Seba 02.10.2007 00:55:32 | |
---|
Trankulla ei ole tullut testattua, mutta mukavan muunneltavan oloinen täysputkellakin. Hämmästyttävän hieno laite ainakin ensikokeilun perusteella kun muutaman tunnin räpläsi. |
Keny 02.10.2007 08:47:43 | |
---|
Eilen pääsin pitkästä aikaa taas Ffafner nupilla vetää ja kyllä tuli.Se on vaan se ja onhan se hankittava takas. Fafnerista tulee keväällä uus malli missä 700 w ja jotain pientä uutta.EBS julkasee myös pari uutta spedua mitkä esitellään kait namissa tai viimeistään frankfurtissa. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Van Hannes 03.10.2007 11:46:59 | |
---|
Millaisia pedaaleja mahtaa olla tulossa? Toi BassIQ oli niin kiva ja tekis mieli kokeilla muitakin lankkuja. "There Can Be Only One Hannes" |
Keny 03.10.2007 13:02:18 | |
---|
Eij ne kerro viellä:) Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Van Hannes 15.10.2007 09:36:02 | |
---|
Mitä mieltä olette Microbassista? Kommentteja, kokemuksia.... "There Can Be Only One Hannes" |
Keny 15.10.2007 09:40:30 | |
---|
Mitä mieltä olette Microbassista? Kommentteja, kokemuksia.... Hyvä laite kuulemma.Ittellä oli kans mut huomasin ettei oikeen ollu käyttöä sille ja jotenki liikaa toimintoja siinä mun makuun.Yksinkertanen sopii paremmin mulle. Ois pitäny tietty kokeilla äänittää pöytään sillä mutta ei sitten kerenny ja voi olla etten sitte vaan paneutunu tarpeeks kyseiseen laitteeseen. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Johannes_t 15.10.2007 09:44:51 | |
---|
Mitä mieltä olette Microbassista? Kommentteja, kokemuksia.... Erittäin hyvä vehjes. En oikein ymmärrä tuota "liikaa toimintoja" lausuntoa. Siinähän on kaksi kanavaa, molemmille omat säädöt ja sitten yhteisinä tube- ja kaiutinsimulointi. Hyvin yksinkertaista. |
absqua 15.10.2007 10:19:59 | |
---|
Erittäin hyvä vehjes. En oikein ymmärrä tuota "liikaa toimintoja" lausuntoa. Siinähän on kaksi kanavaa, molemmille omat säädöt ja sitten yhteisinä tube- ja kaiutinsimulointi. Hyvin yksinkertaista. Mä allekirjoitan tuon myös. Hyvä perussoundi ja toimivat korjaimet/säätimet. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
TommiW. 15.10.2007 12:09:47 | |
---|
Käyttäjäkokemuksia EBS:n 212-kaapista otetaan vastaan. Mikä soundi, onko raakasoundinen vai kaappisoundiin istuva diskantti? "sun bassokierto on osottanu että ei oo olemassa sunnäkösii bassoja, on vaa olemassa bassoja!" -Seak |
Johannes_t 15.10.2007 12:40:38 | |
---|
Käyttäjäkokemuksia EBS:n 212-kaapista otetaan vastaan. Mikä soundi, onko raakasoundinen vai kaappisoundiin istuva diskantti? Mulla on NEO-212, siinä on botnekkaampi soundi kuin perus 410:ssä. Diskantit saa luonnollisesti pillillä säädettyä. Sata jotain keikkaa, humpasta heviin, oon tolla ehtinyt soittaa ja hyvin on pelannut. Eikä paina mitään. |
Keny 16.10.2007 08:32:54 | |
---|
Erittäin hyvä vehjes. En oikein ymmärrä tuota "liikaa toimintoja" lausuntoa. Siinähän on kaksi kanavaa, molemmille omat säädöt ja sitten yhteisinä tube- ja kaiutinsimulointi. Hyvin yksinkertaista. Juu noin se menee.Ilmasin itteni taas ehkä väärin mutta kun on liikaa soundi valikoimaa (tubet+simut) niin ei oikein auennu se mulle.Musta faffarin eteen sitä on kai turha änkee kun sitte vasta säätöjä löytyy. Veikkaan et etusena ja pöytään soitettuna on hiton hyvä vai käytättekö arvon veljet sitä vahvistimen edessä? Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Johannes_t 16.10.2007 09:00:03 | |
---|
Veikkaan et etusena ja pöytään soitettuna on hiton hyvä vai käytättekö arvon veljet sitä vahvistimen edessä? Sekä että. Efektinä oon käyttänyt backline-keikoilla, se tube-simulointi tuo mukavaa pikku rosoa soundiin. Suoraan pöytään nauhoituksissa, DI-boxina keikoilla ja soittotunneilla A/B-boksina on eniten (lue: koko ajan) käyttöä. Ainoa mihin petyin on särökanava. Luulin, että systeemi olisi ollut sama kuin multidrivessa + EQ, mutta ainakaan minä en ole löytänyt yhtä hyvää soundia tuosta. Tube- ja kaiutinsimut on simppeliä tavaraa. Kaiutinsimulointi päälle kun ei käytetä mikitettyä kaappia ja tube-simu kun haluaa vähän dirtymmän soundin. Ei niitä kannata itseään mystisemmäksi tehdä/ajatella. |
Keny 16.10.2007 09:16:14 | |
---|
Sekä että. Efektinä oon käyttänyt backline-keikoilla, se tube-simulointi tuo mukavaa pikku rosoa soundiin. Suoraan pöytään nauhoituksissa, DI-boxina keikoilla ja soittotunneilla A/B-boksina on eniten (lue: koko ajan) käyttöä. Ainoa mihin petyin on särökanava. Luulin, että systeemi olisi ollut sama kuin multidrivessa + EQ, mutta ainakaan minä en ole löytänyt yhtä hyvää soundia tuosta. Tube- ja kaiutinsimut on simppeliä tavaraa. Kaiutinsimulointi päälle kun ei käytetä mikitettyä kaappia ja tube-simu kun haluaa vähän dirtymmän soundin. Ei niitä kannata itseään mystisemmäksi tehdä/ajatella. Juu ei tietty.Yritin kai vaan oman kokemuksen kautta kertoo ettei mulla loppupeleissä ollu hirveesti käyttöä niinkun näkyjään sulla on.Mulle riittää Fafner keikoille ja siitä pöytään kun äänittelee ja tietty isommat keikat. Toi A/B systeemi on kyllä hyvä mut jotenki tuntu et ne on vähän eri luonteiset kanavat soundiltaan. Muut spedut kyllä toimii mulle hiton hyvin.Tremolo ja Valve-drive on kyl testaamatta viellä mutta Tremolo tuskin tulis mun lautaan. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
rijopu 16.10.2007 09:16:16 | |
---|
Mitä mieltä olette Microbassista? Kommentteja, kokemuksia.... Edellisten kommentoijien kanssa samaa mieltä. Periaatteessa ihan perus etunen, joka toisin ei jaksa yksin puskea signaalia esim. päättärille. Laite on monipuolinen ja näppärän kokoinen. Sen särö on kuitenkin aika turhankuuloinen. Kokeilin sitä kerran studiossa, mutta Microsta tuli jonkin verran häiriöääniä, joten vetelin bassot toisella etusella sisään. Tämä on musta laitteen heikkous. |
T.Nick 23.10.2007 11:04:36 | |
---|
Kertokaas Bass IQ:n omistajat, että vetääkö teillä toi pedaali ruvelle? Itellä menee aika herkästi. Oon käyttäny virtalähteenä Ibanezin 9V muuntajaa, jonka luulisi olevan laatua.. Missä lienee vika ja mitä asian korjaamiseksi voisi tehdä? Tosimies ei välitä |
absqua 23.10.2007 12:43:34 | |
---|
Kertokaas Bass IQ:n omistajat, että vetääkö teillä toi pedaali ruvelle? Itellä menee aika herkästi. Oon käyttäny virtalähteenä Ibanezin 9V muuntajaa, jonka luulisi olevan laatua.. Missä lienee vika ja mitä asian korjaamiseksi voisi tehdä? Mulla ainakaan ei tuollaista ongelmaa ole ollut missään muodossa. Pedaali on ollut kytköksissä suoraan passiivibasson perään ilman mitään esivahvistimia tms. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
T.Nick 23.10.2007 20:52:27 (muokattu 23.10.2007 20:54:26) | |
---|
Luultavasti syynä, että basso antaa liian rajua signaalia. Vaikka kyseessä on passiivibasso (G&L 1505). Kokeilin presarilla, niin melko vähäistä oli ruvettuminen. Täytyy alkaa soittamaan hellemmin. Niin kai siellä Ruotsissa se homma on ajateltu. E: Jag är glad to be in the team. Tosimies ei välitä |
poppamies 23.10.2007 20:55:02 | |
---|
Luultavasti syynä, että basso antaa liian rajua signaalia. Vaikka kyseessä on passiivibasso (G&L 1505). Kokeilin presarilla, niin melko vähäistä oli ruvettuminen. Täytyy alkaa soittamaan hellemmin. Niin kai siellä Ruotsissa se homma on ajateltu. Laske mikki alas... G strings are for strippers! |
TommiW. 23.10.2007 21:12:40 | |
---|
Mikkiä alaspäin juu. G&L:ssä mikkien lähtötaso on todella törkeä, joten ei ihme jos signaali rupeutuu. "sun bassokierto on osottanu että ei oo olemassa sunnäkösii bassoja, on vaa olemassa bassoja!" -Seak |
Kertokaas Bass IQ:n omistajat, että vetääkö teillä toi pedaali ruvelle? Itellä menee aika herkästi. Oon käyttäny virtalähteenä Ibanezin 9V muuntajaa, jonka luulisi olevan laatua.. Missä lienee vika ja mitä asian korjaamiseksi voisi tehdä? En ole tollaseen ongelmaan törmänny myöskään minä ja jos kyseinen boxi kestä Alembicin 48 v päästöt ilman rupea niin jotain outoa sulla siinä on. Niinkun yllä sanottiin niin yks voi olla sun basson mikit. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |