Aihe: Technical Difficulties
1 2 3
Krice
02.10.2007 20:14:36

Kyllä se ainakin mun käsittääkseni ihan alternate-pikkaa ne sekstolit

Joo. Sekstolihan tarkoittaa (toivon mukaan) niitä kuutta nuottia jotka on siinä "siirtymässä" (2 erilaista). Minä soitin siihen väliin 7 nuottia.. jos siinä on vain 6 niin nehän menee aika helposti alkuperäisellä nopeudella.
SomethingWild
02.10.2007 20:14:47 (muokattu 02.10.2007 20:15:16)
Joo, vissiin vikat sekstolit ennen sitä "välitilutusta" johon se alkuteema ikäänkuin päättyy? Itekin taidan sen soittaa sweeppaamalla mikäli puhutaan samasta kohdasta.

Gilbert ainakin itse vetää ne dim-jutut string skippauksella ja alternatella, saa kuulemma pysymään paremmin sen rytmin. Itsekki sen verran mitä oon yrittäny soitella oon vetäny samaan tapaan ku Gilbert, mutta jokainen sillä tavalla millä parhaiten osaa.
Ei oleee!
Kasperi Tervonen
02.10.2007 20:27:53 (muokattu 03.10.2007 01:12:16)
Joo. Sekstolihan tarkoittaa (toivon mukaan) niitä kuutta nuottia jotka on siinä "siirtymässä" (2 erilaista). Minä soitin siihen väliin 7 nuottia.. jos siinä on vain 6 niin nehän menee aika helposti alkuperäisellä nopeudella.

Meinasin ihan yleisesti niitä kaikkia kuuden nuotin pötköjä siinä biisissä. Mulle kyllä tuottaa ne kuusikin nuottia vaikeuksia... ihmettelen vaan, että miten sä oot sitä biisiä oikein soittanut jos oot niihin väleihin tunkenu seittemän nuottia kuuden sijasta. Ku eihän siinä olis niinku mitään logiikkaa...

Toi hitaasti soittaminen pitää kyl paikkansa, mut kannattaa kans keskittyä plekunkäden liikeradan pienuuteen. Eli siis monesti käy niin, kun soittaa hitaasti, on liike plekulla paljon isompi kuin nopeammissa tempoissa. Sen takii kannattaa tsiigaa se liike kondikseen myös hitaammilla tempoilla....jotta silleesti...hmm...olutta....

Huomioitavaa: just se mitä Ambitus sanoi, että liikkeet pysyy samanlaisina hitaissa tempoissa.

No voihan perkele... Kokeilin treenata tuommosta Gilbert-lickiä niin, että pidin sen plekun liikeradan tietoisesti ihan minimaalisena soittaessani sitä hitaalla tempolla, ja nopeutin sit pikkuhiljaa. Tossa äskettäin sitten huomasin, että soitin sitä lickiä nopeemmin kuin olen koko kitaristin urani aikana shreddannut yhtään mitään puhtaasti. :D Tää pikkauksen pieni liikerata oli ihan kultainen neuvo! Kannatti nostaa tää ketju. :)

E: meni ehkä semisti yli tuo hehkutus... En nyt tietenkään yhtäkkiä tullut miksikään euroopan nopeimmaksi sahaajaksi, mutta huomasin kyllä melkein samantien ihan selkeää kehitystä kun rupesin treenatessa vähän tarkemmin vahtimaan, että mitä se pikkauskäsi oikein tekeekään.
"Voisin helvetti video no pitäiskö se video laittaa you tubeen vai jotain..." -Ushimir
Krice
03.10.2007 21:54:21 (muokattu 03.10.2007 21:54:43)

ihmettelen vaan, että miten sä oot sitä biisiä oikein soittanut jos oot niihin väleihin tunkenu seittemän nuottia kuuden sijasta. Ku eihän siinä olis niinku mitään logiikkaa...

Ootas vähän..

---------------4-
--------3-5-7----
-3-5-7-----------

---------------7-9-
-------7-9-10------
-8-10--------------

Noin.
Kasperi Tervonen
03.10.2007 22:41:19
Ootas vähän..

---------------4-
--------3-5-7----
-3-5-7-----------

---------------7-9-
-------7-9-10------
-8-10--------------

Noin.

Ihan mielenkiintoinen ratkaisu... mutta mikäs siinä jos osaa.
"Voisin helvetti video no pitäiskö se video laittaa you tubeen vai jotain..." -Ushimir
TheRagDoll
09.10.2007 00:57:23
=D eiköhän tuo metodi ole ollu jo selvillä aika pitkään;)

No mitäpä muuta kommenttia voipi odottaa 13 vuotiaalta..
What we need now is some new, fresh clichés. Samuel Goldwyn
ushimir
11.10.2007 18:33:02

No mitäpä muuta kommenttia voipi odottaa 13 vuotiaalta..

Eiköhän tämmöiset topicit oo vähä... Jotain. Koska se nyt vaan on niin että siihen ei paljon muuta ole... ja samat vinkit löytyy kaikkialta ja jos niitä ei tiedä niin uskonkin että joku tekee topicin YHDESTÄ RIFFISTÄ...???
destruction
19.10.2007 01:10:50

Tossa kokeilin kanssa vetästä. En tie mikä tempo ku ei ollu metukkaa käytös, mut huomattavasti Gilberttiä hitaammin. :) Takkuilevaa mössöähän siitä tuli.

http://destruction.phpnet.us/technicaldifficulties.mp3

Kopioikaa linkki osoiteriville jos ei aukee suoraan.

Alle 2v olen siis soittanut.

Vois nauhotella sitten ens kuussa uusiks.
Kohta kyrvähtää hermo.
losalvaros
21.10.2007 00:07:01
Eiköhän tämmöiset topicit oo vähä... Jotain. Koska se nyt vaan on niin että siihen ei paljon muuta ole... ja samat vinkit löytyy kaikkialta ja jos niitä ei tiedä niin uskonkin että joku tekee topicin YHDESTÄ RIFFISTÄ...???

On siinä "sen yhden riffin" lisäksi pari muutakin hyvää riffiä ja tietysti Gilbertin loistavat (ei sweep) soolot päälle.

Seuraavaksi joku tuon Ushimirin riffikommentin lukenut pistää omat trollitopicinsa pystyyn otsikoilla "Smoke on the water", "Iron Man", "Paranoid" jne. :D
"Humppaa tai kuole".
destruction
21.10.2007 01:05:02 (muokattu 21.10.2007 01:26:47)

404 not foundia pukkaa mulla.

http://www.rafty.phpnet.us/technicaldifficulties.mp3

E: Tos on toi vika kauttaviiva liikaa.
Kohta kyrvähtää hermo.
kondensaattori
21.10.2007 01:14:06
http://www.rafty.phpnet.us/technicaldifficulties.mp3/

Tos on toi vika kauttaviiva liikaa.
Marshallga
22.10.2007 13:13:36 (muokattu 22.10.2007 13:13:53)
Ei toimi linkki... vieläkään. Tai sitten en vaan osaa...
Antti1
22.10.2007 13:14:33 (muokattu 22.10.2007 13:15:23)
Ei toimi linkki... vieläkään. Tai sitten en vaan osaa...

Samma här.

EDIT: Ei toimi muuten, vaikka menee index-hakemistoon ja sieltä painaa tiedostoa. Tarjoilee eioota.
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
kondensaattori
22.10.2007 15:36:45 (muokattu 22.10.2007 15:52:09)
Samma här.

EDIT: Ei toimi muuten, vaikka menee index-hakemistoon ja sieltä painaa tiedostoa. Tarjoilee eioota.

Kopioikaa osoiteriville ja ottakaa vika katkoviiva pois.

edit: http://www.rafty.phpnet.us/technicaldifficulties.mp3
Antti1
22.10.2007 16:37:48 (muokattu 22.10.2007 16:39:31)
Kopioikaa osoiteriville ja ottakaa vika katkoviiva pois.

Ei myö nyt ihan apukoulusta olla. Ei toimi.

EDIT: Nyt on koitettu jo parilla koneella ja useammalla selaimellakin. Ei toimi, niin ei toimi.
Antti1
22.10.2007 16:40:44 (muokattu 22.10.2007 16:43:54)
Nyt sain toimimaan. Tossa on toi osoite päin persettä. www pois edestä, niin toimii.

EDIT: Soitosta sen verran, että ihan ok ton verran soittaneeksi soitat. Vähän tempo meinaa hakea ja sellaista pientä heittelyä on edestakas jonkinverran. Huomaa helposti, kun toinen kitara tulee mukaan.

Olisi ollut mukava kuulla sitä pilitysosiota myös, se kun jäi nyt puuttuumaan. Liian vaikea vielä kenties?
kondensaattori
22.10.2007 16:54:58
Itellä ainakin Firefoxilla toimii.
destruction
22.10.2007 21:34:44 (muokattu 22.10.2007 21:35:42)

Soitosta sen verran, että ihan ok ton verran soittaneeksi soitat. Vähän tempo meinaa hakea ja sellaista pientä heittelyä on edestakas jonkinverran. Huomaa helposti, kun toinen kitara tulee mukaan.

Joo, kiitos. Ens kerralla sitten metukan/taustan kera. Se on _vähän_ vielä reenivaiheessa toi kipale, mutta oli kuiteski pakko kokeilla notta miten lähtee.

Olisi ollut mukava kuulla sitä pilitysosiota myös, se kun jäi nyt puuttuumaan. Liian vaikea vielä kenties?

Pilityskohtaan en ole vielä ennättänyt. Uskoisin sen silti olevan vielä soittotasoni yläpuolella. Vois sitä kuitenkin kokeilla.

------

E: Noi ilmaisdomainit on kyllä perseestä. Ei siitä pääse mihkään.
Kohta kyrvähtää hermo.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)