ei mikään 'johtohahmo' olisikaan. Itse ainakin vierastan tuollaista jonkun yksilön nostamista (bändin tai yleisön puolesta) muiden yläpuolelle. Voisi olla ihan piristävää, jos keikalla joskus sijoitettaisiin solisti sinne lavan nurkkaan ja laitettaisiin paremmannäköiset siihen keskelle näkyville.

No, mahtaisikohan tuota edes kukaan huomata.
The Ice of the Lake Eldanka
Telescope MySpacessa
baron
11.10.2007 08:20:02 (muokattu 11.10.2007 08:20:30)

Tytöt: "Te olette varmaan muusikoita?"
Me: "Kyllä, joo."
T: "Anna kun me arvataan mitä te soitatte. Sä olet varmaan basisti (osoittaa kitaristia) ja sinä olet kitaristi"
M: "Toinen meni oikein, mutta toinen ei. Me ollaan molemmat kitaristeja."
T: "Olisi kiva tulla joskus katsomaan. Koska teillä on keikka?"
Kitaristi: "Tulin alas tuolta lavalta n. 30 min sitten."

Tytöt olivat istuneet keikan ajan siinä samassa pöydässä.

Jäi ikuisiksi ajoiksi mieleen.

Tuttua touhua: Settien välisellä tauolla baarin kaljajonossa joku alkaa kommentoida bändiä ja kun mä vastaan, kysytään: "Ai sä tunnet noi bändin pojat, oot sä itsekin muusikko?"

Vasta soitettu pari tuntia ja mä oon lavakartassa edessä keskellä!
Se on kyllä ihan sama, mitä musiikkia soittaa, kunhan sen tekee hyvin (Jean Sibelius)
Hippoman
16.10.2007 15:26:02
Tuttua touhua: Settien välisellä tauolla baarin kaljajonossa joku alkaa kommentoida bändiä ja kun mä vastaan, kysytään: "Ai sä tunnet noi bändin pojat, oot sä itsekin muusikko?"

Vasta soitettu pari tuntia ja mä oon lavakartassa edessä keskellä!

Toisinaan katse läpi verhon sumuisen aiheuttaa tilanteita, joissa ei tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa.
Elämä auki...ja ranteet.
Perus basisti
19.10.2007 17:17:01
Musta tuntuu kyllä et oma esiintymises tekee sen huomatuksi tulemisen.
Jos seisot lavalla tumput suorina niin on melko varmaa et suhun ei paljon huomiota kiinnitetä. Mut laulajahan ne kaikki muijat vie ;-)
Sanetium
19.10.2007 19:22:37
Myös iso soitin kerää huomiota sinne sen soittajan suuntaan.

Urut?

Toisaalta, roudaaminen olis aavistuksen verran vaikeempaa. Joo, ei mulla asiaa ollut...

No, ei se soitin oikeastaan vaikuta siihen, kuinka hyvin on esillä. Paitsi nyt rumpali näkyy huonommin sen takia että setti on edessä eikä se ehdi hirveesti liikkua pitkin lavaa. Kyllä se on se energisyys, ja vaatteet kanssa vaikuttaa vähän.

Mutta toisaalta ei oo hyvä olla liikaa esillä, siis ettei juosta ympyrää ja hypitä pinkeissä vaatteissa ympäri lavaa... kohtuus kaikessa.
baron
19.10.2007 20:30:13

Myös iso soitin kerää huomiota sinne sen soittajan suuntaan.

Mä soitan flyygeliä mutta ei se riitä. Mikä olisi isompi?
Se on kyllä ihan sama, mitä musiikkia soittaa, kunhan sen tekee hyvin (Jean Sibelius)
rintapek
22.10.2007 13:04:19

Mä soitan flyygeliä mutta ei se riitä. Mikä olisi isompi?

Kirkkourut? Ne on myös melkein yhtä kätsyt roudata, kuin tuo flyygelikin ;-)
One kind of music only - the good kind
Markus Y
22.10.2007 20:55:12 (muokattu 22.10.2007 20:56:00)

Rick Wakeman tilasi pizzan lavalle Yesin Tales From Topographic Oceans-kiertueella.

Mites se pizzalähetti sai sen pizzan toimitettua sille, osti lipun keikalle?
Raaka_Arska
23.10.2007 22:59:24

Monesti ei edes ajattele olevansa esillä - tekee vain työtänsä. Sitten tauolla joku yleisöstä tulee jutteleen ja kyselee kaikenlaista. Siinä ehkä parhaiten on esillä. Joskus on käyny niinki, ettei kukaan ole tullu jutelee eikä kyselee - silloin ei ehkä ole ollu esillä. On vain ollu töissä....
rintapek
24.10.2007 02:03:56

Monesti ei edes ajattele olevansa esillä - tekee vain työtänsä...

Soiton lomassa minä en mokomaa ajattele.
Tauolla tahtoo olla omissa oloissaan, tai siis bändin kanssa.
Ei kaipaa selkääntaputuksia, eikä biisitoiveita, ei tarjottuja kaljoja, eikä manageriksi haluavia, joilla olisi keikka valmiina jo samalle iltaa.

Jos esiinnyt, niin olet esillä. Halusit tai et.
Jos bändi tunnistetaan punaisista pikkutakeista, niin sen jos riisuu bäkkärille, niin voi melko huoletta mennä olutjonoon. Kukaan ei tunnista.
baron
24.10.2007 02:08:10

Jos bändi tunnistetaan punaisista pikkutakeista, niin sen jos riisuu bäkkärille, niin voi melko huoletta mennä olutjonoon. Kukaan ei tunnista.

Ai? Me esiinnytään smokeissa. Jos mä riisun sen ja meen kalsareissani kaljajonoon niin ei ne kyllä tunnista mua soittajaksi mutta muuten kyllä.
rintapek
24.10.2007 02:51:18

n ja meen kalsareissani kaljajonoon niin ei ne kyllä tunnista mua soittajaksi mutta muuten kyllä.

Soittajaksi eivät välttämättä tunnista. Huomion kerääminen on varmaa. Ja pari puhelinsoittoa lähimpään laitokseen... sattuuko teiltä olemaan ketään kateissa... ?
Murgo
24.10.2007 07:27:40

Kirkkourut? Ne on myös melkein yhtä kätsyt roudata, kuin tuo flyygelikin ;-)

Mutta eikös kirkkourkuja yleensä soiteta selin yleisöön? Flyygelin yli voi sentään ottaa katsekontaktia, jos on sopivasti sijoitettu. Pystypianokin on siinä suhteessa huonompi. Ei se soittimen koko aina, voisi esimerkiksi nokkahuilunsoittaja hevibändissä saada aika paljon huomiota. :)
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Wash Burn
24.10.2007 22:21:29
Mutta eikös kirkkourkuja yleensä soiteta selin yleisöön?

Entä jos soittaa kirkkourkuja sellaiset nahkaiset strapsit jalassa...eikä muuta?
Murgo
25.10.2007 07:04:11

Tässä olisi (härskisti suoraan bassopalstalta kopsattuna) aika varma keino jolla basisitikin saa huomiota http://www.rockmusica.net/palsa/haastis/flea.jpg
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)