Aihe: Remot vai Evanssit?
1 2
mc-tunjay
23.10.2007 17:56:07

Kummati on paremmat kalvot? Ja mikä kalvomerkki sopii erilaisiin rumpuihin?:D
valdemort rusileipä
Velli
23.10.2007 18:28:09
Oma henk. koht. mielipiteeni on että REMO:t kuulostavat kaikin puolin paremmalta. Aika monen olen kuullut sanovan samaa. Kestäviä Evansit kyllä ovat, mutta joku siinä soundissa tökkii. Etenkin G2:ssa.

Poikkeuksena sääntöön täytyy mainita, että Evansin Coated Genera kuulostaa oikein hyvältä Yamaha Maple Custom 14"x5,5"-virvelissäni. Kaikissa muissa sitten onkin Remo Ambassadoria. Myös EQ3 kuulostaa ainakin joissakin basareissa hyvältä, jos hakee tujua pop/rock basaria.
hollmi-5
23.10.2007 18:38:35
Remot. Kepeesti 30-vuoden kokemuksella. Kaikkea olen kokeillut ja aina ne Remot palaavat takaisin.
Soundit, piuhat ja kajarit.
ruuhkis
23.10.2007 21:12:49
Kumpi on parempi, äiti vai tytär..?

lukkoon tämmöset :D

evansit on parempia :P
Bacchus
23.10.2007 21:29:45
Itse suosin Evanssia moderneissa kannuissa, mutta Yamahan vintagepeleihin oli pakko pistää Remon Coated Emperorit. Evanssit tuntuivat raiskaukselta.
"Are you wanting a bigger penis?" - sähköposti haluaa tietää
miän vain
23.10.2007 21:57:06

Evans on tasalaatuisempi, mutta niiden soundi on jotenkin kliinisempi ja kylmempi. Remoa saa ruuvailla pidempään että löytyy "se" - mutta lopputulos on ainakin mulla joka kerta parempi.
F.A.R.O - Rumpusivu -päivitetty
Roberto
23.10.2007 22:35:05

Sääh... Aquarian!
koera
23.10.2007 23:26:41
Evanssilla itse aloitin rumpalinurani, mutta kyllä se sitten ajan myötä Remoon vaihtui. Evanssin kalvoissa on jotenkin sellanen kumman muovinen ja kolkko yleissaundi, en tykkää.
Bobana
24.10.2007 06:44:22
Kyllä Evanssin g2:set pesee Remon Emperorit sata nolla. Nih! JA tämä oli muuten totuus.
Taasen ei ole basarissa PS3:n voittanutta. Sekametelikalvotuksilla siis mennään.
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
markkuliini
24.10.2007 09:06:53

Evanssin kalvoissa on jotenkin sellanen kumman muovinen ja kolkko yleissaundi, en tykkää.

Samat kokemukset mulla.
rumpali-isti
24.10.2007 09:24:58
g1 coatedit tomeissa pieksee coated ambassadorit mielestäni. Taasen basarissa Ps3 ja virvelissä Cs coated ovat parhaita mahdollisia. Eli tälläistä sekakalvoitusta käytellään. ;)
M
hollmi-5
24.10.2007 10:03:25
Evansin kalvosta kuuluu liika
sellaista "pintasoundia" siihen lyötäessa kun taas Remoa lyötäessä rummun kokonaissoundi pääsee paremmin esiin.
Osasitpa hyvin pukea sanoiksi tämän minunkin havaintoni.

Uusia Taman Starclassickeja kokeillessa olen huomannut varsin selvästi rummun potentiaalin piiloutuvan kalvojen ominaissoundin taakse. Varsinkin koivuiset ja bubinga/koivuiset. Näissä esimerkiksi bassorumpu (kokeiluseteissä 18x20") kuulostaa siltä, kuin tyhjässä kerrostalokämpässä löisi käsiä yhteen: tärykaiku/flangeri-efektimäinen soundi.

Huomasin syy-yhteyden oman kokeilun kautta. Nyt on omassa Ludwig Vistalitessa bassorummun lyöntikalvona joku kahdella demppirenkaalla varustettu Evans (ei ollut kaupassa Remoa) ja huomasin tuon saman soundin siirtyneen Ludwigiin.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Velli
24.10.2007 10:17:31
Nyt on omassa Ludwig Vistalitessa bassorummun lyöntikalvona joku kahdella demppirenkaalla varustettu Evans (ei ollut kaupassa Remoa) ja huomasin tuon saman soundin siirtyneen Ludwigiin.

Jos se on läpinäkyvä EQ3, niin voin ostaa halvalla pois kuleksimasta. Tuplabasarisetin toinen basari näet kaipailee tuollaista kalvoa.
ddrum54
24.10.2007 11:47:09
Evans on kestävä, helppo virittää ( kerran kun säätää niin se on siinä ), mutta tuntumaltaan kovempi ja atakiltaan "kopsahtavampi", kuin Remo. Virvelissä sinänsä ok.

Remo tarvitsee käyttöönotossa hieromista ja säätelyä runsaasti. Tuntuma on miellyttävän pehmeä ja atakki... uskaltaisiko sanoa "aito" ( mulla on ollut nahkakalvoja ja Remo on lähellä niitä ). Remo toimii erinomaisesti myös hiljaisessa soitossa.

Basarissa "minun" kalvoni on Evans EQ4, yksikerroskalvo yhdellä "overtone" demppirenkaalla.

Musan sisällä on, noin niinkuin periaatteessa, ihan sama kumpaa käyttää. Evansin atakki kuuluu vain lähelle ( soittajalle ) ja tuntuma on makuasia. Jos kestävyys on "se " juttu, niin Evans on oikea valinta. Jos joutuu soittamaan hiljaa, Remo tarjoaa paremman soundin.
markkuliini
24.10.2007 12:20:36

Remo tarvitsee käyttöönotossa hieromista ja säätelyä runsaasti.

Mulla ei ainakaan vaadi. Kiristän uudet kalvot ensin yli, annan olla hetken tiukalla, löysään vireen ja se on siinä. Kuulostaa heti hyvältä. En ole huomannut että Remo olisi mitenkään vaikea virittää tms.
ddrum54
24.10.2007 12:44:39
Mulla ei ainakaan vaadi. Kiristän uudet kalvot ensin yli, annan olla hetken tiukalla, löysään vireen ja se on siinä. Kuulostaa heti hyvältä. En ole huomannut että Remo olisi mitenkään vaikea virittää tms.

Niinno, mikä on hieromista. Mäkin laitan ylikireelle yön yli ja viritän sitten. Se on siinä, vähän aikaa. Kuitenkin ensimmäisten parin viikon aikana Remoja joutuu hienosäätämään usein, sitten ne vasta asettuu.

Evans ei tarvitse esivenytyksiä, kalvo kiinni, vireeseen, se on siinä ja pysyy.

Remo ei ole vaikea virittää jos virittäminen ei ole vaikeata. Monelle se on vaikeata, jopa ylivoimaista. Jos ( ja kun ) minä joudun huolehtimaan muidenkin, kuin omieni rumpujen vireestä, niin näissä muiden rummuissa on Evans - kalvot. Omissa on Remot.
markkuliini
24.10.2007 13:13:22

Niinno, mikä on hieromista. Mäkin laitan ylikireelle yön yli ja viritän sitten. Se on siinä, vähän aikaa. Kuitenkin ensimmäisten parin viikon aikana Remoja joutuu hienosäätämään usein, sitten ne vasta asettuu.....

Mä hienosäädän rumpuja jatkuvasti. Olen ottanut tavaksi tehdä minuutin parin pikavirityksen aina kun menen soittamaan. Oon tehnyt tätä aina joten tuo virityspuoli tulee ihan luonnostaan, joten mulle tuo on luontainen osa soittamista. Ihan niinkuin kitaristi virttää treeneissä kitaraa välillä, minä viritän rumpuja.
ddrum54
24.10.2007 13:35:52
Mä hienosäädän rumpuja jatkuvasti. Olen ottanut tavaksi tehdä minuutin parin pikavirityksen aina kun menen soittamaan. Oon tehnyt tätä aina joten tuo virityspuoli tulee ihan luonnostaan, joten mulle tuo on luontainen osa soittamista.

Juuri näin minäkin teen. Näin pitää Remoille tehdäkin. Evansille ei tarvitse. Sen takia muiden rummuissa ( jotka joudun virittämään ) käytetään Evansia. En jaksa/viitsi ajella päivittäin kaikkia virityskohteita läpi, olen laiska.
drum-monkey
25.10.2007 01:34:55 (muokattu 25.10.2007 01:35:05)
Evansin päällyste näyttää ainakin kestävän huomattavasti paremmin.

Mulla on päinvastainen kokemus, vaikkakin vain yhden Evansin g1-kalvon perusteella. Pinnoite kului pois suhteellisen nopeasti ja virvelimatto kurkkaa aukosta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)