Aihe: Kuinka moni täällä käy muissa töissä?
1 2 3 4 5 6
veeka
21.10.2007 10:52:29
Ei oo ikinä ollut leipä kiinni keikoista, stressiä siitä tulis nykyisillä liksoilla.
Elektroniikka-alan töissä jo vuodesta -89. Mielenkiintoista oli päästä seuraamaan edellisessä firmassa kännykkäbuumin nousua ja sittemmin laskua. Kenkää tuli 12 vuoden pestin jälkeen. Pikku rokulin jälkeen onneksi löytyi uus firma, jossa hommia on toistaiseksi riittänyt, saas nähdä kuinka kauan. Meilläkin siirretään tuotantoa parhaillaan Venäjälle, niin että ryssiä pyörii nurkissa harva se päivä. No, taitaa se stressi näköjään tulla näistäkin hommista.
työtä työttömille, viinaa soittajille
Ukko
21.10.2007 12:15:47

Häävalssi on mulla edelleen niitä pahimman jännittämisen hetkiä.

Solistille kaikkein v..sinta on jos joutuu vetäseen peräkkäin Kultaisen nuoruuden ja Kulkurin valssin. Niissä on meinaan se laulun lähtö ihan samanlainen eli siinä voi parhaassa tapauksessa mennä melodiat ristiin :)
KoskPaavo
21.10.2007 12:20:30
Solistille kaikkein v..sinta on jos joutuu vetäseen peräkkäin Kultaisen nuoruuden ja Kulkurin valssin. Niissä on meinaan se laulun lähtö ihan samanlainen eli siinä voi parhaassa tapauksessa mennä melodiat ristiin :)

Niinpä,.. nuotinlukutaito on ratkaisu tuohon.
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
EP
21.10.2007 12:29:09

Minä oon piruuttani joskus alkanut siinä soolossa laulamaan "Kultaista nuor.."
..siinä saapi hanuristin joskus aivan pois tolaltaan :D
baron
21.10.2007 12:50:30

Onhan ne introt ihan erilaiset. Aika lahjakas, joka Kultaisen nuoruuden intron jälkeen alkaa vetää Kulkurin valssia.
Se on kyllä ihan sama, mitä musiikkia soittaa, kunhan sen tekee hyvin (Jean Sibelius)
mack the knife
21.10.2007 16:04:34
Minä oon piruuttani joskus alkanut siinä soolossa laulamaan "Kultaista nuor.."
..siinä saapi hanuristin joskus aivan pois tolaltaan :D

Mulle on laulettu korvaan Yölinnun duuriosan alussa kultaista nuoruutta. Menin ihan pihalle. Mutta sehän ei ole harvinaista.
COVS n:o 1.
EP
21.10.2007 16:07:32
Mulle on laulettu korvaan Yölinnun duuriosan alussa kultaista nuoruutta. Menin ihan pihalle. Mutta sehän ei ole harvinaista.

Perk.. tarkoitin tietenkin justiin tuota Yölinnun sooloa.. :/
sutikomppi
21.10.2007 18:50:03 (muokattu 22.10.2007 13:18:59)
Psykiatrian sairaanhoitajana työskentelen. Ammattisoittajana olen joskus ollut pienen ajan. Musta ei siihen ole. Kyllä se joka kapakasta leipänsä hakee on helvetin kova jätkä. Soittokeikkaa kylläkin teen ja tällä hetkellä myös suuressa puhallinorkesterissa rumpsarina. Klassista, kevyttä ja perinteiset marssit päälle. On todella opettavaista ja kehittävää soittaa settiä nuoteista. Näin ei ammattilaisena se on harvinaista herkkua.
Rumpujensoitto on yksinkertaisten rytmikuvioiden toistoa, erilaisilla nopeuksilla.
Ukko
21.10.2007 20:27:08

Niinpä,.. nuotinlukutaito on ratkaisu tuohon.

Joo mutta se on aika kornin näköistä kun solisti lauleskelee nuottitelineelle yleisön sijasta.
KoskPaavo
21.10.2007 21:52:27
Joo mutta se on aika kornin näköistä kun solisti lauleskelee nuottitelineelle yleisön sijasta.

Ei läheskään niin kornia kuin vetää väärää biisiä.
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
paice60
21.10.2007 23:53:01
Ei läheskään niin kornia kuin vetää väärää biisiä.

Mutta ei läheskään niin hauskaa.
Vittu näitä hommia.
jeppeq
21.10.2007 23:57:32

Samanlainen tilanne saattaa tulla "hoteissa" tutti frutti ja blue suede shoes.
2. biisin soolon jälkeen meikäläinen siirtyy lauluhommassa useimmiten jälkimmäisessä ensimmäiseen biisiin. Ja päät kääntyilee rivissä..
Jos tulee kovaa -luumu auttaa!!
Ukko
22.10.2007 15:37:54

Mutta ei läheskään niin hauskaa.

Kohta ei enää kenelläkään ole hauskaa :/
rintapek
23.10.2007 01:13:20

Solistille kaikkein v..sinta on jos joutuu vetäseen :)

Tuo on ultimate fakta. Oli biisi mikä tahansa. ;-)
One kind of music only - the good kind
Bronks
23.10.2007 07:45:42

Töissä käydään joo. Tunnin päästä pitäis taas saada tuli aikaiseksi kansankynttilän päähän. Ei taida onnistua.
työläinen
24.10.2007 23:26:29
15 vuoteen ei ole tarvinnu muita paitsi soittoja tehdä... mutta haaveissa olis!
Aina on jotain.
Anonymous-jazz
26.10.2007 04:47:32

Opiskelijan leipä on niin kapea kuin se voi vain olla ja lainaa tulee kaiken lisäksi otettua se standardi yli 4 tonnia vuodessa jota sitten maksellaan jo vuoden päästä takaisin. Silti opiskelijana nuo freelancena tehdyt keikat ovat vain pientä bonusta siihen opiskelijan surkeaan taloudelliseen tilanteeseen. Kyllä se hanuri voisi välillä mennä kiinnikin :D
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
half
26.10.2007 21:55:23
Miten sen nyt ottaa....
half
26.10.2007 21:55:37
mulle riittää....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)