Speedy 21.10.2007 16:01:26 | |
---|
Nyt on semmoinen ongelma, että pitäisi saada kaksi midi-laitetta yhteen midi in -liittimeen. Onkos olemassa mideille vastaavia hubeja, kuin usb:lle, itse en ainakaan ihan heti löytänyt.. Tai miten asia olisi ratkaistavissa? Pystyyhän tietty piuhaakin repimään irti, mutta liikaa vaivaa..=) "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Timo JM 21.10.2007 16:36:43 (muokattu 21.10.2007 16:39:13) | |
---|
Tarvitset Midi-Interfacen. Esimerkiksi tällaisen: http://www.thomann.de/fi/terratec_hubble.htm Markkinoilla on kyllä paljon muitakin erilaisia ja eri hintaisia malleja. Kannattaa varmistaa myyjältä onko laitteessa juuri omaan käyttöön soveltuvat ominaisuudet. Tai sitten hyväksyt pienen midiviiveen ja tyydyt laittamaan laitteet ketjuun. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi | |
Speedy 21.10.2007 17:24:04 | |
---|
Tarvitset Midi-Interfacen. Esimerkiksi tällaisen: http://www.thomann.de/fi/terratec_hubble.htm Markkinoilla on kyllä paljon muitakin erilaisia ja eri hintaisia malleja. Kannattaa varmistaa myyjältä onko laitteessa juuri omaan käyttöön soveltuvat ominaisuudet. Tai sitten hyväksyt pienen midiviiveen ja tyydyt laittamaan laitteet ketjuun. Tuota joo, mutta jos ymmärsin oikein niin eikös esmes jos laittaa runput MIDI in 1, ja kiibbarin MIDI in 2, niin eikös ne tule samalla tavalla ulos outeista 1 ja 2? Kun mullon tommonen Edirollin äänikortti, ja siihen menee vaan yksi MIDI. Sitten taas tuossa MIDI-interfacessa on tuo USB, ja ainakin nämä vehkeet ilman tuota edirollia suoraan USBhen tekivät hirveen viiveen.. Että miten sitten toimis esim. tuo terratecin vehje.. Mutta onkos olemassa niin yksinkertaista juttua kun pelkkä piuha, missä ois toisessa päässä kaksi tötseröö ja toisessa ne yhdistyisi yhdeksi.. "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Timo JM 21.10.2007 19:54:09 | |
---|
Mutta onkos olemassa niin yksinkertaista juttua kun pelkkä piuha, missä ois toisessa päässä kaksi tötseröö ja toisessa ne yhdistyisi yhdeksi.. Se ei ole yksinkertaisesti mahdollista. Kun molemmat laitteet lähettävät samanlaista dataa ykkösinä ja nollina täytyy vastaanottavan laitteen tietää mistä mikäkin tulee. Väliin tarvitaan siis joku joka kertoo mistä osoitteesta mitäkin on tulossa. Näin yksinkertaistaen siis. Joku muu viilatkoon tarkemman selityksen. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi | |
Janus 21.10.2007 20:39:38 | |
---|
Se ei ole yksinkertaisesti mahdollista. Kun molemmat laitteet lähettävät samanlaista dataa ykkösinä ja nollina täytyy vastaanottavan laitteen tietää mistä mikäkin tulee. Väliin tarvitaan siis joku joka kertoo mistä osoitteesta mitäkin on tulossa. Näin yksinkertaistaen siis. Joku muu viilatkoon tarkemman selityksen. Joo, yksinkertaistetaan lisää. - Y-kaapeli ei toimi - tarvitset laitteen nimeltä "midi merger / merge box". Googleta. (ainakin Midiman-lafkalla on sopiva vehje) |
Speedy 21.10.2007 20:43:55 | |
---|
- Y-kaapeli ei toimi No sitä itsekkin tuumailin, mutten ollu varma.. Paikallisessa ATK-liikkeessä tarjosivat semmosta mutta ois menny tilaus tavaraksi niin en sitten ottanu.. Tiedä sitten mitä se edes oli myymässä, mutta säästin siis selvää rahaa kokonaiset 29 euroo..=) "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
- tarvitset laitteen nimeltä "midi merger / merge box". Mulla on yhden unitin kokoinen kahdeksan kanavainen MIDI-Interface. Vaan mitenkäs nää interface ja merger poikkeavat toisistaan? Onko sama asia eri termeillä vai löytyykö jotain selviä eroavaisuuksia? ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi | |
Klezberg 21.10.2007 21:49:39 (muokattu 21.10.2007 21:53:20) | |
---|
Mitenkäs muuten interface ja merger poikkeaa toisistaan? Onko sama asia eri termeillä vai löytyykö jotain selviä eroavaisuuksia? Interfacella saa kokonaan itsenäisiä midiliitäntöjä, jokaisessa omat 16 kanavaa. Merge taas vain yhdistää usemmasta midiliitännästä tulevat tiedot yhteen. EDIT: siis edelleen max. 16 kanavaa. Siis merge käytännössä kadottaa tuon tiedon "mistä mikin viesti tulee", mutta sopivasti kanavien käytöllä saadaan viestit silti pysymään erillään. a'tini al-nay... |
Speedy 21.10.2007 22:48:26 | |
---|
"All I think about is time and groove" J. Porcaro |
kondensaattori 21.10.2007 23:07:55 (muokattu 21.10.2007 23:08:09) | |
---|
|
Speedy 21.10.2007 23:25:20 | |
---|
Eikös tuo midiman ole kuitenkin M-audion tytäryhtiö tai jotain.. "sama merkki" kuitenkin.. Eikä siellä mitään muutakaan ollut? "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Murgo 22.10.2007 15:27:01 | |
---|
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
Klezberg 22.10.2007 16:21:31 | |
---|
Vähän kärjistäen voisi sanoa että midi merge -boxi on paikallaan erityisesti silloin kun pitää kytkeä laitteita toisiinsa ilman tietokonetta, vaikka keikkatilanteessa. Jos käytössä on muutenkin tietokone, itse lähtisin panostamaan useampikanavaiseen midiliitäntään (interface). a'tini al-nay... |
ile.pop 23.10.2007 02:23:44 | |
---|
Nyt on semmoinen ongelma, että pitäisi saada kaksi midi-laitetta yhteen midi in -liittimeen. Onkos olemassa mideille vastaavia hubeja, kuin usb:lle, itse en ainakaan ihan heti löytänyt.. Tai miten asia olisi ratkaistavissa? Pystyyhän tietty piuhaakin repimään irti, mutta liikaa vaivaa..=) Mikäs tässä ajatuksessa on siis tavoitteena? On guuluu... |
Janus 23.10.2007 08:26:18 | |
---|
Mikäs tässä ajatuksessa on siis tavoitteena? En tiedä kysyjän motiiveista, mutta yks mahdollinen skenaario olis se, että kiipparisti haluaa ohjata samaa synamodulia ihan ständissä olevalla varsinaisella kontrollikiipparilla ja lisäksi joissain biiseissä kannettavalla keytarilla à la Roland AX-7. Itsellä on Midimanin 2x2 mergeri/splitteri, erittäin kätsy just tota tarkoitusta varten. |
Speedy 23.10.2007 18:01:18 | |
---|
Mikäs tässä ajatuksessa on siis tavoitteena? Semmoinen moinen että hieno äänitys laitteistoni koostuu sähkö setistä ja midi-kiibbari-kontrollerista.. Äänikortissa on kuitenkin vain yksi midi-in ja siis tarvitsen kaksi. Homman voi kyllä hoitaa niinkin, että vaihtaa aina piuhaa, mutta jotenkin olen skeptinen homman järkevyydelle/kestävyydelle jos piuhaa nyppää irti kokoajan montakertaa päivässä.. Hommahan olisi tosi yksinkertainen (liiankin) jos tässä koneessa ei olisi wintoosassa media centeriä, kiippari toimisi USBllä, mutta kun ei niin ei.. Ja sen macin hommaan heti ensi viikolla kun voitan lotossa.. tai sitä seuraavalla..=) "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Timo JM 23.10.2007 18:44:53 | |
---|
Hommahan olisi tosi yksinkertainen (liiankin) jos tässä koneessa ei olisi wintoosassa media centeriä, kiippari toimisi USBllä, mutta kun ei niin ei. Tätä en kyllä ymmärtänyt. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi | |
Speedy 23.10.2007 18:50:42 | |
---|
Tätä en kyllä ymmärtänyt. hehe..=) M-audion kiibbarit eivät toimi windows media center -tietokoneissa USBn kautta.. testasin.. Hassua sinällään, mutta näin on.. "All I think about is time and groove" J. Porcaro |