Ozz86 02.10.2007 10:33:52 | |
---|
Juolahti mieleen kysyä että mitenkähän tuommoinen Tyler Guitarsin Burning Water-väritys oikein saadaan aikaiseksi? http://guitarcenter.com.cn/custom/imagepages/image4.html Jotenkin näyttää vähän siltä ettei sitä ihan pensselillä vedetä että "tohon vähän sinistä.. tohon keltasta.. tohon ja tohon vähän tummempaa sinistä.." Eli tehdäänkö tuo jollain hapolla tms. polttamalla vai miten? Googlettaa yritin mutta enpä löytänyt juttua. "Helvetti kun tämä on sattunut nimittäin... Tämä mennee nyt ihan munilleen koko touhu!" -Martti Waris, Eläkeläiset |
jukkasil 02.10.2007 11:06:31 | |
---|
Juolahti mieleen kysyä että mitenkähän tuommoinen Tyler Guitarsin Burning Water-väritys oikein saadaan aikaiseksi? http://guitarcenter.com.cn/custom/imagepages/image4.html Jotenkin näyttää vähän siltä ettei sitä ihan pensselillä vedetä että "tohon vähän sinistä.. tohon keltasta.. tohon ja tohon vähän tummempaa sinistä.." Eli tehdäänkö tuo jollain hapolla tms. polttamalla vai miten? Googlettaa yritin mutta enpä löytänyt juttua. Tuo on tehty maalaamalla monta eriväristä kerrosta, sitten hiomalla osan kerroksista esiin. On voitu viimeistellä vielä kosaanilla isomman alueen pintaa. Tällä kosaanityylillä saa sellaisen vanhan liiton hot-rod-liekkipinnan (käytettiin paljon 60-70-luvun ko. autoissa jenkkilässä). Mikäli esim. omistaa plus-tv-kortin ja on jo e-kanavanipun näkyvyysalueella tai muuten vain on ko. kanavan näkyvyysalueella, kannattaa katsella noita Discovery-kanavan hot-rod-aiheisia ohjelmia, niistä löytyy itse asiassa todella paljon samaa asiaa/vinkkejä joita voi käyttää kitaran pintakäsittelyssä. Kitaranrakennusyritelmää: http://windyhilllguitars.blogspot.com/ |
Ozz86 02.10.2007 12:44:44 | |
---|
Ahaa, kiitoksia. Kovasti himottaisi tuollainen BW-keppi mutta opiskelijabudjetilla ei välttämättä osteta 3000 euron kitaroita vaikka kuinka olisi kiva väritys. "Helvetti kun tämä on sattunut nimittäin... Tämä mennee nyt ihan munilleen koko touhu!" -Martti Waris, Eläkeläiset |
Sammo 08.10.2007 10:27:32 | |
---|
Ahaa, kiitoksia. Kovasti himottaisi tuollainen BW-keppi mutta opiskelijabudjetilla ei välttämättä osteta 3000 euron kitaroita vaikka kuinka olisi kiva väritys. Torilla oli alkukesästä myynnissä Fenderin Strato johon Matti Nevalainen oli tehnyt BW-mukaelman, keppi oli muistaakseni tonnin pintaan (ja jos totta puhutaan ei mun silmään kovin onnistunut). Mun mielestä Tylerin shmearit on vielä siistimpiä (omakuvassa gloss purple shmear), niiden teosta James Tyler sanoo : "The bodies are sealed and topcoated with polyester (the same brand everybody uses). The color is usually urethane, sometimes lacquer. The shmears are some weird chemical that explodes if exposed to oxygen. I have to use the vaccuum chamber at JPL in Pasadena to do the shmears. " "Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S |
artopee 18.10.2007 21:40:28 | |
---|
Granfeltin Benillä on varsin passelin näköinen Tylerin Burning Water käytössään. Kehuu kovasti kitaraa muutenkin. |
mulla on vanhassa kännykässä ite tehty BW väristys...erittäin tyylikäs. HEAVY...FUCKING...METAL! |