Sir Härö 11.09.2007 15:21:52 | |
---|
Okei, aiemmin vain sanoit että plekulla siulla tulee sellaista läpsytystä. Jos osaa niin niin sitä läpsytystähän tulee vain sitä halutessaan. :) Joo. Soitan yleensä basso vähän pystyasennossa. Tällöin plekusaundi on läpinää. Silloin kun se ei ole läpinää, on basso erittäin koomisesti otteessani :) En ole kyllä kuullut plektralla soittavasta humppabasistista. Sormilla sitä yleensä soitetaan, kun se kaipaa enemmän sitä täyteläistä ja vähemmän brutaalia tahi rouheaa. Siis basso on humppa-asennossa... Vaikka mielipiteeni muuttuu usein, se ei muuta sitä tosiasiaa että olen aina oikeassa! |
JK1 12.09.2007 13:58:46 (muokattu 12.09.2007 13:59:24) | |
---|
Meikäläistäkin kyllä kyseinen aihe kiinostaa suuresti: mulla on myös toi ODB-3 käytössä ja kyllä se menettelee kun jaksaa säädellä mut ei siitä kyllä "murinaa" saa irti sitten niin millään. Vaikkakaan en muuten kyseisestä orkesterista pidä, apulannan basistilla on mun mielestä hieno bassosoundi! Ei kukaan sattuisi tietämään että mitä pöristimiä se käyttää? Heidän kotisivuiltaan ei ainakaan mun järjenlahjoilla löytynyt vastausta... |
faffbey 13.09.2007 12:02:01 | |
---|
Vaikkakaan en muuten kyseisestä orkesterista pidä, apulannan basistilla on mun mielestä hieno bassosoundi! Ei kukaan sattuisi tietämään että mitä pöristimiä se käyttää? Heidän kotisivuiltaan ei ainakaan mun järjenlahjoilla löytynyt vastausta... Se on kitaristi, tuskin edes itse tietää mitä teknikko on sen räkkiin laittanut. Eli alahuuli lerpattaa enemmän kuin lahkeet... |
Basismi 13.09.2007 15:31:22 | |
---|
Se on kitaristi, tuskin edes itse tietää mitä teknikko on sen räkkiin laittanut. Eli alahuuli lerpattaa enemmän kuin lahkeet... No mutta, on se sentään rakennellutkin bassoja, niin luulisi jotain niiden päälle ymmärtävän. Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
JK1 14.09.2007 12:17:45 | |
---|
Jonkun haastattelun joskus näin televisiosta missä se tyyppi selitti jotain, että Toni Wirtanen pyysi keikkakitaristiksi ja vastasin "mutta kun mä olen basisti...". Sitten siltä kysyttiin, että harmittaako kun laitettiin taas soittamaan bassoa ja vastaus oli jotain, että "bassohan mun soitin on alunperin ollut ja kitaristin homma oli vaan väliaikainen" tms... |
Ratloz 14.09.2007 16:18:11 | |
---|
Tokain Jazzari yhdistettynä Digitechin Bass Overdrive/Distortion pedaaliin on käyttämäni yhdistelmä. Toimii itseasiassa aika hiton mureasti. Ääninäytteen voi kuunnella meidän piisistä esim. jos kiinnostaa www.mikseri.net/forfuneralsIt's like hammering your little brother's face to stop him crying... |
Leeni 12.10.2007 23:13:51 | |
---|
Terve. Olen tuossa höystänyt saundiani ebs valvedriven ja boss odb-3:n kanssa. Ebs on ollut vain etusena todella pienellä gainilla ja odb on hoitanut sitten sen varsinaisen särön. Odb ei kuitenkaan saundillisesti ole oikein SITÄ mitä minä haen. Eli tarkoituksena olisi löytää pedaaliyhdistelmä, joka olisi ei raiskaisi saundia "muodottomaksi" vaan olisi läpitunkeva ja silti samalla lämmin ja rouhea. Kysynkin nyt että mikä on oikeasti se 'The Bassosärö' äärimmäisen raskaaseen bassosaundiin? Pedaalin/pedaaliyhdistelmän hinnalla ei sinänsä ole väliä ja kaikki vaihtoehdot ovat tervetulleita. Tosin minua ei vittuakaan kiinnosta lukea maailman kalleimpien pedaalien ja muljuttimien luettelointia. Ihan yksinkertaisia ja tosissaan annettuja vastauksia vaan. -H- testaappa ashdownin drive plus säristintä. Kävin männä viikolla testimässä ja oli erittäin monipuolinen laitos, niin aktiivi- kuin passiivimikeilläkin. "one day when someone comes up to you asking for advice you realize that it's never been the equipment at all." - Ken Rockwell |
nro5 13.10.2007 21:10:01 | |
---|
testaappa ashdownin drive plus säristintä. ...erittäin monipuolinen laitos, niin aktiivi- kuin passiivimikeilläkin. Ashdown drive + on suunniteltu käytettäväksi passiivibassolla, joten kannattaa kyllä testata särön toimivuus ensin omalla aktiivibassolla jos ostamista harkitsee. Aktiivielektroniikan impedanssi (tai mikä lie) voi muuttaa särön sellaiseksi porasoundiksi, että siitä on musikaalisuus kaukana. Ihan vain varoituksen sananen. |
willie 13.10.2007 21:53:50 (muokattu 13.10.2007 21:56:52) | |
---|
Kysynkin nyt että mikä on oikeasti se 'The Bassosärö' äärimmäisen raskaaseen bassosaundiin? Pedaalin/pedaaliyhdistelmän hinnalla ei sinänsä ole väliä ja kaikki vaihtoehdot ovat tervetulleita. Tosin minua ei vittuakaan kiinnosta lukea maailman kalleimpien pedaalien ja muljuttimien luettelointia. Ihan yksinkertaisia ja tosissaan annettuja vastauksia vaan. Tää ei ole vastaus kysymykseesi. Jos tiedät Freen biisin Wishing Well, missä Tetsulla on hieno turpea bassosärö, niin samanlaisen saundin oon saanut vanhalla 80-luvun Peavey Standard -nupilla, jossa on Distortion -potikka. "Take off your hat, take off your shoes...." MXR speduja olen kuullut kehuttavan. vedän vaan ihan naturaalilla nykyisin. Bassoa vuodesta 1972. |
Leeni 14.10.2007 11:51:44 | |
---|
Ashdown drive + on suunniteltu käytettäväksi passiivibassolla, joten kannattaa kyllä testata särön toimivuus ensin omalla aktiivibassolla jos ostamista harkitsee. Aktiivielektroniikan impedanssi (tai mikä lie) voi muuttaa särön sellaiseksi porasoundiksi, että siitä on musikaalisuus kaukana. Ihan vain varoituksen sananen. Itseasiassa joo... Tulikin mieleen että tämä "aktiivibasso" millä testailin oli Iban SR505, missä on MK1 mikit ja etunen, enkä olekkaan varma notta onko noi mikit aktiivit vai ainoastaan tuo EQ ? löytyyköhän jollain tietoa ? Yritin googlettaa, mutta en löytänyt mitään infoa. "one day when someone comes up to you asking for advice you realize that it's never been the equipment at all." - Ken Rockwell |
sunder 14.10.2007 13:02:07 | |
---|
Aktiivi EQ. |
Leeni 14.10.2007 13:22:20 | |
---|
Aktiivi EQ. tänks. perutaanpa sitten se aktiivi osio tuosta edellisestä kehusta ja kerrotaan siitä vasta ensviikon jälkeen, kon käyn omalla ritsalla rutasemassa 18V tsydeemillä sen läpi. "one day when someone comes up to you asking for advice you realize that it's never been the equipment at all." - Ken Rockwell |
kiiski 14.10.2007 20:00:36 | |
---|
Jos tiedät Freen biisin Wishing Well, missä Tetsulla on hieno turpea bassosärö, niin samanlaisen saundin oon saanut vanhalla 80-luvun Peavey Standard -nupilla, jossa on Distortion -potikka. Muhkea vehje muuten toi Peavey Standard! Hankin omani joku kk sitten ja olen kyllä tykästynyt. Pientä vikaa on kyllä ajan saatossa tullut, luulisin vian johtuvan potikoista... Toi vekottimen oma distortion oli mielestäni paska, pitänee koittaa uudestaan ;) |
willie 14.10.2007 20:22:04 | |
---|
Muhkea vehje muuten toi Peavey Standard! .. Toi vekottimen oma distortion oli mielestäni paska, pitänee koittaa uudestaan ;) Ei se oo paska.. Se on paras integroitu distortion , mitä koskaan ikinä oon käyttänyt..:) Bassoa vuodesta 1972. |
Johannes_t 15.10.2007 09:27:18 | |
---|
Hommasin Ibanezin Phat headin. Yllätyksekseni se osoittautui täydelliseksi massatuhoaseeksi. Suosittelen lähempää tutustumista. |
jounihynynen 15.10.2007 12:06:21 | |
---|
Hommasin Ibanezin Phat headin. Yllätyksekseni se osoittautui täydelliseksi massatuhoaseeksi. Suosittelen lähempää tutustumista. Mulla se on juuri tilattuna thomannilta ja kuulemma lähetettynä, erikoista vaan että sen pitäisi olla loppunut varastosta ja silti on tulossa...kun nyt eivät vaan olisi lähettäneet tilalle toista pedaalia, kun vihjailin sellaista sinnepäin että sen voisi korvata toisella jos iban saaminen viivästyisi _paljon_ |
jounihynynen 16.10.2007 16:00:47 | |
---|
No niin, nyt postipoika toi tuon Ibanezin PD7:n. Pikaseen ehdin testata sitä ja todellakin, komeaa hevijyrää sieltä lähtee. Ja vaikka en juuri ehtinyt säätöjä testailla niin monipuoliseltahan tuo vaikuttaa, löytyy sitä jyrinää, overdrivea, kevyempää pörinää jne. kunhan vaan malttaa kokeilla. Sopii varsin hyvin mielestäni tuohon aiheen otsikkoon. Ainakin rouheutta ja täyteläisyyttä löytyy, ja kyllä siitä aika brutaaliakin möykkää irti saa. Itse soittelen sillä ESP ltd F254 -hevikepillä ja G&K:n backline 600 nupilla 4*10 ja 2*10 kaappien läpi. Toimii! |
Raskaalla plektra soitto tatsilla saa mielestäni vielä parempaa runttua.
Ja kielet saa vaihtaa useammin. "Never had any bad head." - Homer Johnson |
willie 19.10.2007 21:20:48 | |
---|
Ja kielet saa vaihtaa useammin. Se tuskin lienee suuri ongelma. Bassoa vuodesta 1972. |