lapio 17.08.2007 14:32:39 | |
---|
Wow, hienoja! Varsinkin deathproof ja joululahja. Meni kyllä vähän vinoon ja sivuun toi kuva tuossa death proof paidassa. Ehkä tuon voisi korjata painamalla yläpuolelle vielä sen nimen leffajulisteesta. Nimittäin kotipaikkakunnalla eräälle hepulle meinasi käydä huonosti ukonilmalla kun ei osannut odottaa ukkosta kun näytti että ei ukostakaan. Tai en minä ihan tarkkaan muista miten se meni, kun oli viime kesänä.
-aaro |
arc 19.08.2007 22:57:34 | |
---|
Itse olen myös noita värkkäillyt. Jokseenkin vähän huonommalla menestyksellä. Omassakuvassa Pagen Zoso-paita. |
Thet 19.10.2007 23:29:24 (muokattu 20.10.2007 13:02:20) | |
---|
Quidquid latine dictum sit, altum videtur. |
Lerppa 20.10.2007 00:20:44 | |
---|
Minäkin olen tuollaisia näpertänyt. Itse olen monien kokeiluiden jälkeen päätynyt käyttämään sapluunaratkaisuna kopiokalvoa. Printtaan kuvan suoraan kalvolle ja skalpellilla irrottelen sen mitä pitää. Töpöttelen väriä vaahtomuovilla ja viimeistelen pensselillä.. Ihan hyvin on toiminut. |
Hiku 20.10.2007 15:20:47 | |
---|
Täytyypä jostain käydä ostamassa kasa plankkoja paitoja. Onko muuten laitonta tehdä omia bändipaitoja käyttäen jo valmiina olevia logoja ja malleja? Ketjun aloittajalla oli esimerkiksi tuo Rammstein-paita. Tätä kysyn siksi, koska varmaankin tekisin ns. kopiopaitoja. Näin siksi, että ensinnäkin se tulee halvemmaksi ja toiseksi 95% kaikista bändipaidoista on mustia. Ku se lähtee, ni se lähtee. |
Nidhöggr 20.10.2007 17:32:18 | |
---|
Onko muuten laitonta tehdä omia bändipaitoja käyttäen jo valmiina olevia logoja ja malleja? Ei sinua kukaan pidätä jos kävelet kadulla itsetehdyssä bändipaidassa, mutta ei niitä myyntiin kannata laittaa. "Mun mielestä on ihan ok jos käy pökäleellä ja vaikka jättää vetämättä, semmonen ihan pikkuhauska juttu" -ANtTIKRISTUS |
Täytyypä jostain käydä ostamassa kasa plankkoja paitoja. Onko muuten laitonta tehdä omia bändipaitoja käyttäen jo valmiina olevia logoja ja malleja? Ketjun aloittajalla oli esimerkiksi tuo Rammstein-paita. Tätä kysyn siksi, koska varmaankin tekisin ns. kopiopaitoja. Näin siksi, että ensinnäkin se tulee halvemmaksi ja toiseksi 95% kaikista bändipaidoista on mustia. Noh, ne logon oikeudet kuitenkin suurinpiirtein aina omistaa joku taho, eikä periaatteessa tommosia kuvia saisi käyttää ainakaan rahan tienaamiseen. Kuten edellinen sanoi, niin tuskin kuitenkaan sakkoja saa, jos tekee itse paidan jollain bändilogolla, mutta sitten alkaa olla jo vähän vakavampi juttu, jos alat myymän kavereille niitä samoja paitoja. |
npk 23.10.2007 11:58:29 (muokattu 23.10.2007 11:58:52) | |
---|
Itse suunnitelin paitapainatuksen tänään yhdistelemällä kahta gibsonin flying v:tä. Ja sitten muutin sopivaan mustavalko kuosiin. Vielä kun saisi siirretyä sen joskus paidalle. http://img215.imageshack.us/my.php?image=kitaravve3.jpg Sapluunaksi tuota ei tuollaisenaan saa vielä leikattua. Jos kiinnostaa, niin aloitusviestissä on linkki kuvankäsittelyohjeisiin, jossa lopussa on joitakin ohjeita kuvan sapluunaksi muuttamiseksi (eli lyhyesti mustaa ei saa olla valkoisen ympärillä tai toisin päin riippuen siitä kumpi on sapluunan reikä-osaa). Itselläkin ollut pitkään mielessä kitara-aiheisen paidan tekeminen, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi. Pitäisi joskus taas aktivoitua enemmän (tällä hetkellä työn alla space invaders aiheinen paita :) "Define irony: a bunch of idiots dancing around on a plane to a song made famous by a band that died in a plane crash." |
Thet 23.10.2007 22:03:08 | |
---|
Sapluunaksi tuota ei tuollaisenaan saa vielä leikattua. Jos kiinnostaa, niin aloitusviestissä on linkki kuvankäsittelyohjeisiin, jossa lopussa on joitakin ohjeita kuvan sapluunaksi muuttamiseksi (eli lyhyesti mustaa ei saa olla valkoisen ympärillä tai toisin päin riippuen siitä kumpi on sapluunan reikä-osaa).
Täytyypi kattella. Kaveri oli jostain ostanu joskus sellasta tulostuspaperia johon tulosti sen kuvan ja sitten silitysraudan kanssa silitti sen kuvan kiinni siihen paitaan. Täytyypi katsoa jos jostain sais sellasta paperia. Muistaakseni hänellä kävi moka ja tulosti kuvan oikeinpäin eikä peilikuvana joten tekstit oli ainakin väärinpäin. Quidquid latine dictum sit, altum videtur. |
Miikathebest 24.10.2007 15:37:13 (muokattu 24.10.2007 15:38:15) | |
---|
Täytyypi kattella. Kaveri oli jostain ostanu joskus sellasta tulostuspaperia johon tulosti sen kuvan ja sitten silitysraudan kanssa silitti sen kuvan kiinni siihen paitaan. Täytyypi katsoa jos jostain sais sellasta paperia. Muistaakseni hänellä kävi moka ja tulosti kuvan oikeinpäin eikä peilikuvana joten tekstit oli ainakin väärinpäin. Niillä saa aikaan vain väliaikaisia kuvia. Kuluvat hyvinkin nopeasti pois. Koulussa oli yksi kuviksen kurssi, jolla painettiin kankaalle kuvioita. Yleisin kohde oli yllätysyllätys t-paita. Itse suunnittelin kitaratuningpaidan. johon tuli hihansuihin Muusikoiden.net logot :) Keltainen väri vedettiin valkoisen peitevärin päälle. Näin muilla myös mitä lie sateenkaarivärejä, kimallusta ja ties mitä. Mahdollisuudet on tosi laajat. Mitä enemmän värejä ja sävyjä, sitä hauskempaa puhaa. Spray-"automaalilla" tekesi mieli kokeilla. Onko kellään huonoja kokemuksia tai vahvaa mutua? Kertokaa mistä löydän ihonmyötäisen pitkähihaisen paidan. ...voi olla että joutuu itse tekemään vähän muutakin kuin pelkkiä printtejä. Liikaa säröä! |
lapio 24.10.2007 18:21:32 | |
---|
Spray-"automaalilla" tekesi mieli kokeilla. Onko kellään huonoja kokemuksia tai vahvaa mutua?
Kyl se toimii. Kerran tehtiin siskolle sellainen paita, että leikattin pitsikuviomaisesta kakunaluspaperista sopiva läpyskä ja ruiskutettiin sprayta. Kesti pyykinpesuakin. Nimittäin kotipaikkakunnalla eräälle hepulle meinasi käydä huonosti ukonilmalla kun ei osannut odottaa ukkosta kun näytti että ei ukostakaan. Tai en minä ihan tarkkaan muista miten se meni, kun oli viime kesänä.
-aaro |
Drumjamo 01.11.2007 13:51:22 | |
---|
Onko mitään nettikauppoja mistä noita painovärejä voisi tilata? Se nyt vaan on semmosta |
lapio 02.11.2007 20:33:25 | |
---|
Onko mitään nettikauppoja mistä noita painovärejä voisi tilata? Sinooperiin tai tiimariin on liian pitkä matka? Nimittäin kotipaikkakunnalla eräälle hepulle meinasi käydä huonosti ukonilmalla kun ei osannut odottaa ukkosta kun näytti että ei ukostakaan. Tai en minä ihan tarkkaan muista miten se meni, kun oli viime kesänä.
-aaro |
tcitc 03.11.2007 12:26:23 | |
---|
|
Drumjamo 03.11.2007 17:44:02 | |
---|
Sinooperiin tai tiimariin on liian pitkä matka? Oho, tuo Tiimari on mennyt miulta täysin ohi. Pitääpä käydä katsastamasta sieltä. Lähin Sinooperi on n. 160km päässä. Se nyt vaan on semmosta |
Mimi 03.11.2007 18:58:10 | |
---|
Oho, tuo Tiimari on mennyt miulta täysin ohi. Pitääpä käydä katsastamasta sieltä. Lähin Sinooperi on n. 160km päässä. Ompelutarvikeliikkeistä ja kangaskaupoista voisi kysäistä neuvoa myös. |
npk 05.11.2007 11:53:47 (muokattu 05.11.2007 11:53:59) | |
---|
Oho, tuo Tiimari on mennyt miulta täysin ohi. Pitääpä käydä katsastamasta sieltä. Lähin Sinooperi on n. 160km päässä. Sinelli muuten myy kanssa. Noilla näyttäisi olevan myös nettikauppa, mutta en löytänyt sieltä kangasvärejä. Kysymällä voisi löytyä(?). http://www.sinelli.fi/ "Define irony: a bunch of idiots dancing around on a plane to a song made famous by a band that died in a plane crash." |
Uruk 03.12.2007 13:13:38 | |
---|
itte ostaisin purkin emulsiota ja pari seulaa, vaikka 40 ja 60-tiheyksiset. Ainut ongelma olisi tietty valotus, en tiedä paljon tollaset masiinat maksaa ja en tiiä kotikonsteja. http://www.myspace.com/krakenistkrieg |
zodoff 03.12.2007 19:26:59 (muokattu 03.12.2007 19:27:40) | |
---|
Toisena omakuvana on puolitoista kuukautta sitten tehtailemani "Down-naama", punaiselle S-koon paidalle luonnollisesti. Paitsi että paidan kuviointi jäi kokonaan kesken väsymyksen iskettyä, se on aika helvetin ruma. Lisäharjoitusta peliin, en ole vieläkään bongannut S-koon paitoja kyseiseltä yhtyeeltä (kyllä, olen epätoivoinen). Helvetin läskit. EDIToitu. I am the "who" when you call, "Who's there?!" |
Pitkavirta 19.12.2007 14:06:27 | |
---|
mageita printtejä dudeilla! etenkin diggailin lapion 8-bittiteemoista! viimesimmät sarjat tein opiskelukavereille bändiprojektin tiimoilta; http://profile.ak.facebook.com/object2/1423/10/n7174922436_1675.jpg vähän huonolaatunen kuva mut paras bändin nimi ikinä :D pitäis oman "oikeen" bändinki paidat tehdä, mut niihin taidan hommata valotetun seulan, niin ei tarvi tehä stencilinä ja välittää noista saarekkeista ja silloista. Mitä värejä ja "tekniikoita" käytätte? Itse tulostan haluamani kuvan oikeassa koossa paperille, jonka molemmin puolin laitan kontaktimuovin. Tämän jälkeen leikkaan kuvasta sapluunan, ja levitän värin telalla. Väreinä käytän Sinooperista saatavia peittäviä (valkoinen) ja ei-peittäviä värejä. se kontaktimuovi toimii ehkä paremmin niin, että jättää sen liimapinnan käyttöön; ite ainakin kiinnitän kaavan teipillä (tai piirrän peilikuvana suojapapruun) ja viiltelen sit irti, se pysyy kivasti kankaassa sit se liimamuovi.. yksityiskohtasempia kuvia varten mulla on semmosta paksumpaa A3 kalvoa, joka pysyy paremmin muodossa, kontaktimuovi on niin pehmeetä et se venyy helposti pikkutarkoissa ja muuten ohuissa kohdissa. Raakelilla ja seulalla oon tehny noiden kalvojen kanssa. (paitsi pienemmät jutut tuputan vaahtomuovilla) kantsii muuten koklaa myös semmosta, et sekottaa värit vasta "painossa", raakelilla ja miksei telallakin saa kivaa jälkeä kun laittaa paria eri väriä vierekkäin ja hutkii menemään. |