Aihe: Huijattiinko minua
1
Enya
21.10.2007 18:09:36 (muokattu 21.10.2007 18:13:14)
..vai olenko vainoharhainen =/ Kävin joku aika sitten ostamassa sen uuden akustisen kitarani (mallilla nyt ei sen kummemmin väliä). Kysyessäni alennusta todettiin, että sitä annetaan yleensä viidestä kymmeneen prossaa.. Kitarani ovh liikkeessa oli 429 ja se myytiin minulle hintaan 385 ja kun nopeasti laskin, oli alennus noin 10%.. lisäksi kympin verran maksaneen hihnan sain kaupan päälle.. Muttamutta;

Jos ostan kitaran uutena, ajattelen myös saavani sen uutena?! En siis sitä versiota, joka on hyllyssä ties kuinka kauan roikkunut ja ollut kaikkien räplättävinä, tämän tajusin vasta jälkikäteen. Tai jos olisin nimenomaan halunnut tuon hyllyssä tarjolla olleen kitaran, olisin vaatinut alennusta toki enemmän, sillä käytön jälkiä kitarassa oli havaittavissa (kielien alapuolella hyvin hienoisia, pieniä naarmuja - hädin tuskin havaittavissa mutta myös mieheni huomasi ne - minä en olisi huomannut). Heillä oli varastossa myös paketissa olevia, täysin iskemättömiä malleja.

Kysymys onkin, onko tuo siis normaalikäytäntö myydä suoraan "hyllystä" vai vedettiinkö minua sittenkin kaiken huolellisen valmistelun jälkeen; en edes ymmärtänyt odottaa mitään tuollaista. Kaupasta ei ole kuukauttakaan, joten olen tuumannut tässä mennä mussuttamaan asiasta, jos vain mahdollista on. Sikäli se ei minua haittaa eikä, kuten sanottu, naarmut eivät ole siis edes naarmuja vaan ikään kuin "pientä kulumaa", mutta nähtävissä anyway. Yhtä kaikki en pidä ajatuksesta, että "minun kieliäni" olisi niin moni muu näpelöinyt..

Jos tuo on käytäntö, olen tyytyväinen että mitään ei olekaan tapahtunut - mutta miksi tunnen itseni "käytetyksi"!? Vai olenko vain vainoharhainen ja etsin vedätystä sieltäkin, missä sitä ei ole ja minua on kohdeltu täysin asiallisesti!?

Edt: Pahoittelen jos pistin turhaan uuden aiheen, en löytänyt vastaavaa =(

Siis kaiken kaikkiaan olen ollut erittäin tyytyväinen sekä kauppaan että kitaraani, mutta tuo on nyt kummitellut tämän viimeisen viikon ja saanut oloni aika harmistuneeksi asiaa kohtaan. Karistaisin mielelläni moiset epäilykset mielestäni ja jatkaisin harjoitteluani tyytyväisin mielin, kaikilta osin.
"..Singin' Do wah diddy diddy dum diddy do.."
-Cale
21.10.2007 18:22:34 (muokattu 21.10.2007 18:23:15)
Jos olet tyytyväinen kauppaan niin en näe syytä miksi harmitella tuota. Itse viimeksi kun liikkeestä ostin kitarani pyysiin saada nimenomaan sen kitaran mikä oli näytillä vaikka myyjä tarjosi aivan iskemätöntä varastosta, sillä totesin sen olevan paras vastaavanlaisista kitaroista. Uuden kitaran olisi taas joutunut tutkimaan ja koesoittamaan uudestaan. Onpahan ainakin testattu että toimii. Eikä muutama pieni naarmu siellä täällä mitään meinaa, tuleehan niitä kuitenkin.
tommiot
21.10.2007 20:23:32
Ei huijattu. Minäkin olen aina ostanut sen näytekappaleen, jota olen testannut.
Mordax
22.10.2007 08:26:57
Sinä teit kaupat nimenomaan siitä kyseisestä kitarasta. Nyt on myöhäistä mennä kyselemään vaihtamisesta uuteen, ellei kitarassa ole huomattavia ongelmia tai virheitä.

Siis kaiken kaikkiaan olen ollut erittäin tyytyväinen sekä kauppaan että kitaraani

Seuraavan kerran ostat sitten ihan koskemattoman kitaran. Tärkeintä on tietysti, että olet tyytyväinen kauppaasi.
Rokkenrollia
Simo78
22.10.2007 08:50:39
Yhtä kaikki en pidä ajatuksesta, että "minun kieliäni" olisi niin moni muu näpelöinyt´

Kyllä mäkin ostin juuri sen kappaleen mitä testasin! Ja kielet lähtee vaihtoon heti, noi tehdaskielet on sellaista kuraa ettei tosikaan... Tai vaikka ei olisikaan tehdaskielet kiinni, niin kyllä mä ne kaupassa "rasva käsien" nypläämät kielet laittaisin vaihtoon... Yhtä kaikki eipä ole kusetusta tapahtunut, sun ois pitänyt sanoa, että haluat paketissa olevan skitan. Noita naarmuja tulee lisää, ei niistä kannatta välittää!
weelie
22.10.2007 10:13:58
Noin niinkuin lähtökohtaisesti aloittelijalle myydään laatikosta sika säkissä, ja kaverit jotka jotain asiasta ymmärtää, ostavat sen nimenomaisen kitara, jonka kokeilemalla hyväksi totesivat. Ei se joku yksi naarmu siinä mitään tee, ja kielet nyt vaihdetaan jokatapauksessa.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
FensonGibder
22.10.2007 20:55:08
Kitara kuluu kun sitä käytetään. Ja kaupassa käyttö on varmasti ollut aika vähäistä. Tärkeintä on saada toimiva soitin, kolhut on vain plussaa..
Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan!
Enya
23.10.2007 16:33:12
Kiitän vastanneita! Olen ollut erittäin tyytyväinen sekä kauppaan että soittimeeni; heti tultiin juttusille ja muutenkin kohtelu oli erittäin asiallista! Kuten on ollut täälläkin btw :) Tuonne tiedän voivani mennä uudelleen ja siksi tuo harmistumiseni asiaa kohtaan lie ollut ymmärrettävä - en olisi halunnut pilata jo saamaani mainiota mielikuvaa. Ja vaikka - huom! - totesinkin tietyin osin hienoista naurun pidättämistä hetkenä kun kitaran käsiini sain, en voi sitä itseeni ottaa. Elämää vain sano, olisi minuakin naurattanut (enemmänkin) jos olisin itselleni kitaraa myymässä ollut :)

Pohdintaa;
..soitinta ostava asiakas on haaste, sillä hänet, myynnin periaatteilla, pitäisi saada palaamaan siihen samaan liikkeeseen myöhemminkin. Soitinta ostava, soittimista mitään tietämätön asiakas on vielä suurempi haaste, sillä hänet pitäisi saada palaamaan tyytyväisenä vielä silloinkin, kun jo tietää soittimista vähän enemmän ja osaa sanoa, mitä soittimelta tahtoo ja miksi.

Tästä syystä myyjälle, joka aloittelevalle asiakkaalle myy onnistuneesti sen, mitä tämä ei itse osaa vielä pyytää, nostan hattua nöyrästi! Sillä eikö paras tulos ole se, että tämä sama tietämätön asiakas havaitsee jonkun ajan kuluttua, että "tämä oli juuri sitä, mitä olisinkin tahtonut, jos minulla tämä tai tuo tieto olisi silloin ollut". Tästä syystä hän tahtoo asioida sen saman myyjän kanssa uudelleen, oli tämä töissä liikkeessä missä tahansa. Olen saanut ilokseni huomata, että minulle osui juuri tuollainen myyjä (vaikkei tämä "tieto" omaan tietämykseeni perustukaan).

Summa summarum:
..ei voi valittaa =)
"..Singin' Do wah diddy diddy dum diddy do.."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)