Aihe: Reason 4 ja midi ongelmia.
1
slafka
15.10.2007 20:43:42

Nonnii.mulla vähän ongelmia ja kyseilisin apuja.
tietokone windows xp ja koneen oma äänikortti ja kone vuoden vanha.uusi ääni kortti tilauksessa.
ohjelmat siis reasoni jota käytän ja toimii hyvin.
nyt mulla on m-audio 49 midi kiippari ja kytkentänä usb.
ajurit ajettu ja tietokone tunnistaa laitteen ja nimeääkin sen.
jostain syystä kun yritän reasonia löytämään tämän kiipparin niin se ei sitä löydä??
ei myöskään nuendo.
mistä siis johtuu moinen.olen yritellyt jo vaikka mitä ja hermot menee.
missä siis vika.tietsikka tunnistaa midi kiipparin mutta reasoni ei löydä sitä?
LaXu
15.10.2007 22:26:28
Onko Reasonissa sille edes presetia? Jos ei, niin katso löytyykö valmistajan sivulta. Jos ei löydy niin käytä jotain niistä geneerisista (en nyt tähän hätään muista mikä valinta).

Toimiiko kiippari muissa softissa?
keyboardplayer
15.10.2007 23:19:15

Tää on nyt lähinnä mahdollista ongelman kiertämistä, mutta kuitenkin jos muuta ratkasua ei löydy niin asenna midi connection center ja ohjaa se usb:sta tuleva midi tavalliseen midiin virtuaalisesti. (miten tän nyt selittää...)
http://www.musiclab.com/downloads/free/
slafka
16.10.2007 18:37:09

mulla on kanssa nuendo mutta sekään ei löydä kiipparia millään.
kokeilin myös tuon aikaisemman kirjoituksen mukaan mutta ei sekään tuottanut tulosta.
missä ihmeessä on oikein vika???
Kalmo
17.10.2007 15:15:09
Ongelmat USB-midiyhteyksissä tuntuvat olevan tosi yleisiä eri softissa ja laitekokoonpanoissa. Siksi käytän vanhanaikaisesti aina luotettavaa midikaapelia.
Se on tietysti hankalaa, jos ei äänikortissa ko. kytkentää ole!
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
slafka
19.10.2007 07:24:31

en saa pelittämään millään.tein juuri niinkuin sanoit mutta ei millään.kohdassa midi input minulla lukee vaan not selected. en pysty sitä myöskään vaihtamaan millään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)