Aihe: Digi 002r - kokemuksia
1
sami_sumea
29.01.2004 15:00:29

Oisko kellään kokemusta kyseisestä digi 002räkki vermeestä.

Kuin se pelittää PC:n kanssa ja kuin läppärin.

Ei suoraan tosta räkkimallista, mutta siitä mikserinnäköisestä versiosta mulla on hyviä kokemuksia.

Ainakin mäkillä pelaa ilman ongelmia.

...
HeavyMachinery
30.01.2004 08:45:32

Ei suoraan tosta räkkimallista, mutta siitä mikserinnäköisestä versiosta mulla on hyviä kokemuksia.

Ainakin mäkillä pelaa ilman ongelmia.

...

Eikait niillä oikeastaan oo kuin se contorolleri eroa ?
Se räkki vaan on melkein tonin halvempi.

kaikkihan macissa toimii...perhanan bill gates
First there was H.C.Bitch after that was only HeavyMachinery
burnt
30.01.2004 13:27:42

Hyvin toimii ko. laite. Poweri vikaantui juuri ja maanantaina menee huoltoon, mutta itse äänitys on toiminyt xp:n kanssa loistavasti. Kannattaa masiinaa ostaessa varmistaa emolevyn piirisarjan yhteensopivuus digin sivuilta ongelmien välttämiseksi.
askomiko
30.01.2004 13:43:48
Nyt kun Mackieltä tuli uudet Onyxit niin kantsii niitäkin harkita. Minä ainakin ottaisin ennemmin moisen.

http://namm.harmony-central.com/WNA … /Content/Mackie/PR/Onyx-Mixers.html
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato. Tai jos Engli kiinnostaa ni kysäise.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Mikael
30.01.2004 13:57:09

Nyt kun Mackieltä tuli uudet Onyxit niin kantsii niitäkin harkita. Minä ainakin ottaisin ennemmin moisen.

Noi ei vaan taida fudaa Pro Toolsin kanssa...
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
askomiko
30.01.2004 14:13:24 (muokattu 30.01.2004 14:18:04)
Niinno, kai siinä Pro Tool$issa on jotain käsittämättömän hienoa. LE on vaan aika..noh, ahdistava.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato. Tai jos Engli kiinnostaa ni kysäise.
Mikael
30.01.2004 15:44:38 (muokattu 30.01.2004 15:46:18)

Niinno, kai siinä Pro Tool$issa on jotain käsittämättömän hienoa. LE on vaan aika..noh, ahdistava.

No eihän siinä mitään erityisen hienoa ole. Ohjelma se vaan on. Oikeasti hienoa olis puuhastella kartanossa Neve/Studer/Universal Audio/Telefunken -ympäristössä. Mut noita kun ei ole niin mulle vaan on helpompaa käyttää jotain minkä jo osaa - laiska kun olen - ja bonuksena on toi yhteensopivuus ilman säätöä kun siirrytään projektistudiosta oikeisiin studioihin vaik lauluäänityksiin ja miksaushommiin.
HeavyMachinery
31.01.2004 09:17:12

Toolssi on kyllä vähän suolesta, mutta kun on saatava toimiva kombinaatio studion ja kodin välillä. Sekä pitäis pystyä tekemään live nauhoituksia ja siirtämään ne studioon ilman suurempia vaivoja.
Puavali
31.01.2004 10:21:46
Noi ei vaan taida fudaa Pro Toolsin kanssa...

Kun äänittää soiton ja laulun wavena talteen, niin eikö pro tools-ohjelmisto älyä avata sitä? Jos ei, niin kyllä on huono.
HeavyMachinery
31.01.2004 12:29:49

Kun äänittää soiton ja laulun wavena talteen, niin eikö pro tools-ohjelmisto älyä avata sitä? Jos ei, niin kyllä on huono.

Älyää, mutta et voi tehdä esim. ottoja sinne tänne että ne pysyis timelinessä.
Mikael
31.01.2004 14:51:53 (muokattu 31.01.2004 15:02:19)

Joo älyää tietty ja kyllähän niitä joidenkin muidenkin (Logic, Cubase, ...) sessioita voi konvertoida niin, että aukeavat sitten Toolssissa. Mut säätöä se vaatii ja kun sitä säätöä on aina muutenkin niin vitusti, niin aina kun sen jossain kohtaa voi välttää niin hyvä. Näin sen säätöön muuten kuluvan energian voi käyttää itse asiaan. Ehkä tollanen säätö sopii jollekin joka tykkää muutenkin räplätä noita tietokoneita, mut mä keskityn mielummin tekeen sitä musaa ja oletan työkalut toimii.

Meidän plätyn laulut äänitettiin Logic-ympäristössä ja siitä sitten siirrettiin OMF-fileinä Tools-ympäristöön miksausta varten ja kaiken piti sujua kuin tanssi, mut ei sujunut. Raitoja puuttui ja editoinnit oli siellä täällä miten sattuu ja sit soiteltiin maahantuojille ja ajeltiin autolla Hollolan ja Helsingin väliä noutamassa waveja - studioaikaa ja hermoja paloi ihan turhaan...
askomiko
31.01.2004 16:34:27
Eikös ole muitakin äänikortteja kuin Digidesignin teokset jotka suostuu toimimaan protoolsissa? Kun eihän se niin tarkkaan pitäisi raudan ominaisuuksista riippua, mitä saa aikaan ja mitä ei. Perus-firewire liitoksellahan tuokin vaan rullaa.
HeavyMachinery
01.02.2004 18:45:06

Eikös ole muitakin äänikortteja kuin Digidesignin teokset jotka suostuu toimimaan protoolsissa? Kun eihän se niin tarkkaan pitäisi raudan ominaisuuksista riippua, mitä saa aikaan ja mitä ei. Perus-firewire liitoksellahan tuokin vaan rullaa.

on jotain, ainakin MOTUlla mutta tulee kalliiksi ostaa toolssi ja erillinen interface siihen. Ja nykyään kyllä saa jo ASIO ajureita noihi digin vermeisiin.
Mikael
02.02.2004 09:47:59 (muokattu 02.02.2004 09:53:55)

Eikös ole muitakin äänikortteja kuin Digidesignin teokset jotka suostuu toimimaan protoolsissa?

No kun ei. Digidesignin pojat ovat sen verran pisnessmiehiä, että osaavat käyttää asemaansa ammattipuolen suvereenina valtiaana tässä suhteessa hyväksi. Ainakaan LE ei edes käynnisty, mikäli koneessa ei ole digidesignin omaa rautaa kiinni. Tämä tietysti harmittaa köyhää harrastelijaa, mutta on kyllä liiketaloudellisessa mielessä ymmärrettävä ratkaisu.

EDIT: Digidesignin raudoilla voi kyllä toisaalta käyttää muitakin sofita...
askomiko
02.02.2004 12:43:19 (muokattu 02.02.2004 12:45:38)
No mutta kukas sitten käyttää Apogeen konverttereita jos ei Pro tools -miehet? Eiku joo, niistä meneekin HD-kortteihin liitos. :(
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)