paavo amerikka 19.10.2007 18:49:28 | |
---|
Mulla on ainakin hirveesti kaappeja ja vipperöitä aina. Vaatteista eikä soittotaidosta niin ole tullut huolehdittua. kaikki painijat on homoja |
haitari 19.10.2007 19:04:22 | |
---|
Vuosien mittaan on kieltämättä tavaran määrä ympäriltä vähentynyt. Suurin vähennys oli ehkä siinä vaiheessa, kun lattiamonitorit vaihtui nappeihin. Samalla on huomannut myös sen, että nykyisin tulee hankittua pienempiä laitteita ja ehkäpä jopa laadukkaampia. Ainakin tavaran kilohinta on noussut, kun pienemmistä kamoista saa maksaa enemmän... Missä mie oon? Ja oonks mieki täälä? |
riff 19.10.2007 23:18:31 | |
---|
On tullut tässä viime vuosina mieleen semmoinen asia että mitä enemmän keikkaa tekee , sitä vähemmän haluaa kamaa lavalle kantaa. Haluaisinkin julkituoda oman teesini : " Soittajan amatöörimäisyys ja epävarmuus soitossa ja esiintymisessä on suoraan verrannollinen stagella esiintyjän ympärillä olevan laitteiston määrään." Tarkoitan siis sitä että YLEENSÄ mitä varmempi soittaja on hommassaan, sitä vähemmän kamaa on "turvana" ympärillä". Tutkimus perustuu itseeni , itseni "kehittymiseen" soittajana sekä viime vuosien kollegoihin. Kyllä! Puupää kantaa romua ja paskaa tunnin turhaan lavalle. Ja jotain paskoja lamppuja vaikka keikkapaikan katto olisikin täynnä valoja. Mitä vähemmän, sen parempi. Eli kompaktius ja järki on valttia! Ja purku pitäis tapahtua vartissa että sieltä keikalta pääsee kotiin!!! Eikä kotimatkalla jäädä syömään, pelaamaan pottipelejä eikä lukemaan lehtiä johonkin vitun aapeeseelle tunniksi! Soittaja soittaa, haitaristi haittaa! |
EP 20.10.2007 09:08:19 | |
---|
Juu.. nykyään, niille vähille keikoille mitä teen, henk.kohtainen soitin ja pätkä piuhaa.. |
Timi 20.10.2007 19:49:29 | |
---|
Älä nyt viitti. Miksi ihmeessä? Ei se ole laiskuutta vaan käytännöllisyyttä jos ottaa tilanteeseen sopivan setin. Tätä se kossu teettää!Laitoin kauniin vastineen että jos ja kun meidän bändi tilataan,oli sitten yksi biisi tai useampi setti,niin täysillä kehiin.Asiakas odottaa tilatulta bändiltä täyden panostuksen.Meinaan tuota alkua ko aikaa vieri ja unohin lähettää.Kävin baarissa ja rekunkin kusetin puistossa ja tietty ruokin.Minä olen pari kertaa päässyt keikalle niin että vakijengi on estynyt.Ihmetystä esiintyy tuosta minun roudaamasta arsenaalista.Tarvitsen vain apua auton lastaamiseen ja purkamiseen.Tietty myös stagelle.Kiipparille on tarjolla ylä -sekä alakertaa,kitaralle löytyy linja ja mikkikanavat.Sekä lauluille.Tää vuodatus sen takia että olen trigannut rummut ja haluan käyttää räkkiin pultattuja vermeitä.Kamat korvaa mitä taidosta puutuu!Ei vaiskaan. Kylmän viileesti! |
echo66 20.10.2007 23:34:14 | |
---|
Löytyy: - Mosrite Ventures Model Mk1 Strawberry red - Fender Jazzmaster reissue ´97 Sunburst - Fender Stratocaster 1976 Natural ( tilauksessa: Wilson Bros. Ventures Model VM110) - Roland RE 201 Space Echo - Fender Tubereverb ´63 - Fender Vibrolux Reverb - Fender Twin Reverb sekä läjä eri pedaaleita tarpeen mukaan.... There are only two kinds of music: Rock AND roll !!! |
onni 21.10.2007 04:45:55 | |
---|
Sulla menee todella hyvin sitte.Anna mennä vaan. Mitäs sit kun mä sanon että se on ihan perseenreikä missä soitetaan,lyhyt veto.Pari virttä alkuun ja sit häävalssi.sen jälkeen goodbye. Otatko sä koko läjän??? En tietenkään. Sitten tehdään yläkerran kiipparilla. Onhan siinä eri tatsi kun pianossa ja pari oktaavia vähemmän mutta näillä mennään. |
KoskPaavo 21.10.2007 12:24:08 | |
---|
Tarkoitus oli herättää keskustelua noin yleisesti lavalle rahdattavan romun määrästä , ei kamaluetteloita, kiitos. "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |
poppamies 21.10.2007 14:06:09 | |
---|
Tarkoitus oli herättää keskustelua noin yleisesti lavalle rahdattavan romun määrästä , ei kamaluetteloita, kiitos. Noh riippuu tilanteesta ja millä porukalla ollaan liikkeellä... Pahimmillaan itselläni on 1x15"+2x10" kaapit ja 20 kg nuppi. Silloin on kyllä riittävästi kamaa muillakin. Parhaimmillaan elektroakustinen bassokitara ja Gallien Kruegerin MB200 todella kompakti combo. Olen kuitenkin ajan mittaan pannut merkille että naiset tykkäävät basisteista ja heidän järisyttävistä vehkeistä. Ikipäivänä en soittaisi linjaan ilman vahvistinta. Se on homojen meininkiä. G strings are for strippers! |
Ikipäivänä en soittaisi linjaan ilman vahvistinta. Se on homojen meininkiä. Ja akkojen. ;) Life is a Bitch and so am I! |
EP 21.10.2007 16:04:16 | |
---|
Ja akkojen. ;) ..minun myös ( vaikk en oo homo) :) |
mack the knife 21.10.2007 16:09:16 | |
---|
Kyllä noita homoja nykyään riittää. COVS n:o 1. |
Tankero 21.10.2007 17:52:45 | |
---|
Kyllä noita homoja nykyään riittää. Niin tekee, mutta en ole arvannut, että juuri tuosta heidät tunnistaa. Varmasti, vissiin. |
Timi 21.10.2007 20:28:42 | |
---|
Kyllä noita homoja nykyään riittää. Ei kai yksi kerta homoksi tee? Kylmän viileesti! |
Timi 21.10.2007 20:41:29 | |
---|
Tarkoitus oli herättää keskustelua noin yleisesti lavalle rahdattavan romun määrästä , ei kamaluetteloita, kiitos. Sitähän minäkin! Kylmän viileesti! |
jeppeq 22.10.2007 00:05:42 | |
---|
Ei kai yksi kerta homoksi tee? Ei arvaa kokeilla, tiijä vaikka tykkäis... Taitaisin sitten minäkin tulla homoksi, jos viittisin investoida hyvään putkietuseen ja suoraan mikserilinjaan vaan... (voisi olla helpompi ja vähemmän "henkinen" vaihtoehtokin) Jos tulee kovaa -luumu auttaa!! |
paice60 22.10.2007 00:10:11 | |
---|
Ei arvaa kokeilla, tiijä vaikka tykkäis... Taitaisin sitten minäkin tulla homoksi, jos viittisin investoida hyvään putkietuseen ja suoraan mikserilinjaan vaan... (voisi olla helpompi ja vähemmän "henkinen" vaihtoehtokin) No tolla perusteella meidän basisti on ollut homo jo monta vuotta kun on soittanut pelkkään pöytään tosin sen Hartken etuasteen kautta mutta kumminkin. Sitäpaitsi sitä ei koskaan tiedä kuinka kivaa sekin voisi olla jos ei kokeile. Vittu näitä hommia. |
jeppeq 22.10.2007 00:13:33 | |
---|
No tolla perusteella meidän basisti on ollut homo jo monta vuotta kun on soittanut pelkkään pöytään tosin sen Hartken etuasteen kautta mutta kumminkin. Sitäpaitsi sitä ei koskaan tiedä kuinka kivaa sekin voisi olla jos ei kokeile. No sitten on mullakin jo puoliks kaapin ovi auki.. Oon nimittäin vissiin viimeiset parikyt vuotta soittanut kombon etusen kautta tiskiin, joskus vähän raottanu sitä vahvariakin, ettei kalvo ruostu kiinni ;) Jos tulee kovaa -luumu auttaa!! |
paice60 22.10.2007 00:18:46 | |
---|
No sitten on mullakin jo puoliks kaapin ovi auki.. Oon nimittäin vissiin viimeiset parikyt vuotta soittanut kombon etusen kautta tiskiin, joskus vähän raottanu sitä vahvariakin, ettei kalvo ruostu kiinni ;) Eikun reilusti kaapista ulos vaan. Turhaan sitä vahvaria raahaa mukana jos kerran sitä ei käytä, sanokoon vintagemiehet mitä vaan, nehän ei käy keikoilla kuitenkaan töikseen eikä usein. Jos keikkailee 40 kertaa vuodessa niin sinne voi ottaa mukaan mitä vaan mutta kun keikat menee 100 pintaan ja yli niin kummasti se kama vähenee vuosien mittaan. Vittu näitä hommia. |
rintapek 22.10.2007 02:06:11 | |
---|
. Jos keikkailee 4 kertaa vuodessa niin sinne voi ottaa mukaan mitä vaan mutta kun keikat menee 10 pintaan ja yli niin kummasti se kama vähenee vuosien mittaan.... , kun ikävuodet ylittävät vuotuisen keikkamäärän. One kind of music only - the good kind |