Aihe: Sähkörummut
1 2
Trey
17.07.2007 00:45:03
erittäin useaan kertaan läpikäyty juttu mutta noista vanhoista jutuista en löytänyt tyydyttävää vastausta kysymykselle:
Kannaattaako niitä millenium sähkörumpuja ostaa?
Olis innostus hommata s-rummut mut rumpali kun en ole en tiiä mikä on hyvä ja mikä huono.
soittotarkoitus olis ihan hupikäyttöö kerrostalo asunnossa..

ja mielellään suomen(=ymmärrettävää) kieltä vastauksiin..
Kukkis 77
17.07.2007 00:49:12

Yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertainen vastaus: Ei kannata.
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
Peicco
17.07.2007 06:29:15

Milleniumilla on nykyään useampaa eri mallia joista itse en ole kuullut minkäänlaisia käyttökokemuksia tai lukenut edes arvosteluja. Oma kokemus kumpuaa MPS-300 kautta, joka sellaisenaan on aika huonoa huumoria. Kyseinen setti on kuitenkin kuin "vanha Honda Civic" eli on aika helposti tuunattavissa verkkokalvolliseksi jolloin pääsee suhteellisen pienellä rahalla kiinni jo melkoisen toimivaan padisettiin.

Olis innostus hommata s-rummut mut rumpali kun en ole en tiiä mikä on hyvä ja mikä huono.

Ja soitinliikkeitä ei ole lähimmän 100km säteellä? Millenium on ihan taatusti sika säkissä. Uskallan väittää näin oli kyseessä sitten MPS-300 (olen siis omistanut kyseisen setin) tai mikä muu tahansa samalla tuotemerkillä myyty setti. Näissä uudemmissa paketeissa on Milleniumin modulikin mukana, joka on täysi mysteeri varmasti 99,9% tämänkin saitin lukijakunnalle. En suosittele ostamaan jos et pääse kokeilemaan mihinkään.

soittotarkoitus olis ihan hupikäyttöö kerrostalo asunnossa..

Osta käytettynä Rolandin TD-3 tai joku halvin Yamaha. Noi Milleniumit ei ehkä yllä siihen hupikäyttö -tavoitteeseen asti. Voi tirahtaa ennemminkin itku.
Mikään ongelma ei ole niin monimutkainen etteikö sitä voisi juosta karkuun.
Axuman
17.07.2007 08:10:07 (muokattu 18.07.2007 13:01:05)
Jos edullista settiä etsii, niin komppaan edellistä ja suosittelen Rolandin edullisempia sarjoja tai rolandia käytettynä.

Yamanan puolella kannattaa katsella käytettynä Dtxpress sarjaa - Dtxplorer on kyllä laadukas, mutta voi innostuneelta soittajalta loppua ominaisuudet kesken. Tosin ainahan voi päivittää :)

Kirjoittelin kokemuksiani Dtxpressistä johonkin alempaan s-rumpu keskusteluun.

Yksi mitä kannattaa pohtia on Hart Dynamicsin Prodigy sarja - tosin joutuu tilaamaan Saksasta Drum Tecilta, mutta hintaansa nähden tarjoaa suht pätevän oloista pakettia. 800e paketti (rummut, aivo, penkki, pedaalit, pellit) johon saa mesh-head kalvoiset padit ja ainakin arvostelujen perusteella laadukkaat muut osat.

Itse en ole päässyt mokomaa kokeilemaan, sillä suomeen asti noita ei ole rantautunut - ainakaan omaan tuttavapiiriin.

Milleniumeja en suosittele kellekkään - ainakaan 300-sarjaa. Niitä kävin kokeilemassa ja tatsi oli karmea - Yamahan kumipäditkin voittavat soitettavuudessa nuo. Ja ilmeisesti aivo on aika kamala (siis millenium / Fame oma). Toki joku Alesiksen DM5 tai Rolandin aivo nostaa soundimaailman eri tasolle, mutta padit ja pellit....

Jos kommentit Yamahan edullisimmasta setistä kiinnostaa, voin laitella vaik privana tai tänne lisää komentteja.

-axu-
_kuntsi_
20.07.2007 14:17:47
Ostin tuossa Rolandin td-3 setin ja on aivan tarpeeksi hyvä siihen ns. hupikäyttöön.... Suosittelen :)
Minä tahdon ulos, tahdon ulos kattilasta.........
Zabijak
13.10.2007 18:22:27
Oli tapaus mikä tahansa, ÄLÄ osta milleniumia. Ikinä.
aleinone
14.10.2007 09:09:43 (muokattu 14.10.2007 12:45:47)
Oli tapaus mikä tahansa, ÄLÄ osta milleniumia. Ikinä.

En täysin samaa mieltä ole. Toki on totta, etteivät Milleniumin sähkörumpusetit sinällään mitään kummoisia ole, mutta niin kuin Peicco jo tuossa aikaisemmin mainitsi, niistä saa tuunaamalla ihan mukavan setin.

Itsellä on kolmisen vuotta sitten hakittu Millenium MPS-300 setti, jossa modulina on Alesis DM5.
Alkuun se passasi nimenomaan tuohon hupikäyttöön. Ihan hyvin. Eikä se loppujen lopuksi yhtään paskemmalta tuntunut, tosin en paremmasta silloin juuri tiennyt.

Vuosi sitten innostuin rumputunneilla käymään, jolloin pääsi kokeilemaan kohtuullista akustista settiä. Silloisen opettajan kanssa keskusteltiin jonkin verran rumpukamoista ja mikä niissä tärkeää on.

Siinä vaiheessa Milleniumin huonous tuli esille muutamassa asiassa:
- Dynamiikka tai nimen omaan sen puute. Tokihan siinä muutama voimakkuustaso on, mutta käytännössä mahdotonta toteuttaa Leevi Leppäsen kirjan kommenttia:
"Ero aksentoitujen ja ei -aksentoitujen iskujen välillä tulisi olla kuin huuto ja kuiskaus"
- Vaikka kyseessä on sähkörummut, niin Milleniumin padit pitävät kohtalaista kolinaa akustisesti.
- Soittotuntuma sitten on Millenium -tasoa.

Tätä Rumpukamat -osastoa seuratessani huomasin, että on mahdollista parantaa Milleniumin padeja kohtuullisilla kustannuksilla. Eli padit purkuun, tilalle mesh -kalvo, Rolandin cushion pietzon ja kalvon välille ja kenties pietzon vaihto.

Hommasin vielä isomman 12'' virvelin (Millenium, kuinkas muuten) ja tällä hetkellä olen ihan tyytyväinen kattaukseen.

Pelleiksi vaihdoin Rolandin CY-5:n hihat -pelliksi ja symbaaleiksi CY-8. Tosin niitä en varauksetta suosittele Alesis -rumpumodulin käyttäjille. Rakenteesta johtuen ei symbaaleista saa Alesiksen kanssa reunalyönnistä ääntä ulos. Harmittaa, kun siinä kohtaa olisi mukavasti pehmeä kumi joten akustinen ääni olisi hiljaisempi. Pinnasta taas lähtee selvä klops.

Hintaahan on nyt tietenkin tullut jonkin verran enemmän kuin mitä Milleniumin hinta alunperin oli. Jälkiviisas tietenkin sanoisi, että olisit ostanut heti Rolandit, niin ei olis tarvinnut tuunailla.
Ihan totta. Tosin alkuvaiheessa budjetti oli sellainen, että Rolandeja en olisi saanut, enkä vielä seurannut Muusikoiden nettiä, jotta olisi esimerkiksi käytettyihin törmännyt. Joten ilman Milleniumeja olisi rumpuharrastus jäänyt jo ennen kuin se olisi ehtinyt alkaakaan.

Nyt jos sähkörumpusettiä alkaisin hankkimaan, niin ostaisin halvan akustisen setin (Milleniumin ...) ja rakentaisin niistä sähkörumpusetin. Loppujen lopuksi rumpujen triggaus on aika yksinkertaista.

Kiitos ja anteeksi.

EDIT: Vielä tuli mieleen kun on paljon puhuttu Milleniumin laadusta. Hardware on mielestäni hintaansa nähden kohtalaista.
Aikojen kuluessa olen T -kaupasta ostellut kaikennäköistä tarviketta. Milleniumia näyttää olevan rumpupenkki, virveliteline, mikkiständi laulumikille, nuottiteline, sekä räkkiteline. Ihan hyvin toimivat.
Virvelitelineessä oli se vika, että sitä ei saanut säädettyä tarpeeksi alas. Koska hinta ei ole kummoinen, niin virityksiä uskaltaa tehdä. Rautasahan viilan ja ruuvipenkin avulla tuunasin telineen siihen kuntoon, että virvelin sai noin 10 senttiä alemmaksi. Nyt on hyvä.
Ja oli se rauta sen vahvuista, että sai ihan kunnolla vääntää.
Timi
14.10.2007 10:51:15
Yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertainen vastaus: Ei kannata.

Ai jessus!Juuri näitä vastauksia mä rakastan.Tarkoitusperiähän ei voi olla muita kuin keikalle!TäH?
Kylmän viileesti!
Kukkis 77
14.10.2007 18:26:23

Ai jessus!Juuri näitä vastauksia mä rakastan.Tarkoitusperiähän ei voi olla muita kuin keikalle!TäH?

Se olikin mun mielipide. Koskaan en oo nähny yhtään toimivaa Millennium-tuotetta. Minä en semmosta paskaa osta jolla ei tee hevon vitun mitään, mieluummin maksan vähän ekstraa siitä hyvästä että tuote kanssa toimii halutulla tavalla.
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
karipv
14.10.2007 18:31:35
Se olikin mun mielipide. Koskaan en oo nähny yhtään toimivaa Millennium-tuotetta.
Mulla on ollut ensin padisetin ja nyt pienen sähkösetin kanssa kotikäytössä kyseisen valmistajan halpispenkki. Hyvin on jo pari vuotta pelittänyt.
"En pelkää sattaakaa miestä, koha eivät kii käy!"
aleinone
14.10.2007 21:19:32 (muokattu 14.10.2007 21:22:37)
Se olikin mun mielipide. Koskaan en oo nähny yhtään toimivaa Millennium-tuotetta. Minä en semmosta paskaa osta jolla ei tee hevon vitun mitään, mieluummin maksan vähän ekstraa siitä hyvästä että tuote kanssa toimii halutulla tavalla.

Minulla lienee sitten käynyt tuuri, kun kaikki hankkimani Milleniumin tuotteet ovat toimineet niille tarkoitetulla tavalla..;-)
Vaan jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee.
Kieltämättä omat kamppeet ovat vaan kotikäytössä, joten Milleniumin laatu riittää. Jos roudata pitäisi, niin tilanne olisi varmaan toinen.
CryptoFib
15.10.2007 13:33:24
Lisäänpä tähän threadiin, ku en uuttakaan viitsi aloittaa:

Oon tässä mietiskelly sähkörumpusetin ostoa ja oon tässä vähän tutkiskellu, minkälainen setti ois hyvä... Mutta kysymys liittyyy näihin "aivoihin".

Periaatteessa en tarvi sähkörummuista minkäänlaista soundia pihalle, vaan pelkästään mididatan tietokoneelle, suoramonitoroisin Addictive drumsin kautta ja sitä rataa... Kertokaas viissaammat, miten tuo ois mahdollista halvasti tehdä.. en arvatenkaan tarvi parasta mahdollista 'aivoa', vai tarvinko ollenkaan??
Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua.
aleinone
15.10.2007 13:49:07
Ainakin tällä pitäisi onnistua.
http://www.thomann.de/fi/alesis_trigger_io.htm
grind
15.10.2007 18:12:18 (muokattu 15.10.2007 18:12:55)
Ainakin tällä pitäisi onnistua.
http://www.thomann.de/fi/alesis_trigger_io.htm

Tuo toimii tai sitte rollen TMC-6.

Jos haluaa rakennella, niin tsekkaa www.edrum.info
Peicco
18.10.2007 15:43:41

Juu mielipide on ihan hyvä olla olemassa. Milleniumit lienevät huono valinta keikkailevalle rumpalille tai rumpalille yleensäkään. Mutta sitten kun haetaan kotikäyttöön sopivaa akustista settiä rungoksi sähkösetille, ei hinta-laatusuhteeltaan parempia oikein markkinoilta löydä.

Tästä voisi vetää siis tarpeisiin perustuvan mielipiteen, että Milleniumia parempaa ei ole! :)

Mitäs siihen sanotte!?
Mikään ongelma ei ole niin monimutkainen etteikö sitä voisi juosta karkuun.
CryptoFib
21.10.2007 18:15:43

Nyt jos sähkörumpusettiä alkaisin hankkimaan, niin ostaisin halvan akustisen setin (Milleniumin ...) ja rakentaisin niistä sähkörumpusetin. Loppujen lopuksi rumpujen triggaus on aika yksinkertaista.

Kiitos ja anteeksi.

Kerrotkos mulle, että minkälaisen setin ostaisit? ihan juurta jaksain osa osalta? Itsehän meinasin ostaa sähkörumpusetikseni saman tien sellaisen, jolla pärjää "loppuun" saakka kotistudiohommissa. Eli vähintäänki hyvähkö soittotuntuma, luonnollinen rumpusijoittelu (eli ei mitään iha minisettiä). Laatu trikkerit ymsyms.. ja niinku aina: Halvalla. =)
Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua.
mc-tunjay
23.10.2007 16:57:35

milleniumin sähkörumpuja ei kyllä kannata ostaa!

rolandit tai yamahat :D
valdemort rusileipä
aleksm
23.10.2007 17:42:27
Mites, oisko tämä torilla myynnissä oleva setti hyvä?
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=194518

Netistä löyty nihkeästi tietoa.
Bacchus
23.10.2007 21:40:33
Mites, oisko tämä torilla myynnissä oleva setti hyvä?
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=194518

Netistä löyty nihkeästi tietoa.

Itse omistan saman setin, hankin juuri vähän aikaa sitten. 1500 € on noista erinomaisen hyvä hinta, pelkästä aivosta joutuu maksamaan 500 €- 800 €. Dynamiikka on parempi kuin missään kokeilemissani, mukaan lukien TD 20, mutta akustinen meteli on melko kova.

Plussaa:

- Dynamiikka ja padituntuma
- Todella hyvät soundit
- Mahdollisuus ladata soundeja tietokoneelta, mitä Rollet eivät osaa

Miinusta:

- Aivossa pieni muistikapasiteetti
- Clavia myi ddrum-merkin uudelle Ddrum-yhtiölle; Ddrumilla ei oikeuksia Clavian pakkaustekniikkaan, uusia soundeja ei siis ole aivan heti näköpiirissä. Tulossa kuitenkin kuulemma, kuten myös uusi aivo, Ddrum se5
- Peltipädien tuntuma jäykkä, ja hihat-padina toimii ainoastaan Ddrumin oma haikkapadi.

Tuolla hinnalla ostaisin setin kuitenkin samantien. Dynamiikka on oikeasti vertaansa vailla, ja tuntuma erittäin hyvä.
"Are you wanting a bigger penis?" - sähköposti haluaa tietää
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)