Aihe: preamp putkien soundista
1
johnny-boy
24.10.2007 12:02:47
eli homma on vastaavanlainen: miten paljon eri putket vaikuttaa soundiin etuasteissa? minulla on tällainen randallin hypridi nuppi, trankku/putkietuaste, jotenkin tuntuu, että se putki puolen soundi on vähän mössöinen, gainiahan tuossa vehkeessä piisaa pirusti, joten senki olen laittanut ihan minimiin..onko mahollista saada sellaista kunnon sahaus " chop, chop:)" soundia, esim putkien vaihdolla?
duc
24.10.2007 12:13:16
En tiedä paljonko Randalleissa vaikuttaa, mutta Tung-Solin 12AX7 ei paljoa maksa ja voi auttaa:
http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=677
kunnasja
24.10.2007 12:38:32
Ja ensi kerralla kannattaa käyttää sitä hakua myös, kiitos.
Jucciz
24.10.2007 12:41:11
Ja ensi kerralla kannattaa käyttää sitä hakua myös, kiitos.

Ei siitä apua oo, jos mää otsikoin viestini "etuasteputkitestiksi" ja kaveri etsii tietoa "preamp putkien soundista". ;)
Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_
kunnasja
24.10.2007 12:42:18
Ei siitä apua oo, jos mää otsikoin viestini "etuasteputkitestiksi" ja kaveri etsii tietoa "preamp putkien soundista". ;)

Niinpä tietysti. Olinpa minä nyt tyhmä :D
pekurides
24.10.2007 23:11:07

eli homma on vastaavanlainen: miten paljon eri putket vaikuttaa soundiin etuasteissa? minulla on tällainen randallin hypridi nuppi, trankku/putkietuaste, jotenkin tuntuu, että se putki puolen soundi on vähän mössöinen, gainiahan tuossa vehkeessä piisaa pirusti, joten senki olen laittanut ihan minimiin..onko mahollista saada sellaista kunnon sahaus " chop, chop:)" soundia, esim putkien vaihdolla?

Tuo svetlanan tubeloinen ainakin tuntuisi olevan hyvin selkeä ja erotteleva, eikä värittäisi saundia yhtä paljon kuin tung-sol tai JJ.... musta tuntuu:)

Samalla se kyllä tuntuu sitten astetta värittömämmältä mutta sitä vartenhan siinä vaffarissa on niitä sävyn ja särön säätö nupikoita....
ainakin ekaksi V1 input putkeksi tuntuisi sopivan kivasti!

ps. niin ja jos sulla ensiasennustehdas putket vielä kiinni niin ei mikään ihme....
Tunteella päin vittua.
johnny-boy
25.10.2007 12:06:11
ainakin ekaksi V1 input putkeksi tuntuisi sopivan kivasti!

mitäs tuolla meinaat, jääny itellä nämä putki hommat vähän vähemmälle, ku trankulla tullu niitattua:)
Focke Wulf
12.11.2007 22:02:45
Mulla on ollu tommonen nuppi ja parhaan sahauksen saa kun laittaa maxon od808 tai boss sd1 eteen. Ei noilla putkien vaihdoilla saa kyllä pahemmin tiukennettua sitä saundia.
Life is hard, then u die
Werihukka
12.11.2007 22:13:06

Empä usko, että moisella hybridillä se putki niin hirveästi siihen saundiin vaikuttaa.
Taas tuli kirveelle töitä Wolfhorde mikserissä
WinterMad
12.11.2007 22:57:05
Mutta kyllä se kuitenkin luulisi ainakin jonkin verran vaikuttavan jos putki on merkkiä X ja vanha.
Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. | Grave - Home of the brave?
Werihukka
13.11.2007 00:30:12

Toki vaikuttaa. Mutta sillä ei luultavasti saa saundin luonnetta muutettua trankkuvahvarissa.

Riippuu toki vielä siitäkin, että onko putki etu- vai pääteasteessa. Randalleissa on noita etuasteputkia ollut päätteessäkin toisinaan.
Taas tuli kirveelle töitä Wolfhorde mikserissä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)