Aihe: Erikoinen murtovaras Helsingin Metsälässä
1 2 3
Spiral
20.10.2007 09:26:07

Kävi varmaan kipeää, mutta saivatpahan opetuksen.

Mistä?
Mitä ne ehti tehdä?
bfoc
20.10.2007 11:00:55
Ei varmaan kiinnosta, rikosilmoitus tehdään sillä perusteella että vakuutus korvaisi menetetyt vimpaimet.

Vakuutuskorvaus onkin ihan kiva jos pölitty tavara on sellaista että sitä saa vielä kaupasta. Musakamoissa tämä ei ihan aina ole se juttu, mallit vaihtuu jne. Se on kuitenkin aina rahaa mitä vakuutusfirma maksaa. Tunnearvoa sun muuta ei Pohjolan mies sulle korvaa.

Toisaalta kun saat verekseltään jonkun kiinni, tulee ainakin joitain seuraamuksia. Tuskin se piripää niistä mitään välittää mutta parempi sekin kun että rauhassa saa jatkaa pöllimistä. Ehkä sen verran hoksaa että tuolla nasahti viimeksi, menenpäs muualle...
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
Twinkle
20.10.2007 11:17:44
Vakuutuskorvaus onkin ihan kiva jos pölitty tavara on sellaista että sitä saa vielä kaupasta. Musakamoissa tämä ei ihan aina ole se juttu, mallit vaihtuu jne. Se on kuitenkin aina rahaa mitä vakuutusfirma maksaa. Tunnearvoa sun muuta ei Pohjolan mies sulle korvaa.

Esineitä mitä ei saa enää kaupasta niin korvataan useimmiten todellisen arvonsa perusteella. Itselläni ei ole toisaalta semmoista ongelmaa että minulle muodostuisi esineisiin joku vahva tunnesidos, kaiketi olen onnekas siinä suhteessa. Mutta se on taas niitä valintoja mitkä pitää tehdä, arvottaako tunnesidoksensa niin pitkälle että on valmiina uhraamaan sen eteen sekä omaa terveyttään tai toisen terveyden.

Enkä minä sitä sano etteikö joku väliintuleminen olisi joskus ihan sallittua, kunhan jätetään suosiolla se varkaiden hirttäminen ja aiemmassa threadissa olleet polttopullot suosiolla pois.
Y3J
20.10.2007 12:51:17
Mistä?
Mitä ne ehti tehdä?

Nakkelivat meitä kaljapulloilla ja ryyppäsivät koulualueella. Ja ilmeisesti "vastustivat virkavaltaa".
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of gum!
Focke Wulf
20.10.2007 13:20:58
Se on kyllä työlästä jos esim toi mun vasuri esp pöllittäs ku meni sen saamisessa puoli vuotta
Life is hard, then u die
bfoc
20.10.2007 14:11:06 (muokattu 20.10.2007 14:11:41)
Esineitä mitä ei saa enää kaupasta niin korvataan useimmiten todellisen arvonsa perusteella. Itselläni ei ole toisaalta semmoista ongelmaa että minulle muodostuisi esineisiin joku vahva tunnesidos, kaiketi olen onnekas siinä suhteessa. Mutta se on taas niitä valintoja mitkä pitää tehdä, arvottaako tunnesidoksensa niin pitkälle että on valmiina uhraamaan sen eteen sekä omaa terveyttään tai toisen terveyden.

Minua ei yhtään lohduttaisi saada 1500-2000€ korvauksena tosta Voodoosta. Mä saan rahaa töistäkin. Se on mun korvaan soundillisesti aivan loistava ja käytettynä niitä liikkuu joskus harvoin Jenkki ja Aussie eBayssä mutta ei juurikaan Euroopassa.

Edelleen tuolla on soittimia joilla käyttöarvo ylittää rahallisen arvon moninkertaisesti. Esim tuo Asaman strato on huomattavan paljon parempi kuin muut harvat kokeilemani 150€ kitarat.

Eiköhän noista rosvoista yleensä ne kovat karjut ole muilla paremmin palkatuilla aloilla kuin treenis/asuntomurroissa. Ja murtomiehet ei ainakaan ennen tilastollisesti kantaneet mutkia mukanaan saatikka tulleet mestoihin joissa on ihmisiä sisällä.

Edelleen en näe mitään syytä olla puuttumatta aiheeseen kun se 45 kiloinen heponisti, jonka vain kyky kantaa sorkkarautaa erottaa hanurin myymisestä steissillä, tulee hailumaan tohon pihalle. Ennemmin päästän koirat leikkimään sen kanssa alkuun ja käyn kuittamassa tilanteen kun nosteleen sille arvoesineet valmiiksi kottikärryihin.

Ja jos nyt mennään sinne synkipään vaihtoehtoon ja puhutaan niistä pyssymiehistä, toimintamalli on likimain sama. Parempi yrittää saada emännälle ja jälkikasvulle jollain konstilla vähän aikaa päästä karkuun kun istua sormet hanurissa ja odottaa että kaikki saa kuulaa nuppiin. Meinaan jos pyssyjen kanssa toisten mestoille tullaan heilumaan niin kyllä se on tappamisen meininki päällä jo todistajienkin kannalta eikä vaan siinä tapauksessa että joku tulee häiritsemään puuhia.

Enkä minä sitä sano etteikö joku väliintuleminen olisi joskus ihan sallittua, kunhan jätetään suosiolla se varkaiden hirttäminen ja aiemmassa threadissa olleet polttopullot suosiolla pois.

Tästä keskustelusta pitää vaan suodattaa ne 16 vuotiaat pois joille vaihtoehdot on joko auttaa lastaamaan saalis autoon tai tappaa rosvo. Puolet lisää elämänkokemusta niin tietää että välille mahtuu muitakin optioita.

Kuten ylempänä sanoin että jos kokee fyysisesti kykenevänsä, ukko kiinni verekseltään mutta vain tarpeellisella väkivallan määrällä. Muuten tulee syyte siitä hätävarjelun liioittelusta tai jopa pahoinpitelystä. Aikanaan opetettiin että kun ensin antaa toisen lyödä ja sit hivauttaa niin että asia tulee selväksi voi vielä selvitä mutta sit kun kaveri on maassa niin ei enää kannata potkia. Soittopelejä kun ei kuitenkaan saa muurien tuolle puolen mukaan...
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
Jaa
20.10.2007 19:36:41
. Aikanaan opetettiin että kun ensin antaa toisen lyödä ja sit hivauttaa niin että asia tulee selväksi voi vielä selvitä mutta sit kun kaveri on maassa niin ei enää kannata potkia. Soittopelejä kun ei kuitenkaan saa muurien tuolle puolen mukaan...

Juu tää on hyvä periaate. Kannattaa pyrkiä aina maksimoimaan toiselle aiheutettu vahinko kuitenkin siten ettei siitä joudu itse vastuuseen.

Vaan mitäs jos elämä onkin laiffii eikä leffaa ja objekti ei nousekaan jantterina ylös?

...ja elämää/kokemusta on takana sen verran että noita lopputuloksia näistä oikeutetuista ja vähemmän oikeutetuista kovisteluista on tullut nähtyä aivan tarpeeksi...
bfoc
20.10.2007 21:41:09 (muokattu 20.10.2007 21:42:30)
Juu tää on hyvä periaate. Kannattaa pyrkiä aina maksimoimaan toiselle aiheutettu vahinko kuitenkin siten ettei siitä joudu itse vastuuseen.

Oletko ihan järjissäsi? Lauseeni nimenomaan tarkoitti että sitä vahinkoa ei maksimoida. Ihminen (edes nyrkkeily-ukot jotka treenaa aihetta) ei toista yhdellä hivautuksella saa hengiltä mutta maassa potkimalla saa. Sillä yhdellä timmillä saat ne luulot pois ilman että tarvitsee varttia roikkua riveleissä ja hajoittaa vaatteitaan.

Vaan mitäs jos elämä onkin laiffii eikä leffaa ja objekti ei nousekaan jantterina ylös?

Tämä nyt on sitä jeesustelua pahimmasta päästä. Lastaan omat arvotavarani murtomiehen kottikärryyn ettei vaan tule riitaa ja tappelusta. Objekti ottaa itse tietyn riskin lähtiessään keikalle vihaisen hevimiehen luolaan. Muistan eräänkin casen kun piripää murtovaras yritti puukottaa/jääpiikittää seniori-ikäisen huoltsikan pitäjän murtokeikallaan ja nosti pahoinpitelysyytteen kun ukko sitä losautti haulikolla. Ja sit tässä maassa kaikki sossutädit vinkuu että pikku-Ralella oli paha lapsuus ja siksi se kräkkipäissään yrittää pölliä kamaa.

...ja elämää/kokemusta on takana sen verran että noita lopputuloksia näistä oikeutetuista ja vähemmän oikeutetuista kovisteluista on tullut nähtyä aivan tarpeeksi...

Hieno juttu että sulla tuota kokemusta on. Toivottavasti rahaa riittää hommata uusia romuja sitä mukaa kun niitä katoaa. Kuitenkin omaisuuden suojeluun antaa laki oikeuden tietyin reunaehdoin ja niissä rajoissa omien resurssien puitteissa kannattaa ainakin mun mielestä toimia, niin ehkäpä se oma treenis saa olla rauhassa ja ne heponistit kokoontuu naapuri-ituhippien jamihuoneeseen seuraavaksi..
ReBeat
20.10.2007 21:59:05 (muokattu 20.10.2007 22:00:13)

Ihminen (edes nyrkkeily-ukot jotka treenaa aihetta) ei toista yhdellä hivautuksella saa hengiltä

Riippuu varmasti miten nyrkkeilijä tai tavis lyö. Ihminen on hyvin heikko. Monet kuolevat yksin kotonaan ilman sairauksiakin. Varmasti satoja vuosia on ihmisiä tapettu yhdellä lyönnillä. Jos lyönti sinänsä ei riitä vavisuttamaan verisuonia aivoissa rikki, niin ehkä sitten se lattia tai sopiva kulma johon takakuuppa kalahtaa kaatuessa. Tuli vain mieleen. Muuten en sano juuta enkä jaata... olen kyllä omaisuuden puolustamisen kannalla toki. Turha ehkä yleistää mistään mitään kun tilanteet ovat niin monenlaisia.
bfoc
20.10.2007 23:17:20
Riippuu varmasti miten nyrkkeilijä tai tavis lyö. Ihminen on hyvin heikko. Monet kuolevat yksin kotonaan ilman sairauksiakin. Varmasti satoja vuosia on ihmisiä tapettu yhdellä lyönnillä. Jos lyönti sinänsä ei riitä vavisuttamaan verisuonia aivoissa rikki, niin ehkä sitten se lattia tai sopiva kulma johon takakuuppa kalahtaa kaatuessa. Tuli vain mieleen. Muuten en sano juuta enkä jaata... olen kyllä omaisuuden puolustamisen kannalla toki. Turha ehkä yleistää mistään mitään kun tilanteet ovat niin monenlaisia.

Aina voi käydä huono tuuri, mutta jos kuvittelee että taviksen pää kestää sen minkä nyrkkeilijän tai muun ottelijankin, mutta nekkaja lyö hippasen kovempaa, voisi kuvitella että se kerran ja kovaa on silti parempi vaihtoehto kun usein ehdotetut muussiksipieksännä ja polttopullot tai toisaalta se lastin teossa avustaminen jolla vain kertoo että tervetuloa ensi kerralla kun rahat ei riitä fiksiin.

Kun kohdalle osuu tarpeeksi huuruinen teinivesseli niin sitähän ei tarvitse edes nasauttaa. Mylväsee vaan pahasti ja runttaa tän sadan kilon elämäniloisen ruhon sen rintalastan päälle istumaan ja odottelee Reinikaista saapuvaksi.
Don Make
21.10.2007 00:47:53
Huoh...hakatkaa vaan kaikki jos siltä tuntuu...mut lusikaa sit kanssa..
''Guitar is easy. All you need is six strings, five fingers and one asshole.'' -Keith Richards
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)