Aihe: Tietoa kitaramikrofoneista
1 2 3 4 527 28 29 30 31109 110 111 112 113
joukov
21.10.2007 19:07:14
Käyhän linkistä kuuntelemassa Kinmanin vaihtoehdot: http://www.kinman.com/html/mediaCentre/sounds.htm

Eiköhän tuolta löydy jotkut sopivat.
"I don't think, therefore I am."
tonttu_79
21.10.2007 23:43:13
Terveeksi, arvoisat kitaristit!

Omistan Epiphonen "Gothic" explorerin, johon olen tallaan vaihtanut Invader-mikin astetta jynkymmän soundin aikaansaamiseksi. Invaderihan on kuitenkin saundiltaan melkoisen alapäävoittoinen, jonka seurauksenta soundi säröllä soitettaessa hieman puuroutuu.
Tahtoisinkin siis tuon invaderin kaveriksi jonkun puhtaampisoundisen mikin selventämään hieman saundia ja tuomaan puhtaampaa kliinisointia herkempiin soitteluihin. Osaisitteko siis neuvoa jotain laatumikkiä tarpeitani vastaamaan?

Niin ja vahvistimeni on Line6:n spider II, aiheeseen liittyen tai liittymättä.
tommiot
25.10.2007 20:12:39 (muokattu 25.10.2007 20:13:00)
Tahtoisinkin siis tuon invaderin kaveriksi jonkun puhtaampisoundisen mikin selventämään hieman saundia

Säkö käyttäisit talla- ja kaulamikkiä samaan aikaan että saisit jynkymmän mutta selkeän saundin?
Seba
28.10.2007 02:18:24

Kertokaa nyt perkele mikä se firma tai sen nettisivut on siihen suomalaiseen firmaan joka tekee custom mikkejä, kitaroita, myy hihnoja ym.
Joku mikkihiiri niillä oli logonakin.

Olen googlettanut, käyttänyt hakua, lukenut faqeja ym, mutta en vaan löydä koko puljua mitenkään.

En vaan osaa, mutta hei, mä oon basisti.
tommiot
28.10.2007 02:33:01
Kertokaa nyt perkele mikä se firma tai sen nettisivut on siihen suomalaiseen firmaan joka tekee custom mikkejä, kitaroita, myy hihnoja ym.
Joku mikkihiiri niillä oli logonakin.

Olen googlettanut, käyttänyt hakua, lukenut faqeja ym, mutta en vaan löydä koko puljua mitenkään.

En vaan osaa, mutta hei, mä oon basisti.

http://www.mikkihouse.com/
Seba
28.10.2007 10:09:30

Tänks. koitin varmaan kaikkea muuta paitsi housea...
Veli Hopea
03.11.2007 16:51:47
Muuten semmoinen tyhmä kysymys että vaikuttaako kaupassa mikin päällä oleva suojamuovi yhtään saundiin? Tuli vain mieleen, eikä erikseen kehtaa mitään threadia tuosta aloittaa :-)
Chuck Norris has two speeds: Walk and Kill.
tommiot
04.11.2007 13:23:18
Muuten semmoinen tyhmä kysymys että vaikuttaako kaupassa mikin päällä oleva suojamuovi yhtään saundiin? Tuli vain mieleen, eikä erikseen kehtaa mitään threadia tuosta aloittaa :-)

Muovit ei yleensä vaikuta magneettikenttään, eli ei vaikuta saundiin se.
Baraka
04.11.2007 15:02:55
Aiheesee liittyen, tarkoittaako keraamiset mikit niitä "ei avokelaisia"? Just wondering.
P2
04.11.2007 16:53:28
Aiheesee liittyen, tarkoittaako keraamiset mikit niitä "ei avokelaisia"? Just wondering.

Ei. Niissä on vaan keraamiset magneetit, kuoret eivät liity magneetin materiaaliin mitenkään.
"No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/
piparkakku
11.11.2007 23:05:59
Mulla on tämä kuuluisa Zakk -setti (EMG 81 & 85) kiinni kepissä, oli jo stockina. Haluisin kokeilla vaihtaa noitten paikkoja päikseen. Olen myös kuullut ja lukenut tosta EMG:n mikkien pikakiinnityksestä, eli jos em. mikkien vaihto päikseen on helppo operaatio, niin voisi sen kokeilunhalusta tehdä. Jos taas pitää alkaa jotain kolvailemaan tms. niin jätän asian suosiolla sikseen. Eli kuinkas on?
-Pyhimys-
25.11.2007 00:35:44
Ongelmia ollut vähän nuiden EMG:n 81 & 85 mikkien kanssa, kun ääni lähtee kiertämään liian herkästi.
Boss MT-2 on siinä ennen vahvistimen ja kitaran välissä, eikä säröä kärsi laittaa paljon yhtään, tai soittamisesta ei tule yhtään mitään.

Osaisiko joku viisas neuvoa vähän, mitä kannattaisi tehdä/tarkistaa mikeistä?

Harkinnut niiden vaihtamista passiiviin (mm. Duncan SH-5 ), sillä soittaessa passiivimikeillä varustetulla kitaralla ääni on paljon selvempi ja kiertäminen/hurina lähes olematonta.

Vinkkejä kaivataan, sillä ensimmäinen keikka lähestyy kovaa vauhtia :).

Olisiko muuten kova homma/viisas teko tuo Aktiivista passiiviin vaihto?
Foo Player
25.11.2007 13:03:04
Mulla on tämä kuuluisa Zakk -setti (EMG 81 & 85) kiinni kepissä, oli jo stockina. Haluisin kokeilla vaihtaa noitten paikkoja päikseen. Olen myös kuullut ja lukenut tosta EMG:n mikkien pikakiinnityksestä, eli jos em. mikkien vaihto päikseen on helppo operaatio, niin voisi sen kokeilunhalusta tehdä. Jos taas pitää alkaa jotain kolvailemaan tms. niin jätän asian suosiolla sikseen. Eli kuinkas on?

Aktiivi-EMG:den vaihto on todella helppoa. Vaihdoin omaan kitaraani ensin päittäin 85:n tallaan ja 81:n kaulaan. Pari viikkoa myöhemmin vaihdoin vielä 81:n kaulasta pois ja kaupasta 60:n tilalle. Nyt olen mikkeihin huomattavasti tyytyväisempi.

Muuta ei tarvita kuin löysätä kielet, ruuvata ne mikkejä kitarassa pitävät kiinnityspalat irti kitarasta, irrottaa pikaliitin mikistä (ei tarvitse kolvata, muista vain kuinka päin liitin oli mikissä), ruuvata mikki irti kiinnityspalasta, ruuvata toinen mikki kiinnityspalaan, kiinnittää pikaliitiin takaisin, ruuvata kiinnityspala kitaraan ja säätää mikin korkeus (aktiivi-EMG:t voi laittaa hyvin lähelle kieliä).

Itsellä vaihdossa meni puolisen tuntia.
piparkakku
25.11.2007 17:24:40
Aktiivi-EMG:den vaihto on todella helppoa....

Jep, heti oman postaukseni jälkeen päätinkin tarttua tuumasta toimeen ja todella helppo hommahan se oli, tällainen todellinenkin amatööri suoriutui alle puolessa tunnissa. Iso kiitos kuitenkin selkeistä ohjeista, onpahan nyt täällä muita kysyjiä varten.
Pate.J
05.12.2007 14:17:56 (muokattu 05.12.2007 14:20:49)
Kävin vähän aikaa sitten Ruokankaalla vaihdattamassa Eko Les Paulin vakiot kitaramikit EMG:n Zakk Wylde settiin mutta nyt on sellanen ongelma että kun mikit on säädetty olemaan korkealla lähellä kieliä niin ne rupevat kiertää/humisemaan (tai mikskä sitä sanotaan) kun soitan vahvarin kanssa. Sit ku laskee mikkiä alaspäin niin se ei tee silleen. Vahvarina on Rolandin Microcube. Eikö pitäis olla silleen et just näitä aktiivimikkejä mitkä mulla on niin saa just pitää aika korkeella? Eli mikä vois olla tän koko ongelman ratkaisu?
Jamzku
05.12.2007 18:16:04
Kävin vähän aikaa sitten Ruokankaalla vaihdattamassa Eko Les Paulin vakiot kitaramikit EMG:n Zakk Wylde settiin mutta nyt on sellanen ongelma että kun mikit on säädetty olemaan korkealla lähellä kieliä niin ne rupevat kiertää/humisemaan (tai mikskä sitä sanotaan) kun soitan vahvarin kanssa. Sit ku laskee mikkiä alaspäin niin se ei tee silleen. Vahvarina on Rolandin Microcube. Eikö pitäis olla silleen et just näitä aktiivimikkejä mitkä mulla on niin saa just pitää aika korkeella? Eli mikä vois olla tän koko ongelman ratkaisu?

Ratkaisu on pitää mikkejä juuri niin korkealla ettei ko. ilmiötä synny. Vai jäävätkö ne tällöin mielestäsi liian alas tai onko soundi huono?

On totta että aktiivimikkejä voi yleensä pitää korkeammalla kuin passiivimikkejä, mutta syy on eri. Aktiivimikeissä on nähkääs heikommat magneetit (koska signaali vahvistetaan sähköisesti joka tapaukessa) ja siksi ne vaikuttavat vähemmän kielten sointiin. Passiivimikit voivat korkealle säädettynä tappaa kielten sointia hyvinkin tehokkaasti, mutta aktiivimikeillä tällaistä ongelmaa ei yleensä esiinny.
"Music is a safe kind of high" - Jimi Hendrix
Pate.J
05.12.2007 19:15:41 (muokattu 05.12.2007 19:20:54)
Niin vähän aattelinki että täytyy pitää mikkejä vaan sopivalla korkeudella mutta nyt kun pidän niitä sillä korkeudella ettei ala humisee/kiertää niin soundi ei oo kyl mikään paras. Ja ne mikit on melkeen niin alhaalla kun voi, kylhän ne sais olla aika korkeella mut jos ei muuta ratkasuu oo niin kai mun sit pitää tyytyy tohon saundiin. Huomasin muuten että kun vahvarista laskee gainia alaspäin täydestä gainista niin ei ala humisee niin helposti, mistäköhän tää johtuu? (Sori en tiedä näistä jutuista kauheesti).
saastara
05.12.2007 21:15:47 (muokattu 05.12.2007 21:16:33)
Mikit korkealla ja paljon säröä vahvarista = Järjettömästi säröä.
Mikit matalalla ja paljon säröä vahvarista = Ei niin järjettömästi säröä.
Mikit korkealla ja vähemmän säröä vahvarista = Ei niin järjettömästi säröä
Mikit matalalla ja vähän säröä vahvarista = Vähän säröä.
-This is madness! -Madness? This is m.neeeeeeeeeeeet!!!!!!1
teenager from mars
10.12.2007 18:06:11
moi, eli ois tämmöstä asiaa et oon vaihtamassa kitarasta mikrofoonin parempaan. kitara on Ibanezin halpismalli ( http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=598cc1 ), ja siinä on jäljellä ihan vakiomikit.

en tykkää ton vakkarihumpparin äänestä, ja uutta pitäis saada. tämmönen Duncan ( http://www.strings.fi/PublishedServ … age&pageID=9&itemcode=SDSH8 ) ois tähtäimessä.

eli oisko kellään tietoa kyseisestä mikistä? ja jos on, nii voisitteko kertoa siitä, et voin miettiä ostopäätöstäni vielä? kiitos!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)