Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 549 50 51 52 53121 122 123 124 125
vmak
14.09.2007 13:38:38
Tytöt ei tykkää mistään kitaroista, koska ne vievät liikaa huomiota pois heiltä itseltään.

Totuuden sanoja, ikävä kyllä.
Ei nämä riitä mihinkään, käydään vielä lisää.
Novice
14.09.2007 15:22:36
semmonen juttu tuli mielee ku tossa aikoinaa käväsin
espoon musiikissa kysymässä volume pedaalia.

Minä: Moro, minkäslaisia volapedaaleja teil olis?
Myyjä: No on meil täs yks tämmönen ernie ballin.
Minä: Voisko sen paketin avata et näkisin vähän minkälainen se on?
Myyjä: Ei sitä kyl nyt oikee vois, kyl sun pitäis se ostaa.

Että sillälailla, jatkoin matkaani helsingin musakauppoihin.
Ja siis kyseessähän oli normaali ruskea pahvilaatikko eikä edes mikää
tehdaspakkaus.
Muutenki kyllä vituttaa ton liikkeen "tunnelma", aina ku menee
kauppaa sisää ni siel on vähintää viis hengailijaa tiskillä, tulee heti
semmonen fiilis et tsori hei et tulin käymää.
Karahvi
14.09.2007 16:19:49
Kyllä autoliikkeissäkin on tuotteet testattavissa vaikka saksasta halvemmalla saa.. ja pikkasen eri hintaluokassa pyöritään...

Mietippäs nyt vielä uudestaan. Tuskin ne autoliikkeeseenkään ferraria ostaavat
valikoimiinsa jos joku randomjätkä tahtoo koeajolle. Vai?

Liiketaloudellisesti ei ole MITÄÄN järkeä tilata hyllyyn seisomaan harvinaisempia
artikkeleja, vain koska joku haluaa testata tuotetta. Tottakai osa (ehkä jopa useimmat) päätyvät ostamaan tilatun tuotteen, mutta yksinkertaisesti näitä "katsellaan katsellaan" tyyppejä on liikaa. Musiikkiliikkeilläkään ei uskomatonta kyllä ole rajaton budjetti käytettävissään. Pienimmät liikkeet joutuvat hyvinkin tarkkaan miettimään mitä ostavat hyllyihinsä.
pekurides
14.09.2007 16:52:46

Mietippäs nyt vielä uudestaan. Tuskin ne autoliikkeeseenkään ferraria ostaavat
valikoimiinsa jos joku randomjätkä tahtoo koeajolle. Vai?

.

kyllä ferraria myyvässä liikkeessä löytyy ferraria hyllystä ja koeajo järjestyy..

Samoin pitäisi musaliikkeestä löytyä kattava valikoima edustamiaan tuotteita...
muuten ne on minun mielestä jyrkästi ilmaistuna suurinpiirtein postimyyntilafkoja jonka edustustiloissa myydään kitarakieliä ja rumpupalikoita sekä eioota tilaamalla saadaan,kuulostaako tutulta....
Tunteella päin vittua.
pekurides
14.09.2007 17:03:13

Liiketaloudellisesti ei ole MITÄÄN järkeä tilata hyllyyn seisomaan harvinaisempia
artikkeleja, vain koska joku haluaa testata tuotetta. Tottakai osa (ehkä jopa useimmat) päätyvät ostamaan tilatun tuotteen, mutta yksinkertaisesti näitä "katsellaan katsellaan" tyyppejä on liikaa. Musiikkiliikkeilläkään ei uskomatonta kyllä ole rajaton budjetti käytettävissään. Pienimmät liikkeet joutuvat hyvinkin tarkkaan miettimään mitä ostavat hyllyihinsä.

Voihan sen näinkin ajatella mutta mitä sä sitten myyt jos hyllyt on tyhjillään?
Harley&benton kitarapaketteja koko vuoden....?

Varsinkin kalliimpien vehkeiden kohdalla hyvin harvaa haluaa sokkona mitään tilailla jos ei pääse kunnolla testaamaan vehjettä,, vai ?????

Onkos joko Powerball tai savage niin harvinainen ja kallis sekä niin huono menemään kaupaksi että ei uskalla ottaa sisään...Paskapuhetta!

Varsinkin jos mainostat olevasi kyseisen merkin jälleenmyyjä!!!!

voi jumalade jos liikkeen konkurssi on tuosta kiinni nii parempi lähteä myymään seiskalehteä kun ei rahkeet isompaa bisnestä kestä:)

Nämä "katsellaankatsellaan" tyypithän on juuri niitä potentiaalisia asiakkaita jotka joku päivä repäsevät ja panevat visan vinkumaan kunnolla:)
Tunteella päin vittua.
Zealot
22.10.2007 09:42:35
...muuten ne on minun mielestä jyrkästi ilmaistuna suurinpiirtein postimyyntilafkoja jonka edustustiloissa myydään kitarakieliä ja rumpupalikoita sekä eioota tilaamalla saadaan, kuulostaako tutulta...

Vähän samaan tulkintaan olen päätynyt minäkin. Pientä rompetta, kuten hihnoja, kieliä jne. tulee joskus haettua paikallisesta, mutta kaikki vähänkin kalliimpi kannattaa tilata netistä. Sama se on tilaanko liikkeen kautta kalliimmalla vai suoraan netistä halvemmalla. En sitä kuitenkaan testaamaan pääse.

Pari vuotta takaisin kyllä ostin vahvistimen+kaapin paikallisesta. Vahvistin oli alessa ja olin katsellut kyseistä mallia muutenkin. Sattui hyvä mäihä kun olivat hankkineet juuri sen vahvistimen myyntiin. Yleensä kyllä täytyy tyytyä huonoihin korvikkeisiin kun lähtee kysymään onko jotain haluamaansa saatavilla. Eniten ärsyttää kun firman kotisivuilla mainitaan heidän edustavan jotain tuotetta ja kuitenkin sen joutuu tilaamaan erikseen.

Molemmat "ykköskitarani" olen ostanut liikkeistä. Kitaroita on ollut ihan hyvin tarjolla, ainakin jos ihan yleisimpiä perusmalleja halajaa. Nykyään kyllä luultavasti päätyisin nettitarjontaan kitaroissakin, sen verran selviä hintaeroja on tullut. Myös paikallisten liikkeiden epäystävällinen asenne vaikuttaa asiaan.
Coma Song for the wounded.
Henri93
22.10.2007 12:10:28

Joo määki olen huomannut sen, että mua ei oteta vakavasti. Nyt ku oon ostanu parilla tonnilla kamaa musiikki kullaksesta niin nyt ne vasta ottaa mut vakavasti. Tosin soitin ja tarvikeessa ei vieläkään. Sielä on aina semmonen fiilis, että häivy jo poika sua ei jaksa kattoa. Menin testaan jotaki pod floor podia ja sit nuori myyjä tökkäs sen johonkin vahvistimeen kiinni ja teki ihan hyvät asetukset. Soitelin siinä 2 minsaa. Sit tuli se vanha kääkkä joka vissiin omistaa sen liikkeen ja sano, et ei tarvi luukuttaa täysillä. Sit se löi sen wahvistimen kiinni. Ja olisilleen et jatka. Mää sanoin et eihän tästä lähe ollenkaan mitään ulos. Ja sit tuli semmonen mulkaisu et päätin lähtee pois ja äkkiä. Eikä ollu eka kerta ku sain paskaa palvelua. Kullaksella on jo vähän ruevnu palvelu pelaan. Ikää mulla on 14 joten siitä se varmaan johtuu.

Toinen jutu ku olin testaamassa rumpuja serkulle ja soitin ja tarvikeeseen en edes viittiny mennä, joten menin kullakselle. Kullaksella oli se Joksa joka esiteli vähän rumpuja ja sano et haluukko testata sit takaa tuli Ami joka sano, et pistä rahaa pöytään ja saat vasta sitten testa. Mun serkku asuu Taivalkoskella eikä se tule turhaan heiluttaa seteli nippua Amin nenän alle et voi testata et jos sieltä sattuis löytymään joku hyvä setti. Vähän vois Kullaksellaki kyllä miettiä.

No pari vuoden päästä asia korjaantuu :)
Väärä paikka, väärä aika
F_Lame
22.10.2007 16:54:14
No pari vuoden päästä asia korjaantuu :)

Ei vielä ihan parin. Ite piti lähennellä kahtakymmentä ennen kuin rupes saamaan edes jonkinlaista palvelua. Nyt 23 vuotiaana ei ole enää mitään ongelmaa.
"Arguing over internet is like competing in paraolympics - even if you win, you're still retarded."
Zealot
22.10.2007 17:11:06
Ei vielä ihan parin. Ite piti lähennellä kahtakymmentä ennen kuin rupes saamaan edes jonkinlaista palvelua. Nyt 23 vuotiaana ei ole enää mitään ongelmaa.

Ai 23 on se raja? No perkele olenkin ihmetellyt kun ei vieläkään palvelu pelaa, mut mähän oonkin vasta 22-vuotias nuorukainen! ;)
No ehkä ens vuonna sitten uus yritys...

Mutta vakavasti ottaen. Jos ei parempaa palvelua saa, niin mun rahat menee ulkomaille. En pidä itseäni niin köyhän näköisenä, että yrittäjällä on varaa vittuilla mulle. En mä musaliikkeisiin huvikseni mene (toki näitäkin on jotka menee) vaan ihan ostotarkoituksella tutkimaan valikoimaa. Vaan usein on tullut lähdettyä pois sellaisissa fiiliksissä, et en oo tarpeeks hyvä sinne.

Muuten näin ohimennen sanoen, musaliikkeiden olis hyvä palvella myös mukuloita, kyllä nykyajan skideillä on yllättävän paljon maksukykyä. Tällä viittaan siis lähinnä vanhempiin, jotka tuntuu kustantavan aika helposti muksujensa menot ja halut. Olettaen että asiakas osaa käyttäytyä tulisi myyjän olla skarppina kaikille.
Dunga
22.10.2007 17:18:12
Ai 23 on se raja? No perkele olenkin ihmetellyt kun ei vieläkään palvelu pelaa, mut mähän oonkin vasta 22-vuotias nuorukainen! ;)

Mutta vakavasti ottaen. Jos ei parempaa palvelua saa, niin mun rahat menee ulkomaille. En pidä itseäni niin köyhän näköisenä, että yrittäjällä on varaa vittuilla mulle. En mä musaliikkeisiin huvikseni mene (toki näitäkin on jotka menee) vaan ihan ostotarkoituksella tutkimaan valikoimaa. Vaan usein on tullut lähdettyä pois sellaisissa fiiliksissä, et en oo tarpeeks hyvä sinne.

Ihan vain ohimennen kysäisen, kun Porista näemmä olet: Oletko mahdollisesti asioinut torin lähellä sijaitsevassa nimeltämainitsemattomassa liikeessä ja saanut sieltä huonoa palvelua? Itseäni ei siinä puljussa paljoa kiinnosta vierailla, mikäli joudun kuuntelemaan parin tietyn myyjän vittuilua ja besserwisseröintiä.

Niin, itsekin olen 23vuotias ja useasti olen tuon kettuilun takia rahani kantanut muualle (ulkomaille tai m.netin torille).
F_Lame
22.10.2007 17:30:39

Kyllä, 23 on se raja :D

tai siis kyllä näissä tampereen liikkeissä on suurimmassa osassa saanu ihan ok palvelua jo jonki aikaa.

Oikein. Mä oon hyvästä palvelusta valmis jonkin verran maksamaan. Sääli vaan, että monet musaliikkeet ei tunnu näkevän sitä, että nimenomaan palvelu ja se, että kamoja voi testata on niiden ainoa keino kilpailla saksalaisten nettikauppojen kanssa.

Muuten näin ohimennen sanoen, musaliikkeiden olis hyvä palvella myös mukuloita, kyllä nykyajan skideillä on yllättävän paljon maksukykyä. Tällä viittaan siis lähinnä vanhempiin, jotka tuntuu kustantavan aika helposti muksujensa menot ja halut. Olettaen että asiakas osaa käyttäytyä tulisi myyjän olla skarppina kaikille.

Eikä pelkästään vanhempien takia. Itse olin 15-kesäisenä ensimmäisen kerran kesätöissä ja sijoitin melkein kaikki rahat 4500 mk maksaneeseen Ibaneziin. Osasyy siihen, miksi päädyin Ibaneziin enkä Jacksoniin oli se että Levytukkussa oli parempi fiilis tiirailla kitaroita kuin silloisessa Downtown Guitarsissa (nyk. Musamaailma)
"Arguing over internet is like competing in paraolympics - even if you win, you're still retarded."
Zealot
22.10.2007 17:32:50
Ihan vain ohimennen kysäisen, kun Porista näemmä olet: Oletko mahdollisesti asioinut torin lähellä sijaitsevassa nimeltämainitsemattomassa liikeessä ja saanut sieltä huonoa palvelua? Itseäni ei siinä puljussa paljoa kiinnosta vierailla, mikäli joudun kuuntelemaan parin tietyn myyjän vittuilua ja besserwisseröintiä.

Niin, itsekin olen 23vuotias ja useasti olen tuon kettuilun takia rahani kantanut muualle (ulkomaille tai m.netin torille).

Juu juuri kyseisestä nimeltämainitsemattomasta liikkeestä siinä torin lähellä on tullut paskat fiilikset. En taida enää edes kusta sinne päin. Sen verran paljon vituttaa.
FensonGibder
22.10.2007 17:34:23
Menee narinan puolelle, mutta:

1. Menin 5 viikkoa sitten, lauantaina, F-musiikkiin Espooseen ja tilasin BOSS DR-3:n. Ehdottivat itse, että soittavat heti maanantaina mikä on maahantuojan tilanne tuotteella.

2. Ei soitettu.

3. Soitin keskiviikkona kun ei kuulunut. Sanoivat, että kyllä täältä sitten soitetaan sinnepäin.

4. Ei soitettu.

5. Soitin 3 viikon päästä mikä mättää. Luvattiin ottaa selvää ja soittaa takaisin.

6. Ei soitettu.

7. Menin käymään. No nyt tuli selvitys: olivat unohtaneet tilata koko paskan.

8. Arvioivat saapumisajaksi vähintään 3 päivää kun "pistin tilauksen tänään jo menemään".

9. Odotin melkein 2 viikkoa.

10. Soitin ja peruin tilauksen.

11. Ostin Thomannilta 30 euroa halvemmalla postituksineen.

Kyllä oli hyvää palvelua! Kiitos.
Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan!
Zealot
22.10.2007 17:41:14
Eikä pelkästään vanhempien takia. Itse olin 15-kesäisenä ensimmäisen kerran kesätöissä ja sijoitin melkein kaikki rahat 4500 mk maksaneeseen Ibaneziin. Osasyy siihen, miksi päädyin Ibaneziin enkä Jacksoniin oli se että Levytukkussa oli parempi fiilis tiirailla kitaroita kuin silloisessa Downtown Guitarsissa (nyk. Musamaailma)

Totta tuokin kyllä. Itsekin aloitin tienaamisen 15-vuotiaana, tosin nuo rahat eivät vielä musavehkeisiin menneet. Vasta seuraavana kesänä rupesin tosissani säästämään rahaa kunnon soittimia varten.

Ja tosiaan, olihan erään tutun vanhempi poika tuossa viime ja edelliskesänä lattiahommissa. Ei ehkä häävi homma, mutta betonihommissa tienaa kyllä jos on ahkera. Sen nuoren miehen ostovoimaa ei kannata myyntimiehen aliarvioida. Tosin ei taida olla musiikkimiehiä, prätkiin rahansa hassaa, mutta oiva esimerkki kuitenkin. Ei aikuiset ole ainoita keillä on rahaa.
F_Lame
22.10.2007 17:46:06
Ja tosiaan, olihan erään tutun vanhempi poika tuossa viime ja edelliskesänä lattiahommissa. Ei ehkä häävi homma, mutta betonihommissa tienaa kyllä jos on ahkera. Sen nuoren miehen ostovoimaa ei kannata myyntimiehen aliarvioida. Tosin ei taida olla musiikkimiehiä, prätkiin rahansa hassaa, mutta oiva esimerkki kuitenkin. Ei aikuiset ole ainoita keillä on rahaa.

Niin, silloin nuorempana kun ei näitä muita pakollisia kuluja ollut niin paljon, niin pystyi lähes kaiken rahan laittamaan kitaroihin yms.

Nyt kun vuokrat ja ruoat maksettavana, niin vaikka opiskelujen keskellä kesän töissä olisikin niin käteen jäävä "ylimääräinen" ei ole samaa luokkaa. Vaikka onhan sitä tässä syksyn aikana nälkiintymisenkin uhalla vähän isompia hankintoja tullu tehtyä.
aleinone
22.10.2007 20:51:35
En tiedä mikä meikäläisessä sitten on vikana. Ikää on 43 ja jonkinlaista maksuvalmiuttakin löytyy, mutta siitä huolimatta Oulun Soitin ja Tarvikkeessa tuli joka kerta käydessä sellainen "anteeksi kun olen olemassa" -fiilis.

Viimeksi olen ostanut sieltä kolmisen vuotta sitten Line6:n Guitar Portin. Nettisivun etusivulla oli hinta, olisikohan ollut jotain 185 euroa.
Se vanhempi kaveri (omistaja??) oli myyjänä.
Yritti "pannaan tasaraha, 200 euroa" hintaan sitä kaupitella. Ilme oli kuin myrkyn niellyt, kun mainitsin, että hinta on kyllä jotain ihan muuta.

Sen jälkeen olen kauppaa soittimista ja tarvikkeista tehnyt lähinnä Thomannilta, sekä Muusikoiden.netin kautta.
Piruuttani ynnäsin, paljonko olen kolmen vuoden aikana T -kaupasta roinaa hankkinut. Pikkuisen vajaa 2800 euroa on saksanmaalle mennyt..

Että anteeksi vaan, Oulun Soitin ja Tarvike. Paremmalla palvelulla osa tuostakin rahasta olisi saattanut jäädä kotikaupunkiin.
Painajaismainen
22.10.2007 21:12:25
No helevetti, minä (15v.) saan lähes poikkeuksetta hyvää palvelua musiikkiliikkeista, johtuneeko sitten savolaisesta luonteestani, en osaa sanoa. :)
"Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä
Eemil
22.10.2007 21:15:21
Täytyy kyllä minunkin sanoa, että melko suuri osa tämän ketjun tarinoista on surkeata nipottamista, jos esim myyjä on yrittänyt olla hauska tai on tehnyt jonkun inhimillisen virheen. Mulla ei ole koskaan ollut ongelmia musaliikkeissä, paitsi välillä kiskurihintojen kanssa.
Vapaa kieli ja seuraavan kielen 8 ääni pitää päristä samaan, eli tuuttiin tää tehtiin... Samoin vapaa ja toisekielen 20ääni tuuttiin tää tehtiin. -k.sln K100#2
M Hossa
22.10.2007 21:43:47
Ostakaa myyjä ennen tuotetta, niin kaikki on sujuvampaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)