Aihe: Ekan "kunnon" straton osto edessä
1
r0b1n
19.10.2007 19:23:44
Tilanne ois semmonen, että pitäis saada uusi kitara. Stratocasteri jostain syystä lähellä sydäntä, joten olen alkanut katsoa eri vaihtoehtoja ja koittaa löytää plussat ja miinukset. Tommosta hinta luokkaa 600- ylöspäin haetaan, riippuen lähiaikojen massin määrästä. Toistaseks on suositeltu tarkastella seuraavia malleja: Classic player, Classic, Highway, American, ja jopa American deluxe joka oli kyllä jo melko kallis.

Jos teillä on kokemusta eri malleista niin kertokaa hyvät ja huonot puolet, minkälaiseen soittoon sopisi ja miksi kannattaisi/ei kannattaisi harkita mallia. kiitos
bloodsucker
19.10.2007 21:23:34
Itselläni on Fender Stratocaster Plus ja täytyy sanoa, etten olisi parempaa hankintaa voinut tehdä. Kitarassa vakiona olevat Lace Sencor-mikit käyvät mielestäni mihin musatyyliin tahansa, eli erittäin monipuoliset ovat. Skitta pitää myös vibrakampea käytettäessä mainiosti vireen, vaikka näyttäisi sille rankkaakin kättä, toisin kuin monet muut Stratot, mitä olen kokeillut.
hapan
19.10.2007 21:48:46
Sanoisin, että hinta-laatusuhteiltaan parhaita vaihtoehtoja ovat Classic, Classic Player ja American Standardit (siis hintaluokka 600-1000 €, toki american vintaget ja custom shopit parempia ovat..) Se, mikä on sulle paras, riippuu sun mieltymyksistä. Jos tykkäilet kovasti vintage radiuksesta ja soundista, niin ehkäpä se Classic olis jees. Mutta jos modernimmat muotoilut ja nykyaikaisempi vibrakoneisto miellyttää, niin vaikka se jenkki stankku sitten.
r0b1n
19.10.2007 21:57:56
joo, tosiaan tuo modernimpi versio on enemmän mieleen ja kyllä sitä vibraakin tulee varmasti väänneltyä. Entäs sitten mitä eroa jenkki stratolla ja sitten sillä deluxe mallilla kun on muutaman sadan hinta ero siinä.
Dunga
19.10.2007 21:58:47
Mutta jos modernimmat muotoilut ja nykyaikaisempi vibrakoneisto miellyttää, niin vaikka se jenkki stankku sitten.

Jos haluu kompromissin, niin Classic playeristä löytyy kaksipistetalla vintage tallapaloilla. Pitää vireen vallan mainiosti, satulakaan ei siis ole mikään aivan rimpula.

Iteltä löytyy tuo 50's Classic player ja en voi muuta kuin hehkuttaa. Loistava viimeistely, hyvät mikit ja pitää vireen (lukkovirittimet löytyy myös). Hinta-laatu suhde kohdillaan. Ainoa "huono" puoli on hieman paksu lakkaus mutta tuo on ihan makuasioita...
rainmaker
20.10.2007 00:16:43
Varmaan käytettyä, miksei myös uuttakin jenkkistratoa lähtisin katselemaan. Käytetyistä american standardit on aika ässiä. Kannattaa testailla useampia yksilöitä, sillä laadussa on jonkun verran vaihtelua. Itse hankin ekaksi kunnon stratoksi juurikin käytetyn american standardin, enkä ole siitä parempaa fenderin valmistamaa stratoa päässytkään hypistelemään. Toimii.
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
stratocatcher
21.10.2007 11:10:04
joo, tosiaan tuo modernimpi versio on enemmän mieleen ja kyllä sitä vibraakin tulee varmasti väänneltyä. Entäs sitten mitä eroa jenkki stratolla ja sitten sillä deluxe mallilla kun on muutaman sadan hinta ero siinä.

Olen kohta vuoden päivät soitellut AM Deluxella. Minusta kitara senkun paranee sitä mukaa kun sillä soittelee. Loistava hankinta. En tosin maksanut itseäni kipeäksi siitä, sillä tämä yksilö tuli matkatavaroissa alkuperäismaasta...

Erona stankkuun ovat seuraavat:
-Hurinattomat SCN-mikit, joista saadaan volumenupin kytkimen avulla myös sarjakytkentöjä, eli humbucker-suuntaisia soundeja perinteisten stratoklangien lisäksi.
-Parempi viimeistely varsinkin kaulassa ja otelaudassa
-Kaulaliitoksen viiste helpottamassa ylemmille nauhoille pääsyä
-Lukkovirittimet

Kävin ennen tämän hankintaa kiertämässä Helsingin liikkeet läpi, ja totesin että laadunvaihtelu yksilöiden välillä on yllättävän suurta. Kannattaa siis kokeille huolella eri yksilöitä.
terry
21.10.2007 11:40:36 (muokattu 21.10.2007 11:43:18)
Suosin 50', 60' ja 70' - malleja - loistava hinta-laatusuhde. Käytetty hyvä jenkkistrato meinaa maksaa sen tonnin. Soundstoren kamoista kokemusta SRV-mallista - ei mitään valittamista. Mulla on 80-luvun Japanin Fender ja jos jostain sellaisen löydät, ne on herkkua! Ei kannata vierastaa Meksikon malleja, muutamia on tullut vuosien aikana soitettua. Stratocaster on klassikko ja upea kitara:-D
Toivotaan, että löydät mieleisen. Itse olen joutunut ostamaan monta, kun tykkään erivärisistä... Oma kuva toimii värikarttana sullekin;-)
LaXu
21.10.2007 15:30:29
Jos lavassa ei tarvitse lukea Fender, niin käytettyjä G&L Legacyja kannattaa myöskin kattella.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)