Aihe: Mistäpä Pyramidin kieliä (tai muita hyviä hiottuja)? 1 | |
---|---|
![]() 18.10.2007 11:54:06 | |
Eli tosiaan, hakusessa olis Pyramidin .010-sarjan hiottua settiä tai muuta laadukasta tuotetta, jossa G-kieli ei olisi punottu - paikallisessa kun oli vain D'Addarion Chromea ja noissa näytti olevan aina punottu G. (Myöskään T-kaupan Pyramid-setissä ei ollut tuota punomatonta G:tä, vaikka se pitäisi Pyramidin seteissä olla?) Tuo Custom Soundsin 23 e kun tuntuu hieman suolaiselta. Eli jos jollakulla on neuvoa jokin huokea verkkokauppa, mistä noita Pyramideja tai muita vastaavia löytyisi, niin olisipa aika jees. Perkelefantti. | |
![]() 18.10.2007 12:01:58 | |
Tsekkaa tuolta: http://saitenkatalog.de/shop1/advan … mp;pfrom=&pto=&x=11&y=5 | |
![]() 18.10.2007 14:47:25 | |
Hmm... Mistä on peräisin tieto että Pyramidin flattiseteissä olisi paljas g-kieli? Minun ymmärtääkseni se on aina punottu riippumatta setin paksuudesta. Voin tietysti olla väärässäkin... Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 | |
![]() 18.10.2007 15:25:21 | |
Ostin vähän aikaa sitten Pyramidin flättisetin, ja sen mukana tuli sekä punottu että punomaton g. Näppärää; valinta jää käyttäjälle. Kyse oli kaupan hyllylle unohtuneesta, ilmeisesti vuosia vanhasta paketista. Nykyisistä Pyramideistä en sit tiedä. | |
![]() 18.10.2007 15:50:04 | |
Ainakin Thomannilla on näitä: PYRAMID Strings 010-0465" Gold, Guitar Strings, Pure Nickel Flat Wound Strength 010 .013 .019w .030w .035w .0465w 12,30 Euroa http://www.thomann.de/fi/pyramid_gold_0100465_egitarrensaiten.htm Millaisiahan ovat ihan nuo halvimmat Pyramidin kielet esim: PYRAMID E-GITARRE SAITEN http://www.thomann.de/fi/pyramid_egitarre_saiten.htm 3,11 Euroa Onko kukaan testannut? Ovat sika halpoja niin 6 kuin 7-kielisille.. | |
![]() 19.10.2007 10:15:18 | |
Hmm... Mistä on peräisin tieto että Pyramidin flattiseteissä olisi paljas g-kieli? Minun ymmärtääkseni se on aina punottu riippumatta setin paksuudesta. Voin tietysti olla väärässäkin... Tosiaan, kuten tuossa jo mainittiinkin: niissä on sekä punomaton että punottu g-kieli mukana. Perkelefantti. | |
![]() 19.10.2007 10:39:42 | |
Tosiaan, kuten tuossa jo mainittiinkin: niissä on sekä punomaton että punottu g-kieli mukana. Ahaa, tuo oli minulle aivan uutta. Minulla on tuossa hyllyssä useampi 11-48 ja 13-52 -setti, avasin pari ja tarkistin. Ei ole ylimääräisiä g-kieliä. Olen käyttänyt Jazzmasterissani yksinomaan Pyramideja vuodesta 2003 alkaen (ja myös muissa kitaroissa satunnaisemmin) enkä ole törmännyt ylimääräisiin kieliin yhdessäkään setissä. Tahtoisin siis nimenomaan tietää, mistä löytyy tuon tiedon luotettava lähde? En kiistä sitä mahdollisuutta etteikö Pyramideissa joskus muinoin olisi ollut ylimääräistä g-kieltä mukana, mutta kokemukseeni perustuen näin ei ole nykyään. Tai, olisiko mahdollista että vain 10-setissä olisi ylimääräinen paljas g-kieli? Ainakaan parilla nettisivulla ei asiasta ollut mitään mainintaa. Hmm, kiehtova arvoitus... Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 | |
![]() 19.10.2007 10:59:48 | |
Ainakin Thomannilla on näitä: PYRAMID Strings 010-0465" Gold, Guitar Strings, Pure Nickel Flat Wound Strength 010 .013 .019w .030w .035w .0465w http://www.thomann.de/fi/pyramid_gold_0100465_egitarrensaiten.htm Millaisiahan ovat ihan nuo halvimmat Pyramidin kielet esim: PYRAMID E-GITARRE SAITEN http://www.thomann.de/fi/pyramid_egitarre_saiten.htm Onko kukaan testannut? Ovat sika halpoja niin 6 kuin 7-kielisille.. Kokeilin joskus noita halvempia, ja ihan peruskieliähän ne, kovasti katkeili ykköskielet. Vähän myöhemmin laitoin postia Pyramidille tiedustellen heidän nikkelikieliään ja samalla kysyin noista Thomanin halpiskielien eroista. Tuli aika kiihkeä vastaus missä melkeimpa kehotettiin unohtamaan nuo halpiskielet ja käyttämään heidän täysnikkelisettiään sen sijaan. Sikäli hauskaa että melkein haukkuivat omat halppis kielensä. :D | |
![]() 19.10.2007 11:47:22 | |
Harri Koski valoitti toisen jutun yhteydessä Pyramid kielistä. "Kiitos kauniista sanoista, mukava oli lukea tyytyväisten asiakkaiden kommentteja mutta tuohon Pyramid asiaan on pakko vastata. Tämä ei ole myyntikirjoitus vaan oikaisu, tähän samaan asiaan törmää niin usein. Kaikki Pyramid kielet joita myyn tehdään mittatilaustyönä Amerikkaan Vintage Strings Distributor firmalle: http://www.pyramidstrings.com . Ne on suunniteltu siellä. mm. Scalar Stringsin Dean Farley on ollut niitä suunittelemassa: mitat, punonta, materiaalit ym. Kaikki kielet on käsin punottuja, Pyramidillä on muutama rouva joka niitä punoo, ja tuotanto on hyvin pientä. Ongelma on että Pyramid tekee myös koneellisesti kieliä joita se myy sekä omalla merkillä että valmistaa niitä myös muille. Ja asiaa vielä pahentaa että paketit ovat hyvin samantyyppisiä. Mutta jos katsotte paketteja tarkaan se eivät ole samanlaisia edes päältä. Minun myymissä kielissä lukee takana: Manufactured exclusively for VINTAGE STRINGS DISTRIBUTORS, Maplewood, NJ USA by Pyramid Junger GmbH Ja ne ei tosiaan ole samaa tavaraa eri paketissa. Eli minä tilaan kaikki myymäni Pyramid kielet USA:sta. Myyn niitä paljon taas USA:han eli ei se hinta ihan pielessä ole ;-) Pitäkää huolta soundistanne. Harri Koski Custom-Sounds Oy 30.09.2003 01:27 - HKK - Kitarat: kitarakamat" | |
![]() 19.10.2007 12:29:40 | |
Mutta jos katsotte paketteja tarkaan se eivät ole samanlaisia edes päältä. Minun myymissä kielissä lukee takana: Manufactured exclusively for VINTAGE STRINGS DISTRIBUTORS, Maplewood, NJ USA by Pyramid Junger GmbH Ja ne ei tosiaan ole samaa tavaraa eri paketissa. Mielenkiintoista. Minulla on tuossa pöydällä yksi iskemätön setti Custom Shopista ostettuja Pyramideja ja pari settiä Thomannilta tilattuja. Pakkaukset ovat täysin identtiset, viimeistä yksityiskohtaa myöten. Mitään mainintaa Vintage strings distibutoreista tai USAsta ei näy. Ainoa ero löytyy hinnoittelusta: Thomannin kielet maksavat 10 € vähemmän / setti. Tuo lainattu teksti tosin on neljän vuoden takainen, saattaa olla että Pyramid on tehnyt muutoksia tuotannossaan tänä aikana. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 | |
![]() 19.10.2007 14:42:56 | |
Pakkaukset ovat täysin identtiset, viimeistä yksityiskohtaa myöten. Mitään mainintaa Vintage strings distibutoreista tai USAsta ei näy. Ainoa ero löytyy hinnoittelusta: Thomannin kielet maksavat 10 € vähemmän / setti. Niin oliko ne nyt niitä hiottuja vai roundwoundeja, jossa sitä eroa ei näy? Mielestäni joskus vuosi sitten kattelin sitä vihreää pyramidin pakettia ja kyllä siinä jotain U.S.A löpinää oli. Hyviä kieliä kyllä Munmielestä. Siis ne maximum performancet. Mut ei tietty kaikki tykkää. Jotku pitää teräksestä. -W vasurilla. | |
![]() 19.10.2007 14:48:03 | |
Niin oliko ne nyt niitä hiottuja vai roundwoundeja, jossa sitä eroa ei näy? Nikkeliflättejä. Pyramid Gold Superior-Quality Original Pyramid Vintage Flatwounds. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 | |
![]() 19.10.2007 15:16:37 | |
Jaajoo, niissäpä näyttääkin olevan samanmoiset paketit. En kyllä pistäisi pahakseen vaikka niitä Maximum Performancejakin saisi jostain kympin halvemmalla... Voisin kuvitella että ne hiotut voi ollakin samaa kamaa mutta roundwoundit taas ei. Eli siis että on muutakin eroa kun paketin väri. -W vasurilla. | |
![]() 19.10.2007 19:26:00 | |
Tahtoisin siis nimenomaan tietää, mistä löytyy tuon tiedon luotettava lähde? En kiistä sitä mahdollisuutta etteikö Pyramideissa joskus muinoin olisi ollut ylimääräistä g-kieltä mukana, mutta kokemukseeni perustuen näin ei ole nykyään. Niinkuin tuossa yllä mainitsin, niin ostamassani Nickel flat wound -setissä on sekä punottu että punomaton g mukana. Tuo on kylläkin VANHA pakkaus. Hintalapussa markkahinta 195mk (itse ostin 5 eurolla)! Ja kyllä tässä setissä on kirjoitus: Manufactured exclusively for VINTAGE STRING DISTRIBUTORS jne. Mielenkiintoista kertakaikkiaan. Taitaa olla niin, että näissä Vintage string distributors -kielissä on 2 g:tä ja niissä toisissa ei. | |
![]() 20.10.2007 18:07:20 (muokattu 20.10.2007 19:29:54) | |
Niinkuin tuossa yllä mainitsin, niin ostamassani Nickel flat wound -setissä on sekä punottu että punomaton g mukana. Tuo on kylläkin VANHA pakkaus. Hintalapussa markkahinta 195mk (itse ostin 5 eurolla)! Ja kyllä tässä setissä on kirjoitus: Manufactured exclusively for VINTAGE STRING DISTRIBUTORS jne. Mielenkiintoista kertakaikkiaan. Taitaa olla niin, että näissä Vintage string distributors -kielissä on 2 g:tä ja niissä toisissa ei. Kyllä. Itsekin joskus ostin tosiaan Custom Shopista muutamankin paketin noita, ja niissä taisi olla juurikin jotain vastaavaa tekstiä. Paketit erosivat ulkonäöltään Thomannilta tilatuista minimaalisen vähän. Ja Custom Shopista ostetuissa todellakin oli myös punomaton G mukana, Thomannilta tilatuissa ei. Edit: Niin, ja http://www.pyramidstrings.com/st-guitar.html Perkelefantti. | |
![]() 20.10.2007 19:30:40 (muokattu 20.10.2007 19:36:02) | |
Kyllä. Itsekin joskus ostin tosiaan Custom Shopista muutamankin paketin noita, ja niissä taisi olla juurikin jotain vastaavaa tekstiä. Paketit erosivat ulkonäöltään Thomannilta tilatuista minimaalisen vähän. Ja Custom Shopista ostetuissa todellakin oli myös punomaton G mukana, Thomannilta tilatuissa ei. Ok, nyt kuvio alkaa selvitä. Olen hieman ihmetellytkin Custom Shopin hintaa verrattuna ulkomaisiin nettikauppoihin. Varsin ihmeteltävää toimintaa jos Custom Shop tosiaankin nykyään myy samoja bulkkisettejä kuin Thomann, mutta n. 80 % kalliimmalla. Olen ostanut Pyramidin flättejä sekä Thomannilta että Custom Shopilta useaan kertaan muutaman vuoden aikana, koskaan mukana ei ole ollut ekstra-g-kieliä. Pissaako Custom Shop asiakkaitaan silmään? Edit: nyt (kun kävin katsomassa) muistan itsekin törmänneeni tuohon linkkiin joskus. Olen itse asiassa ennekin saanut Pyramidista vaikutelman että se on todella pieni pulju jonka nettisivutkin laahaavat vuosia jäljessä enkä siksi ole antanut paljoakaan painoarvoa niiden sisältämälle "informaatiolle". Onko totuus tuolla ulkona? En tiedä. Pitääpä kysyä Custom Shopista seuraavalla kerralla siellä käydessäni, mitä kieliä siellä oikeastaan myydään - ja mihin hinnoittelu perustuu... Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 | |
![]() 20.10.2007 21:10:51 | |
Onko totuus tuolla ulkona? En tiedä. Pitääpä kysyä Custom Shopista seuraavalla kerralla siellä käydessäni, mitä kieliä siellä oikeastaan myydään - ja mihin hinnoittelu perustuu... Kerrohan muuten sitten mu(i)llekin, minua ainakin kiinnostaa. Perkelefantti. | |
![]() 20.10.2007 21:25:34 | |
Kerrohan muuten sitten mu(i)llekin, minua ainakin kiinnostaa. Jep, raportoin tänne. Viikko tai pari menee ennen kuin matkani jälleen vie maamme eteläisille rannikoille, koittakaa malttaa ;-) Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)