rrl3 22.10.2007 18:39:51 | |
---|
mistähän tommonen putkien paukkuminen johtuu??carvin x60a on toi vahvari jossa on el34 2kpl pääteputkina.nyt kun vaihdoin 6l6 päättärit tilalle niin välillä alkoi kuulumaan pauketta noista kutosista,mulle sanottiin että huoletta voi heittää noi 6l6:set noiden el34:ten tilalle.jaa..a??enpä tiijä ?taidan laittaa vanhat huilut takas kun ei ainakaan pauku.noi vanhat putket on siemesin el34:set mutta pientä helinää jo kuuluu niistä.onko toi helinä miten vaarallinen ilmiö?? no..? vaikka että blues,blues ja blues |
okabass 22.10.2007 19:39:56 (muokattu 22.10.2007 19:41:46) | |
---|
mistähän tommonen putkien paukkuminen johtuu??carvin x60a on toi vahvari jossa on el34 2kpl pääteputkina.nyt kun vaihdoin 6l6 päättärit tilalle niin välillä alkoi kuulumaan pauketta noista kutosista,mulle sanottiin että huoletta voi heittää noi 6l6:set noiden el34:ten tilalle.jaa..a??enpä tiijä ?taidan laittaa vanhat huilut takas kun ei ainakaan pauku.noi vanhat putket on siemesin el34:set mutta pientä helinää jo kuuluu niistä.onko toi helinä miten vaarallinen ilmiö?? MOI Kannattaa kysyä ensin siltä paikalliselta (mikkeliläiseltä) asiantuntijalta, jota eräs palstalainen on kovasti kehunut. Varmaan löytyy Keltaisilta sivuilta tai joku soittokaveri tietää. Ceterum censeo moderator esse delendam |
rrl3 22.10.2007 20:03:35 | |
---|
MOI Kannattaa kysyä ensin siltä paikalliselta (mikkeliläiseltä) asiantuntijalta, jota eräs palstalainen on kovasti kehunut. Varmaan löytyy Keltaisilta sivuilta tai joku soittokaveri tietää. selvä! vienpä sitten sille ton vahvarin kun täällä tietoa pantataan.minkähän takia nää sivut oikein on tehty.eikö musiikin takia??? no..? vaikka että blues,blues ja blues |
kulmahiomakone 22.10.2007 21:28:41 (muokattu 22.10.2007 21:28:59) | |
---|
selvä! vienpä sitten sille ton vahvarin kun täällä tietoa pantataan.minkähän takia nää sivut oikein on tehty.eikö musiikin takia??? Et oo saanut kolmessa tunnissa tyhjentävää vastausta heikosti muotoiltuun kysymykseen ja nyt sitten jo vittuilet ja syytät tiedon panttauksesta? Jatkahan samaan malliin! Varmasti suorastaan tulvii niitä vastauksia jatkossa... Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam. |
Heikki 22.10.2007 21:33:03 | |
---|
mistähän tommonen putkien paukkuminen johtuu??carvin x60a on toi vahvari jossa on el34 2kpl pääteputkina.nyt kun vaihdoin 6l6 päättärit tilalle niin välillä alkoi kuulumaan pauketta noista kutosista,mulle sanottiin että huoletta voi heittää noi 6l6:set noiden el34:ten tilalle.jaa..a??enpä tiijä ?taidan laittaa vanhat huilut takas kun ei ainakaan pauku.noi vanhat putket on siemesin el34:set mutta pientä helinää jo kuuluu niistä.onko toi helinä miten vaarallinen ilmiö?? Kuka on sanonut että voi heittää 6L6 tilalle? Oletko mitannut onko anodijännitteet 6L6 putkille sopivat ja oletko biasoinut vahvistimen kun vaihdoit putket? |
SirElwood 22.10.2007 22:06:00 (muokattu 22.10.2007 22:06:24) | |
---|
Eiku... |
rrl3 22.10.2007 22:38:46 | |
---|
Et oo saanut kolmessa tunnissa tyhjentävää vastausta heikosti muotoiltuun kysymykseen ja nyt sitten jo vittuilet ja syytät tiedon panttauksesta? Jatkahan samaan malliin! Varmasti suorastaan tulvii niitä vastauksia jatkossa... no voi,voi sentään.niksipirkan sivuille sitten.ainakin saan vastauksia.
ps:ei pauku muuten enää putket.sain vastauksia paljon ongelmaan,mutta en täältä.että kiitos vaan kaikille neroille. no..? vaikka että blues,blues ja blues |
KoskPaavo 23.10.2007 00:52:18 | |
---|
Ärhäkän tuntuinen juurimusiikkimies tuntui olevan hän. "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |
okabass 23.10.2007 00:57:20 (muokattu 23.10.2007 02:49:50) | |
---|
no voi,voi sentään.niksipirkan sivuille sitten.ainakin saan vastauksia.
ps:ei pauku muuten enää putket.sain vastauksia paljon ongelmaan,mutta en täältä.että kiitos vaan kaikille neroille. MOI Hyvä, että putkiongelmasi selvisi Niksipirkan tunnetusti hienoilla vastauksilla. Sieltä sitä löytää aina avuliasta ja verrattoman tietopuolista vastaajaa. Vielä kun laittaisivat tavuviivat, niin olisi Niksipirkka ihan jokikisen helpommin luettavissa. Ja olisi vielä kivampaa. Ps. Tuo, että putket paukkuvat ja helisevät menee minun ymmärrykseni ja reilun kymmenen vuoden putkivahvistinkorjauskokemukseni ylitse. Sellaiseen olen kyllä törmännyt, että vahvistin pitää pauketta, mutta että pelkät putket. Siis ihan pöydälläkö? Samoin tuo putkien helinä on tosi kumma juttu. Sen ymmärrän, että jos ne naputeltaessa hieman helisevät. Ei ole ihme, että Niksipirkan ohjeet auttoivat. Jos eivät olisi auttaneet, niin seuraavaksi olisi sitten ollut varmaan asiaa noitatohtori Huspati-Hutaalle. Kuulemma asustelee ja pitää praktiikkaa vanhassa Pönttövuoren tunnelissa Metsolahdella; ei hirveän kaukana Mikkelistä. Tai sitten jollekin paikalliselle päivystävälle manaajalle. Ceterum censeo moderator esse delendam |
Tubeman 23.10.2007 07:53:15 (muokattu 23.10.2007 07:53:23) | |
---|
MOI Hyvä, että putkiongelmasi selvisi Niksipirkan tunnetusti hienoilla vastauksilla. Sieltä sitä löytää aina avuliasta ja verrattoman tietopuolista vastaajaa. Vielä kun laittaisivat tavuviivat, niin olisi Niksipirkka ihan jokikisen helpommin luettavissa. Ja olisi vielä kivampaa. Ps. Tuo, että putket paukkuvat ja helisevät menee minun ymmärrykseni ja reilun kymmenen vuoden putkivahvistinkorjauskokemukseni ylitse. Sellaiseen olen kyllä törmännyt, että vahvistin pitää pauketta, mutta että pelkät putket. Siis ihan pöydälläkö? Samoin tuo putkien helinä on tosi kumma juttu. Sen ymmärrän, että jos ne naputeltaessa hieman helisevät. Ei ole ihme, että Niksipirkan ohjeet auttoivat. Jos eivät olisi auttaneet, niin seuraavaksi olisi sitten ollut varmaan asiaa noitatohtori Huspati-Hutaalle. Kuulemma asustelee ja pitää praktiikkaa vanhassa Pönttövuoren tunnelissa Metsolahdella; ei hirveän kaukana Mikkelistä. Tai sitten jollekin paikalliselle päivystävälle manaajalle. Tai sitten kyseessä oli pakoputket kylän mopoissa? "Fieldistorilla ei tule olemaan tulevaisuutta koska ne kohisevat ja taajuusalue on olematon" (ote artikkelista fetistä 50-luvulla) |
rrl3 23.10.2007 08:52:49 | |
---|
Ärhäkän tuntuinen juurimusiikkimies tuntui olevan hän. okabass aloitti syyttä suotta vinoilun jo aiemmin ja oli sen takia jo jäähyllläkin,ei kenenkään muun mieltä ole tarkoitus pahoittaa,ei myöskään okabass nimisen putkimiehen mieltä.joku sanoi mua ärhäkäksi juuri ukoksi,oikein ymmärretty!joskus liiankin ärhäkkä ja se ei ole parhaimpia luonteen piirteitä ihmisellä.olen pahoillani. no..? vaikka että blues,blues ja blues |
okabass 23.10.2007 13:41:40 (muokattu 23.10.2007 13:43:09) | |
---|
okabass aloitti syyttä suotta vinoilun jo aiemmin ja oli sen takia jo jäähyllläkin... Jaa. Mietihän miten se meni. Vastasin taannoin (heinäkuussa) pari kertaa juurta jaksain putkikysymyksiisi. Vielä varmistelin asioita kirjoista. Sitten kirjoitat, että paikallinen asiantuntija on sanonut sitä ja tätä. Aivan kuin et olisi edes lukenut vastauksiani. Silloin poistin ne ja kirjoitin:"Kysy sitten vastakin siltä asiantuntijalta. Miksi ylipäätänsä kyselit palstalta?" Tästä joku neiti hommasi minulle viikon jäähyn. Moderaattorin perustelu oli "Korjaa asennettasi". ;D . Kysyin tarkempia perusteluja modeilta, ei vastausta. Saa nähdä, tuleeko nyt tulevaan jäähyynkään. ;D Ceterum censeo moderator esse delendam |
msormune 23.10.2007 14:48:00 (muokattu 23.10.2007 14:50:07) | |
---|
"Putkien helinä" voisi kai varmaan johtua myös jonkun lähellä olevan metallisen kapistuksen resonoinnista. Joskus häröäänet kuuluvat itse asiassa ihan muualta kuin mistä ne tuntuvat tulevan. Sanotaan vaikka esimerkkinä vaikka pöydälle unohtunut ruuvimeisseli, joka helisi niin ikään pöydälle jääneitä irtoruuveja vasten... tai vaikka samassa huoneessa olevan toisen kitaran kielet. |
rrl3 23.10.2007 16:54:43 (muokattu 23.10.2007 17:06:54) | |
---|
Jaa. Mietihän miten se meni. Vastasin taannoin (heinäkuussa) pari kertaa juurta jaksain putkikysymyksiisi. Vielä varmistelin asioita kirjoista. Sitten kirjoitat, että paikallinen asiantuntija on sanonut sitä ja tätä. Aivan kuin et olisi edes lukenut vastauksiani. Silloin poistin ne ja kirjoitin:"Kysy sitten vastakin siltä asiantuntijalta. Miksi ylipäätänsä kyselit palstalta?" Tästä joku neiti hommasi minulle viikon jäähyn. Moderaattorin perustelu oli "Korjaa asennettasi". ;D . Kysyin tarkempia perusteluja modeilta, ei vastausta. Saa nähdä, tuleeko nyt tulevaan jäähyynkään. ;D olen huomena tulossa lahteen katsomaan yhtä vahvaria.silloin voisi tavata ja selvittää tämän kiistan.turha niitä on täällä setviä.kahdenkesken ne ongelmat on ennenkin hoidettu. sitten! mulla on oikeus kysyä tällä palstalla alan asioita ja kysyä niitä vielä monesta muustakin paikasta,ei ne sun antamat tiedot hukkaan ole mennyt.päinvastoin niistä oli suuri apu.kiitos niistä neuvoista. ps:mä en ole sulle jäähyjä hommaillut.....vaan joku muu????? no..? vaikka että blues,blues ja blues |
olen huomena tulossa lahteen katsomaan yhtä vahvaria.silloin voisi tavata ja selvittää tämän kiistan.turha niitä on täällä setviä.kahdenkesken ne ongelmat on ennenkin hoidettu. sitten! mulla on oikeus kysyä tällä palstalla alan asioita ja kysyä niitä vielä monesta muustakin paikasta,ei ne sun antamat tiedot hukkaan ole mennyt.päinvastoin niistä oli suuri apu.kiitos niistä neuvoista. ps:mä en ole sulle jäähyjä hommaillut.....vaan joku muu????? MOI Ok. Huomenna ei ole aikaa: paljon asioita hoidettavana ja lähtö laivalle soittamaan joskus iltapaivällä. Ps. Sitten asiaa sivuava loppukevennys. Eräs Martti Huuhaa Innasen taulu on nimeltään: "Rehti mies ratkaisee asiat parilla reippaalla nyrkiniskulla". Ceterum censeo moderator esse delendam |
rrl3 23.10.2007 17:54:47 | |
---|
Ps. Sitten asiaa sivuava loppukevennys. Eräs Martti Huuhaa Innasen taulu on nimeltään: "Rehti mies ratkaisee asiat parilla reippaalla nyrkiniskulla". no jos ei sentään nyrkillä kumminkaan,olisit voinu tsekata ton mun cavinin vaan läpitte ja sanoo josko olis jotain remontin aihetta.mut joku toinen kerta.käyn kyllä lahdessa jokun verran useasti.
no..? vaikka että blues,blues ja blues |